Tarviiko se edes sitä rimstrippiä, jos tossa vanteessa on kunnon hyllyt renkaan reunalle, kuten kuvasta voisi päätellä? Leveä teippi vaan, joka menee kylkiin asti. Gorilla tape toimii hyvin ja siitä on helppo ottaa just oikeanlevyistä siivua.
Tarviiko se edes sitä rimstrippiä, jos tossa vanteessa on kunnon hyllyt renkaan reunalle, kuten kuvasta voisi päätellä? Leveä teippi vaan, joka menee kylkiin asti. Gorilla tape toimii hyvin ja siitä on helppo ottaa just oikeanlevyistä siivua.
Gorilla teippiä rulla motonetistä, 9m 3,90€. Teippiä on tarjolla useita leveyksiä, myös 25mm. Mittaa vielä kehän sisäleveys että varmaan mahtuu. Puhdista kehä jollain cleanerilla ennen teippausta, yksi kierros riittää, about 10cm limitys. Menestystä!
Edit. Mä mitään speksejä löydä tosta am-kehästä....
Edit2. Ny löyty kemizin korjauksella, 23mm sisäleveys, itse ottaisin tässä tapauksessa stanin teipin....
JiiPee muokkasi tätä : 02.04.2014 at 23.10
-Usot sie jot myö uitiin?
Onko se kehä kuitenkin am-490? Itsellä on dh-595 versio, hyvin ne stanin teipillä lopulta tiivistyi, taisi litku tukkia tuon reijän lopulta, tai kai siinä teippiä vahingossa vähän oli päällä..
edit: en siis omissa huomanno moisia reikiä, vaan veikkaanpa että ne siellä oli.. pitää joskus vilasta kun vaihtelee renkaita.. selittäis kyllä sen, että aluks litkua roisku vanteen saumasta aika miehekkäästi, kun omissa ei ainakaan ole galvaanista saumaa, vaan niittiliitos..
kaks kiekkaa teippiä laitoin, ei mitää rimstrippejä..
Joo nyt on korjattu mallikin oikeaks
Kiitos vinkeistä, mä luulen että Gorillalla lähen kokeilemaan, koska Stansin 25mm teipin kun sovitin paikalleen niin pikkureiistä peitty vaan puolet. Sen jälkeen kokeilin vetää teipin vähän toiseen laitaan, niin tuntuu sen verran jäykältä, että se teippi ei painunut sinne kulmaan reiän ympärille vaikka kuinka koitti hieroa muovipuikolla.
Gorillaa löytyy himastakin, joten helppo kokeilla.
En mäkään keksi mihin tota rim strippiä tarvii jos teippauksen saa natsaamaan kunnolla.
onks tuo Gorilla teippi kuinka ihmeitätekevää?
Tuppukylän valikoimasta ei löytynyt kuin Tesa 4688, PE-pinnoitettu aika hyvintarttuvan tuntuinen kangasteippi, reippaasti normi jesaria paremman tuntuista ainakin.
Mut kun yritin sitä läskipöörän vanteelle pari kiekkaa vetää niin siihen vinopintaan ei sitä ilman ryppyjä saa. Onks Gorilla sitten venyvämpää että se taipuu paremmin.
Vuotavan se tuntui pinnojen juuresta ja kevennysrei'istä, sain pari baari lopulta sisään pysymään mutta kyllä ne parin tunnin jälkeen sieltä oli ulos purkautuneet..
Eli taitaa mennä huomenissa pesupuuhiksi..
Milläs vanneteippien liimajämät saa parhaiten vanteesta irti? Crc brakelinellä nyt jonkun aikaa jynssätty eikä oikein mitään tapahdu.
Onkohan santacruz pyörien vanteissa oleva punainen/oranssi (keskivaikeasti värisokea..) vanneteippi valmis tubelesshommiin? Teipissä lukee siis muutaman sentin välein sanracruz. Tuli kyllä otettua jo pois kun oli useammasta kohtaa kasassa reunasta, kiinnostaa silti.
Miten stanin rimstrips eroaa normaalisisureista? Sellaisia en kyllä tilannut, pelkkää stanin teippiä ja litkua. Vanteet ovat mavic tn719 ja renkaat mountainking II 2,4 (viime vuoden malliset), ilmoittelen miten onnistuu, ekat tubelekset tulossa. Kunhan nyt vaan paketti tulisi kotiovelle.
Ei kun Stanin teippi vaan huolellisesti ohjeen mukaan kiinni, ne vanhat liimat tuskin siellä tilaa vie.
Joo se avasi asiaa, näytti vaan rullalla ihan sisurilta kuvassa, kun oli venttiilikin kiinni. Ilmeisesti vaihtoehtoinen teipille?
Ja kyllä ne vanhan vanneteipin liimat jää uuden alle, ei niitä saa oikein millään irti.
Pikku pätkät teippiä hoitaa asian ja myös tuo saumakohta pitää teilata ohuella stanin teipillä reunaan asti. Muuten vuotaa litkuja ja ilmaa maailman tappioin asti. Teipin liimaukset kannattaa puristaa kunnolla sisäkumista/rengas-yhdistelmällä ja korkeahkoilla paineilla, että teippi tarttuu kunnolla.
http://yle.fi/elavaarkisto/artikkelit/polkupyorailysta_pitaisi_muodostua_suomalainen_urh eilulaji_102121.html#media=102119
Ohut kuormaliina on kätevä teipin kiristykseen, pari päivää riittää hyvin.
-Usot sie jot myö uitiin?
Riippuu kyllä tapauksesta. Itse en ole ikinä mitään muuta tehnyt, kun laittanut teipit, painellut sormella hyvin paikalleen ja sillä siisti. Jossain kiekoissa tosin tarvinnut laittaa useampi kierros, jotta kumi nousee helposti, mutta se on eri asia.
Tällä tavoin 5 paria kiekkoja toiminut täysin. Stanin Crestit, jotkut DT420tms., Bontrager dusterit, WTB STi23 ja Funwoks Atmosphere XL.
Halkaistu sisurisi ns. Ghetto tubeless on varmin ratkaisu etteiburbbaa tai kumi lähde vanteelta. Esim Graves ajaa ghetolla. Sanoo sen olevan ainut tubeless systeemi millä hän uskaltaa ajaa täysillä pelkäämättä rengasrikkoa. Ajaa maxxisen renkailla /HR II-Minion luottokombona.
Itse jouduin laittamaanrimstipin X-king 2,4/spank oozy evo settiin kun ei ilmat pysynyt kovemmassa paukutuksessa muuten. Stripin laiton jälkeen pikku burbbaukset hävisivät täysin.
Muilla renkailla ei tätä ongelmaa ole ollut ,mut2013 contit on oma lukunsa.
Sent from my iPhone using Tapatalk
- Fear is a mindkiller -
No en minäkään mutta ajattelin auttaa ja ehdottaa kuormaliinaa. Toinen nokkela kiristyskonsti juolahti tuollametsässä mieleen kun ajelin gorillateipatuilla paskoilla, että jos ihan pirkka-niksillä lähestyisi --> 30denierin arkisukkahousut tiukalle kehän ympäri ja antaa olla sen muutaman päivän, varmaan pysyysit vaan artentti päälle ja hurjaa ajoa!
-Usot sie jot myö uitiin?
Onks kellään kokemusta miten gorillateippi kestää nippelin lyömistä läpi kun pinna katkeaa? Stanin teipistä menee ainakin läpi. Vähän painavampaahan toi apina ja gorilla -teippi on, 6g vs. 24g 29er kiekkoon, mutta paljon parempi liimapinta ja muutenkin kätevämmän oloista kun Stanin "teippi".
Endurolife.net
Prestige muokkasi tätä : 06.04.2014 at 10.41
"Hän jarruttaakin nenällään"
-Muumipeikko ja pyrstötähti-
Ekat tubeless kokeilut ei alkanut kovin loistokkaasti. Yritys saada rocket roni tubeless readyt Fulcrumim vanteelle sai hiki karpalot puskemaan otsasta kovasti. Stanin teipit ja venttiilin laitoin kiinni ja testiin. Vaikka kuinka pumppasi ei nouse kunnolla paikoilleen. Lopulta päätin lopettaa ottaa oluen ja mennä saunaan. Totesin vain, että huomenna uusi yritys kompuran kanssa. Josko joku päivä saksasta tulisi lähetys missä olisi ZTR Flow.t niin testaa uudestaan
Lähetetty minun GT-I9300 laitteesta Tapatalkilla
Tänään valutin useamman hikipisaran Schwalbe ultermo zx:ien kanssa. Otan takaisin kaikki aikaisemmat maininnat miten helposti on renkaat vanteelle saatu. Nyt ensimmäistä kerta kuin tutustun tubeless asennukseen ja pari kertaa mielessä kävi, että jätän koko homman puolitiehen ja jää ensimmäinenkin lenkki tekemättä. Lopulta ensimmäinen rengas vanteelle ja nousi kehällekin ihan mukavasti. Toinen rengas olikin sit jo helpompi, mut en vielä tällä kokemuksella sanoisi helpoksi. Viikonloppuna ensimmäinen lenkki ja kun tuota sepeliä on vielä reitillä, niin tulee heti kokeiltua onko kaikki nuhjaaminen ollut vaivan arvoista. Toivottavasti on ensimmäinen ja viimeinen postaus pahoja tubelss ongemia ketjussa.
Tuli alotettua teippailu aamulla, saas nähä mikä on lopputulos. Pikkupalat Stanssia reikiin ja saumaan, sen jälkeen gorillaa täys kierros koko kiekkoon. Vaimon kampa oli hyvä apu pikkuteippien paikalleen painelussa
Toisen kerkesin tekemään ennenkun tuli lähtö päivystyskeikalle. Siellä se on odottamassa sisurin kanssa paineet sisässä jos teipit painautuis kunnolla.
Onko hyviä veikkauksia, että kuseeko teippien väleistä?
![]()
Veikkaan että ei pahemmin falskaa, kun "pohjat" on tehty kunnolla..
Yritin 26 kehälle ghettoihin ja 20 tuum. Oli parhaan tuntuinen. Eli veikkaan 27,5 ja 24 olis hyvä. Mulla loppu sisurit ja hermot. tilasin sit strimstripin joka teki sen minkä piti eli lopetti pikkuburbbailun ongelmacontissa kovemmassa paukutuksessa. Sen neuvon annan ettei kantsi ostaa Halpa-Hallin halvimpia sisureita projektiin mikäli löydät 24,sen prestalla.
Sent from my iPhone using Tapatalk
- Fear is a mindkiller -
Aina tuntuu olevan vaikeuksia, kun koitan asentaa. Nyt ongelma tuntuu olevan sellainen, että renkaat ovat liian löysät (siis reunuksen halkaisija liian suuri), jotta tiivistyisivät vannetta vasten, eikä nouse kompurallakaan. Kolmella eri renkaalla olen yrittänyt ja kaikilla sama ongelma. Aikaisemmin kaikki renkaat on ovat olleet samalla vanteella. AC-vanteet kyseessä. Onko AC:n vanteet, jotenkin muita pienempiä vai missähän on ongelma?
Lisää teippiä, niin alkaa tiivistymään.
Ja tälle kysymykselle saa nauraa, mutta litkunoviisi kysyy, onko se stanin tms. Teippi pakollinen, jotta pitää. Ts. Onko alkuperäiset vanneteipit aina revittävä? Varmaan tähänkin tässä nälkävuoden pitkässä ketjussa on vastaus, mutta en löytänyt.
Mikä olisi oikea teipin koko esim. giantin pxc-2 vanteeseen (taitaa olla 19 mm leveä) 29 koossa?
Onko vinkkiä mikä vikana ja mitä tehtävissä kun takarengas ei tahdo paineita pitää päivääkään, tippuu n.2,8bar johonki 1bar korville? Uusi kumi tuli taakse ja käytin liikkeessä teettämässä vaihdon.. Eturenkaassa pitää ihan normaalisti. Venttiilikin just vaihdettu viime syksynä kun oli samoja ongelmia ja talvella piti nastarenkaissa ihan hyvin paineet.. Ei uskalla pitkälle lähtee tai joutuis tota jalkapumppua raahaan mukana kun ei käsipumpulla saa tarpeeks painetta..
Kirjanmerkit