ElectrobikeGarminGiant
Sivu 67 / 149 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 17 57 65 66 67 68 69 77 117 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.981 - 2.010 / 4445

Aihe: Märälle juurakolle ja kivikolle renkaat?

  1. #1981
    Liittynyt
    06/2013
    Viestit
    211
    Kiitos vastauksesta. Kudokset ok. Kuvassa näyttää pahemmilta kuin on.

    Nyt onnistui.

  2. #1982
    Liittynyt
    12/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    110
    Tuossa kun taannoin kyselin neuvoja, niin tulin sitten ostaneeksi TrailKing/RubberQueenin ohella märän kelin renkaaksi Chunky Monkey/Smörgasbård -kombon, mallia Enduro ja kovemmalla seosksella, taisi olla 55a single compound. Nyt ei oikein ole vertailukohtaa kuin tuohon TrailKingiin ja kelitkin on aavistuksen kuivunu joten ihan samanlaista rapakkoa ei ole ajaminen, mutta kuitenkin:
    - Smorren pito takana on ketaluokkaa parempi, TK meni mudassa heti tukkoon, noissa on vähän enemmän nappulaa erityisesti reunassa ja vähän enemmän tilaa nappuloiden välillä joten kuvio tuntuu kohtuudella puhdistuvan.
    - Lisäksi 2.25" Smorgasboard on selkeästi kapeampi kuin 2.25" TK. Ei tullut mitattua vanteella, mutta silmämääräisesti TK on melkein yhtä levelä kuin 2.4" Chunky Monkey edessä. TK mahtui juuri ja juuri Turnerin takahaarukkaan, väliä taisi jäädä joku viitisen milliä kulutuspinnan korkeimmalla kohdalla. Nyt väliä on reilusti sentti. Näyttää nivelet pysyy paremmin puhtaana, kun rengas heittää ravat ainasemmin irti eikä haarukkaa liippaa niitä kulustuspinasta, ja/tai keli on kuivempi. Parempaa pitoa voi selittää sekin että rengas ei yritäkkään kellua niin paljon vaan leikkaa läpi vellistä ja raapii pohjaan.

  3. #1983
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Kävin äsken kyttäilemässä metsiköissä polkujen kuntoa(pirullisesti jäätä paikoin), alla jäykkäperässä WTB Bronsonit. Taisi tulla uusi suosikki tuosta. Ihmeen hyvin pitoa, jotenkin luotettavan tuntuinen rengas. Ei tee yllätyksiä. Ja kelvilläkin rullaa varsin kelvosti.

    Suosittelen.

  4. #1984
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    1.431
    ^ enkös niin tuumannu tuosta kun ralliranen tilalle ne laitoin. Rullaa kyllä paremmin, tukevampi vauhdikkaissa kurveissa ja pitävä myös uudella lumella. Märällä jäällä ei sitten pidä pätkääkään.

    Sent from my Lumia 1020 using Tapatalk
    -Mika :: http://goo.gl/7OtRW

    Tekeleet: Off-road täpäri @ 2012, Vendetta kopio @ 2012
    Kaupalliset: MetaPhysic 700c @ 2011, M5 CrMo lowracer @ 2010

  5. #1985
    Liittynyt
    07/2012
    Paikkakunta
    Imatra
    Viestit
    521
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mhelander Katso viesti
    ^ enkös niin tuumannu tuosta kun ralliranen tilalle ne laitoin. Rullaa kyllä paremmin, tukevampi vauhdikkaissa kurveissa ja pitävä myös uudella lumella. Märällä jäällä ei sitten pidä pätkääkään.

    Sent from my Lumia 1020 using Tapatalk
    Siis Bronsonit rullaa paremmin kuin racing ralphit?

  6. #1986
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    1.431
    Ainakin Race-mallit. Edessä mulla 54-559 ja takana 57-622 tubelessina. Ranet oli molemmat 57-milliset evot ghetto-tubelessina.

    Sent from my Lumia 1020 using Tapatalk
    -Mika :: http://goo.gl/7OtRW

    Tekeleet: Off-road täpäri @ 2012, Vendetta kopio @ 2012
    Kaupalliset: MetaPhysic 700c @ 2011, M5 CrMo lowracer @ 2010

  7. #1987
    Liittynyt
    12/2011
    Viestit
    274

    Hans Dampfille kaveri taakse?

    Minulla on ollut Hans Dampfit TrailStar & PaceStar -settinä, mutta taidan joutua vaihtamaan taakse kapeampaa rengasta kun vm. 2011 Trek Fuel EX9:n takaswingi tuntuu olevan liian kapea saaden vähän väliä reunanappulasta. Onko hyviä suosituksia takarenkaaksi eteen jäävän HD:n kaveriksi? Ensin tuli mieleen Nobby Nic, mutta kun sitä on jotku haukkuneet saippuaksi, niin en ole ihan varma...
    Oletko nahnyt varastettua fillariani?
    Metallinvihrea -97 Tunturi Kayapo
    -hopeinen 70mm Marzocchi keula
    -hollowtech keskio
    -mustat DMR V8 avopolkimet

  8. #1988
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.088
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti
    Kävin äsken kyttäilemässä metsiköissä polkujen kuntoa(pirullisesti jäätä paikoin), alla jäykkäperässä WTB Bronsonit. Taisi tulla uusi suosikki tuosta. Ihmeen hyvin pitoa, jotenkin luotettavan tuntuinen rengas. Ei tee yllätyksiä. Ja kelvilläkin rullaa varsin kelvosti.

    Suosittelen.
    enks mää oo koittanu niitä kehua.. monessakin säikeessä..

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti samu88 Katso viesti
    Siis Bronsonit rullaa paremmin kuin racing ralphit?
    osasyy varmaan rajusti viistetyssä nappulassa, vrt racingralphin kantikas nappula..
    Kemizti muokkasi tätä : 14.03.2014 at 00.23

  9. #1989
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    1.780
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JK71 Katso viesti
    Minulla on ollut Hans Dampfit TrailStar & PaceStar -settinä, mutta taidan joutua vaihtamaan taakse kapeampaa rengasta kun vm. 2011 Trek Fuel EX9:n takaswingi tuntuu olevan liian kapea saaden vähän väliä reunanappulasta. Onko hyviä suosituksia takarenkaaksi eteen jäävän HD:n kaveriksi? Ensin tuli mieleen Nobby Nic, mutta kun sitä on jotku haukkuneet saippuaksi, niin en ole ihan varma...
    Vaikka Onza Ibex FR 2,25 tai sit täälläkin paljon hehkutettu WTB Weirwolf ,2,3 DNA compound. Rullaa kun tauti ja pitää kuvioon nähden ihmeellisesti. <noi oudon näköiset tötteröt reunanappien tilalla toimii ja kanttailla saa huoletta varsinkin kun kyljet on niin jäykät.


    Spessun ground controll js mitäs..niin X-King 2,4 on aikas hyvä kumi jos hakee pidon ja rullaavuuden suhdeta. Maxxixselta 2,35 TT Larsen sekä vanha 2,35 highroller 60a exona.
    Mut vaika onkin hintava niin tämä olis minun "drug of choise"
    http://www.bikeradar.com/mtb/gear/ca...tyre-13-47236/
    - Fear is a mindkiller -


  10. #1990
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mhelander Katso viesti
    Märällä jäällä ei sitten pidä pätkääkään.
    Tämä tuli todettua myös.

  11. #1991
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.088
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti
    Kävin äsken...WTB Bronsonit...Suosittelen.
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti syklopaatti Katso viesti
    Vaikka Onza Ibex FR 2,25 ... hehkutettu WTB Weirwolf ,2,3 DNA compound
    Kaikkia löytyy, kaikkia uskallan myös suositella..
    Paljon pyöriä, liian vähän aikaa..

  12. #1992
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kemizti Katso viesti
    enks mää oo koittanu niitä kehua.. monessakin säikeessä..

  13. #1993
    Liittynyt
    07/2012
    Paikkakunta
    Joensuu
    Viestit
    104
    Toimiiko race mallin Bronsonit hyvin litkujen kanssa No tubesin vanteella, vai pitäskö sijoittaa TCS-malliin?

  14. #1994
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.088
    Toimii, ainakin Flowlla
    Paljon pyöriä, liian vähän aikaa..

  15. #1995
    Liittynyt
    12/2007
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    705
    Wtb:n omien suositusten mukaan no tubesin vanteille sopii nimenomaan paremmin heiltä race malli. TCS ilmeisesti aika haastava saada vanteelle. Ei omaa kokemusta, mutta kiinnostaa kuulla jos jollain on.
    Johannes
    "I want to ride my bicycle
    I want to ride it where I like"

    -Queen


  16. #1996
    Liittynyt
    07/2012
    Paikkakunta
    Joensuu
    Viestit
    104
    Wolverine TCS 2.2" meni kyllä ihan nätisti ainakin Arch ex vanteelle.

  17. #1997
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti zeizei Katso viesti
    Wtb:n omien suositusten mukaan no tubesin vanteille sopii nimenomaan paremmin heiltä race malli. TCS ilmeisesti aika haastava saada vanteelle. Ei omaa kokemusta, mutta kiinnostaa kuulla jos jollain on.
    Helpoin tapaus mitä mulle on tullu vastaan. Myöskin eka rengas joka nousi paikalleen jalkapumpulla. Ja pitäneet ilmat kerrasta. Toinen ilman litkuja. Toki litkut on nyt laitettu kumpaankin.

  18. #1998
    Liittynyt
    09/2008
    Viestit
    215
    Mä oon yllättäny nyt itteni sillä, miten ajettava tuo Continentalin Rubber Queen ja Mountain King -kombo 29-tuumasina on. Molemmat on 2.2", mutta RQ on toki selkeesti isompi. RQ on joku taittuvakylkine halpisversio ja MK:n versiosta en oo ihan varma, mutta protection siinä kyljessä lukee.

    Aiemmin on heti märän tullessa tullu laitettua jotain jytkympää alle, esim. Chunky Monkey ja Smörgåsbord tai 26":ssa Kendan Nevegal 2.5" stick-e. Kyllähän tommosilla renkailla juurakot ja kiviköt lötköttelee läpi, mutta viimeistään siirtymillä rupee rullaamattomuus kyrpimään. RQ&MK-kombolla välitystä pystyy poluillakin pitämään koko ajan pari pykälää isommalla ja kevyen rullaavuuden takia jaksaa painaa samoihin paikkoihin kovemmalla vauhdilla, jolloin kroppaa pystyy käyttää tehokkaammin. Alamäissä joutuu tietty linjoja katsomaan vähän tarkemmin, ettei kovin viistossa osu kiviin tai juuriin. Eron huomaa myös tasaisella polulla, missä noi rimpularenkaat lipsuvat viistoilta kiviltä koko ajan alas, siinä missä jyrkymmät renkaan menee pehmeesti ja suoraviivaisesti läpi. Toi ei kuitenkaan tee ajamisesta ollenkaan epämiellyttävää tai vaarallisen tuntuista, vain erilaista.

    "Maastolenkkeinä" on viimeaikoina toiminu Hallainvuori ja Länsi-Herttoniemi reilun 15 kilsan työmatkan ohessa. Eli kivikkoa ja juurakkoa riittää, mutta niin riittää siirtymääkin. Toistaiseksi ei oo yhtään ikävä ns. märän kelin renkaita.

    Ai niin. Varsinkaan eturengas ei oo parissa kuukaudessa tiivistyny kunnolla vaan edelleen kyljistä lentää välillä kaaressa litkua, joten se on lähdössä vaihtoon. Eilen huomasin myös takarenkaan kuplivan mikroskooppisesti kyljistä, mutta ilmat on pitänyt kuitenkin ensimmäisen viikon jälkeen hyvin.

  19. #1999
    Liittynyt
    09/2010
    Paikkakunta
    Ulvila
    Viestit
    409
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Samuli-1 Katso viesti
    Ai niin. Varsinkaan eturengas ei oo parissa kuukaudessa tiivistyny kunnolla vaan edelleen kyljistä lentää välillä kaaressa litkua, joten se on lähdössä vaihtoon. Eilen huomasin myös takarenkaan kuplivan mikroskooppisesti kyljistä, mutta ilmat on pitänyt kuitenkin ensimmäisen viikon jälkeen hyvin.
    Mitä oon kuullut, niin tämä on yleinen vaiva contin kumeissa.

  20. #2000
    Liittynyt
    09/2008
    Viestit
    215
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hemppa Katso viesti
    Mitä oon kuullut, niin tämä on yleinen vaiva contin kumeissa.
    Näinhän se taitaa olla. Protection pitäis kyllä olla tubeless ready (ainakin nykyään, ko. rengas saattaa kyllä olla vähän vanhempaa vuosikertaa), toisin kun tuo halpis RQ.

    Nyt on kylppärissä sitten vanteella odottelemassa, että joku jumalainen väliintulo nostaisi 2.4" MK2 Protectionin vanteelle RQ:n tilalle.

    Continental ja tubeless....


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  21. #2001
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    1.634
    Milla on nyt ollu ajossa noin 150km ajan contin rq 2.4" apexina,black chilinä. Aika täydellinenhän tuo on omaan polkurymistelyyn ja pitoa löytyy aivan törkeesti edelliseen exo 2.4 ardenttiin nähden. Etenkin pito märässä/kosteassa on jotain mikä herättää kunnioitusta. Ilmatila on vähintäänkin iso näissä 2.4:ssa joten paineita voi laskea paljon. Renkaat on tubeliksina eivätkä ole vuotaneet tippaakaan asennuksen jälkeen, eikä asennuksessakaan litku suihkunnut. Suosittelen.
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously


  22. #2002
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Jojensuu
    Viestit
    682
    Ennenkuin heitätte niitä renkaita roskiin, niin suosittelen renkaan sisäpuolen kalvon pyyhintää jollain liuottimella pois...omat racekingit ei ole ikinä pitänyt staneja sisällään ennen em. toimenpidettä. Se kalvo ainakin hylkii todella tehokkaasti nesteitä...

  23. Lainaus Alkujaan tämän lähetti Polun tukko Katso viesti
    Milla on nyt ollu ajossa noin 150km ajan contin rq 2.4" apexina,black chilinä. Aika täydellinenhän tuo on omaan polkurymistelyyn ja pitoa löytyy aivan törkeesti edelliseen exo 2.4 ardenttiin nähden. Etenkin pito märässä/kosteassa on jotain mikä herättää kunnioitusta.
    Sellainen huomio aiheesta Ardent, minulla on toisessa pyörässä käytettynä ostetut Ardent 2.4 EXO:t, ilmeisesti jotain vanhempaa mallia. Ne on märällä juurakolla jne. törkeästi liukkaammat kuin toisessa pyörässä olevat uudet halpis-vaijeri-Ardentit. Vanhemman kuviokin näyttää avonaisemmalta. Uudet on todella hyvät, pitoa riittää ja rullaavuus on huipussaan.
    *****************************
    Alhainen kadenssi - dekadenssi?

  24. #2004
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    1.634
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ketjureaktio Katso viesti
    Sellainen huomio aiheesta Ardent, minulla on toisessa pyörässä käytettynä ostetut Ardent 2.4 EXO:t, ilmeisesti jotain vanhempaa mallia. Ne on märällä juurakolla jne. törkeästi liukkaammat kuin toisessa pyörässä olevat uudet halpis-vaijeri-Ardentit. Vanhemman kuviokin näyttää avonaisemmalta. Uudet on todella hyvät, pitoa riittää ja rullaavuus on huipussaan.
    Viime kesänä ostetut omat. Ei ne märällä pärjää edes huonosti noille rq tai trail kingeille.
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously


  25. #2005
    Liittynyt
    10/2013
    Viestit
    27
    samalla voi liputtaa, myös mk2 protection black chiliä kohti. samat paikat mentiin "polun tukon" kanssa ilman pito-ongelmia. rullaavuudesta on paha mennä vertaamaan, kun kuskeilla on painoeroo niin paljon, mutta samat pyörät oli. tukkokin kerkes jo hieman "kehumaan" että hyvinhän ne näyttää pitävän. painossa säästää mk2:lla vrt. rq/tk jonkun verran

  26. #2006
    Liittynyt
    07/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    34
    Huomasin tänään että pari viikkoa sitten vanteille pyöräyttämäni, toki viime syksyn ajettu, Chunky Monkey 26x2.4 Trail Extreme näyttää murtumisen merkkejä välinappuloiden juuresta. Ei siis reuna- eikä keskirivistä vaan tuosta niiden välistä. Lieneekö allerginen pakkaskelille, kun pyörä on ollut ulkona yöt. Takana Smörgåsbord Trail Extreme on säilynyt murtumattomana.

  27. #2007
    Liittynyt
    11/2003
    Paikkakunta
    saari
    Viestit
    2.652
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mika_T Katso viesti
    Huomasin tänään että pari viikkoa sitten vanteille pyöräyttämäni, toki viime syksyn ajettu, Chunky Monkey 26x2.4 Trail Extreme näyttää murtumisen merkkejä välinappuloiden juuresta. Ei siis reuna- eikä keskirivistä vaan tuosta niiden välistä. Lieneekö allerginen pakkaskelille, kun pyörä on ollut ulkona yöt. Takana Smörgåsbord Trail Extreme on säilynyt murtumattomana.
    Oma on murtumista huolimatta kestänyt toistaiseksi... *koputtaa puuta*
    Ja toi rengashan ei siis pakkasia nähnytkään.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TimoF Katso viesti
    26.02.2014 Tsankimankit pirusti pikkupikku halkeamia.
    [ylläoleva viesti saattaa sisältää sarkasmia, off-topikkia tai sissimarkkinointia]

  28. #2008
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    1.780

    Märälle juurakolle ja kivikolle renkaat?

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Polun tukko Katso viesti
    Milla on nyt ollu ajossa noin 150km ajan contin rq 2.4" apexina,black chilinä. Aika täydellinenhän tuo on omaan polkurymistelyyn ja pitoa löytyy aivan törkeesti edelliseen exo 2.4 ardenttiin nähden. Etenkin pito märässä/kosteassa on jotain mikä herättää kunnioitusta. Ilmatila on vähintäänkin iso näissä 2.4:ssa joten paineita voi laskea paljon. Renkaat on tubeliksina eivätkä ole vuotaneet tippaakaan asennuksen jälkeen, eikä asennuksessakaan litku suihkunnut. Suosittelen.
    Eli onko tästä pääteltävissä et normi
    Taittuvakylkiset 2'4 HR II ja ardentit on täysin kuivan kelin renkaita tai jopa ns. Takarenkaita.?
    Ostin nimittäin sellaiset kun halvalla sain. Contiin oon itsekin tykästynyt ja kaiser projekt 2,4 on edelleen paras ja pitävin rengas millä oon ajanut ja eikös siitä tule kevyempi enduroversio ?Jopa 2,4 X-king jaksaa yllättää takanakkina.



    Sent from my iPhone using Tapatalk
    - Fear is a mindkiller -


  29. #2009
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    1.780

    Märälle juurakolle ja kivikolle renkaat?

    2.3 baronia mulle on niinpaljon kehuttu ajajamiesten toimesta , et pakko ne oli hommata. En op vielä päässyt testille. 2.4 trailstar nobby nic
    Saa kans sauman kuivan ja semikuivankelin renkaana. Nappulat on ainakin sitäkokoo , et luulis nyt jotain pitävän. Eikä se kuviokaan näytä niin pahalta.
    - Fear is a mindkiller -


  30. #2010
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    1.634
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti syklopaatti Katso viesti
    Eli onko tästä pääteltävissä et normi
    Taittuvakylkiset 2'4 HR II ja ardentit on täysin kuivan kelin renkaita tai jopa ns. Takarenkaita.?
    Ostin nimittäin sellaiset kun halvalla sain. Contiin oon itsekin tykästynyt ja kaiser projekt 2,4 on edelleen paras ja pitävin rengas millä oon ajanut ja eikös siitä tule kevyempi enduroversio ?Jopa 2,4 X-king jaksaa yllättää takanakkina.



    Sent from my iPhone using Tapatalk
    No vaikka en mikään kilpakuski olekkaan vaan omaksi huviksi polkeva savonmaan tietäjä niin väittäisin ardentinolevan kuivan kelin rengas. Älkää sitten maxxis miehet vetäkö melonia onteloon.
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously


Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •