FillariGiantHephaElectrobike
Sivu 22 / 40 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 12 20 21 22 23 24 32 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 631 - 660 / 1172

Aihe: Hyvät tuubirenkaat

Bike Palastista saapui juuri kotiovelle kaksi kappaletta 23 mm Veloflex Carboneita ja yksi kappale 21 mmTufo S3 lite (kevyeksi ja pieneksi vararenkaaksi mukaan lenkeille).
    Punnitsin tuubit heti tuoreeltaan. Carbonit olivat 262 g ja 269 g ja Tufo S3 210 grammaa. Olen tyytyväinen tuloksiin valmistajan ilmoituksiin nähden (Tufo lupaa <215g, Veloflex lupaa 260 g +-10%).

Lainaus Alkujaan tämän lähetti PatilZ Katso viesti
    Ja lisää kokemusten jakoa:

Competitionit ovat ajossa mukavuudeltaan puutarhaletkut, mutta wattimittarin + kellon perusteella aivan yhtä nopeat (ei tieteellistä koetta vaan kotitesti tutulla reitillä).
    Mulla tullut semmoinen fiilis että se kaikkein kovin ja tömäköin rengas ei ole se kaikkein nopein, siinä kun lähtee se pyörä helpommin vertikaaliseen liikkeeseen, hieman pehmiämpi antaa jotakin anteeksi, toki jos siinä se kitkapinta lisääntyy ratkaisevasti se alkaa oikeasti tuntumaan hitaalta ?
    I'm a member of a A(prilia) & A(udi) Club

Lainaus Alkujaan tämän lähetti steelmän Katso viesti
    Mulla tullut semmoinen fiilis että se kaikkein kovin ja tömäköin rengas ei ole se kaikkein nopein, siinä kun lähtee se pyörä helpommin vertikaaliseen liikkeeseen, hieman pehmiämpi antaa jotakin anteeksi, toki jos siinä se kitkapinta lisääntyy ratkaisevasti se alkaa oikeasti tuntumaan hitaalta ?
    Niin elastisuus on tärkeetä siksi latexisisuria käytetään. Ei ole tuntuma siis vaan tosiasia. Alusta vaikuttaa miten paljon tämä elastisuus merkkaa. Viiveellä kommentoin koska on myös kysymys:

Onko kokemusta eli käytännön eroja corsa sc vs corsa cx ? Jos vähän hifimpää tuubia laittas alle sprintterin sijaan. Ainakin toisiin kiekoihin. Sprintterit kyllä kestää, kestää, kestää, kestää mutta ei oo nopeimmat.

Onko mitään syytä, miksen ostaisi kesän kuntoajoihin Schwalben Onet 24 millisinä 54.90€ /kappale?

Onko mitään syytä, miksen ostaisi kesän kuntoajoihin Schwalben Onet 24 millisinä 54.90€ /kappale?
    mistäs meinasit tuohon rahaan ? ja lieneekö noissa irrotettava sielu ..? (niin että sais venttiilinjatkon ffwd vannetta varten)
    -- not fast but furious --

Sprintterin jalat, mäkimiehen nopeus

www.rex.fi/bike

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Lasol Katso viesti
    Onko kokemusta eli käytännön eroja corsa sc vs corsa cx ? Jos vähän hifimpää tuubia laittas alle sprintterin sijaan. Ainakin toisiin kiekoihin. Sprintterit kyllä kestää, kestää, kestää, kestää mutta ei oo nopeimmat.
    Kokemusta ei ole, mutta specsien mukaan muuta eroa en löydä kuin sen, että cx tuubia saa usean värisellä sivuraidalla kun taas sc esiintyy vain mustana tai classikkona beesillä raidalla.
    Jos et aja et voi ottaa!

esim. täältä: http://www.bike-discount.de/en/buy/o...6927/wg_id-247

Eiköhän nuo ole jatkettavilla, kun ammattilaisetkin niillä ajaa. ffwd:n alle mullakin menee.

Vittorian Pavet on nyt alla ja en tykkää vihreistä kyljistä. Enkä oikein muutenkaan.

Mulle sattuneet One tuubit on kaikki ollu jatkettavalla venttiilin sielulla...
    Tommaso Primavera - Pannuhuoneen Fausto Coppi

Eli tilaukseen meni.

Jousi: miten luonnehtisit Oneja verrattuna muihin? Tyytyväinen rullaavuuteen ja kestävyyteen? Näiden pitäisi olla Ultremoihin verrattuna parantuneet.

Onen Max load 70 kg. Näin 185 cm pitkänä tiukkaa tekisi. Painoni vaihtelee 69-72 kg välillä. Yllättävän alhainen tuo raja. Toki toimii varmaan ihan hyvin painavammallakin.

edit: Tai jos se on rengasta kohden
    Takarenkaalle osuu ehkä 60 % kuskin painosta ja eteen 40 %. Sitten kelpaa jo satakiloisetkin keijukaiset.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kauris Katso viesti
    Onen Max load 70 kg. Näin 185 cm pitkänä tiukkaa tekisi. Painoni vaihtelee 69-72 kg välillä. Yllättävän alhainen tuo raja. Toki toimii varmaan ihan hyvin painavammallakin.

Takarenkaalle osuu ehkä 60 % kuskin painosta ja eteen 40 %. Sitten kelpaa jo satakiloisetkin keijukaiset.
    Eivät vain saa keulia.
    • EI, se ei ole optinen harha - se näyttää siltä
    • EI, se ei ole epäselvästi sanottu - se kuullostaa sitä
    • Tunne Todellisuus - Kosketa Maailmakaikkeutta

Totta. Joo ja alamäessä ei saa jarruttaa etujarrulla kovin voimakkaasti eli lähellekään niitä seutuja jolloin takapyörä alkaa nousemaan ilmaan. Itse pyöränkin paino pitää huomioida...
    Mutta vakavasti sanottuna yllätti noin alhainen valmistajan ilmoittama painoraja (tai bike-discountin linkistähän minä sen luin mutta eiköhän se ollut suora kopsaus Schwalben sivuilta).

Varoituksen sana Challenge Parigi-Roubaix -tuubeista. Laitoin tällaiset alle, kun ajattelin, että ovat sopivat näille kevään rospuuttokeleille ja 27 millisinä vielä mukavatkin. Nyt takakiekko ei mahdu pyörimään haarukassa, kun renkaassa on niin paljon pystyheittoa, että ottaa kiinni pystyputkeen. Täytynee uskoa, että käsityotä ovat, kun hintakin on sen mukainen.

Laitoin taakse takaisin Contin Grand Prix 4000:n, kun ensin putsasin loppiaislenkillä kertyneet kymmenisen tappajasepelin kappaletta pois. Eturengas meni silloin puhki, mutta sain sen kotona litkuteltua niin, että ilmat pysyivät sisällä. (Ajelin kuitenkin 8 kilometriä varovasti kotiin tyhjällä tuubilla.) Nyt ei meinannut erottaa, kumpi oli silloin etu- ja kumpi takarenkaana, kun molemmissa oli reikiä ja niissä sepelinkappaleita, semmoisia teräviä kvartsinpalasia. Eipä Grand Prixin pistosuojaus mahda ainakaan tappajasepelille mitään, jos niissä nyt jotain pistosuojausta erityisesti on edes.
    Viva l'Italia liberata e riscattata!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kauris Katso viesti

Per rengas noiden on pakko olla.

Lähetetty minun C6903 laitteesta Tapatalkilla

Eli tilaukseen meni.

Jousi: miten luonnehtisit Oneja verrattuna muihin? Tyytyväinen rullaavuuteen ja kestävyyteen? Näiden pitäisi olla Ultremoihin verrattuna parantuneet.
    Tyytyväinen oon ollu, mun mielestä rullaavat yhtä hyvin kuin aiemmat Ultremo TT:t. Yhtään rengasrikkoa ei viime kaudella tullut , yks kumi meni. piloille lukkojarrutuksen takia (Jokelanseudun Bianchi Cup). Noilla mennään tulevakin suvi.

Ja en ainakaan lyhyellä etsiskelyllä löytänyt tietoa siitä, onko Schwalben Onessa sisärengas butyylia vai latexia. Miten on?

No Schwalben Ultremo TT:ssä on/oli lateksisydän. Eikä mulla Onet ainakaan yhtään pidempään pidä ilmoja sisällä... 1 + 1 = ?

Minä muistan lukeneeni että olisi lateksia. Nyt sitä en löydä mutta tässä asia on sanottu viittaamatta toki suoraan uusimpaan one malliin.
    http://www.schwalbetires.com/tech_info/tire_tube#latex

Thanks.

Kysyin vaan sen vuoksi, ettei mene väärää litkua laittamaan.

Punnitsin kuriirin tuomat kolme Schwalben One 700x24 tuubia ja punnittu paino jokaisessa: 287g (valmistajan ilmoitus 290g).

Thanks.

Kysyin vaan sen vuoksi, ettei mene väärää litkua laittamaan.
    Hetkinen? Mulla on lateksiset sisukset uusissa Vittorian tuubeissa. Enkö voi siis tarvittaessa lykätä niihin Tufo Extreme litkua sisään? Mitä tilalle jos noin?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti leecher Katso viesti
    Hetkinen? Mulla on lateksiset sisukset uusissa Vittorian tuubeissa. Enkö voi siis tarvittaessa lykätä niihin Tufo Extreme litkua sisään? Mitä tilalle jos noin?
    (mulla myös nyt tufot ja niihin extreme litkut) mutta Schwalbe Onet, jos menee hankintaan niin niihin (ja muihin lateksisisurisiin) lienee oikea litku tämä-> Caffelatex
    -- not fast but furious --

Itse ajelin viime kesänä contin competitioneilla ja niihin olin kyllä aivan tyytyväinen. Täksi kesäksi kun kiekot vaihtui niin päätin laittaa contin force ja attack kombon. Katsotaan miltä 24mm taka ja 22mm etukumi tuntuu.
    Respect is not given, it is taken.

Tämähän olisi aikas hyvä paketti! Olisi litku ja ponneaine samassa paketissa. http://www.rosebikes.fi/tuote/vittor...uid/aid:718913
    Onko kellään kokemuksia tuosta? Videossa on tosin eri näköinen purkki kuin tuotekuvassa?

Olen lykkinyt Tufon Extremeä sekä Veloflexeihin, että Challengeihin. Ja Schwalbeihin (niissä kyllä saattoi olla butyylisisurit) En ole huomannut ongelmia.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti leecher Katso viesti
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TuplaO Katso viesti
    Olen lykkinyt Tufon Extremeä sekä Veloflexeihin, että Challengeihin. Ja Schwalbeihin (niissä kyllä saattoi olla butyylisisurit) En ole huomannut ongelmia.
    Siinä kuulemma voi käydä niin, että renkaan päästessä kokonaan tyhjäksi esim talvivarastoinnin tai pidemmän ajotauon aikana, lateksisisuri tuubin sisällä saattaa liimautua umpeen lytyssä olevilta kohdilta tällaisen ei lateksille tarkoitetun paikka-aineen takia. Sisäkumin seinämät eivät saisi siis ainakaan pitkään koskettaa toisiaan. Siksi juuri tuo caffelatex suosituksena lateksisen sisurin omaaville tuubeille. Jos renkaalla ajaa vain yhden kesän ja sen verran usein täyttelee ettei rengas pääse kokonaan tyhjäksi, ei asialla varmaan ole väliä.

Mikäs raadiin suosikki tuubit vähän huonommille teill? Tulee maantiepyörään nikn leveys tulee ottaa huomioon sen suhteen. Nykyiset Vittoria Corsat 21mm leveinä ovat hieman kovahkot painoni vaativilla paineilla.

Niin ja kevyttä ja rullaavaa kuitenkin tulisi olla.

FMB Paris - Roubaix näyttää olevan suosiossa nimensä veroisessa kisassa. Mistähän nuita löytäisi tämän vuotisena?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti FreeZ Katso viesti
    FMB Paris - Roubaix näyttää olevan suosiossa nimensä veroisessa kisassa. Mistähän nuita löytäisi tämän vuotisena?
    Googlen eka osuma: http://www.worldclasscycles.com/mm5/...egory_Code=TTV

Ensimmäiset hiilarituuubi kiekot on tulossa talouteen ja nouhow on hakusessa asian tiimoilta. Minkälaista tuubia raati suosittelee? kehän leveys 23mm, korkeus 38mm, kuskin paino läskeineen n.70kg, peruskunto road lenkkeilyä auringon paistaessa, kestävyys ennemmin kuin keveys. suhtkoht helpot asentaa. Tarviiko venttiilin jatkot? Yritin kahlata säijettä läpi, mutta ei oikeen tarttunu ideoita(tai oli liikaa)!
    MC Kramppi

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •