FillariElectrobikeHephaGiant
Sivu 70 / 220 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 20 60 68 69 70 71 72 80 120 170 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.071 - 2.100 / 6586

Aihe: Pahoja Tubeless ongelmia!

  1. #2071
    Liittynyt
    09/2000
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.710
    Tarviiko se edes sitä rimstrippiä, jos tossa vanteessa on kunnon hyllyt renkaan reunalle, kuten kuvasta voisi päätellä? Leveä teippi vaan, joka menee kylkiin asti. Gorilla tape toimii hyvin ja siitä on helppo ottaa just oikeanlevyistä siivua.

  2. #2072
    Liittynyt
    05/2006
    Paikkakunta
    N=6695060.441, E=394280.279
    Viestit
    2.192
    Gorilla teippiä rulla motonetistä, 9m 3,90€. Teippiä on tarjolla useita leveyksiä, myös 25mm. Mittaa vielä kehän sisäleveys että varmaan mahtuu. Puhdista kehä jollain cleanerilla ennen teippausta, yksi kierros riittää, about 10cm limitys. Menestystä!

    Edit. Mä mitään speksejä löydä tosta am-kehästä....
    Edit2. Ny löyty kemizin korjauksella, 23mm sisäleveys, itse ottaisin tässä tapauksessa stanin teipin....
    JiiPee muokkasi tätä : 02.04.2014 at 23.10
    -Usot sie jot myö uitiin?

  3. #2073
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.087
    Onko se kehä kuitenkin am-490? Itsellä on dh-595 versio, hyvin ne stanin teipillä lopulta tiivistyi, taisi litku tukkia tuon reijän lopulta, tai kai siinä teippiä vahingossa vähän oli päällä..

    edit: en siis omissa huomanno moisia reikiä, vaan veikkaanpa että ne siellä oli.. pitää joskus vilasta kun vaihtelee renkaita.. selittäis kyllä sen, että aluks litkua roisku vanteen saumasta aika miehekkäästi, kun omissa ei ainakaan ole galvaanista saumaa, vaan niittiliitos..

    kaks kiekkaa teippiä laitoin, ei mitää rimstrippejä..

  4. #2074
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kemizti Katso viesti
    Onko se kehä kuitenkin am-490?
    Joo nyt on korjattu mallikin oikeaks

    Kiitos vinkeistä, mä luulen että Gorillalla lähen kokeilemaan, koska Stansin 25mm teipin kun sovitin paikalleen niin pikkureiistä peitty vaan puolet. Sen jälkeen kokeilin vetää teipin vähän toiseen laitaan, niin tuntuu sen verran jäykältä, että se teippi ei painunut sinne kulmaan reiän ympärille vaikka kuinka koitti hieroa muovipuikolla.

    Gorillaa löytyy himastakin, joten helppo kokeilla.

    En mäkään keksi mihin tota rim strippiä tarvii jos teippauksen saa natsaamaan kunnolla.

  5. #2075
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Rauma
    Viestit
    713
    onks tuo Gorilla teippi kuinka ihmeitätekevää?
    Tuppukylän valikoimasta ei löytynyt kuin Tesa 4688, PE-pinnoitettu aika hyvintarttuvan tuntuinen kangasteippi, reippaasti normi jesaria paremman tuntuista ainakin.
    Mut kun yritin sitä läskipöörän vanteelle pari kiekkaa vetää niin siihen vinopintaan ei sitä ilman ryppyjä saa. Onks Gorilla sitten venyvämpää että se taipuu paremmin.
    Vuotavan se tuntui pinnojen juuresta ja kevennysrei'istä, sain pari baari lopulta sisään pysymään mutta kyllä ne parin tunnin jälkeen sieltä oli ulos purkautuneet..
    Eli taitaa mennä huomenissa pesupuuhiksi..

  6. #2076
    Liittynyt
    06/2013
    Viestit
    174
    Milläs vanneteippien liimajämät saa parhaiten vanteesta irti? Crc brakelinellä nyt jonkun aikaa jynssätty eikä oikein mitään tapahdu.
    Onkohan santacruz pyörien vanteissa oleva punainen/oranssi (keskivaikeasti värisokea..) vanneteippi valmis tubelesshommiin? Teipissä lukee siis muutaman sentin välein sanracruz. Tuli kyllä otettua jo pois kun oli useammasta kohtaa kasassa reunasta, kiinnostaa silti.
    Miten stanin rimstrips eroaa normaalisisureista? Sellaisia en kyllä tilannut, pelkkää stanin teippiä ja litkua. Vanteet ovat mavic tn719 ja renkaat mountainking II 2,4 (viime vuoden malliset), ilmoittelen miten onnistuu, ekat tubelekset tulossa. Kunhan nyt vaan paketti tulisi kotiovelle.

  7. #2077
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.902
    Ei kun Stanin teippi vaan huolellisesti ohjeen mukaan kiinni, ne vanhat liimat tuskin siellä tilaa vie.

  8. #2078
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.113
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Roko Katso viesti
    ....
    Miten stanin rimstrips eroaa normaalisisureista?
    Rimstrip on kumiliuska, sisuri on sisärengas. Vai mitä oikein tarkoitat?


  9. #2079
    Liittynyt
    06/2013
    Viestit
    174
    Joo se avasi asiaa, näytti vaan rullalla ihan sisurilta kuvassa, kun oli venttiilikin kiinni. Ilmeisesti vaihtoehtoinen teipille?
    Ja kyllä ne vanhan vanneteipin liimat jää uuden alle, ei niitä saa oikein millään irti.

  10. #2080
    Liittynyt
    09/2011
    Viestit
    1.702
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti aki53bmx Katso viesti


    Mä oon pari iltaa viettäny metsästäen tietoa ja tätäkin ketjua lukenu silmät ristissä, mutta ilmeisesti kellään ei ole näin paskoja aihioita mistä pitäs tubelessit vääntää..

    Joten, onks jengi törmännyt tollasiin kehien pikkureikiin tubeless-projekteissa? Miten tota teippaamista kannattais lähteä lähestymään kun toi reikä on osittain tossa kulmassa? Vai onks se vaan vedettävä pari kieppiä teippiä kun reiät on kehän molemmissa reunoissa?

    Kehänä on Superstar Components AM-490 jota on tubelessina käytetty ulkomaisten nettifoorumien mukaan. Sieltä ei vaan mitään puhetta löytyny tollasista reiistä.

    Terveisin tubeless-neitsyt

    edit: laitetaas ne numerot oikeinpäin, pahoittelut
    Pikku pätkät teippiä hoitaa asian ja myös tuo saumakohta pitää teilata ohuella stanin teipillä reunaan asti. Muuten vuotaa litkuja ja ilmaa maailman tappioin asti. Teipin liimaukset kannattaa puristaa kunnolla sisäkumista/rengas-yhdistelmällä ja korkeahkoilla paineilla, että teippi tarttuu kunnolla.
    http://yle.fi/elavaarkisto/artikkelit/polkupyorailysta_pitaisi_muodostua_suomalainen_urh eilulaji_102121.html#media=102119

  11. #2081
    Liittynyt
    05/2006
    Paikkakunta
    N=6695060.441, E=394280.279
    Viestit
    2.192
    Ohut kuormaliina on kätevä teipin kiristykseen, pari päivää riittää hyvin.
    -Usot sie jot myö uitiin?

  12. #2082
    Liittynyt
    06/2001
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    885
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JiiPee Katso viesti
    Ohut kuormaliina on kätevä teipin kiristykseen, pari päivää riittää hyvin.
    Riippuu kyllä tapauksesta. Itse en ole ikinä mitään muuta tehnyt, kun laittanut teipit, painellut sormella hyvin paikalleen ja sillä siisti. Jossain kiekoissa tosin tarvinnut laittaa useampi kierros, jotta kumi nousee helposti, mutta se on eri asia.

    Tällä tavoin 5 paria kiekkoja toiminut täysin. Stanin Crestit, jotkut DT420tms., Bontrager dusterit, WTB STi23 ja Funwoks Atmosphere XL.

  13. #2083
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    1.780
    Halkaistu sisurisi ns. Ghetto tubeless on varmin ratkaisu etteiburbbaa tai kumi lähde vanteelta. Esim Graves ajaa ghetolla. Sanoo sen olevan ainut tubeless systeemi millä hän uskaltaa ajaa täysillä pelkäämättä rengasrikkoa. Ajaa maxxisen renkailla /HR II-Minion luottokombona.

    Itse jouduin laittamaanrimstipin X-king 2,4/spank oozy evo settiin kun ei ilmat pysynyt kovemmassa paukutuksessa muuten. Stripin laiton jälkeen pikku burbbaukset hävisivät täysin.
    Muilla renkailla ei tätä ongelmaa ole ollut ,mut2013 contit on oma lukunsa.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    - Fear is a mindkiller -


  14. #2084
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    savo
    Viestit
    1.104
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Roko Katso viesti
    Milläs vanneteippien liimajämät saa parhaiten vanteesta irti? Crc brakelinellä nyt jonkun aikaa jynssätty eikä oikein mitään tapahdu.
    Liimat ja teipin jämät lähtee pois tällä tuotteella. Löytyy rautakaupoista ja prismoista. Muistaa hyvin tuuletettu tila ja hengitysdsuojaus tai vaihtoehtoisesti tee ulkona.

  15. #2085
    Liittynyt
    05/2006
    Paikkakunta
    N=6695060.441, E=394280.279
    Viestit
    2.192
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Dude Katso viesti
    Riippuu kyllä tapauksesta. Itse en ole ikinä mitään muuta tehnyt, kun laittanut teipit, painellut sormella hyvin paikalleen ja sillä siisti.
    No en minäkään mutta ajattelin auttaa ja ehdottaa kuormaliinaa. Toinen nokkela kiristyskonsti juolahti tuollametsässä mieleen kun ajelin gorillateipatuilla paskoilla, että jos ihan pirkka-niksillä lähestyisi --> 30denierin arkisukkahousut tiukalle kehän ympäri ja antaa olla sen muutaman päivän, varmaan pysyy sit vaan artentti päälle ja hurjaa ajoa!
    -Usot sie jot myö uitiin?

  16. #2086
    Onks kellään kokemusta miten gorillateippi kestää nippelin lyömistä läpi kun pinna katkeaa? Stanin teipistä menee ainakin läpi. Vähän painavampaahan toi apina ja gorilla -teippi on, 6g vs. 24g 29er kiekkoon, mutta paljon parempi liimapinta ja muutenkin kätevämmän oloista kun Stanin "teippi".
    Endurolife.net

  17. #2087
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    HKI
    Viestit
    450
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti syklopaatti Katso viesti
    Halkaistu sisurisi ns. Ghetto tubeless on varmin ratkaisu etteiburbbaa tai kumi lähde vanteelta. Esim Graves ajaa ghetolla. Sanoo sen olevan ainut tubeless systeemi millä hän uskaltaa ajaa täysillä pelkäämättä rengasrikkoa. Ajaa maxxisen renkailla /HR II-Minion luottokombona.
    Mitä sisuria sinä käytit tuon ghetto tubelessin tekemiseen? 27.5 tuumaseen sen vois varmaan tehdä 26" sisurista. Ei kai se väärin olisi tehdä sitä 24" sisurista, mutta niitä ei taida löytyä prestalla jossa on irrotettava sielu.
    Prestige muokkasi tätä : 06.04.2014 at 10.41
    "Hän jarruttaakin nenällään"

    -Muumipeikko ja pyrstötähti-


  18. #2088
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jake_Kona Katso viesti
    Pikku pätkät teippiä hoitaa asian ja myös tuo saumakohta pitää teilata ohuella stanin teipillä reunaan asti. Muuten vuotaa litkuja ja ilmaa maailman tappioin asti. Teipin liimaukset kannattaa puristaa kunnolla sisäkumista/rengas-yhdistelmällä ja korkeahkoilla paineilla, että teippi tarttuu kunnolla.
    Joo just itseasiassa tätä mietinkin, että jos laittais eka pienet palat teippiä noihin kohtiin, niin sitten selviäis sen jälkeen hienosti ihan vaan yhdellä teippikierroksella muuten. Kiitos taas vinkeistä!

  19. #2089
    Liittynyt
    09/2013
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    153
    Ekat tubeless kokeilut ei alkanut kovin loistokkaasti. Yritys saada rocket roni tubeless readyt Fulcrumim vanteelle sai hiki karpalot puskemaan otsasta kovasti. Stanin teipit ja venttiilin laitoin kiinni ja testiin. Vaikka kuinka pumppasi ei nouse kunnolla paikoilleen. Lopulta päätin lopettaa ottaa oluen ja mennä saunaan. Totesin vain, että huomenna uusi yritys kompuran kanssa. Josko joku päivä saksasta tulisi lähetys missä olisi ZTR Flow.t niin testaa uudestaan

    Lähetetty minun GT-I9300 laitteesta Tapatalkilla

  20. #2090
    Liittynyt
    08/2006
    Paikkakunta
    Varsinais-Suomi
    Viestit
    94
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sluiba Katso viesti
    Kun kaikkea tarvitsee aina kokeilla, niin päätin pistää maantiepyörään Schwalben tubeless renkaat alle. Vanteina mulla on Ultegrat tubeless readyina. You Tubesta pikku vinkkejä, ja eikun hommaan. Renkaat nousivat päälle ilman sitä silikonilitkua (reunoihin) jalkapumpulla ensimmäisellä kerralla, ja asettuivat vanteelle heti suoraan. Lisäsin sen paikkalitkun sisään, ja nyt on ainakin reilun viikon jo ilmat pysyneet sisällä. Asennukseen meni yhteensä ehkä n. puolituntia. Ajo kokemusta vasta tartanilla ja rullilla joten renkaiden rullauksen eroista ei ole vielä tietoa. Vinkkinä kuitenkin että asiasta EI kannata pistää faseen mainintaa, jos ei halua n. 30 kommettia enemmän tai vähemmän pyöräileviltä "asiantuntijoilta" jolla EI ole vielä asiasta mitään omia kokemuksia...
    Tänään valutin useamman hikipisaran Schwalbe ultermo zx:ien kanssa. Otan takaisin kaikki aikaisemmat maininnat miten helposti on renkaat vanteelle saatu. Nyt ensimmäistä kerta kuin tutustun tubeless asennukseen ja pari kertaa mielessä kävi, että jätän koko homman puolitiehen ja jää ensimmäinenkin lenkki tekemättä. Lopulta ensimmäinen rengas vanteelle ja nousi kehällekin ihan mukavasti. Toinen rengas olikin sit jo helpompi, mut en vielä tällä kokemuksella sanoisi helpoksi. Viikonloppuna ensimmäinen lenkki ja kun tuota sepeliä on vielä reitillä, niin tulee heti kokeiltua onko kaikki nuhjaaminen ollut vaivan arvoista. Toivottavasti on ensimmäinen ja viimeinen postaus pahoja tubelss ongemia ketjussa.

  21. #2091
    Tuli alotettua teippailu aamulla, saas nähä mikä on lopputulos. Pikkupalat Stanssia reikiin ja saumaan, sen jälkeen gorillaa täys kierros koko kiekkoon. Vaimon kampa oli hyvä apu pikkuteippien paikalleen painelussa

    Toisen kerkesin tekemään ennenkun tuli lähtö päivystyskeikalle. Siellä se on odottamassa sisurin kanssa paineet sisässä jos teipit painautuis kunnolla.

    Onko hyviä veikkauksia, että kuseeko teippien väleistä?


  22. #2092
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.087
    Veikkaan että ei pahemmin falskaa, kun "pohjat" on tehty kunnolla..

  23. #2093
    Liittynyt
    05/2006
    Paikkakunta
    N=6695060.441, E=394280.279
    Viestit
    2.192
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti aki53bmx Katso viesti
    Onko hyviä veikkauksia, että kuseeko teippien väleistä?
    Ei osaa sanoo, entäs jos oiski vetässy kylmästi pidemmän pätkän molemmille puolille??tms??
    Täällä ei vielä oo burbbaillu, muutamia lenkkejä takana apinajakorillateipatuilla nou brob.

    -Usot sie jot myö uitiin?

  24. #2094
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    1.780
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Prestige Katso viesti
    Mitä sisuria sinä käytit tuon ghetto tubelessin tekemiseen? 27.5 tuumaseen sen vois varmaan tehdä 26" sisurista. Ei kai se väärin olisi tehdä sitä 24" sisurista, mutta niitä ei taida löytyä prestalla jossa on irrotettava sielu.
    Yritin 26 kehälle ghettoihin ja 20 tuum. Oli parhaan tuntuinen. Eli veikkaan 27,5 ja 24 olis hyvä. Mulla loppu sisurit ja hermot. tilasin sit strimstripin joka teki sen minkä piti eli lopetti pikkuburbbailun ongelmacontissa kovemmassa paukutuksessa. Sen neuvon annan ettei kantsi ostaa Halpa-Hallin halvimpia sisureita projektiin mikäli löydät 24,sen prestalla.



    Sent from my iPhone using Tapatalk
    - Fear is a mindkiller -


  25. #2095
    Liittynyt
    09/2005
    Paikkakunta
    espoo
    Viestit
    995
    Aina tuntuu olevan vaikeuksia, kun koitan asentaa. Nyt ongelma tuntuu olevan sellainen, että renkaat ovat liian löysät (siis reunuksen halkaisija liian suuri), jotta tiivistyisivät vannetta vasten, eikä nouse kompurallakaan. Kolmella eri renkaalla olen yrittänyt ja kaikilla sama ongelma. Aikaisemmin kaikki renkaat on ovat olleet samalla vanteella. AC-vanteet kyseessä. Onko AC:n vanteet, jotenkin muita pienempiä vai missähän on ongelma?

  26. #2096
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.902
    Lisää teippiä, niin alkaa tiivistymään.

  27. #2097
    Liittynyt
    09/2012
    Paikkakunta
    Etelä
    Viestit
    463
    Ja tälle kysymykselle saa nauraa, mutta litkunoviisi kysyy, onko se stanin tms. Teippi pakollinen, jotta pitää. Ts. Onko alkuperäiset vanneteipit aina revittävä? Varmaan tähänkin tässä nälkävuoden pitkässä ketjussa on vastaus, mutta en löytänyt.

    Mikä olisi oikea teipin koko esim. giantin pxc-2 vanteeseen (taitaa olla 19 mm leveä) 29 koossa?

  28. #2098
    Liittynyt
    06/2011
    Paikkakunta
    Nummela
    Viestit
    324
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jenkka Katso viesti
    Ja tälle kysymykselle saa nauraa, mutta litkunoviisi kysyy, onko se stanin tms. Teippi pakollinen, jotta pitää. Ts. Onko alkuperäiset vanneteipit aina revittävä? Varmaan tähänkin tässä nälkävuoden pitkässä ketjussa on vastaus, mutta en löytänyt.

    Mikä olisi oikea teipin koko esim. giantin pxc-2 vanteeseen (taitaa olla 19 mm leveä) 29 koossa?
    Alkuperäinen vannenauha pitää poistaa, se ei ole ilmatiivis. SXC-2 lienee saman levyinen. Eilen teippailin toisen kiekon 21mm Stansin teipillä ja toisen puoliksi halkaistulla Voimateipillä (paksua ilmastointiteippiä).

  29. #2099
    Liittynyt
    09/2012
    Paikkakunta
    Etelä
    Viestit
    463
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JouMar Katso viesti
    Alkuperäinen vannenauha pitää poistaa, se ei ole ilmatiivis. SXC-2 lienee saman levyinen. Eilen teippailin toisen kiekon 21mm Stansin teipillä ja toisen puoliksi halkaistulla Voimateipillä (paksua ilmastointiteippiä).
    Asia selkisi -kiitos! Ai tuo ilmastointiteippikin toimii? No ehkä lähden tolla Stanilla liikkeelle kuitenkin.

  30. #2100
    Liittynyt
    04/2013
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    79
    Onko vinkkiä mikä vikana ja mitä tehtävissä kun takarengas ei tahdo paineita pitää päivääkään, tippuu n.2,8bar johonki 1bar korville? Uusi kumi tuli taakse ja käytin liikkeessä teettämässä vaihdon.. Eturenkaassa pitää ihan normaalisti. Venttiilikin just vaihdettu viime syksynä kun oli samoja ongelmia ja talvella piti nastarenkaissa ihan hyvin paineet.. Ei uskalla pitkälle lähtee tai joutuis tota jalkapumppua raahaan mukana kun ei käsipumpulla saa tarpeeks painetta..

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •