kieltämättä on silkkaa pyöräpornoa.. nam nam...
![]()
The end of the road is just the beginning...
On kyllä kieltämättä aika perkeleen uljas vehje! ...enkä mä edes mitenkään fanita Strutseja. Tajusivat jopa tehdä keulasta riittävän loivan, arvostan.
Mud, sweat and beers.
Siinä on kyllä hieno pyörä!
Sori laiskuus, mut jos joku osaa linkata kohtuuhintaisen (alle satasella tämmönen pitäis kai saada) kaupan, josta saa tätä hyllystä (28-32 ja wanha ISCG), niin olisin kiitollinen. Ei nyt ihan heti löytynyt, varmaan pitäis nukkua yön yli ja uusilla silmillä se löytyis... tarttis 2010 Alpinesta pudottaa tarpeettomat osat ja siinä on nyt kolme vuotta roikkunut etuvaihtaja mukana varsin vähällä käytöllä...
Tuosta ainaki löytyy: http://www.evanscycles.com/categorie...h-rings/f/mrp#!
Kiitti! Mahto joko väsymys painaa liikaa tai sitte varastosaldo päivittyi viestiemme välissä, koska tuoltakin tsekkasin ja olin katsonut, ettei.... eikun joo, siellä kysymyksissä Evans vastaa, että se on sittenkin ISCG05, joten en uskaltanut tilata, niinhän se olikin. Joku siellä kyllä sanoi, ettei se ole, mut jätin sitte väliin tuon takia.
Edit: laitoin tilauksen, toivottavasti on ISCG wanha eikä 05.
Edit: mulle kelpais kyllä toi CGA-väritetty SC...
juminy muokkasi tätä : 02.04.2014 at 07.13
Hyvä, että pääsivät eroon siitä aiemmasta alalinkusta.
Laitoin tilaukseen tollasen uuden Nomadin, kun oikeastaan sellaista odotin tulevaksi jo vuosi sitten. Aluksi mietin sinistä kun vanha Nomad on musta, mutta jotenkin sitten päätyi taas mustaan. Osasarjaksi X01 ja iskariksi Vivid Air, kun vanhassa Nomadissa on RC4 titaanijousella ja siihen ollut tyytyväinen. Lisäksi hyvä kun tuossa tulee valmiina Pike, niin ei ainakaan itelle tuu mieleen mitään päivitettävää. Ketjuohjurin vaan olisivat voineet speksaa jo tehtaalla. Mutta ehkä mielenkiintoisinta on se, että miten polkemistehokas toi on verrattuna vanhaan Nomadiin, joka ei sekään mikään huono ole siinä suhteessa.
Vaikuttaisi käppyröiden valossa oikeinkin hyvältä, täällä varsin kattava vertailu ja spekuleerausta eri Nomad versioitten, sekä eri valmistajien vastaavan kategorian tuotosten kanssa: http://linkagedesign.blogspot.fi/201...650b-2015.html (yläpalkista translate to English)
I'm in a band called 1023MB, we haven't had any Gigs yet...
Vanha NomadC on L ja samaten tuo uusi tulee olemaan. Tosin käytännössä ohjaamo on paljon pidempi uudessa mallissa, vaikka nimellisesti sama koko onkin. Mun mielestä kannattaa noudattaa Cruzin sivuilla olevaa kokotaulukkoa, ellei sitten satu olemaan just kahden koon rajalla. Onko sullakin tilauksessa?
Mitäs herrasväki on mieltä On Onen 29:stä ainakin palikka / hinta suhe vaikuttaisi aika hyvältä..
http://www.on-one.co.uk/i/q/CBOOCODX...-mountain-bike
Mustalla mennään. Oon tosiaan koon puolesta just siinä rajamaastossa, uudessa vaakaputki on mun vanhaa lyhyempi mutta taasen reach pidempi. Lähinnä sen vuoksi uskaltauduin tuohon pienempään. Tietysti vaakaputken pituutta voi vähän kompensoida esim 6cm stemmillä mutta sen pidempää ei tohon pyörään viitti käyttötarkoitus huomioiden laittaa.
Onkos kellään kokemusta Maxxiksen 27.5 renkaista? Kattelin esim. High Roller 2:sta ja siinä näyttäis olevan vaihtoehdot 2.3 3C TR EXO ja 2.4 3C EXO (ilman TR:ää). 26-koossa on tullut ajettua 2.5 DHF:llä ja 2.4 Ardentilla. Ilmeisesti noi Maxxiksen 27.5x2.3 renkaat on selkeesti kapeampia ja pienempiä ilmatilaltaan? Mutta mahtaakohan ne sitten rullata paremmin? Lisäksi ne on Tubeless Ready (TR), mutta mitäs tuo käytännössä tarkoittaa Maxxiksella? Erilainen bead ja paksumpi kylki? Vai laittaako mieluummin 2.4, jotka taitaa vastata sitä, mitä itellä on ollu alla 26:ssa. Lähinnä mietityttää, että onko noissa 2.3:ssa sen verran pieni ilmatila, että kolisevat vanteille kovassa ajossa 1.8-2.0 paineilla? Santa Cruz on speksannut nämä kapeammat Bronsoniin ja Nomadiin.
"new Nomad Mk3 = black and 26er Nomad Mk2 = red"
Intressantes?
Mielenkiintoinen. Runkojen täytyy kuvassa olla eri kokoa tai mittasuhteet eri koska uudessa rungossa seat tube on lyhyempi kuin vanhassa.
Hukkasin ton osotteen, enkä jaksa/ehdi selata nyt selaimen historiaa, mutta keskiöt on sen verran samankokoiset halkasijaltaan, että jos ne sitten on eri kokoa? Ehkä enemmän kuvaisi, kun länttäisi keskiöt samankeskeisiksi.
Tai jos ne on laitettu päällekkäin "väärästä" kohdasta.. Koska tuskin niissä mikään mitta täysin identtinen ole?
no Leku ajatteli samaa näemmä..
Joku tossa kuvien asemoinnissa ei ihan täsmää, kun esim. taka-akselit on ihan eri korkeudella. Mutta kyllähän tuosta näkee heti, että reach on uudessa rungossa paljon pidempi (huomaa miten eri kohdissa keskiöt ovat). Samaa mainostaa Santa Cruz: "With an inch more reach in the cockpit, the Nomad's got the ideal geometry for tearing down the side of Chilean stratovolcanoes!". Vaihtoehtoinen tapa asemoida kuvat olis, jos keskiöt laitettais päällekkäin? Koska keskiöhän tavallaan on se keskipiste, missä kohtaa kuski on. Tätä oikeastaan puoltaa sekin, kun kokeilin M-kokoista Bronsonia ja muistaakseni ohjaamo tuntui samalta tai jopa vähän pidemmältä kuin omassa L-koon Nomadissa. Effective Top Tube ei taida uudessa mallissa olla merkittävästi pidempi, koska satulaputken kulma on jyrkempi (joku sanoi, että 2 astetta, mutta en ehdi nyt tarkistaa). Lisäksi tuosta kuvasta näkee, että wheelbase on pidentynyt aika paljon kun ottaa vielä huomioon uuden rungon loivemman ohjainkulman.
http://www.pinkbike.com/news/08ReachStackStandard.html
mehukatti muokkasi tätä : 04.04.2014 at 14.14
Voi kun olis rahaa ja osais ajaa, niin tuollaselle uudelle strutsille antaisin kodin!
Sydän väräjää kun tuota katsoo.
Ride happy!
Kyllä ne varmaankin saman kokoisia ovat. Silhuetit näyttää olevan asemoitu emäputken alaosasta kohdakkain, samanpituisella(oletan) emäputkella keskiö jää vanhassa vähän alemmaksi(vanhassa isompi Stack?) ja reilusti edemmäs. Lisäksi satulaputki on vanhassa suora vs. uudessa epäsuora ja (efektiivinen)kulma on vanhassa loivempi, niin homma vaikuttaa siltä että satulaputki olisi vanhassa lyhempi. Eli ei kannata siis suoraan mitään yksittäistä mittaa verrata kun geometria ja kulmat on kuitenkin jokseenkin erilaiset...
Disclaimer: voi toki olla että kuvat on jotenkin eri mittasuhteessa, mutta numerojen valossa vaikuttaisi kyllä muuten aika loogiselta...
I'm in a band called 1023MB, we haven't had any Gigs yet...
On kokemusta, HR2 3C TR EXO:t 2.4 leveenä ja sitten 2.25 Ardent Exot.
Tuo TR tarkoittaa vähän erilaista beadia ja vissiin paremmin ilmatiivistä kylkeä. Oman kokemukseen mukaan nuo HR2et on kyllä polkuajoon raskaat ajaa, ardenteilla menee paljon kepoisammin. Hissipyöräilyssä taas nuo HR2:t on paljon sopivammat. Kisoja varmaan ajelen niin että tuo isompi edessä ja kapeampi takana.
"Hän jarruttaakin nenällään"
-Muumipeikko ja pyrstötähti-
Itellä HR2 60a EXOt 27,5x2,4. Ei ongelmia litkuilla (ei oo TR) ja kyljet vaikuttaa kestäviltä. Niinkuin Prestige ylemmässä viestissä totesi, niin polkuajoon vähän raskaat, mutta rymistelyyn ja enskaan törkeen hyvät kumit, pitoa ja ilmatilaa löytyy hyvin. Kisoihin ehkä taakse vähän rullaavampi kumi tai sitten mennään noilla, riippuu tietty radoista..
Kirjanmerkit