HephaElectrobikeGiantGarmin
Sivu 119 / 241 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 19 69 109 117 118 119 120 121 129 169 219 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.541 - 3.570 / 7218

Aihe: Pikakysymykset.

  1. #3541
    Adaptereissa kusee sekin että quill stemmeissä tanko on usein 10cm emäpurken ylälaidan yläpuolella. Tuolloin adapterin perään voisi tarvita yli 45 asteisen stemmin. Quillienkin kohdalla on haastavaa kun vaihtoehdot on kisamaiset slämmättävät stemmit ja jopostemmit jotka nousee ylös, mutta joissa puuttuu nykymallisen stemmin suuntainen osa lähes kokonaan. Nyt kun sopiva malli löytyi on haarukkaan menevän putken halkaisija uniikki 21mm.

  2. #3542
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Mullon parikin noita jemmassa, 22mm on keulaputkeen menevä ja 90 ja 110mm sitten pituutta. Ihan siistin näköisiä, sitä kuinka paljon korkeussäätövaraa noissa on niin mitata pitäisi.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  3. #3543
    Sopisi kenties tyhmät kysymykset ketjuun. Matkapyörää rakentaessani aloinpohtia käytetäänkö matkapyörissä useinkaan ketjusuojia ja jos ei niin miksi? Matkapyöräilyyn kun liittyvät normaalit housut tiukkojen trikoiden ohessa.

  4. #3544
    Liittynyt
    09/2008
    Paikkakunta
    Lappeenranta
    Viestit
    479
    Minkämerkkinen ja mallinen satulalaukku mkpäällä on pitkillä ajoilla?

  5. #3545
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    matkapyörissä useinkaan ketjusuojia ja jos ei niin miksi
    Varmastikin perinne ja myös tarjonnan vähyys. Etupyörän roiskeethan sitä ketjuakin eniten paskoo. Rosella on jotain valikoimaa ainakin ollut näille 2 tai jopa 3rattaisille kammille. Rovaniemellä yhden jenkin kanssa ajelin ja hällä oli vanha Raleigh, Randonneur-versio ja siinä oikein toimiva kahden eturattaan ketjusuoja. Sillä kesti ajaa normifarkuilla.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  6. #3546
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mpesu Katso viesti
    Minkämerkkinen ja mallinen satulalaukku mkpäällä on pitkillä ajoilla?
    Carradice Barley

    Lisäys: Tuolta löydät tietoa varusteista:

    http://www.randonneurs.fi/yksi-paris-brest-parisin-varustelista/
    30T

  7. #3547
    Liittynyt
    10/2009
    Viestit
    2.053
    27,5 maasturiin sisuri, 26 tai 29? Kuinka sopii?

  8. #3548
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    3.275
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pexxi Katso viesti
    27,5 maasturiin sisuri, 26 tai 29? Kuinka sopii?
    29:iin voi halutessaan venyttää 26" sisurin, luulisi sopivan myös 27,5".
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

  9. #3549
    Liittynyt
    12/2013
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    42
    Miten saan Shimanon PD-M520 lukkopolkimet irti, kun ovat liikkeessä vetäneet niin tiukalle ettei voimat riitä vääntämään listalenkillä? Onko jotain kikkakakkosta? Ja kyllä, helpoin olisi viedä liikkeeseen ja itkeä siellä mutta kun ei se nyt ole auki ja haluttais kokeilla uusia flat pedaaleja.

  10. #3550
    Liittynyt
    05/2013
    Paikkakunta
    Varsinais-suomi
    Viestit
    402
    Jos on piukas niin voi olla kusinen saada tavallisella avaimella auki. Joskus sain kun laitoin sopivan putken jatkovarreksi.

  11. #3551
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Helsinki 28
    Viestit
    222
    Voiko keskiön laakerit hajota "tosta vaan"?
    Vaihdoin tuossa renkaat. Kun pistin kiekot paikalleen, huomasin, että kampien liike olikin todella tahmeaa ja jäykkää – joku jarrutti kampien pyörimistä/laakerit eivät toimineet. Mitään ilmiselvää syytä ei ollut näkyvissä. Otin kiekot ja ketjut irti ja ihmettelin lisää – kammet pyörivät paremmin, mutta silti pyöriminen on normaalia selvästi huonompaa. Kampien pitäisi pyöriä mahdollsimman vähällä kitkalla, mutta nuo tahmaavat ja keskiöstä kuuluu kummaa ääntä, ks. videolinkki.
    En keksi muuta syytä kuin viallisen keskiön laakerin. Tuo on 3v vanha vehje, jolla on ajettu vasta n. 3k. Tuntuu oudolta, että se olisi rikki.

  12. #3552
    Liittynyt
    12/2013
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    42
    PedroK, joo taitaa siis jäädä ensiviikkoon ja käyn pyöräliikkeessä. En uskalla alkaa vääntään jatkovarsien kanssa, kun en ole koskaan ennen noita polkimia irrotellut muutenkaan.

  13. #3553
    Liittynyt
    07/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    802
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MJH Katso viesti
    Kampien pitäisi pyöriä mahdollsimman vähällä kitkalla, mutta nuo tahmaavat ja keskiöstä kuuluu kummaa ääntä, ks. videolinkki.
    Tuntuuko tärinää tai "jyrinää" kammesta pyörittäessä, vai pyörivätkö smoothisti?

  14. #3554
    Liittynyt
    07/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    802
    Deore XT -takavaihtajasta tuntuu jousi hieman kuoleentuneen. Saako noita jousia varaosina mistään?

  15. #3555
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Helsinki 28
    Viestit
    222
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nuubiainen Katso viesti
    Tuntuuko tärinää tai "jyrinää" kammesta pyörittäessä, vai pyörivätkö smoothisti?
    Jyrisee joo, ja pientä tärinää myös havaittavissa.

  16. #3556
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.482
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti sompi Katso viesti
    ...En uskalla alkaa vääntään jatkovarsien kanssa, kun en ole koskaan ennen noita polkimia irrotellut muutenkaan.
    Jatkovartta voit käyttää aivan huoleti. Väännät sitten vain varmasti oikeaan suuntaan. Kannattaa myös avain asettaa niin, että avaimen vapaa pää jää keskiön puolelle, niin kampi pysyy paremmin paikallaan.

  17. #3557
    Liittynyt
    07/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    802
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MJH Katso viesti
    Jyrisee joo, ja pientä tärinää myös havaittavissa.
    Jos ei kampi pyöri tasaisesti, niin kyllähän ne laakerit on mitä luultavimmin entiset. Ehkä varastoinnin aikana laakereihin on tiivistynyt kosteutta, joka on aiheuttanut korroosiota.

  18. #3558
    Liittynyt
    05/2009
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    749
    Myykö tätä kamaa joku Suomessakin http://www.jensonusa.com/!DUcS2U5Ub2...-Housing-Liner

  19. #3559
    Liittynyt
    06/2001
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    885
    Keskiölaakerit tuntuu kyllä nykyisin olevan aika kulutustavaraa. Ainakin omat kokemukset GXP-laakereista ovat tämänsuuntaisia. Niihin tuppaa pääsemään aika helposti kosteutta sisään ja varsinkin jos pyörä seisoo ajamattomana pidempään, pääse vesi tekemään tuhojaan korroosion muodossa -->laakeri entinen.

    Ja nyt myös samansuuntainen kokemus ohjainlaakerista. Meni FSA:n laakeri 5kk vanhasta pyörässä lenkillä rikki. Avatessa yläpäässä ei ollut yhtään rasvaa ja laakerikaulus aivan umpiruosteessa. Yleesä olen noita maksimissaan kerran vuoteen rasvaillut, mutta näköjään sekään ei aina riitä.

  20. #3560
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Ulkoisiin keskiölaakereihin ei varastoinnin aikana tiivisty kosteutta sisälle sen enempää kuin nelikantteihinkaan. Ulkoinen on vain enempi alttiina etupyörän roiskeille. Taikasana on ennakoiva huolto. Nimimerkillä GXP:llä +10t kilsaa.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  21. #3561
    Liittynyt
    09/2008
    Paikkakunta
    Kulju
    Viestit
    195
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Dude Katso viesti
    Keskiölaakerit tuntuu kyllä nykyisin olevan aika kulutustavaraa. Ainakin omat kokemukset GXP-laakereista ovat tämänsuuntaisia. Niihin tuppaa pääsemään aika helposti kosteutta sisään ja varsinkin jos pyörä seisoo ajamattomana pidempään, pääse vesi tekemään tuhojaan korroosion muodossa -->laakeri entinen.

    Ja nyt myös samansuuntainen kokemus ohjainlaakerista. Meni FSA:n laakeri 5kk vanhasta pyörässä lenkillä rikki. Avatessa yläpäässä ei ollut yhtään rasvaa ja laakerikaulus aivan umpiruosteessa. Yleesä olen noita maksimissaan kerran vuoteen rasvaillut, mutta näköjään sekään ei aina riitä.
    Laakerit kannattaa avata heti uudesta ja täyttää vaseliinilla ne pesät. Konelaakereista saa sen stefan nuppineulalla pois. Mulla on ollut toi Focuksen CC(FSA:n laakeri)työmatka ja seka-ajossa vuodesta 2009. Kaikki laakerit alkuperäiset. En ole ihan kerran vuoteenkaan noita huoltanut, joten kuulostaa kyllä oudolta. Onko ollut oikealla kireydellä kammet/stemmi?
    appmot muokkasi tätä : 07.04.2014 at 07.02

  22. #3562
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Helsinki 28
    Viestit
    222
    Kai se on sitten uskottava... Enpä ole ennen press fit -keskiötä vaihtanut. Vaikuttaa hommalta, jolla saa potentiaalisesti tärveltyä runkoa. Huoltotaitoa ja -kokemusta löytyy jossain määrin, mutta onko tuo homma, joka on kannattavampaa antaa jonkun muun hoitaa? Noin niin kuin ajankäytön ja hermojen kannalta.

    Sent from my RM-892_eu_finland_202 using Tapatalk

  23. #3563
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Itse olen vielä BSA-aikakaudella... Esikoisen Canyonin pressfittiä tutkin mennä kesänä (Xt: kammille). Kyllä tuonkin laakerit on putsattavissa/uudestaan rasvattavissa ilman poistamista. Mielestäni MJH:n kannattaa asialliset pressfitin asennus/poistokalut hommata kun tuo pirun keksintö nyt kuitenkin on uusissa harrastepyörissä yleisin. Hyvällä lekalla huonompikin seppä saa jotain aikaan.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  24. #3564
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    Tuusula
    Viestit
    1.850
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti sompi Katso viesti
    Miten saan Shimanon PD-M520 lukkopolkimet irti, kun ovat liikkeessä vetäneet niin tiukalle ettei voimat riitä vääntämään listalenkillä? Onko jotain kikkakakkosta? Ja kyllä, helpoin olisi viedä liikkeeseen ja itkeä siellä mutta kun ei se nyt ole auki ja haluttais kokeilla uusia flat pedaaleja.
    Irtoaa helpommin "kopauttamalla" kuin vääntämällä. Tosin avain pitää olla kunnollinen. Eli sopiva klapi millä kopsauttaa avaimeen ja tosiaan oikeaan suuntaan tietenkin.
    Fatless biker

  25. #3565
    Liittynyt
    07/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    802
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti arctic biker Katso viesti
    Ulkoisiin keskiölaakereihin ei varastoinnin aikana tiivisty kosteutta sisälle sen enempää kuin nelikantteihinkaan. Ulkoinen on vain enempi alttiina etupyörän roiskeille.
    No joo, kosteuden tiivistyminen oli enempi spekulaatiota. Jos varaston lämpötila vaihtelee rajusti, luulisin että sekin on mahdollista.

    Itseltäni on mennyt yhdet ulkoiset laakerit muutaman tonnin jälkeen; syynä oli joko kurakelit tai liian innokas pyörän peseminen.

  26. #3566
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.171
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nuubiainen Katso viesti
    ...liian innokas pyörän peseminen.
    Mä olen tullut hiukan siihen tulokseen, että liuotinpesuaineilla (Pineline) tai etenkin jollain nanotekniikkalitkuilla (Muc-Off jne.) läträtessä kannattaa käyttää niitä ajatuksella. Ettei ihan kauheasti tohota laakereiden ympäristöön eikä joustojen liukuputkiin.


  27. #3567
    Liittynyt
    08/2011
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    963
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti sompi Katso viesti
    Miten saan Shimanon PD-M520 lukkopolkimet irti, kun ovat liikkeessä vetäneet niin tiukalle ettei voimat riitä vääntämään listalenkillä? Onko jotain kikkakakkosta?
    Polkimien irrotustapahan menee virallisesti "ota poljinavain ja käännä, poljin irtoaa helposti" mutta totuus on enemmänkin "ota 15 mm lenkkiavain, laita jalkaan pitkävartinen vaelluskenkä kokoa 44, asettele avain polkimeen suunnilleen vaakatasoon, pidä pyörää paikallaan ja polkaise avaimen toiseen päähän niin lujaa kuin uskallat (varo sitä nuppiluuta, se menee läheltä kampea), etsi avain sohvan alta ja kierrä poljin irti". Kengän koko sekä malli ja avaimen loppusijoituspaikka vaihtelee asentajan ja säätämön mukaan.

  28. #3568
    Liittynyt
    07/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    802
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Mä olen tullut hiukan siihen tulokseen, että liuotinpesuaineilla (Pineline) tai etenkin jollain nanotekniikkalitkuilla (Muc-Off jne.) läträtessä kannattaa käyttää niitä ajatuksella.
    Jep, eikä myöskään suihkulla/painepesurilla vettä suoraan laakeripintoihin ;|

  29. #3569
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    No joo, kosteuden tiivistyminen oli enempi spekulaatiota. Jos varaston lämpötila vaihtelee rajusti, luulisin että sekin on mahdollista. Nuubialainen
    On tottakai, runkoputkien sisään kondensoituukin vettä kylmäsäilytyksessä. Jos vaan laakeri on puhdasta rasvaa täynnä niin se ei kostu. Onkin aika luontevaa puhdistaa ja rasvata laakerit juuri ennen talventuloa. Toisaalta se muoviputki O-renkaineen siellä muhvin sisällä laakerikuppien välissä ei turhan takia ole.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  30. #3570
    -Albert- Guest
    Miksi levyjarrut vinkuu?

    Lähetetty minun GT-I9100 laitteesta Tapatalkilla

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •