HephaGarminGiantElectrobike
Sivu 19 / 58 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 9 17 18 19 20 21 29 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 541 - 570 / 1737

Aihe: Satula vaihtoon

Taas meni satula vaihtoon, SQlab 611:n kiinnityskiskot katkesivat. Satula oli kyllä hyvä istua, mutta kaksi kuukautta kivikkoa ja juurakkoa jäykkäperäisellä pyörällä satulassa istuen oli kiskoille liikaa. Satulatolppakin taitaa olla osin syyllinen kiskojen katkemiseen. Siinä on melko kapea kiinnitin kiskoille ja kiinnityspultit ovat katkenneet monta kertaa. Ne tosin alkoivat kestää, kun muutin ne M8-kokoisiksi. Kiskot olivat titaania ja ontot. Istuinosa pääsi vielä käyttöön, kun laitoin siihen toisesta satulasta teräksiset kiskot.
    Tuleeko kenellekään mieleen satulaa, joka olisi muodoltaan Sqlab 611:ta vastaava , mutta varustettu umpiteräskiskoilla?

Taas joutuu satulaostoksille. Nykyisissä ei ole sinänsä vikaa mutta ainahan saisi parempi olla ja ajatellen että nyt haetaan penkkiä syksy-talvi-kevätpyörään siinä saisi mielellään olla reikä eikä pelkkää syvennystä ettei tarvitse istua lammikossa. Molemmissa pyörissä lukee Specialized ja sama pätee satuloihin kun hyviksi ovat tähän asti osoittautuneet, nyt on toisessa edellisen sukupolven Riva (pehmeähkö, ihan jees) ja toisessa Henge Comp (kovempi, mainio) mutta ovat molemmat tosiaan "umpimalleja". Viime kesänä kokeilin Phenomia joka oli hieman asentorajoitteinen, siinä piti istua tasan yhdessä paikassa tai ei tullut mistään mitään - Henge on sikäli loistava että se on tuollainen tasainen lankku jossa saa asemoida itsensä suunnilleen mihin huvittaa. Sinänsä harmi että malliston ainoa maastoon tarkoitettu "reikäsatula" on juurikin Phenom mutta mitäs jos ottaisi muotipoliiseista välittämättä katupuolelta Avatarin, kellään kokemuksia sen muotoilusta?

Uusi satula saapui: Prologo Kappa Evo T2.0 + Truvative Stylo T40 tolppa. Satulassa siis teräskiskot ja tolpassa kohtuu pitkä kiinnityspalikka. Pienen iltalenkin perusteella ihan mukava istua, kova ja tukeva.

Kävin Velosportissa Selle italian fitting-systeemiä testaamassa ja samalla poimin speksienmukaisen satulan mukaan. Lauantaina 85 km landelle ja sunnuntaina takaisin. Ei pienintäkään ongelmaa istuinosastolla Voi olla tietysti zägää tms, mutta ainakin minut tuo fitting vakuutti. Istuinluita ei kaiveltu eikä mitattu, mutta useampi olennainen tekijä tsekattiin. Nähtyäni fitatun satulan livenä oli ensimmäinen ajatus: Höh, olisihan tuollaiseen pitänyt tajuta päätyä jo edellisen satulan ongelmien kautta. Nyt sitten pitäisi saada itsensä uskomaan, jotta hiilariunelmaan ja fättiin sopii sama satula...

Ainakin pari tyyppiä on kirjoittanut käyneensä Selle Italia fitting -palvelua kokeilemassa ja ovat ilmeisesti tykänneet palvelusta sekä sen tuloksesta. Kertokaapa palvelua testanneet mitä kaikkea siinä mitataan ja miten.

Olen ajanut nyt tällä 350 km ja pisin lenkki on 103 km. Hyvältä tuntuu. Ostin Wigglestä, 90 euroa lähetyskuluineen.

Mitäs satulaa arvon raati suosittelisi Selle italia SLS:n tilalle? Olen koeajanut tuota satulaa rosen pyörässä, jonka meinaan tilata. Tuo sls tuntuu todella epämiellyttävältä ja puuduttaa ikävästi miehiset paikat jo 30min ajon jälkeen. http://www.rosebikes.fi/bike/rose-xe...292/aid:662335 tuolla on vaihtoehtoja, mistä on vaikea mennä arpomaan.. Fizix antares, arione tai prologoa, mutta mitä? Aikaisempaa kokemusta on lähinnä cannondalen ja radonin omista satuloista.

Edit: tolppa menee tietysti samalla vaihtoon, tai sitten roselta saa adapterin tuohon monolink tolppaankin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti PeeHoo Katso viesti
    Olen ajanut nyt tällä 350 km ja pisin lenkki on 103 km. Hyvältä tuntuu. Ostin Wigglestä, 90 euroa lähetyskuluineen.
    Onko siivet painuneet noin vai oliko ne noin? Mitä leveyksiä? Paino?

Nyt on uusi Flite koeajettu. Jo lyhyellä ensilenkillä tuntui todella mukavalta. Kerrankin riittävän leveä ja tasainen satula meikäläisen istuinluille. Katsotaan vähän pidemmän ajan tuntemukset ja sitten päätös tuleeko sama kaikkiin pyöriin.
    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?

Brooks B17-satulalla muutama reissu takanapäin. Taitaa meistä tulla kaverit, pidemmäksi ajaksi.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tebb0 Katso viesti
    Mitäs satulaa arvon raati suosittelisi Selle italia SLS:n tilalle? Olen koeajanut tuota satulaa rosen pyörässä, jonka meinaan tilata. Tuo sls tuntuu todella epämiellyttävältä ja puuduttaa ikävästi miehiset paikat jo 30min ajon jälkeen. http://www.rosebikes.fi/bike/rose-xe...292/aid:662335 tuolla on vaihtoehtoja, mistä on vaikea mennä arpomaan.. Fizix antares, arione tai prologoa, mutta mitä? Aikaisempaa kokemusta on lähinnä cannondalen ja radonin omista satuloista.

Edit: tolppa menee tietysti samalla vaihtoon, tai sitten roselta saa adapterin tuohon monolink tolppaankin.
    Tilasin yön heikkona hetkenä crc:ltä alennuksesta prologon nago evo ti:n maasturiin http://www.chainreactioncycles.com/f...e/rp-prod88804 Voi sitten testailla ennen maantiepyörän tilausta

Fizik Arione nykyisin satulana,muuten hyvä mutta vähän paikat puutuu, tietäskö joku halkiolla varustettua satulaa jonka profiili olis sama kuin Arionessa. Specialized Toupe 130mm kiinnostaisi,jollain kokemuksia vaihdosta Arione > Toupe?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mteebee Katso viesti
    Fizik Arione nykyisin satulana,muuten hyvä mutta vähän paikat puutuu, tietäskö joku halkiolla varustettua satulaa jonka profiili olis sama kuin Arionessa. Specialized Toupe 130mm kiinnostaisi,jollain kokemuksia vaihdosta Arione > Toupe?
    Eikös spessulla ole testausmahdollisuus. Eli siellä on testisatuloita jotka on kaikki punavalkoisia ja sinä voit ottaa satulan muutaman päivän vai peräti viikon ajaks testiin. Siinä kerkee heittämään sen verran lenkkiä ,että saa tuntuman onko satula just sulle sopiva.
    Ainakin täällä kuopiossa oli moinen käytäntö. Antövat mulle testisatulan siks aikaa kunnes takuusta tuli uusi henge kun rikoin kiskon lenkillä.
    - Fear is a mindkiller -

Lainaus Alkujaan tämän lähetti syklopaatti Katso viesti
    Eikös spessulla ole testausmahdollisuus. Eli siellä on testisatuloita jotka on kaikki punavalkoisia ja sinä voit ottaa satulan muutaman päivän vai peräti viikon ajaks testiin. Siinä kerkee heittämään sen verran lenkkiä ,että saa tuntuman onko satula just sulle sopiva.
    Ainakin täällä kuopiossa oli moinen käytäntö. Antövat mulle testisatulan siks aikaa kunnes takuusta tuli uusi henge kun rikoin kiskon lenkillä.
    Täällä etelässä on myös mahdollisuus saada noita Spessun testisatuloita lainaksi. Spessun sivuilla taisi olla lista jälleenmyyjistä joilla on se istuinluiden mittauspenkki ja kyseisistä liikkeistä käsittääkseni saa ainakin myös testisatuloita lainaan.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

Lainaus Alkujaan tämän lähetti elasto Katso viesti
    Täällä etelässä on myös mahdollisuus saada noita Spessun testisatuloita lainaksi. Spessun sivuilla taisi olla lista jälleenmyyjistä joilla on se istuinluiden mittauspenkki ja kyseisistä liikkeistä käsittääkseni saa ainakin myös testisatuloita lainaan.
    Tuokin on suhteellista. Kävin eräässä helsinkiläisessä liikkeessä, väärät mitat antoivat. Vuosi eteenpäin mittasin itse, nyt on oikean levyinen satula.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Halloo halloo Katso viesti
    Tuokin on suhteellista. Kävin eräässä helsinkiläisessä liikkeessä, väärät mitat antoivat. Vuosi eteenpäin mittasin itse, nyt on oikean levyinen satula.
    Siis istuit siihen vaahtomuoviin ja se mitta oli väärä? En nyt oikeen ymmärrä miten tuo voi mennä väärin. Se voi tietty tuntua silti väärältä mitä sen mitan perusteella suositellaan, mutta en nyt oikeen ole varma mitä tarkoitit.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

Kumi-Brooks

Lainaus Alkujaan tämän lähetti elasto Katso viesti
    Siis istuit siihen vaahtomuoviin ja se mitta oli väärä? En nyt oikeen ymmärrä miten tuo voi mennä väärin. Se voi tietty tuntua silti väärältä mitä sen mitan perusteella suositellaan, mutta en nyt oikeen ole varma mitä tarkoitit.
    Ehkä istuin väärin, liian pystyssä asennossa tai sitten mittasivat väärin ja sitä myöten antoivat väärän suosituksen satulan leveydelle. Istuin vain kerran. Kotona aaltopahvimetodilla istuin kolmesti.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Halloo halloo Katso viesti
    Ehkä istuin väärin, liian pystyssä asennossa tai sitten mittasivat väärin ja sitä myöten antoivat väärän suosituksen satulan leveydelle. Istuin vain kerran. Kotona aaltopahvimetodilla istuin kolmesti.
    Luiden leveys kapenee sitä enemmän, mitä enemmän kumartuu eteenpäin. Tästä syystä pystypyöräilyyn on leveät satulat ja matalaan ajoasentoon kapeammat. Mitatessa olisi hyvä olla ainakin lähellä todellista ajoasentoa...

Tuntuuko hyväkin satula surkealta jos on millin säädöt piekessä? Hain satuloita lainaan niin mietin huomaako sopivan vaikka säätö ei olisikaan aivan kohdillaan vai pitääkö tässä kellottaa 10h traineria nyt muutamaan päivään ja tunnin välein säätää ?
    Tsätti: #fillarifoorumi @IRCNet

Satula vaihtoon

Lainaus Alkujaan tämän lähetti snowfake Katso viesti
    Tuntuuko hyväkin satula surkealta jos on millin säädöt piekessä? Hain satuloita lainaan niin mietin huomaako sopivan vaikka säätö ei olisikaan aivan kohdillaan vai pitääkö tässä kellottaa 10h traineria nyt muutamaan päivään ja tunnin välein säätää ?
    Kun olet järjestänyt itsellesi tuollaisen testimahdollisuuden niin eihän se paljoa maksa kokeilla samaa satulaa eri asennoissa. Jos satula tuntuu huonolta vartin staattisen polkemisen jälkeen -> pieni muutos. Jos muutoksen jälkeen tuntemus muuttuu niin toinen pieni muutos parempaan päin jne. Eiköhän huono satula diskaudu alle tuntiin hyvien joukosta. Parhaimman valinta hyvien joukosta voikin sitten viedä pidemmän aikaa.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

Fizik Aliante Gamma K:ium saapui mulle ihan omakustanteiseen pitkäaikaistestiin. Rapian 200 kilsan jälkeen kirurgin repimä ja paikkaama peffani ei toistaiseksi ole mitään vastalauseita esittänyt. Arione Tri2 on samalta puulaakilta ja ihan inasen liika pehmeäksi kokenut. Mun vanha hyvä retkipenkki, 2004 mallinen SDG Bel Air muutti pohjoiseen niin hajin samaa profiilia. Myönnän kyllä ettei Fizikin Spline-konsepti ole oikein mulle auennut, mulla menee edelleenkin kevyesti kämmenet lattiaan... Suattaa olla että tuli kallis tuttavuus mikäli haluan toisen samanmoisen, tietty carbonia jne.
    I väntan på ännu dåligare tidet

Ja tosiaankin, pitää se penkki olla oikiassa asennossa, ihan viimeistä millin ja asteen osasta myöten. Itte ajelen aina muutaman satasen ja vaikkei välttämättä tarvista oliskaan niin pikkasen kokeeksi ruuvaan johonkin päin. Tammikuun lopulla mulla on varmaan reilu tuhannen kilsaa, sitte vasta luulen tietäväni onko Aliante minun herkkään ahteriini riittävän hyvä.
    I väntan på ännu dåligare tidet

Lekuri kielsi minulta pyöräilyn eturauhasleikkauksen jälkeen kuudeksi kuukaudeksi. Olen lueskellut jenkkiläisiä ERS leikkauksen läpikäyneiden pyöräilijöiden foorumeita ja usea tyyppi on alkanut pyöräillä parisen kuukautta leikkauksen jälkeen. Ratkaisuna on ollut reikäsatula ja eniten kehuja sai Selle Italia Flite max gel fow. Olen kuitenkin ajanut 35 milliä leveällä satulalla eli Arionella, joka sopii minulle kuin sormi korvaan. Kyselisinkin onko jollakulla kokemuksia Fliteistä ja juuri näistä gel flow malleista. Ovatko hyviä? Mitä mieltä olette siitä, jos satula levenee 10 milliä. Puutuuko bärssi? Mitä muita reikäsatuloita suosittelisitte(hinta-laatusuhteeltaan hyviä)?
    Jos et aja et voi ottaa!

Rule #1: Obey The Rules

Itsellä tuppaa puutumaan alakerta pidemmillä lenkeillä normaali satulalla. Viime syksynä hankin Selle Italia Max SLR Gel Flow satulan ja sen jälkeen ei alakerran kanssa ole minkäänlaisia ongelmia puutumisen kanssa. Tokikaan muista vastaavista satuloista ei ole kokemusta, mutta ainakin itselle tuo sopii hyvin ja korjaa varsin ikävän ongelman.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti hannupulkkinen Katso viesti
    Lekuri kielsi minulta pyöräilyn eturauhasleikkauksen jälkeen kuudeksi kuukaudeksi. Olen lueskellut jenkkiläisiä ERS leikkauksen läpikäyneiden pyöräilijöiden foorumeita ja usea tyyppi on alkanut pyöräillä parisen kuukautta leikkauksen jälkeen. Ratkaisuna on ollut reikäsatula ja eniten kehuja sai Selle Italia Flite max gel fow. Olen kuitenkin ajanut 35 milliä leveällä satulalla eli Arionella, joka sopii minulle kuin sormi korvaan. Kyselisinkin onko jollakulla kokemuksia Fliteistä ja juuri näistä gel flow malleista. Ovatko hyviä? Mitä mieltä olette siitä, jos satula levenee 10 milliä. Puutuuko bärssi? Mitä muita reikäsatuloita suosittelisitte(hinta-laatusuhteeltaan hyviä)?
    Mulla oli hetken aikaa käytössä juuri Max Flite Gel Flow. Omaan makuun oli liian pehmeä ja istuimen runko on jotenkin liian joustava takaosastaan. Hieman liian liukas oli myös. Aiheutti muistaakseni jonkinlaisia hiertymiä.

Nyt on ollut ajossa Max Slr Gel Flow, joka on selvästi jämäkämpi kuin Flite. Aukko on myös isompi satulan keskellä. Slr mallista olen tykännyt kovastikin.

Tuntuvat vaan olevan niin yksilöllisiä nämä satula-asiat.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti makton Katso viesti
    Itsellä tuppaa puutumaan alakerta pidemmillä lenkeillä normaali satulalla. Viime syksynä hankin Selle Italia Max SLR Gel Flow satulan ja sen jälkeen ei alakerran kanssa ole minkäänlaisia ongelmia puutumisen kanssa. Tokikaan muista vastaavista satuloista ei ole kokemusta, mutta ainakin itselle tuo sopii hyvin ja korjaa varsin ikävän ongelman.
    Itsellä tuohon vaikutti myös liian pienet pyöräilyhousut (ja lyhyet selästä)

Lainaus Alkujaan tämän lähetti hannupulkkinen Katso viesti
    Ratkaisuna on ollut reikäsatula ja eniten kehuja sai Selle Italia Flite max gel fow.
    Kannattaa katsoa myös Selle SMP Forma ja Dynamic. Näissä on reikä, tai enemmänkin halkio ja kuoppa. Pehmytkudokset, tai mitkä ne nyt ikinä onkaan, eivät jää puristuksiin. Noi on myös tarpeeksi leveitä isommallekkin miehelle. Itsellä on Dynamic Carbon ja olen ollut tyytyväinen.
    30T

Lainaus Alkujaan tämän lähetti makimies Katso viesti
    Itsellä tuohon vaikutti myös liian pienet pyöräilyhousut (ja lyhyet selästä)
    Olen huomannut saman asian. Ostin ennen satulan vaihtoa castellin housut, joiden mitoitus henkselien pituuden osalta on tarkoitettu joillekin kitukasvuisille. Ongelma paheni castellin kanssa ja kyllä edes auttoi satulan hankintaa.
    Mikä ei ole erikseen sallittu, on kiellettyä.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •