HephaElectrobikeGarminGiant
Sivu 6 / 44 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 4 5 6 7 8 16 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 151 - 180 / 1317

Aihe: Cyclocross VOL. II

  1. #151
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    1.431
    Taatusti ajaa jos vaan et lähde keventelylevyillä sitä tavoittelemaan. Ja ettei vanteen painoa yritä liikaa minimoida jottei mene solmuun.

    Sent from my Lumia 1020 using Tapatalk
    -Mika :: http://goo.gl/7OtRW

    Tekeleet: Off-road täpäri @ 2012, Vendetta kopio @ 2012
    Kaupalliset: MetaPhysic 700c @ 2011, M5 CrMo lowracer @ 2010

  2. #152
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Helsingin maalaiskunta
    Viestit
    1.478
    Hyvä kuulla! Edellinen (ja entinen) vannejarrullinen takakiekkoni ei mennyt solmuun, mutta jarrupinnasta lähti mukava soiro omille teilleen ennen kuin puhkaisi sisurin. Sain säikäytettyä itseni lisäksi bussipysäkillisen ihmisiä kun yritin nuukailla ajamalla vanteen "loppuun asti".


    Sent from my iPad using Tapatalk HD

  3. #153
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Birkala
    Viestit
    11.969
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Jaahas, loman aikana on sitten myyty L & XL Pickenflickit loppuun. Eipä tarvitse enää tuotakaan miettiä Toki jos Kare pistää omansa myyntiin...

    VanNicholasta miettiville tiedoksi saatettakoon, että kun kysyin paikalliselta diileriltä Amazon-tarjousta mua kehoitettiin hankkimaan se suoraan valmistajan shopista.
    onko paikallinen diileri Porvoossa ?

    --------------------------------------

    jos rossarilla ajaa kevyttä ajoo niin
    eikö kiekot voi olla aika sipposet
    tais omassa rossarissa olla 1097 g pari

  4. #154
    IncBuff Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti rjrm Katso viesti
    Jarrupalat on omasta mielestäni kalliita.
    Eipä kyllä juurikaan kalliimpia kuin kunnolliset vannejarrujen palat.

  5. #155
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.181
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti izmo Katso viesti
    onko paikallinen diileri Porvoossa ?
    Sehän se.


  6. #156
    Liittynyt
    11/2009
    Paikkakunta
    Rusko
    Viestit
    36
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Isä nitro Katso viesti
    Tosin tänään menee taas 170 e cyclon kiekkoihin. Palat syövät kovin ahnaasti kiekon poskea. Pyörällä ajettu kohta 20 000 km ja neljännet kiekot tulossa alle. Siis melkein joka vuosi uudet kiekot! Alan kyllä vähitellen kallistua levyjen puolelle.

    Sent from my iPad using Tapatalk HD
    Mulla on kokemusta cc-pyörästä vannejarruilla, ajettu 12,5 tkm ja alkaa olla jarrupinnat loppu, sekä yhdestä hybridistä ja maasturista joissa levyjarrut. Olen tullut siihen tulokseen että levyjarrut ovat ehdottomat, varsinkin jos haluaa pysähtyä, ajaa ympäri vuoden kaikessa säässä ja kurassa. Kuluuhan ne levyt ja jarrupalat niissäkin, mutta eipä mene kiekot uusiksi niin usein (joka voi tietysti olla joillekin toivottavaakin).

  7. #157
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.181
    Levyjarrujen merkittävä etu on myös se, että kun kiekko tuhoutuu ajossa niin jarrut toimivat silti.


  8. #158
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.288
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Isä nitro Katso viesti
    Onhan se noinkin. Tosin tänään menee taas 170 e cyclon kiekkoihin. Palat syövät kovin ahnaasti kiekon poskea. Pyörällä ajettu kohta 20 000 km ja neljännet kiekot tulossa alle. Siis melkein joka vuosi uudet kiekot!
    Vanteissa on eroja, samoin jarrupaloissa. Mavicin Maxtal-vanteet kuluu huomattavasti hitaammin kuin monet muut ja esimerkiksi Swissstopin vihreät palat, joissa ei ole vannetta hiovia ainesosia, hidastavat vanteiden kulumista myös. Ja sitten vielä, kun lopettaa turhan jarruttelun, niin menee se 20 000 km yksillä vanteilla
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  9. #159
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Birkala
    Viestit
    11.969
    varmaan jos kesällä kuivalla tai pakkasella jarruttaa niin vanteet kestää pitempää mutta auta armias jos rospuutto pyörällä täytyy ajaa kurahiekkasuolaliejussa niin ei vanteen ikää pidennä

  10. #160
    Näinkö niillä crossareilla ajetaan?

    http://youtu.be/OgoY3T3crZc

  11. #161
    Liittynyt
    02/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    24
    Juuri näin, turhaa jarruttamista tulee välttää. Jarruttelu ja jarrulla slaidailu kuului brassailuun nuorempana....

  12. #162
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Birkala
    Viestit
    11.969
    Kokeilkaa joskus irrottaa vaijerit länkistä ja lähtekää ajaan pieni korttelin kierros....
    nopeesti huomaa että kyllä jonkinlaiset jarrut tarvii olla... edes huonot

  13. #163
    Liittynyt
    06/2013
    Viestit
    174
    Maantiellä yksin ajaessa pärjää keskustan ohitettua ilman, mutta vaaratilanteissa ne ovat siltikin ihan hyödylliset. Toisaalta ei cyclocrossilla maantiellä ajeta ainakaan pääosin, joten vähän ohi aiheen...

  14. #164
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Birkala
    Viestit
    11.969
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Roko Katso viesti
    Maantiellä yksin ajaessa pärjää keskustan ohitettua ilman, mutta vaaratilanteissa ne ovat siltikin ihan hyödylliset. Toisaalta ei cyclocrossilla maantiellä ajeta ainakaan pääosin, joten vähän ohi aiheen...
    nopeesti tulee mieleen Sasintie jossa lasketaan jyrkkää alamäkee tienhaaraan ja kyllä tilanne on päällä maantiepyörällä jos ei mitään hidastimia oo... erittäin suosittu maantie reitti ja tosta kohtaa tulee sata metriä nousua kun lähtee Sasintietä

    http://www.fonecta.fi/s/1Z1V

  15. #165
    Liittynyt
    06/2013
    Viestit
    174
    Tarvii päästä ajamaan tuo tänä kesänä, enpä ole ajellut. Luhalahteen tulee Tampereelta ajettua usein ja Tampereen ja Ylöjärven keskustojen jälkeen harvoin tarvitsee koskea jarruihin ollenkaan. Mutta itse ajan jarruilla enkä jarruttomuutta kenellekään suosittele

  16. #166
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Birkala
    Viestit
    11.969
    http://www.fonecta.fi/s/1Z1h

    nyt menee ohi aiheesta komeesti mutta tuolla kävin kerran heittämässä u-käännöksen ja Luhalahden tiellä oli mäkee mutta ei tainut semmosta jarrumäkee olla koko pätkällä

  17. #167
    Liittynyt
    06/2011
    Paikkakunta
    Pääkaupunkiseutu
    Viestit
    1.708
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Keskiäkäinen lohjalainen Katso viesti
    Näinkö niillä crossareilla ajetaan?

    http://youtu.be/OgoY3T3crZc
    Omaa täysii.

  18. #168
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Helsingin maalaiskunta
    Viestit
    1.478
    Tuollaista se on meininki välillä meidänkin kevleillä! Laskinpa eilen väärin, mistä pahoitteluni. Ostin eilen "vasta" kolmannet kovan käytön kiekot. Kilometrit eli n. 20k km stemmaa, mutta muutaman tonnin olen ajellut myös maantiekiekoilla. Aksiumeille tuli siis käyttökilometrejä n. 8000/kiekkopari.

    Mutta kun painoa on lähes 100 kg ja aggressiivinen ajotyyli, niin veronsa se vie. Jarruja on pakko käytellä paljon, kun ei halua jäädä oikealla kääntyvien autojen alle eikä viedä Mustia mennessään. Paloina minulla on ollut milloin mitäkin, viimeksi ostin täälläkin kehutut punamustat Kool stopit.

    Olen edelleen kallistumassa/kallistunut levyjen puolelle edellä mainituista syistä. Ugh.

    Sent from my iPad using Tapatalk HD

  19. #169
    IncBuff Guest
    En kyllä näe syytä miksei tuollaiseen käyttöön levyjarrullista kannattaisi ostaa. Painolla hifistelijät sitten erikseen. Sillä muutamalla sadalla grammalla kun ei ole mitään väliä muuten kuin että voi foorumilla keulia kevyellä fillarilla.

  20. #170
    Moro pyörä pitäs saada alle ja vaihtoehdot on seuraavat: http://www.fortesport.fi/tuote/cyclo...m-2014/CM2030/ http://www.bikeshop.fi/Felt_F65X/eka...65X/&listpos=5 ja http://www.larunpyora.com/product_in...oducts_id=1186 Onko näistä joku selkeesti parempi, kun toinen ja miksi mikä näistä olisi järkevin valinta? Jos jollain joku näistä pyöristä jo löytyy niin toki kokemuksia voi kirjoittaa. Kiitos

  21. #171
    Liittynyt
    04/2011
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    232
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pyöräpummi Katso viesti
    Tavallinen hidas ja heikko ei halua rattaiden kulumista ja hyötysuhteen heikkoutta.
    En ole sram 1X11 eturatasta tutkinut, mutta on pieni epäilys siitä että sen hammasprofiilia on muutettu sallimaan ääriasentoja kulutuskestävyyden kustannuksella.
    Kulutuskestävyyttä heikentää sekä hammasprofiili että ketjun haitallinen kulma. Se myös vähentää hyötysuhdetta.
    Olisi kyllä hauska saada kunnon dataa tästä kulutuskestävyyden ja hyötysuhteen heikkenemisestä! Hankala uskoa että jos vertailee vaikka 2x10 ja 1x11 voimansiirtoa saataisiin aikaan millään muotoa merkittäviä lukuja, varsinkin kun emme nauti sponsorisopimuksista;-) jos minun todistetaan olevan väärässä, nostan hattua argumentoijalle ja myönnän virheeni!

    Mielestäni paatoksellinen jauhaminen siitä, minkä takia ei jostain pidä pelkästään mututuntumalla, eikä ole lukuja/faktaa tukemaan tätä asiaa, on erikoista...
    Jotkut asiat ovat niin kalliita että minulla ei ole niihin varaa paitsi silloin kun olen veloissa.

  22. #172
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Hankala uskoa että jos vertailee vaikka 2x10 ja 1x11 voimansiirtoa saataisiin aikaan millään muotoa merkittäviä lukuja
    No eihän tuo vaadi kuin pientä logiikkaa ja jotain faktisia testituloksia. Yhden eturattaan systeemissä ketju on aina samalla rieskalla. Kahden taikka kolmenkin systeemissä rasitus eli kulutus jakaantuu useammalle rattaalle. Biken ja Tourinkin raakamaiset testit kertoo että Sramin eturattaat on näitä vähiten kestäviä. Mullakin on crossarissa Sramin 48piikkinen ,nyt 3500 kilsaa nauttinut mielestäni hyvästä hoivasta mutta aika finaalissa on. 31 ekua maksaa joten en ressaannu varsinkin kun oikein hyvin on vaihtamismielessä sovussa 34hampaisen kanssa. Tää pikkuratas onkin aitoa terästä, sillä ajan hamaan auringonnnousuun!

    Ovatko nää Sramin yhden rattaan systeemit materiaaliltaan paremmin kestäviä kuin vaikka vakio-Rivalin tai maastorattaat niin en tiedä. Epäilen ettei ole.Shimanon vastaavilla pärjää pidemmälle.
    Kunhan maasturille aika koittaa ja pörsä suo niin XT:n kammet korvaa nykyisen S1400 setin.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  23. #173
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Lohja / Pirunnummi
    Viestit
    546
    Olen miettinyt uudelleen cyclon hommaamista ns. maantie ajoihini. Mulla oli pari vuotta sitten Focuksen cyclo, mutta ongelmana sen kanssa oli kampien "tyhmät" välitykset. Ennen cycloa olin ajellut maantiepyörällä 50/34 välityksillä, ja cyclossa olikin 46/36. Voi kuulostaa tyhmältä että 2 piikin ero pienemmässä rattaassa vaikuttaisi ylämäissä, mutta ehkä siinä oli muutakin. 1,5kg painavempi pyörä, leveemmät kumit(käytin 32mm) ja sitten vielä toi 2 piikkiä enemmän. Lohjan lähettyvillä on paljon mäkistä maastoa, joten tuskaa teki. Mutta nyt löysin jotain mikä nosti taas kiinnostuksen cycloon uudestaan!
    Rose bikes!! Siellä kun saa modata pyörää aika lailla, niin ajattelin tällästä : http://www.rosebikes.fi/bike/rose-pr...014/aid:692484 , ja laittaa normi compact kampisarjan 50/34, ja taakse vielä 11-32 pakan niin avot, eiköhän mäet taas luista ylös! Mitä mieltä muuten olette Rosen cycloista? Ja ainoa mikä vähän mietityttää, on noitten vanteitten kestävyys. Painan 125kg, mutta ajan aina ns. perse penkissä tyylillä, eli ei riuhtoen.

  24. #174
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.937
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ettan Katso viesti
    Olen miettinyt uudelleen cyclon hommaamista ns. maantie ajoihini. Mulla oli pari vuotta sitten Focuksen cyclo, mutta ongelmana sen kanssa oli kampien "tyhmät" välitykset. Ennen cycloa olin ajellut maantiepyörällä 50/34 välityksillä, ja cyclossa olikin 46/36. Voi kuulostaa tyhmältä että 2 piikin ero pienemmässä rattaassa vaikuttaisi ylämäissä, mutta ehkä siinä oli muutakin. 1,5kg painavempi pyörä, leveemmät kumit(käytin 32mm) ja sitten vielä toi 2 piikkiä enemmän. Lohjan lähettyvillä on paljon mäkistä maastoa, joten tuskaa teki. Mutta nyt löysin jotain mikä nosti taas kiinnostuksen cycloon uudestaan!
    Rose bikes!! Siellä kun saa modata pyörää aika lailla, niin ajattelin tällästä : http://www.rosebikes.fi/bike/rose-pr...014/aid:692484 , ja laittaa normi compact kampisarjan 50/34, ja taakse vielä 11-32 pakan niin avot, eiköhän mäet taas luista ylös! Mitä mieltä muuten olette Rosen cycloista? Ja ainoa mikä vähän mietityttää, on noitten vanteitten kestävyys. Painan 125kg, mutta ajan aina ns. perse penkissä tyylillä, eli ei riuhtoen.
    CrossOne on Mavicin entrylevel maastokiekko (huom! maastokiekko, tarkoitettu maastoajoon eli kestänee maantiajot isommallakin miehellä). Se on painava kuin synti, laakereissa on outoja välyksiä ja siinä on aina huono vapaaratas, mutta taitaa muuten olla varsin kestävä kiekko.

    Canyonilla on aika vastaavaa krossimallia: http://www.canyon.com/_en/roadbikes/bike.html?b=3199 Ultegroilla ja DT:n kiekoilla. Välityksinä tuo 46/36 ja 11-32 riittänee isommallekin miehelle. Heillä tosin on 120kg painorajasuositus...

  25. #175
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Lohja / Pirunnummi
    Viestit
    546
    Kiitos vinkistä! Tiedätkö pystyykö tosta vaihtamaan 36->34? Silloin Larun pyörä väitti et Focuksen kampiin ei pystynyt. Muuten ihan kiinnostava. Rosella olis lähes sama mitä katsoin, mutta Dt:n vanteilla ja vannejarruilla. Mutta kestääkö noi vanteet?
    http://www.rosebikes.fi/bike/rose-cr...014/aid:692088

  26. #176
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.937
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ettan Katso viesti
    Kiitos vinkistä! Tiedätkö pystyykö tosta vaihtamaan 36->34? Silloin Larun pyörä väitti et Focuksen kampiin ei pystynyt. Muuten ihan kiinnostava. Rosella olis lähes sama mitä katsoin, mutta Dt:n vanteilla ja vannejarruilla. Mutta kestääkö noi vanteet?
    http://www.rosebikes.fi/bike/rose-cr...014/aid:692088
    Shimanon uusiin 5800,6800 ja 9000 kampiin voi vaihtaa rattaita ristiin, sillä sekä Compact että normikammet ovat samalla jaolla. Tai siis oikeastaanhan tuota jakoa ei ole, mutta niitä myydään eri rataskoolla.
    Tämä lienee oikea ratas tuohon: http://www.rosebikes.fi/tuote/shiman...ing/aid:713810

  27. #177
    Liittynyt
    01/2014
    Viestit
    972
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ettan Katso viesti
    Mutta nyt löysin jotain mikä nosti taas kiinnostuksen cycloon uudestaan!
    Rose bikes!! Siellä kun saa modata pyörää aika lailla, niin ajattelin tällästä : http://www.rosebikes.fi/bike/rose-pr...014/aid:692484 , ja laittaa normi compact kampisarjan 50/34, ja taakse vielä 11-32 pakan niin avot, eiköhän mäet taas luista ylös!
    Bianchin krossarissa on vakiona 34/48 ja 11/32 välitykset. Painoa on luultavasti enemmän kuin Rosella, mutta tuskin sellaista määrää, että se mäissä ainakaan kuntoilijaa haittaisi.

    Kummastakaan ei ole kokemuksia, joten suosituksia en anna.

  28. #178
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Shimanon uusiin 5800,6800 ja 9000 kampiin voi vaihtaa rattaita ristiin
    Sillä varauksella että rattaiden kirjainkoodi on sama. Muutoin Shimanon mukaan optimaalinen toiminta voi kärsiä...

    Voi kuulostaa tyhmältä että 2 piikin ero pienemmässä rattaassa vaikuttaisi ylämäissä,
    En ole koskaan välityssuhdelaskureita käyttänyt mutta mielessä on että eturattaan 2 piikin ero vastaisi neljää pakassa.

    Kiitos vinkistä! Tiedätkö pystyykö tosta vaihtamaan 36->34? Silloin Larun pyörä väitti et Focuksen kampiin ei pystynyt
    Koska oli ennestään 36piikkinen niin silloin pakosta pulttikehä on 110mm. Eli olis voinut vaihtaa muttei pyöräliike ollut halunnut ottaa riskiä mahdollisesta vaihtumisen huonontumisesta.

    Edit. Minähän en millään muotoa ota kantaa mimmoinen ero ketjun nousssa isommalle on jos vaikka ajetaan Shimanon siunaamalla 46/36 yhdistelmällä verrattuna epäpyhään 46/34!

    Ja Visto, kiitos kommentista, yritän perehtyä. Tosin kirjoitinkin arvaillen enkä ehdottomana faktana väittänytkään.
    arctic biker muokkasi tätä : 07.04.2014 at 09.14
    I väntan på ännu dåligare tidet

  29. #179
    Liittynyt
    10/2012
    Viestit
    33
    Terve, tähän vuodatukseen ei kukaan kommentoinut canyon-ketjussa, niin kopioimpa sen tännekin jos tärppäisi apuja, eli:
    Osaisitteko auttaa miestä mäessä, cyclocrosspyörää olen tilaamassa työmatkoille(17km/sivu josta 2 km hiekkaa) ja satunnaiseen maantielenkkeilyyn. Valinnan teen näistä: Cube cross race disc 2014 tai Canyon inflite 8.0S. Ensin mainitun saisin kotiovelle noin 260 euroa halvemmalla kuin canyonin. Kysyisin onko järkevää maksaa tuo erotus ja tilata kalliimpi canyon? Aika huonosti olen käyttäjäkokemuksia ja testejä tuosta cubesta löytänyt. Yhden fillarilehden testin luin, mutta se oli vuodelta-12 ja ilman levyjarruja, liekö muitakin eroja.
    Lisäksi kysyisin kun tuossa canyonissa voi päättää itse sekä takapakan ja satulatolpan setbakc-mitan, että mitkä näistä olisi hyvät/ sopivimmat minulle:
    pakkavaihtoehdot: 11-28,11-25 sekä 12-30.
    Satulatolppavaihtoehdot:Vlcs 15-35mm setback, Vlcs 2.0 +2/-10mm setback, Vlcs 2.0 +25/+13mm setback.
    Omat mittani ovat 184 cm ja inseam 92 cm. Cubesta olisi tarjolla 59 cm koko ja canyonista lienee L-koko oikea.
    Kova mietintä noiden ja tuon hintaerotuksen kanssa menossa, kiitos jos joku viitsii jelppiä asian kanssa.
    Vaultdweller

  30. #180
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Uleaborg
    Viestit
    2.070
    46/34 toimii oikein mukavasti, vaikka Shimanon mielestä ei. Omasta mielestäni oiva yhdistelmä.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •