FillariHephaGiantElectrobike
Sivu 19 / 61 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 9 17 18 19 20 21 29 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 541 - 570 / 1826

Aihe: 1x10

  1. #541
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Seinäjoki
    Viestit
    142
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    Mulla on huonoja kokemuksia siitä rattaan välistä jättämisestä, mutta jos saisi toimimaan noin että jäisi 11t pois, voisin ollakin kiinnostunut täpärissä, jos joskus menen 1x systeemiin.
    Tuossahan nyt käy niin, että sen mitä 40/42t:llä saavutat, 11t:n poistamisella menetät.

  2. #542
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jamppe Katso viesti
    Tuossahan nyt käy niin, että sen mitä 40/42t:llä saavutat, 11t:n poistamisella menetät.
    Ehkä, mutta aika harvoin tulen kaahailleeksi 11t:llä kun on 36t etulimppu, joskus tietysti. Enemmän kuitenkin sinne pakan kevyeen päähän toivoisi hieman 36t kevyempää välitystä.

    Mutta onnistuuko, se oli se kysymys. Ei siihen varmaan mitään estettäkään ole?
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  3. #543
    Liittynyt
    10/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    613
    Ei muuta estettä kuin että etulimpun vaihtaminen pienempään olisi fiksumpaa. Ja kun katselet sen 11t:n rakennetta niin huomaat että se on tehty lukkorenkaan kaveriksi.
    Korson Kaiku / Hi5bikes.fi

    http://vapaaratas.blogspot.fi

    "Cyclocrossin eräs etu on ettei se kestä kauan." - Eugène Christophe.

  4. #544
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    3.432
    Miks et laita vaan pienempää eturatasta?

    EDIT: Hidaaaaaaaas.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

  5. #545
    Liittynyt
    07/2012
    Paikkakunta
    Imatra
    Viestit
    496
    Kaverille laittamassa vaihteistoa kiinni, mutta ei käynytkään suoraan, ja nyt pitäisi löytää työkalu keskiölaakerin irroitukseen. Millä tän saa hitoille tuolta?

    Käykö tämä, vai saako jostain edullisemmin? http://www.chainreactioncycles.com/f...ool/rp-prod689


  6. #546
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    357
    Biltemasta tai Prismasta

    Eli minusta:
    http://www.biltema.fi/fi/Vapaa-aika/...osvedin-54016/
    Muut varmaan korjaa, jos olen väärässä.

    Minäkin alan kallistumaan 32T:n tilalle 30T eturattaaseen tuohon yleismaasturiin jolla ajelen työmatkoja yms. nopeita maastopätkiä. 11-36 pakkana, niin se 11 kyllä ei ole ikinä loppunut kesken ( 46km/h huiput ), mutta pienemmissä nopeuksissa kaipaisi parempia välityksiä. Lisäksi normaaliin hitaaseen kaupunkiajoon saisi ehkä käyttöön paremmat välitykset keskemmältä pakkaa. Muutenkin ääripäissä ketju kulkee aika vinossa ja selvästi rullaa huonommin. Lukoilla kun pistää menemään, niin satasen kadenssi ei ole mikään ongelma.

  7. #547
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kare_Eskola Katso viesti
    Ei muuta estettä kuin että etulimpun vaihtaminen pienempään olisi fiksumpaa. Ja kun katselet sen 11t:n rakennetta niin huomaat että se on tehty lukkorenkaan kaveriksi.
    Joo, ei siinä. Jotenkin vaan ajattelin että jos esim. suoraan valmistajalta saisi joko 11-36 tai 12-42, niin luultavasti haksahtaisi jälkimmäiseen. Hyvä pointti myös nuo 11t kolostukset. Jatketaan siis 2x9 systeemillä täpärissä

    Olenko muuten vainoharhainen, jos väitän että ei ole ihan sama tuntuma, onko 32t tai 36t edessä? Ainakin 11-36 pakassa skaala 36:lla on jotenkin paremmin käytössä, vaikken kovin usein 11t:llä ajakaan paitsi maantiellä jossakin Velskolan takamailla, myötätuuleen. En osaa nyt sitä paremmin selostaa, mutta erilaiselta erikokoinen etulimppu tuntuu (ehkä)
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  8. #548
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    Olenko muuten vainoharhainen, jos väitän että ei ole ihan sama tuntuma, onko 32t tai 36t edessä? Ainakin 11-36 pakassa skaala 36:lla on jotenkin paremmin käytössä, vaikken kovin usein 11t:llä ajakaan paitsi maantiellä jossakin Velskolan takamailla, myötätuuleen. En osaa nyt sitä paremmin selostaa, mutta erilaiselta erikokoinen etulimppu tuntuu (ehkä)
    Minusta tuntuu myös siltä, että 36t rattaalla saa enemmän voimaa/vääntöä takarenkaaseen kuin 32t rattaalla.


    Lähetetty Tapatalkista, pahoittelen kirotusvirheitä.
    Trek Rail | Camino Al | Taiga | Team Tuska

  9. #549
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jani Mahonen Katso viesti
    Minusta tuntuu myös siltä, että 36t rattaalla saa enemmän voimaa/vääntöä takarenkaaseen kuin 32t rattaalla.
    Juu, jos omaa reisilihakset.
    30t edessä ja 11-36t takana ja on siinä ja tässä että selviän tunkkaamatta.

  10. Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti
    Juu, jos omaa reisilihakset.
    30t edessä ja 11-36t takana ja on siinä ja tässä että selviän tunkkaamatta.
    Hinteläreisisenä miehenä tykkään 32t & 11-36 setupissa 29 täpärissä, ajo maastoa ja siirtymää. Sillä nousee pitkät ja haastavatkin mäet. Jos tykkää enemmän nousuissa pyörittää kovalla tempolla satulasta kun pitää vauhtia isommalla vaihteella, niin 30t ei varmaan ole huono vaihtoehto sekään. Maasturissa kannattaa ottaa huomioon sekin seikka että kammista seuraavana kiveen osuu ratas, 32t vähemmän herkästi kuin 36t.
    *****************************
    Alhainen kadenssi - dekadenssi?

  11. #551
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jani Mahonen Katso viesti
    Minusta tuntuu myös siltä, että 36t rattaalla saa enemmän voimaa/vääntöä takarenkaaseen kuin 32t rattaalla.
    Just tämä. Tarkennuksena, mulla siis 26" pyöriä molemmat.

    Oon mä entinen jääkiakkoilija (maalivahti) mutta en kehuskelisi kovin reisivoimilla. On ne isot mutta se on läskiä!
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  12. #552
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    1.634
    Itse ajoin pitkään 26" kiekkoisella täpärillä 11-36 pakalla jonka kaverina oli 36 eturieska. Nyt vaihdettu eteen 34 limppu. Vaihdon syyt oli että halusin nousuihin pienen avustuksen ja se että tuolla 36t etusella ei tiellä ja muilla siirtymillä tullut juuri 8 pykälää isompaa käytettyä.
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously


  13. #553
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ketjureaktio Katso viesti
    Jos tykkää enemmän nousuissa pyörittää kovalla tempolla satulasta kun pitää vauhtia isommalla vaihteella, niin 30t ei varmaan ole huono vaihtoehto sekään.
    Kyseessä täpäri, persaus on siis aina penkissä.
    Ja kiire ei ole minnekkään. Jäykkiksellä voi sitten kaahailla jos siltä tuntuu.

  14. #554
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    2.204
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti
    Kyseessä täpäri, persaus on siis aina penkissä.
    Ja kiire ei ole minnekkään. Jäykkiksellä voi sitten kaahailla jos siltä tuntuu.
    Eturattaan kun vaihtaa eri kokoiseksi niin takapään iskarin/perän toiminta kanssa muuttuu kun polkee, ketjulinja muuttuu -> Anti squat käyttäytyy eri tavalla

  15. #555
    Liittynyt
    05/2013
    Paikkakunta
    Varsinais-suomi
    Viestit
    402
    Auttakaas miestä mäessä. Trekin 29" maasturista alkaa olemaan keskimmäinen ratas loppu ja mieli tekis muuttaa systeemi 1x9 tai 1x10. Mitä kaikkea tarvitaan ja mistä palikoista kannattaa tehdä? Ensimmäistä kertaa liikkeellä tälläsen muutoksen kanssa, joten kaikki vinkit on tarpeen. Kammet tällä hetkellä a- alkuista Shimanoa ja rattaat eivät ole irroitettavissa kammista. Keskiö on perus nelikantti.

  16. #556
    Liittynyt
    09/2010
    Paikkakunta
    Ulvila
    Viestit
    409
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti PedroK Katso viesti
    Auttakaas miestä mäessä. Trekin 29" maasturista alkaa olemaan keskimmäinen ratas loppu ja mieli tekis muuttaa systeemi 1x9 tai 1x10. Mitä kaikkea tarvitaan ja mistä palikoista kannattaa tehdä?
    Jos mä oisin sä, niin hommaisin uuden kampisarjan, siihen ns. Narrow Wide -rattaan, 10-pakan taakse (11-36) sekä Shadow+ -tyyppisen takavaihtajan ja sille liipasimen.

    Muitakin vaihtoehtoja on, mutta tässä setissä on mun mielestä aika hyvä hinta/laatu-suhde.

    https://www.bike-components.de/produ...dell-2014.html

    https://www.bike-components.de/produ...--11-fach.html

    https://www.bike-components.de/produ...0-10-fach.html

    https://www.bike-components.de/produ...1&xtmcl=shadow

    https://www.bike-components.de/produ...--10-fach.html


    Halvin vaihtoehto on vain ostaa uudet nelikanttikammet ja ketjuohjuri.

  17. #557
    Liittynyt
    05/2013
    Paikkakunta
    Varsinais-suomi
    Viestit
    402
    Thanks. Tutustun aiheeseen.

  18. #558
    Liittynyt
    09/2013
    Paikkakunta
    Hel
    Viestit
    1.527
    Hempalla asiallinen setti. Omani on muuten samanlainen, mutta Slx-kammet ja vaihtaja. Toimii.
    Memento mori

  19. #559
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    kiskot ne on täälläkin
    Viestit
    557
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    Olenko muuten vainoharhainen, jos väitän että ei ole ihan sama tuntuma, onko 32t tai 36t edessä? Ainakin 11-36 pakassa skaala 36:lla on jotenkin paremmin käytössä, vaikken kovin usein 11t:llä ajakaan paitsi maantiellä jossakin Velskolan takamailla, myötätuuleen. En osaa nyt sitä paremmin selostaa, mutta erilaiselta erikokoinen etulimppu tuntuu (ehkä)
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jani Mahonen Katso viesti
    Minusta tuntuu myös siltä, että 36t rattaalla saa enemmän voimaa/vääntöä takarenkaaseen kuin 32t rattaalla.
    Koen tarvetta yhtyä näihin tuntemuksiin. Myös eräs reitevämpi pitkän linjan kilpakuljettajakolleega on sanonut samaa, ja ajeleekin 40T eturieskalla näitä nykypäivän 160mm keinutuoleja.
    Isommalla rattaalla ketju on kauempana keskiön akselista, enempi vipuvartta, vaikka pakasta ois valittu ratas jolla välitys ois sama eturattaan koosta huolimatta. Liittyneekö tähän.
    "I think a bike is a major part of anybody winning races." Steve Peat

  20. #560
    harmis Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti PedroK Katso viesti
    Auttakaas miestä mäessä. Trekin 29" maasturista alkaa olemaan keskimmäinen ratas loppu ja mieli tekis muuttaa systeemi 1x9 tai 1x10. Mitä kaikkea tarvitaan ja mistä palikoista kannattaa tehdä? Ensimmäistä kertaa liikkeellä tälläsen muutoksen kanssa, joten kaikki vinkit on tarpeen. Kammet tällä hetkellä a- alkuista Shimanoa ja rattaat eivät ole irroitettavissa kammista. Keskiö on perus nelikantti.
    Itsellä on toiminut erinomaisesti shimanon zee kampi/ratassetti (36 eturatas mutta vaihdan sen 32:een) sekä zee takavaihtaja 11-36 rataspakalla. Liipaisin on saint mutta varmaan zee toimii yhtä hyvin.

  21. #561
    Liittynyt
    10/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    613
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti sakke Katso viesti
    Isommalla rattaalla ketju on kauempana keskiön akselista, enempi vipuvartta, vaikka pakasta ois valittu ratas jolla välitys ois sama eturattaan koosta huolimatta. Liittyneekö tähän.
    LOL. Ei liity. Nyt äkkiä kertaamaan peruskoulun fysiikka & maalaisjärki, että selviät tässä pahassa maailmassa.
    Korson Kaiku / Hi5bikes.fi

    http://vapaaratas.blogspot.fi

    "Cyclocrossin eräs etu on ettei se kestä kauan." - Eugène Christophe.

  22. #562
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kare_Eskola Katso viesti
    LOL. Ei liity. Nyt äkkiä kertaamaan peruskoulun fysiikka & maalaisjärki, että selviät tässä pahassa maailmassa.
    Kare, mikä on se oikea vastaus?
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  23. #563
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.217
    Tätä mäkin olen pohtinut vaikka maalaisjärki sanoo, että ei kannata. Peruskoulua en juurikaan enää muista. Jalat kuitenkin sitkeesti väittää, että sinkula 34/17-rattain oli kevyempi ajaa kuin sama pyörä 32/16-rattain. Vai johtuukse sittenkin vaan siitä, että ikää tulee lisää vuodesta toiseen...
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  24. #564
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    kiskot ne on täälläkin
    Viestit
    557
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kare_Eskola Katso viesti
    LOL. Ei liity. Nyt äkkiä kertaamaan peruskoulun fysiikka & maalaisjärki, että selviät tässä pahassa maailmassa.
    Kerro sitten mihin liittyy. Tuntemus kertoo muuta kuin järki, se on tiedossa.
    "I think a bike is a major part of anybody winning races." Steve Peat

  25. #565
    Liittynyt
    05/2013
    Paikkakunta
    Varsinais-suomi
    Viestit
    402
    Nyt tuleekin sitten budjettiratkaisu 1x8. Eturieska tulee olemaan melkoinen, joten työmatkatempoon ja puhtaasti kestopäällysteelle. Katotaan lisää kun osat saapuu.

  26. #566
    Liittynyt
    05/2009
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    749
    Miten jos sellaisen RF:n kapea/leveän, esim 36T laittaa XT-kampiin keskelle niin minkälaiset pultit tarvitsee&mistä saa?

  27. #567
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    4.543
    miku80 muokkasi tätä : 12.04.2014 at 07.55
    The end of the road is just the beginning...

  28. #568
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    2.204
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Raikku Katso viesti
    Miten jos sellaisen RF:n kapea/leveän, esim 36T laittaa XT-kampiin keskelle niin minkälaiset pultit tarvitsee&mistä saa?
    http://www.fillariosa.fi/epages/fill...RSNNW104X30BLK

  29. #569
    Liittynyt
    09/2010
    Paikkakunta
    Ulvila
    Viestit
    409
    Täältä vähän halvemmalla RF:n omat pultit. Valitse "Aussen", eli ulompi. Nämä sopi ainakin mun SLX 10x3 kampiin keskirattaan paikalle.

    https://www.bike-components.de/produ...schrauben.html
    hemppa muokkasi tätä : 13.04.2014 at 10.13

  30. #570
    Liittynyt
    07/2012
    Paikkakunta
    Imatra
    Viestit
    496
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti samu88 Katso viesti
    Kaverille laittamassa vaihteistoa kiinni, mutta ei käynytkään suoraan, ja nyt pitäisi löytää työkalu keskiölaakerin irroitukseen. Millä tän saa hitoille tuolta?

    Käykö tämä, vai saako jostain edullisemmin? http://www.chainreactioncycles.com/f...ool/rp-prod689
    Eli nyt on selvinnyt että keskiöputken leveys 73mm, ja aukeaa vetopuolelta myötäpäivään. Eli tarvitsenko nyt 73mm BSA keskiölaakerin että käy respondin kampisetti paikalle?


    E: siis tämmönen, vai pitääkö olla RF:n oma laakeri?

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •