Heh, itelle tuli tänää tämmöstä palvelua bike-discount.de
Tunen pullo ja hiilarinen pulloteline, kiitos!
Heh, itelle tuli tänää tämmöstä palvelua bike-discount.de
Tunen pullo ja hiilarinen pulloteline, kiitos!
Niin se on osa sitä saksalaista äärimmäisyyksiin vietyä tehokkuutta että linjan välistä ei enää nykitä ja jolla pystytään tarjoamaan euroopan halvimmat pyörän osat. Jos ei passaa niin voi ostaa osansa muualta. Itselleni passaa oikein hyvin.
Bike-Discountista on tullut tilattua kymmeniä kertoja niin kauan kuin tämä säiekin on ollut olemassa.
Poikkeuksetta he ovat toimittaneet juuri sitä tavaraa kuin olen tilannutkin.
Taisi olla kerran Ultegra-ketjut Dura-Ace:n tilalla, mutta kun sitä en heti huomannut niin meni omaan piikkiin.
Siellä ihan oikeasti tarkastetaan että meneekö asiakkaalle oikeat tavarat.
Selkeästi huomaa että firmassa tapahtuu jatkuvaa kehitystä niin kuin pitääkin.
Bike-Discount.de on hinnaltaan ja palvelutasoltaan yksi kaikkein parhaimpia nettibutiikkeja!
Ensimmäisenä aina tutkin heidän tarjouksensa.
Se, että jo kerran tilattuja tavaroita voisi päästä muuttamaan on mahdoton yhtälö. Paitsi siinä tapauksessa että niitä ei voida kohtuullisessa ajassa toimittaa.
Kuitenkin jo tilattaessa nähdään varastotilanne ja jättää ne tilaamatta joita ei ole suoraan saatavilla.
Mahdoton millä tavoin? Tälle putiikille ilmeisesti mahdotonta, mutta muutenhan se on ihan perusjuttuja nettiostamisessa. Parhaimmissa järjestelmissä pystyy muuttamaan tilausta ennen käsittelyä ihan itse netistä ja miksi ei pystyisikään. Kyseessähän on vain tietojärjestelmän tuoma rajoite siinä vaiheessa, kun kukaan ei ole kerännyt tavaraa vielä yhtään mihinkään. Samoin se säästää kaupan kustannuksissa vähentyneinä asiakaspalautuksina: postitus, palautusten käsittely, laskutus. Tässä tapauksessa se maksoi menetettynä myyntinä. Eikä vielä edes puhuta siitä, että miten tällainen vaikuttaa ostokokemukseen yms. vaikeammin rahassa mitattavaan.
Ei tuo ole ollenkaan optimaalinen tapa tehdä kauppaa. Ihmiset jättävät ostamatta sen pelossa, että koko tilaus viivästyy, jos jotain ei tulekaan järkevässä ajassa ja niitä ei voi sitten edes tiputtaa tilauksesta enää pois. Niinhän minäkin tein. En ottanut tavaraa, koska sitä ei löytynyt varastosta, eikä ollut mitään tietoa siitä, milloin on tulossa ("not available" ei herätä luottamusta, että pian tai edes ollenkaan). Sitä kuitenkin tuli jo seuraavana päivänä. Viikko olisi ollut aikaa lisätä tuotteet tilaukseeni, joka siis käsiteltiin vasta nyt. On todella kumma juttu, jos ihmisten mielestä tuo on optimaalisesti toimiva järjestelmä.Kuitenkin jo tilattaessa nähdään varastotilanne ja jättää ne tilaamatta joita ei ole suoraan saatavilla.
Ei tämä kummoinen juttu sinällään ole, mutta vara olisi parantaa. Pitkä miinus tulee tuosta, että ei vastata sähköpostiin. Annetaan ihan tikettikin numerolla, mutta ei vastata (ainakaan viikkoon, jonka jälkeen on auttamatta myöhäistä). Se on tyylitöntä antaen piittaamattoman tai huolimattoman kuvan. Hyvä, ystävällinen sähköposti olisi voinut saada minut tekemään uuden tilauksen näistä puuttumaan jääneistä tavaroista tuolta, mutta nyt laitan kilpailijalta ihan vain siksi, että ei tee mieli palkita jäykkää ja asiakasta huomioimatonta järjestelmää. Kun tässä tapauksessa on ihan yhtä hyviä vaihtoehtoja muitakin, niin miksi ei. Ja tämähän on lopulta vain se ratkaiseva mittari: mitä asiakas tekee. Minun tapauksessani B-d ei onnistunut niin hyvin kuin olisi voinut pelkästään siksi, että heidän tietojärjestelmänsä ei ole riittävän joustava.
orc biker muokkasi tätä : 24.03.2014 at 22.37
Crc on ainakin toinen putiikki missä tilauksia ei voi muuttaa, vain perua. Itse olen ratkaissut muuttamisen perumalla ensimmäisen tilauksen ja näpyttelemällä uuden tilauksen muutettuna.
Todennäköisesti nämä isot nettikauppojen varastot ovat logistiikka keskuksissa joten tilaus siirtyy yhdestä järjestelmästä toiseen eikä sen muokkailu ole mahdollista.
Siihen ettei sähköpostiin vastata ei sitten enää hyviä selityksiä olekaan. Tosin enemmän minulla on ollut ongelmia suomalaisten kivijalka kauppojen kanssa...
Enemmän mua ärsyttää dhl:n seuranta. Ainakaan minä en saa näkyviin seurantaa annetun linkin ja koodin perusteella. Tosin vika tuntuu olevan dhl:n sivuissa eikä Bikediscountissa. Sama ongelma kun on muidenkin sakemanni nettikauppojen kanssa.
Teoriassa jo lukkoon lyödyn tilauksen muuttaminen on mahdollista, mutta asiakas ei ole valmis maksamaan sähläyksestä aiheutuvia kustannuksia. Mahdollisesti jo valmiiksi pakattu lähetys avataan ja laitetaan uusi tavara sisällä ja joku tavara viedään takaisin varastoon. Sitten vielä joku tarkastaa sen uudestaan.
Vaikka se ei olisi ehtinytkään vielä tähän vaiheeseen niin silti kustannuksia tulee lisää. Jo esimerkiksi siitä että jo veloitetusta maksusta pitää tehdä korjaus.
Tästä huolimatta on hämärä muistikuva, että mahdollisesti Amazonilla voi peruuttaa tilauksesta osia tai kokonaan.
@orc-biker voit kokeilla seuraavan kerran vaikka Amazon.de:tä!
Siellä taas on omat jekkunsa kuten se että tuotteet eivät välttämättä tule Amazonilta itseltään.
Minä kuitenkin tilaan edelleenkin BD:stä!
Jopas on olemattomasta asiasta monta riviä itkua. Tänne kirjoittelun sijasta kun olisit hetken käyttänyt aikaa kaupan sivujen lukemiseen niin olisi saattanut valjeta tilauksen muuttamisen salaisuus. Ei tarvitse soittaa, ei tarvitse kirjoittaa sähköpostia eikä kirjoitella fillarifoorumille. Joskus kauan sitten moista muistaakseni käytin ja homma hoitui, miksei hoituis nyt?
S.P. Kielioppivirheistä kommentointi ei kiinnosta
S.P.S. Enkä laita linkkiä sivulle missä valaistaan tilauksen muuttamisen salaisuus, etsi itse!
Laita uusi tilaus, joka sisältää haluamasi tuotteet ja kommentit kenttään laita peruttavan tilauksen tiedot.
Kirjoitin pienen moitteen, että tuossa olisi parantamisen varaa, jonka jälkeen tänne tuli vittuilevia foorumilaisia kertomaan, että asiakas on aina väärässä, että kuulemma toimii täydellisesti tuo heidän systeeminsä. Eräältä estolistalle laittamaltani sitä toki osasi odottaakin, koska hänellä on ennenkin ollut tarvetta negatiivisiin purkauksiin tuntemattomasta syystä. Mutta tästä on sitten lähtöisin monta riviä tekstiä.
Eikö edes vastauksena "opettele lukemaan" -tyyliseen kommentointiin?S.P. Kielioppivirheistä kommentointi ei kiinnosta
En todellakaan laita melkoisen ison katevarauksen vuoksi. Ei huvita odotella, että milloinhan se "tupla" sieltä häviää. Enkä laita siksikään, että kyse on tavarasta, jota on rajallinen määrä ja joka näyttää tekevän hyvin kauppansa.Laita uusi tilaus, joka sisältää haluamasi tuotteet ja kommentit kenttään laita peruttavan tilauksen tiedot.
On kumma, että pieni moite tuo älyttömästi vittuilua. Ihme porukkaa. Aion itsekin tilata vielä tulevaisuudessa tuolta tavaraa, mutta sanopa yksikin poikkipuolinen sana nykypäivän mittapuulla jäykästä toiminnasta, niin hirveä älinä päällä.
Ensinnäkin "not available", eikä esim. "2-5 days" tai "coming soon" -arvio on kaupan sähläystä. Toisekseen asiakas oli valmis maksamaan, koska hän olisi lisännyt tilaukseensa ihan vaivan arvoisella summalla tavaraa. Kolmanneksi tilausta ei oltu käsitelty. Ei niitä tilauksia pinota johonkin nurkkaan odottamaan sitä puuttuvaa 1-2 viikon päästä tulevaa viimeistä tuotetta.
On melkoista, jos ei ole varaa edes laskuttaa asiakkailta lisää.Jo esimerkiksi siitä että jo veloitetusta maksusta pitää tehdä korjaus.
Niin minäkin, mutta en nyt näitä puuttuvia tavaroita. Mikä tässä on niin älyttömän suuri ongelma? Minulla oli ihan normaali kohtuullinen pyyntö, tarjouduin ostamaan enemmän, ja tämän lähtökohtakin oli kaupan antamassa hyvin harhaanjohtavassa varastosaldossa (ei saatavilla, eikä esim. tulossa) ja minusta tämä ei ollut siten mikään mallikelpoinen suoritus kaupalta. Mutta johan osuin hermoon tällä palstalla.Minä kuitenkin tilaan edelleenkin BD:stä!
Itse laitoin tilauksen sisään ja varmistelin tietysti sitä ennen, että kaikkea on varastossa.
5pv päästä kävin ihmettelemässä, joko on laitettu matkaan. Yli puolet tilatuista kamoista "not available"...
Aspaan s-postia, voivatko laittaa matkaan ne kamat, mitä nyt on ja loput myöhemmin. Ei vastausta. Parin päivän jälkeen pyyntö perua tilaus, koska kamat edelleen "not available".
Tsekkasin tilauksen statuksen ennen tätä, oli vielä "bearbeitung". Parin tunnin päästä tulee Aspasta viesti, että ei voi perua, kun on laitettu jo matkaan. Tämä tilauksen statuksen muutos siis peruutuspyynnön jälkeen. Reilua toimintaa. No mikäpä siinä sitten, tuleepahan joskus, tosin ei infoa, mitä tuleeSeurantakoodilla ei saa mitään infoa, joten lienee vielä siellä varaston lattialla koko paketti. 20+ tilausta ja tämä taisi olla sitten se viimeinen, vedätyksen makua. Jatkoviesteihin aspaan ei minkäänlaista vastausta...
15.3 Tilasin kaverille roippeita ja saldot vihreällä mutta mitään kuulunut ja 3kpl 5:stä tavarasta muuttunut punaiseksi.
Eilen peruin tilauksen.Paketti oli kuulemma lähtenyt matkaan,eli ei voi perua.Eikä saa seurantakoodia,.Ennen tämä putiikki toimi hyvin ,nyt tökkii "uudistusten" myötä.
Saa nähdä miten käy ...tietysti tulee vajaa paketti tms saissea.Ei voimansiirtoa voi uusia jos kaikki roinat ole mukana.
7 työpäivää tilauksesta ja paketti kotona. Seurantakoodi ei toiminut, oli koko ajan ennakkorekisteröityneenä.
Lähetetty minun GT-I9505 laitteesta Tapatalkilla
Tilasin eilen illalla pari CC:n rengasta ja tänään iltapäivällä tuli vahvistus ja pdf sähköpostiin. Seuranta ei tunnu pelaavan mutta eiköhän ne nakit sieltä alkuviikosta saavu.
Tänään sain paketin ovelle. Pyörä vain puuttui. Missä lie. Ei tuo pakettiseuranta näytä muuta kuin, että lähetykselle on luotu elektroninen jälki. Ilmeisesti sitä pyörää tässä kahdessa osassa tulevassa toimituksessa sitten ainoastaan seurataan, mutta aika pitkään näyttää menevän siinäkin, että päätyy edes kuriirille (laskien tuosta saamastani toimitusilmoituksesta). No, kunhan tulee sitten joskus kunnossa olevana, niin ihan hyvä.
Äsken soittivat kuljetusfirmasta ja kyselivät, että koska voisivat tuoda paketin, kuulemma kello 20:aan asti onnistuu. 25 päivää tilauksesta meni, mutta onneksi ei tässä niin kauhea kiire ole ollutkaan. Toivottavasti on fillari ja kaikki osat mukana.
Niin, sinä tilasit pyörän ja siinä meni tuon verran? Oliko varastossa tilatessasi?
Tuossa saamassani toimitusilmoituksessa sanotaan, että 2-3 päivää menee sähköpostista, että lähettävät. Että pyörä on "in the final assembly". Tuosta tuli mieleeni, että mitähän se pyörän varastossa oleminen sitten oikeastaan edes tarkoittaa? Kun menee 2-3 viikkoa saada pyörä lähtemään ja puhutaan viimeisestä kasauksesta, niin jotenkin on hieman hankala hahmottaa noita "in stock" ja "in the pipeline" -statuksien eroja.
En tilannut yhtään liian myöhään, kun nyt on kyseisestä mallista jokainen koko "not available". Tosin mitähän sekin tarkoittaa verrattuna siihen, että toisaalta yksi koko on kokonaan poistettu listalta. Että onko "ei saatavilla" kenties jotain "tulossa, mutta ei vielä putkistossa"?
(En tiedä, löytyykö sivustolta sananselityksiä. Odottelen tässä erästä ihmistä, niin tässä on aikaa pohdiskella näitä omaksi ilokseen.)
Kyllä, tilasin pyörän, lukkopolkimet ja kengät ynnä muuta sälää. Pyörä oli varastossa ainakin sivuston mukaan, samoin kaikki muut osat. 9 päivän kuluttua tilauksesta tuli tieto, että pyörä on "in the final assembly" ja lähetetään parin päivän kuluttua, neljä päivää myöhemmin seurannan mukaan oli lähtenyt maasta ja 12 päivää tästä, eli tänään, on paketti sitten saapumassa kotiovelle. Kunhan paketissa on kaikki tavarat ja se on kunnossa, niin loppu hyvin, kaikki hyvin![]()
Minulle sälä tuli tänään ilman mitään ilmoitusta keneltäkään. Huomasin vain ikkunasta, että DPD:n auto on pihassa. Oli aika reikäinen laatikko. Ihme, että pienemmät esineet eivät putoilleet kyydistä, kun kulmassakin oli usean sentin reikä. Odotin, että olisi tullut yhtenä lähetyksenä parina pakettina, kun kesti pari viikkoa näissä tavaroissakin. Mutta joo, kunhan nyt saisi sen pyörän vielä ehjänä (en ottanut Radonin pahvilaatikkoa, kun "not available"), niin hyvä olisi. Vähän vielä jännittää, että tuleehan varmasti se pyörä minulle, ettei ole tullut mitään laskuvirhettä varastossa, kun hilkulle meni riittämisen suhteen. Liekö muuallakin Euroopassa aikainen kevät, niin pyörät tekevät kauppansa.
Hei, sain juuri sähköpostia. Sorry, ei voi lisätä tilaukseen ja tilauskin on jo toimitettu. Joo-o... Mutta pisteet vastaamisesta kuitenkin, vaikka sopivasti tulikin vasta, kun tilaus on oikeasti jo lähetetty ja vastaanotettu (paitsi pyörä, joka ei ole vielä lähtenyt).
No eipä tullutkaan pyörää. Osat ja kuitti koko tilauksesta tuli, mutta pyörää ei näkynyt. Laitoin postia, katsotaan mitä vastaavat.
Kyllähän nuo myös puhelimeen vastaavat ja ihan hyvää englantia vääntävät. Rohkeasti vaan puhelin käteen ja soittamaan jos on asialla kiire.
Tsätti: #fillarifoorumi @IRCNet
^Puhelimella on tosiaan ongelmatilanteet houtuneet parhaiten, jopa niin, että osasin sössöttää niin nopeasti ettei ehtinyt koneella näpyttelemään tarpeeksi nopeasti.
Tänään iltapäivällä laitoin tilauksen ja paketti onkin normaaliin taapaan matkalla, mutta seuranta ei toimi eikä niin väliksikään. Ennen DPD oli se maksullinen vaihtoehto, mutta nyt ilmainen vai onko sittenkin Hermeksen kyydissä.
Tasan 14 vuorokautta kesti tulla paketin kotiin. Seuranta ei toiminut missään vaiheessa prosessia.
Tilasin pyörän ja sekalaista tavaraa. Pyörä tuli, muista tavaroista ei ole kuulunut mitään. Olen nyt viikon aikana laittanut maileja ja sivujen yhteydenottolomakkeelta terveisiä neljä kertaa, mitään vastausta ei kuulu.
Jokunen tunti sitten rekisteröityi pyörä kuriirille. Tilauksesta on kaksi viikkoa. Ei paha, jos nyt vaikka viikossa tulee. Kuitenkin alkaa olla sesonki päällä. Olisi vain ehjä ja oikein koottu ja toivottavasti jopa säädetty, niin saisi heti alle, eikä tarvitsisi tuskailla minkään kanssa. Tuo sähköpostissa annettu seurantalinkki ei toiminut kuin kerran. Aika outoa. Mutta numeron itse syöttämällä DHL:n seurantaan lähetyksen sai näkyviin.
Eilen tuli lähipostiin maanantai-iltana tilattu pienehkö paketti, mukana kaikki mitä pitikin.
Sent from my Lumia 800 using Tapatalk
Mulla otti tasan kuukauden tilauksesta, että pyörä tuli.
Tilattu siis 28.2 ja eilen saapui.
PoriMTB
MKVOLII contributor #26
Kirjanmerkit