JiiTee laitan privana pari fotoa mistä selviää rekkari. Paranemisia!
JiiTee laitan privana pari fotoa mistä selviää rekkari. Paranemisia!
Rattiraivo papalla oli ainakin osaksi osuuttu tapahtuneeseen haaverin.
Porukka oli viellä siinä vaiheessa hermona ja tilanetta alettiin vasta normalisoida.
Kaipa tuosta voi ilmoituksen tehdä.
Vaikka rikoimme sääntöä "aja pyörätiellä" niin käsittääkseni Suomen laki ei anna "vääryyttä kokeneelle osapuolelle" oikeutta vaarantaa toisten turvallisuutta.
Valitettavasti Suomessa tälläiset tapahtumat eivät taida johtaa mihinkään konkreettiseen.
Joka tapauksessa paranemisia ja tsemppiä.
edit: muuten oli ihan hyvä lenkki![]()
Voi hitsi, pahoittelut JiiTeen vahingosta. En varsinaisesti ollut lenkillänne,ajoin suoraan kahvilaan dokumentoimaan. Kuvissa myös Wackyn nopea renkaanvaihto.
http://jaribirling.kuvat.fi/kuvat/20...-LottaK+12.4+/
Tosi harmi JiiTee tuo käsi. Toivottavasti kuntoutuu ennemmin kuin myöhemmin.
Toivottavasti käsi paranee nopeesti. Saitko muuten JiiTee mitään apua Katriinan sairaalasta vai käskivätkö hakeutua omatoimisesti johonkin?
Kiitos kaikille ystävällisistä toivotuksista! Täältä jossain vaiheessa tullaan. Ehkä ei kovin kovassa kunnossa, mutta kuitenkin
Hommasin tammikuussa fillaripassin, joten leikkauksen yksityispuolelta pitäisi sujua ilman omia kuluja.
Katriinan sairaalan apu rajoittui taksin tilaamiseen.
Ajoin terveystalolle Kamppiin. Sain taksista soitettua ajan jo 12:20 eli nippa nappa ehti viedä pyörän ensin kotiin. Käsi kipsissä olin kotona noin 14.30. Ei paha.
Hepon kesän 2014 lenkkikauden ensimmäisen virallisen lenkin lähtöpaikalle oli löytänyt kolme ajajaa. Lisäksi paikalla oli yksi samaan aikaan samasta paikasta lähdössä olleen AHH-lenkin vetäjä. Fillarikalenterista löytynyttä reittiä lähdettiin siis kiertämään neljän ajajan voimin. Menomatka sujui sateesta huolimatta (ja myötätuulen avittamana) melko leppoisasti. Taukopaikalla kävimme, mutta päätimme jättää kahvit väliin ja jatkoimme suoraan paluumatkalle. Paluu vastatuuleen olikin sitten täysin eri juttu. Välillä jopa 20km/h tuntui mahdottomalta haasteelta. Perille kuitenkin päästiin. Kiitokset vetovuoroissa urakoineille.
JT:lle myötätuntoa. Viime kesän koirakolarin jäljiltä oma pikkurillini on edelleen ajoittain kivulias, eikä taivu kunnolla.
Mikäli onnettomuuteen liittyy jollain tavalla moottoriajoneuvo,niin kannattaa tehdä tutkintapyyntö liikenneturvallisuuden vaarantamisesta.
Todistajia taisi olla paikalla tarpeeksi.
Voima olkoon kanssasi. Minä olen se, joka ennätti sanoa ääneen juuri ennen tätä valittavaa tapahtumaa, että mielestäni kuskit ovat parantaneet tapojaan viime aikoina kohdatessaan pyöräilijöitä. Eikä se minunkaan käyttäytyminen siinä tilanteessa ollut kaikkein järkevintä. Mutta kyse on tosiaan aika vakavasta asiasta kun miettii, mitä olisi voinut käydä oikein huonolla tuurilla.
Tehkää rikosilmoitus liikenteen häiritsemisestä. Tuntematta tilannetta sanoisin, että autoilija lienee syytön tuohon itse onnettomuuteen, mutta sitä voi hyvin käyttää perusteena sille että syyte pitää nostaa häirinnästä. Poliisi ja syyttäjä eivät tee mitään, ellei näitä tilanteita aktiivisesti nosteta tapetille.
Ja tsemppiä Jiiteelle!
http://veloviewer.com/athlete/931321/
Mikä on muuten todennäköisyys, että itse saa huomautuksen tai sakot jos alkaa rikosilmoitusta väsäämään? Liikennemerkin noudattamatta jättäminen tuli tehytä kun klv ei kelvannut. Ja kun menetin ajoneuvoni hallinnaan, niin sekin kai on jotain, olisiko liikenteen vaarantaminen vai mikä? En muista näitä tarkasti.
En osaa sanoa. Mutta jos moottoriajoneuvo oli osallisena onnettomuudessa, niin olet oikeutettu erilaisiin korvauksiin liikennevakuutuksesta mm. väliaikaisen kivun, ansionmenetyksen jne. osalta. Nämä luultavasti kattavat moninkertaisesti minkään mahdollisen (rike-)sakon. Sinuna ottaisin yhteyttä ainakin liikennevakuutuskeskukseen (http://www.lvk.fi/). Jos omassa vakuutusyhtiössäsi ovat yhtään hereillä, niin laittavat sinut joka tapauksessa hakemaan korvauksia liikennevakuutuksesta, koska se on lakisääteisenä ensisijainen korvaaja.
Tuntematta tapausta pitäisin lähtökohtaisesti järkevänä ilmoittaa poliisille konflikti- ja läheltä piti- tilanteista, koska muuten ne eivät tule viranomaisten tietoon eikä tilastoiduiksi, joka voisi osaltaan auttaa saamaan parannuksia pyöräilijän asemaa turvaaviin säädöksiin. Poimin tieliikennelaista muutaman kohdan, joilla voi mielestäni perustella ilmoitusten tekoa (alleviivaukset minun):
8 § Tien eri osien käyttö
Ajoneuvoja on kuljetettava ajoradalla. Jos tien oikealla puolella on piennar, jolla ajo käy haitatta päinsä, polkupyörää ja muuta moottoritonta ajoneuvoa sekä mopoa on kuitenkin kuljetettava pientareella.
...
Kun erityiset syyt siihen pakottavat, ajoneuvoa saa tilapäisesti kuljettaa muullakin kuin sille tarkoitetulla tien osalla, jollei siitä aiheudu vaaraa eikä huomattavaa haittaa.
3 § Tienkäyttäjän yleiset velvollisuudet
Tienkäyttäjän on noudatettava liikennesääntöjä sekä muutenkin olosuhteiden edellyttämää huolellisuutta ja varovaisuutta vaaran ja vahingon välttämiseksi.
Tienkäyttäjä ei saa tarpeettomasti estää tai häiritä liikennettä.
24 § Liikennettä estävän tai haittaavan ajon kielto
Liikennettä ei saa estää tai haitata ajamalla aiheettoman hitaasti tai tarpeettomasti äkkiä jarruttamalla.
30 § Varovaisuusvelvollisuus kevyttä liikennettä kohtaan
Ajoneuvon kuljettajan on kohdatessaan tai ohittaessaan jalankulkijan, polkupyöräilijän tai mopoilijan annettava tälle ajoneuvon koko ja nopeus huomioon ottaen turvallinen tila tiellä.
Ajonevo oli jo poistunut häiritsemästä kun tämä tapahtui. Fillaripassin piikkiin menee vakuutus siis. Olisi varmaankin vaikea saada auto varsinaiseksi osalliseksi onnettomuuteeni: Kukaan ei siihen törmännyt, ja se kaasutteli jo pois. Sen verran epäsuora. Mutta ehkä tuonne lvk:hon soitan .Kiitos vinkistä.
Aamulla leikkuriin...
Missä tuolla Vantaankosken kioskin lähistöllä olisi kätevä paikka jättää auto, jos joskus aikataulullisista ja logistisista syistä joutuisi tulemaan nelipyöräisellä paikalle.
Joen toisella puolella on ravintolan jälkeen oikealla tilava parkkipaikka.
Memento mori
Speksien sattuessa kohdalle ajetaan speksien mukaisesti. Sateen sattuessa kastutaan.
Ajoin tuosta ohi sunnuntaina, mutta en ainakaan huomannut työmaasta tarkemmin kertovaa kylttiä. Silmämääräisesti sanottuna Lahelantien ja Ristikiventien risteysalue oli kuorittu asfaltista sen verran raakalla kädellä ja isohkolta alueelta, että kyllä tuossa aikansa menee.
Arviolta vähän yli parisataa metriä päällystettä pois. Risteävää tietähän on kuokittu jo kauan tänä keväänä tässä risteyksessä, mutta hyvin siitä on pari kertaa läpi tullut ajettua yksin maantiepyörällä, kävelyvauhtia tosin.
Yksin ajettuna siis pelkkä hidaste, mutta kimppalenkillä saattaa aiheuttaa horjumista yhdessäkin jonossa ajaen. Turha kimppalenkkiä tuohon viedä kun muitakin teitä pääsee.
Kiertoliittymän teko menossa eikä tuo vielä oikein ympyrältä näytä eli sanoisin, että useampi kuukausi vielä menee ennen kuin on valmista.
Onko Viikistä 18:00 / Kuninkaanmäestä 18:40 porukkaa tulossa tänään?
Ajatus olisi tänään polkaista Idän Pikajuna käyntiin, eli tervetuloa vapaaseen vauhtiin mukaan.
Vapaan vauhdin dataa http://www.sports-tracker.com/#/work...4iln6sbd0uj9td Kuninkaanmäki-Immesbyntien loppu n.38,2km/h keskarilla.
Kiitokset ajoseurasta kaikille ja oli mukava nähdä tuttuja naamoja taas pitkästä aikaa maantiepyöräilyn merkeissä![]()
Tarkennan vielä, että keskiviikkolenkillä kuskeja oli kaiken kaikkiaan 22, joista suurin osa lähti vv/35/32-ryhmiin. Muutama kuski ajoi 28-ryhmässä (...kaikki eivät suinkaan ole vielä treenanneet 1500 km:n pohjia etelän leireillä ja/tai tahkonneet spinningiä...). Älkää, btw, verratko itseänne turhaan kilpakuskehin, joista osa on hyvässä "iskussa" jo alkukaudesta (= Bianchi-cup on alkanut). Jatkossa, ehkä toukokuun puolella, kun ns. suuret pyöräilevät massat lähtevät liikkeelle, saadaan HePon lähtöihin tasaisemmin väkeä kaikkiin keskinopeusryhmiin. -- Ilahduttavaa oli, että Viikin Prismalle saapui huomattava määrä aloittelijoita (olisko ollut 7 kpl) kuuntelemaan ryhmäajon ohjeita. Toivottavasti kaikki ajoivat turvallisesti "maaliin" saakka...näin alkukaudesta alkumatka yleensä sujuu hyvävoimaisena, mutta paluumatkalla viimeistään iskee väsymys... näin kävi allekirjoitaneelle(kin), vaikka ajoin vain "lyhennetyn" lenkin.
J.k. Pitäkää siis kampi pyörimässä, vaikka ette vielä aivan kärjessä (tai kärkivauhtia) jaksakaan ajella. Oli paluumatkalla puhetta toisen kuskin kanssa, että ns. kuntoon pääsee noin 3 kuukaudessa - ja kunnosta pääsee "pois" vielä nopeammin, jos siirtyy (esim.) syksyllä "100 %:n sohvalepoon".... nimim. runsaasti kokemusta jälkimmäisestä(kin).
* PYÖRÄILYÄ HYVÄSSÄ SEURASSA 46 VUOTTA
* Elämyksiä | Kavereita | Kuntoa | Osaamista
Rauhallinen ryhmä ajeli lopulta 30 keskarilla. Mikäli omaan stravasta löytyvään Hepon keskiviikkolenkki segmenttiin on uskomista. Itsellä oli tarkoitus ajaa pk-lenkki suurimmaksi osaksi ja siinä onnistuinkin hyvin.
Ti 22.4. Vantaankosken 28-vauhtinen lenkki. http://www.fillarikalenteri.fi/event...1530/2014-4-22
Minkälainen "pääsiäistarjonta" HePolla on Vantaankosken kioskilta lähtevillä lenkeillä?
Täss' viel' eilisen keskiviikkolenkin "lähtötunnelmakuva"
Jk. Pääsiäisenä ajetaan Fillarikalenterin mukaisesti (> valitse seuraksi "HePo")
Disclaimer edelliseen: ...ellei joku täällä foorumilla kutsu kuskeja "spesiaalilenkille" tms. Tämä on täysin mahdollista ja jopa suositeltavaa, sillä foorumi on yxi "somekanava" lenkkiseuran löytämiseen. Ilmoitelkaa (!) jos on erikoislenkkejä tarjolla pääsiäispyhinä; kyllä hyvä lenkki aina mämmin (=) syömisen voittaa... tai voi sen mämmin syödä jälkeenpäin... Tästä sesonkiruoka-aiheesta tuli mieleeni, että jonkin äskettäin näkemäni tutkimuksen mukaan parasta palautusjuomaa olisikin ihan peruskaakao, eivät mitkään kaupalliset "litkut"
![]()
Pekka Sirkiä muokkasi tätä : 17.04.2014 at 08.39
* PYÖRÄILYÄ HYVÄSSÄ SEURASSA 46 VUOTTA
* Elämyksiä | Kavereita | Kuntoa | Osaamista
...kun tässä linjoilla vielä ollaan, niin ajankohtainen muistutus -- etenkin pääjoukossa taaempana ajavien kuskien toivomuksesta...
...havainnollinen kuva kertoo enemmän kuin tuhat jne...
* PYÖRÄILYÄ HYVÄSSÄ SEURASSA 46 VUOTTA
* Elämyksiä | Kavereita | Kuntoa | Osaamista
Vauhtiryhmästä riippuen tämä keskiviikkolenkkien maantieosuus jää kaikilla osallistujilla vain 1 - 1.5 tuntia pitkäksi rykäykseksi. Kannustaisin siis kaikkia halukkaita ottamaan nämä lenkit VK-harjoituksen kannalta, pitemmät lenkit kannattaa sitten ajaa enemmän siellä omalla mukavuusalueella.
Kokemuksesta voin sanoa, että näitä lenkkejä parempaa asetelmaa ei kuntoilijalle ole VK:n kehitykseen. Reitti on aina sama, niin tippumista ei tarvitse pelätä. Takaa tulee seuraava ryhmä, joten vaikka tippuisi niin yksin ei tarvitse loppumatkaa ajaa. Ja mikään ei ole niin hyvä motivaatio itsensä haastamiseen, kuin porukasta tippumisen pelko
Useimmat tippumiset tapahtuvat heti oman vetovuoron jälkeen, eli jos tunnet olevasi jo rajoillasi, niin pidä vetovuorosi todella lyhyenä tai passaa heti seuraavalle. Näin rasituksesi pysyy tasaisempana ja saatat pysyäkin kovavauhtisessa porukassa loppuun asti.
PS: Ennen kuin Pekka asiasta huomattaa, niin turvallisuus on tietenkin kaikista tärkeintä! Eli tiedosta ajoissa, jos keskittymisesi ryhmäajoon "punaisella" ajaessasi on vaarassa.
Kiitoksia, Birling-juniorille, osuvasta vk-muistutuksesta... HIIT jne.
...ja tässä vielä RYHMÄAJON KERTAUS- JA JATKOKURSSI; sis. paljon hyvää asiaa, mm. mainittu 'ajotekniikka-hajoaa-väsähtämisen-seurauksena' -ilmiö tarkemmin (= Rengaskosketus-otsikon alla)
...ja (Hindsbyn-)Immersbyn mäkiosuuden alkaessa hyväkuntoiset siirtyvät kärkeen jo hyvissä ajoin (tasamaalla), ettei mäissä tarvitse ohitella hitaampia vastaantulevien kaistan kautta (= NÄKEE TODELLA PUNAISTA)
* PYÖRÄILYÄ HYVÄSSÄ SEURASSA 46 VUOTTA
* Elämyksiä | Kavereita | Kuntoa | Osaamista
Kirjanmerkit