FillariGiantHephaElectrobike
Sivu 22 / 40 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 12 20 21 22 23 24 32 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 631 - 660 / 1172

Aihe: Hyvät tuubirenkaat

  1. #631
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.160
    Bike Palastista saapui juuri kotiovelle kaksi kappaletta 23 mm Veloflex Carboneita ja yksi kappale 21 mmTufo S3 lite (kevyeksi ja pieneksi vararenkaaksi mukaan lenkeille).
    Punnitsin tuubit heti tuoreeltaan. Carbonit olivat 262 g ja 269 g ja Tufo S3 210 grammaa. Olen tyytyväinen tuloksiin valmistajan ilmoituksiin nähden (Tufo lupaa <215g, Veloflex lupaa 260 g +-10%).

  2. #632
    Liittynyt
    02/2002
    Paikkakunta
    turku
    Viestit
    924
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti PatilZ Katso viesti
    Ja lisää kokemusten jakoa:


    Competitionit ovat ajossa mukavuudeltaan puutarhaletkut, mutta wattimittarin + kellon perusteella aivan yhtä nopeat (ei tieteellistä koetta vaan kotitesti tutulla reitillä).
    Mulla tullut semmoinen fiilis että se kaikkein kovin ja tömäköin rengas ei ole se kaikkein nopein, siinä kun lähtee se pyörä helpommin vertikaaliseen liikkeeseen, hieman pehmiämpi antaa jotakin anteeksi, toki jos siinä se kitkapinta lisääntyy ratkaisevasti se alkaa oikeasti tuntumaan hitaalta ?
    I'm a member of a A(prilia) & A(udi) Club

  3. #633
    Liittynyt
    08/2010
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    310
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti steelmän Katso viesti
    Mulla tullut semmoinen fiilis että se kaikkein kovin ja tömäköin rengas ei ole se kaikkein nopein, siinä kun lähtee se pyörä helpommin vertikaaliseen liikkeeseen, hieman pehmiämpi antaa jotakin anteeksi, toki jos siinä se kitkapinta lisääntyy ratkaisevasti se alkaa oikeasti tuntumaan hitaalta ?
    Niin elastisuus on tärkeetä siksi latexisisuria käytetään. Ei ole tuntuma siis vaan tosiasia. Alusta vaikuttaa miten paljon tämä elastisuus merkkaa. Viiveellä kommentoin koska on myös kysymys:

    Onko kokemusta eli käytännön eroja corsa sc vs corsa cx ? Jos vähän hifimpää tuubia laittas alle sprintterin sijaan. Ainakin toisiin kiekoihin. Sprintterit kyllä kestää, kestää, kestää, kestää mutta ei oo nopeimmat.

  4. #634
    Liittynyt
    04/2008
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.506
    Onko mitään syytä, miksen ostaisi kesän kuntoajoihin Schwalben Onet 24 millisinä 54.90€ /kappale?

  5. #635
    Liittynyt
    06/2003
    Paikkakunta
    .
    Viestit
    4.436
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti PatilZ Katso viesti
    Onko mitään syytä, miksen ostaisi kesän kuntoajoihin Schwalben Onet 24 millisinä 54.90€ /kappale?
    mistäs meinasit tuohon rahaan ? ja lieneekö noissa irrotettava sielu ..? (niin että sais venttiilinjatkon ffwd vannetta varten)
    -- not fast but furious --

  6. #636
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    321
    Sprintterin jalat, mäkimiehen nopeus

    www.rex.fi/bike

  7. #637
    Liittynyt
    05/2002
    Paikkakunta
    Siilinjärvi
    Viestit
    6.906
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Lasol Katso viesti
    Onko kokemusta eli käytännön eroja corsa sc vs corsa cx ? Jos vähän hifimpää tuubia laittas alle sprintterin sijaan. Ainakin toisiin kiekoihin. Sprintterit kyllä kestää, kestää, kestää, kestää mutta ei oo nopeimmat.
    Kokemusta ei ole, mutta specsien mukaan muuta eroa en löydä kuin sen, että cx tuubia saa usean värisellä sivuraidalla kun taas sc esiintyy vain mustana tai classikkona beesillä raidalla.
    Jos et aja et voi ottaa!

  8. #638
    Liittynyt
    04/2008
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.506
    esim. täältä: http://www.bike-discount.de/en/buy/o...6927/wg_id-247

    Eiköhän nuo ole jatkettavilla, kun ammattilaisetkin niillä ajaa. ffwd:n alle mullakin menee.

    Vittorian Pavet on nyt alla ja en tykkää vihreistä kyljistä. Enkä oikein muutenkaan.

  9. #639
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Porvoo
    Viestit
    1.195
    Mulle sattuneet One tuubit on kaikki ollu jatkettavalla venttiilin sielulla...
    Tommaso Primavera - Pannuhuoneen Fausto Coppi

  10. #640
    Liittynyt
    04/2008
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.506
    Eli tilaukseen meni.

    Jousi: miten luonnehtisit Oneja verrattuna muihin? Tyytyväinen rullaavuuteen ja kestävyyteen? Näiden pitäisi olla Ultremoihin verrattuna parantuneet.

  11. #641
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.160
    Onen Max load 70 kg. Näin 185 cm pitkänä tiukkaa tekisi. Painoni vaihtelee 69-72 kg välillä. Yllättävän alhainen tuo raja. Toki toimii varmaan ihan hyvin painavammallakin.

    edit: Tai jos se on rengasta kohden
    Takarenkaalle osuu ehkä 60 % kuskin painosta ja eteen 40 %. Sitten kelpaa jo satakiloisetkin keijukaiset.

  12. #642
    Liittynyt
    03/2001
    Paikkakunta
    koti?
    Viestit
    7.471
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kauris Katso viesti
    Onen Max load 70 kg. Näin 185 cm pitkänä tiukkaa tekisi. Painoni vaihtelee 69-72 kg välillä. Yllättävän alhainen tuo raja. Toki toimii varmaan ihan hyvin painavammallakin.

    edit: Tai jos se on rengasta kohden
    Takarenkaalle osuu ehkä 60 % kuskin painosta ja eteen 40 %. Sitten kelpaa jo satakiloisetkin keijukaiset.
    Eivät vain saa keulia.
    • EI, se ei ole optinen harha - se näyttää siltä
    • EI, se ei ole epäselvästi sanottu - se kuullostaa sitä
    • Tunne Todellisuus - Kosketa Maailmakaikkeutta

  13. #643
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.160
    Totta. Joo ja alamäessä ei saa jarruttaa etujarrulla kovin voimakkaasti eli lähellekään niitä seutuja jolloin takapyörä alkaa nousemaan ilmaan. Itse pyöränkin paino pitää huomioida...
    Mutta vakavasti sanottuna yllätti noin alhainen valmistajan ilmoittama painoraja (tai bike-discountin linkistähän minä sen luin mutta eiköhän se ollut suora kopsaus Schwalben sivuilta).

  14. #644
    Liittynyt
    06/2003
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    311
    Varoituksen sana Challenge Parigi-Roubaix -tuubeista. Laitoin tällaiset alle, kun ajattelin, että ovat sopivat näille kevään rospuuttokeleille ja 27 millisinä vielä mukavatkin. Nyt takakiekko ei mahdu pyörimään haarukassa, kun renkaassa on niin paljon pystyheittoa, että ottaa kiinni pystyputkeen. Täytynee uskoa, että käsityotä ovat, kun hintakin on sen mukainen.

    Laitoin taakse takaisin Contin Grand Prix 4000:n, kun ensin putsasin loppiaislenkillä kertyneet kymmenisen tappajasepelin kappaletta pois. Eturengas meni silloin puhki, mutta sain sen kotona litkuteltua niin, että ilmat pysyivät sisällä. (Ajelin kuitenkin 8 kilometriä varovasti kotiin tyhjällä tuubilla.) Nyt ei meinannut erottaa, kumpi oli silloin etu- ja kumpi takarenkaana, kun molemmissa oli reikiä ja niissä sepelinkappaleita, semmoisia teräviä kvartsinpalasia. Eipä Grand Prixin pistosuojaus mahda ainakaan tappajasepelille mitään, jos niissä nyt jotain pistosuojausta erityisesti on edes.
    Viva l'Italia liberata e riscattata!

  15. #645
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    533
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kauris Katso viesti
    Onen Max load 70 kg. Näin 185 cm pitkänä tiukkaa tekisi. Painoni vaihtelee 69-72 kg välillä. Yllättävän alhainen tuo raja. Toki toimii varmaan ihan hyvin painavammallakin.

    edit: Tai jos se on rengasta kohden
    Takarenkaalle osuu ehkä 60 % kuskin painosta ja eteen 40 %. Sitten kelpaa jo satakiloisetkin keijukaiset.
    Per rengas noiden on pakko olla.

    Lähetetty minun C6903 laitteesta Tapatalkilla

  16. #646
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Porvoo
    Viestit
    1.195
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti PatilZ Katso viesti
    Eli tilaukseen meni.

    Jousi: miten luonnehtisit Oneja verrattuna muihin? Tyytyväinen rullaavuuteen ja kestävyyteen? Näiden pitäisi olla Ultremoihin verrattuna parantuneet.
    Tyytyväinen oon ollu, mun mielestä rullaavat yhtä hyvin kuin aiemmat Ultremo TT:t. Yhtään rengasrikkoa ei viime kaudella tullut , yks kumi meni. piloille lukkojarrutuksen takia (Jokelanseudun Bianchi Cup). Noilla mennään tulevakin suvi.
    Tommaso Primavera - Pannuhuoneen Fausto Coppi

  17. #647
    Liittynyt
    04/2008
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.506
    Ja en ainakaan lyhyellä etsiskelyllä löytänyt tietoa siitä, onko Schwalben Onessa sisärengas butyylia vai latexia. Miten on?

  18. #648
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Porvoo
    Viestit
    1.195
    No Schwalben Ultremo TT:ssä on/oli lateksisydän. Eikä mulla Onet ainakaan yhtään pidempään pidä ilmoja sisällä... 1 + 1 = ?
    Tommaso Primavera - Pannuhuoneen Fausto Coppi

  19. #649
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.160
    Minä muistan lukeneeni että olisi lateksia. Nyt sitä en löydä mutta tässä asia on sanottu viittaamatta toki suoraan uusimpaan one malliin.
    http://www.schwalbetires.com/tech_info/tire_tube#latex

  20. #650
    Liittynyt
    04/2008
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.506
    Thanks.

    Kysyin vaan sen vuoksi, ettei mene väärää litkua laittamaan.

  21. #651
    Liittynyt
    04/2008
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.506
    Punnitsin kuriirin tuomat kolme Schwalben One 700x24 tuubia ja punnittu paino jokaisessa: 287g (valmistajan ilmoitus 290g).

  22. #652
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    savo
    Viestit
    1.104
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti PatilZ Katso viesti
    Thanks.

    Kysyin vaan sen vuoksi, ettei mene väärää litkua laittamaan.
    Hetkinen? Mulla on lateksiset sisukset uusissa Vittorian tuubeissa. Enkö voi siis tarvittaessa lykätä niihin Tufo Extreme litkua sisään? Mitä tilalle jos noin?

  23. #653
    Liittynyt
    06/2003
    Paikkakunta
    .
    Viestit
    4.436
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti leecher Katso viesti
    Hetkinen? Mulla on lateksiset sisukset uusissa Vittorian tuubeissa. Enkö voi siis tarvittaessa lykätä niihin Tufo Extreme litkua sisään? Mitä tilalle jos noin?
    (mulla myös nyt tufot ja niihin extreme litkut) mutta Schwalbe Onet, jos menee hankintaan niin niihin (ja muihin lateksisisurisiin) lienee oikea litku tämä-> Caffelatex
    -- not fast but furious --

  24. #654
    Liittynyt
    12/2010
    Paikkakunta
    Vanda
    Viestit
    800
    Itse ajelin viime kesänä contin competitioneilla ja niihin olin kyllä aivan tyytyväinen. Täksi kesäksi kun kiekot vaihtui niin päätin laittaa contin force ja attack kombon. Katsotaan miltä 24mm taka ja 22mm etukumi tuntuu.
    Respect is not given, it is taken.

  25. #655
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    savo
    Viestit
    1.104
    Tämähän olisi aikas hyvä paketti! Olisi litku ja ponneaine samassa paketissa. http://www.rosebikes.fi/tuote/vittor...uid/aid:718913
    Onko kellään kokemuksia tuosta? Videossa on tosin eri näköinen purkki kuin tuotekuvassa?

  26. #656
    Olen lykkinyt Tufon Extremeä sekä Veloflexeihin, että Challengeihin. Ja Schwalbeihin (niissä kyllä saattoi olla butyylisisurit) En ole huomannut ongelmia.

  27. #657
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.160
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti leecher Katso viesti
    Hetkinen? Mulla on lateksiset sisukset uusissa Vittorian tuubeissa. Enkö voi siis tarvittaessa lykätä niihin Tufo Extreme litkua sisään? Mitä tilalle jos noin?
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TuplaO Katso viesti
    Olen lykkinyt Tufon Extremeä sekä Veloflexeihin, että Challengeihin. Ja Schwalbeihin (niissä kyllä saattoi olla butyylisisurit) En ole huomannut ongelmia.
    Siinä kuulemma voi käydä niin, että renkaan päästessä kokonaan tyhjäksi esim talvivarastoinnin tai pidemmän ajotauon aikana, lateksisisuri tuubin sisällä saattaa liimautua umpeen lytyssä olevilta kohdilta tällaisen ei lateksille tarkoitetun paikka-aineen takia. Sisäkumin seinämät eivät saisi siis ainakaan pitkään koskettaa toisiaan. Siksi juuri tuo caffelatex suosituksena lateksisen sisurin omaaville tuubeille. Jos renkaalla ajaa vain yhden kesän ja sen verran usein täyttelee ettei rengas pääse kokonaan tyhjäksi, ei asialla varmaan ole väliä.

  28. #658
    Liittynyt
    03/2010
    Viestit
    369
    Mikäs raadiin suosikki tuubit vähän huonommille teill? Tulee maantiepyörään nikn leveys tulee ottaa huomioon sen suhteen. Nykyiset Vittoria Corsat 21mm leveinä ovat hieman kovahkot painoni vaativilla paineilla.

    Niin ja kevyttä ja rullaavaa kuitenkin tulisi olla.

    FMB Paris - Roubaix näyttää olevan suosiossa nimensä veroisessa kisassa. Mistähän nuita löytäisi tämän vuotisena?

  29. #659
    Liittynyt
    05/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.530
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti FreeZ Katso viesti
    FMB Paris - Roubaix näyttää olevan suosiossa nimensä veroisessa kisassa. Mistähän nuita löytäisi tämän vuotisena?
    Googlen eka osuma: http://www.worldclasscycles.com/mm5/...egory_Code=TTV

  30. #660
    Liittynyt
    01/2005
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    239
    Ensimmäiset hiilarituuubi kiekot on tulossa talouteen ja nouhow on hakusessa asian tiimoilta. Minkälaista tuubia raati suosittelee? kehän leveys 23mm, korkeus 38mm, kuskin paino läskeineen n.70kg, peruskunto road lenkkeilyä auringon paistaessa, kestävyys ennemmin kuin keveys. suhtkoht helpot asentaa. Tarviiko venttiilin jatkot? Yritin kahlata säijettä läpi, mutta ei oikeen tarttunu ideoita(tai oli liikaa)!
    MC Kramppi

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •