Moro,
Päivitin sähköhärpäkkeeni nykyaikaan eli takana oleva painava ylitehokas hubi lähti huitsin nevadaan :-) Tadaaa, nykyinen...
Eli Kiinasta uus motti: 8Fun ja siihen 46T ratas, takana toimii 8 nopeuksinen vaihteisto. Pyörässä on 73mm keskiö, joten se oli ylisuusri (>68mm) ja aiheuttaa offset ongelman. Takimmaisen vaihteiston isoin ratas aiheuttaa ketjun tippumista, koska ketju alkaa oleen jo todella vinossa. Pyörä on yllättävän kevyt ja ketterä, melkein kuin ilman moottoria.
Pyörässä on poljinavustus ja siihen joutuu oppimaan kokonaan uuden ajotyylin. Esim. kahdella kädellä vaihteiden vaihtaminen - toisella kädellä kevyesti jarrua (sähköinen vedon pois kytkentä) ja sitten oikealla kädellä vaihtaminen. Sitten toinen ongelma on nopeuden säätö, eli koko ajan täysiä :-) Tähän ei toimi, kuin +/- napilla hakee eco/tour/boost -moodin päälle ja kokoajan kontrolleri antaa täyden ko. moodin mukaisesti. Eli voin kyllä ajella 20km/h, mutta 16km/h onkin jo huomattavasti vaikeampaa. Nää on näitä normaaleja PAS ongelmia ja ed. kitissä otin koko PAS järjestelmän pois käytöstä.
Hyvä kitti ja ennenkaikkea huomaamaton sekä kevyt!
Ps. 200-250W:lla menee helposti 25km/h, jos on mittariin uskomista...
Kirjanmerkit