Mun nähdäkseni Suomalaiset tykkää tehdä helpoista asioista vaikeita. Tämä ovenaukomisjuttu toimii hyvänä esimerkkinä, kun helposti voisi olla piittaamatta mokomasta ja mennä sieltä mistä mahtuu, niin ei se käy, vaan toisen moka pitää sille jotenkin 'kostaa', ikäänkuin toisen typeryys antaisi itselle oikeuden olla typerä.
Varmaankin joku itsetuntojuttu, pelätään että menetetään jotain ja pitää tehdä jotain että pääsisi 'tasoihin'. Terveellä itsetunnolla varustetut on tosin jo kaukana siinä vaiheessa kun nämä 'kouluttajat' traumoineen pääsevät taas liikkeelle.
Voisi kysyä kuinka paljon se toisten kulkijoiden itseä ärsyttävä toiminta on vähentynyt sitten kun on oikein koulutettu? Mun mielestäni sillä ei saa mitään muuta aikaan kuin enemmän kärjistettyä asenteita.
Kannattaa kokeilla joustamista ja kohteliaisuutta, sekin tarttuu, ihan kuin tuo kiusantekokin. Ei turhaan ole suurimmalle osalle kakarana opetettu, että pitää itse toimia kuinka tahtoisi toisten toimivan itseä kohtaan.
Nuorena sitä tietty kaikki on mustavalkoista, eikä siitä kokonaisuudesta ole mitään käsitystä, vanhemmiten jotain ahaa-elämyksiä useimmilla tapahtuu.
Trek 3700 Disc 2014 SLX osilla
Renault Eclaireur hybridi 2005
Jupiter mummis 80-luku
Champion mummis 50-luku ja 60-luku
Joku pappis 50-luku
Kirjanmerkit