HephaFillariElectrobikeGiant
Sivu 81 / 153 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 31 71 79 80 81 82 83 91 131 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.401 - 2.430 / 4567

Aihe: Maastopyörä Enduroon!

  1. #2401
    Liittynyt
    09/2000
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.710
    SM-sarjan endurokisoissa on ajettu mm. täysjäykällä hirvittävän jyrkkäkeulaisen näköisellä 29" XC-pyörällä. Ei se reitistä selviäminen ihan niin paljon ole keulakulmasta tai muustakaan pyörästä kiinni kuin jotkut antaa ymmärtää.

  2. #2402
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    3.432
    Niin no itsensä kiusaaminen tietty erikseen, mutta ite lähinnä mietiskelin, että minkälaisella pyörällä on kiva harrastaa ja osaamaton kuskikin pääsee hengissä maaliin.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

  3. #2403
    Liittynyt
    07/2009
    Viestit
    223
    Kuinka hyvin keulakulmassa huomaa 1-1,5° eron jos puhutaan enduro-kisoissa polkemisesta ja bikeparikissa ryskämisestä? Ja millä tavalla muu geometria vaikuttaa keulakulman tuntumaan eli milloin keulakulma alkaa olla loiva ja mikä vielä jyrkkä?
    Krapula on helppo välttää olemalla juomatta krapulaa edeltävänä päivänä. -Lihastohtori-

  4. #2404
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.087
    Taitaa olla makuasia/tottumuskysymys tuo keulakulmakin, toiset vaan tykkää loivemmasta/jyrkemmästä kuin toiset.. Fiiliksen mukaan ja kokeilemalla selviää ja muita kliseitä!

  5. #2405
    Liittynyt
    07/2008
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.142
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Samuli-1 Katso viesti
    En oo oikee noitten gps-juttujen kanssa leikkiny, mutta jos https://maps.google.com/?q=http://share.abvio.com/fd31/c654/4f81/1946/Cyclemeter-Cycle-20131005-1156.kml linkki toimii, tässä näkyy koko Helsingin Pivot cupin reitin jälki, myös siirtymät siis, mutta aika helppo siitä on arpoa, mikä on kisapätkää ja mikä siirtymää.

    Pivot Cup ja tuo endurosarja on aika erityyppistä räimintää. Pivot Cup on ajettu lähimetsien peruspoluilla, eikä vauhdit nouse lähellekään samoihin ku enskakisoissa, jotka on järkätty hissimäissä.
    Meikäläinen kun luuli, että Pivot Cup on just jotain Enduro juttua, kiitos selvennyksestä Kiitos myös tuosta linkistä, tuo reittihän kulkee ihan tuosta kotioven vierestä Pyöränä mulla on 2010 Stumpjumper FSR Elite ja sittemmin keulasta otettiin Talaksen partuuna ja pistettiin Floatin patruuna tilalle, samalla joustoa pidennettiin 10mm(140mm -> 150mm). Kulmista mulla ei ole mitään hajua, mutta tehdas spekstien mukaan headtube angle ala-asennossa(80mm) on 68.5, mutta tuohan ei enää pidä paikkaansa..
    Nappulakenka muokkasi tätä : 21.03.2014 at 11.31
    Still rides with 26er

  6. #2406
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Moby Katso viesti
    Kuinka hyvin keulakulmassa huomaa 1-1,5° eron jos puhutaan enduro-kisoissa polkemisesta ja bikeparikissa ryskämisestä? Ja millä tavalla muu geometria vaikuttaa keulakulman tuntumaan eli milloin keulakulma alkaa olla loiva ja mikä vielä jyrkkä?
    En ole kisoissa käynyt, mutta omalla kohdalla n. 1,5 asteen loivennus toi huiman muutoksen ainakin alaspäin mennessä.
    Toki osa varmaan mentaalista.

    Mäkien nousukykyyn toi ei juuri vaikuttanut.

    EDIT: entinen 69 astetta on mun makuun ainakin "jyrkkä".

  7. #2407
    Liittynyt
    09/2000
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.710
    Eiks tää oo vähän niinku enduroa:
    http://www.pinkbike.com/news/video-akrigg-does-cx.html

  8. #2408
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    1.780
    hieno stumpjumpper evo elastolla. Kyllä tolla suomienskaa ajaa. keulan laittaisin astetta järeemmäks(Pike, pike....ei taida kilpailijaa löytyä).Tai jos löytää halvan 36:sen,Lyrikin,, jonka heittää aina kisaan tai jos käyt tolla kalpiksessa tai muuten parkeissa. Jos oikein kattekin niin tossa on 32mm putkilla oleva relevation jolla ei kyllä samalla vauhdilla patikkoon jyristellä. Muutenhan toi ois helkutin pätevä. Juu ja yhden offsetpuslan tohon saa jolloin keulakulma ois jo 26 renkaiselle ideaali 66,5

    Ton keulajutun huomaa helposti kun toisessa pyörässä on 32 fox ja toisessa 36 fox van. Jälkimmäisellä valitsee linjan ja pitää vaan kovaa kiinni niin se menee ihme paikoista suoraan ja jämäkästi paikaten matkalla kuskin virheitäkin. 32 taas viskoo pyorää minne sattuu jos ei ole tarkkana mihin ja millävauhdilla sen ohjaa. No on niissä pyörissä muutakin eroa ,mutta silti.
    syklopaatti muokkasi tätä : 22.03.2014 at 08.18
    - Fear is a mindkiller -


  9. #2409
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    1.780
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Moby Katso viesti
    Kuinka hyvin keulakulmassa huomaa 1-1,5° eron jos puhutaan enduro-kisoissa polkemisesta ja bikeparikissa ryskämisestä? Ja millä tavalla muu geometria vaikuttaa keulakulman tuntumaan eli milloin keulakulma alkaa olla loiva ja mikä vielä jyrkkä?
    Ei se keulakulma varsinaisesti tasamaa tai alaspäinpolkemista haittaa ,mutta kyllähän yyberloiva vie sellasta ketteryyttä pyörästä. Tiukoissa mutkissa esim.
    Jos samalla kun loiventaa vaikka angkesetillä keulaa ei tee muuta niin keskiö laskee ja kohta voi kammet kolista kiviin.
    EDIT:Omassa 26 spessussa 66 kulma ja tuntuu passelilta.
    - Fear is a mindkiller -


  10. #2410
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.902
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti syklopaatti Katso viesti
    ... keulakulma ois jo 26 renkaiselle ideaali 66,5...
    Goshvieköön, kun Nomadiin on tyrkätty 67 asteinen putki, saiskohan siitä viilamalla ton puoliastetta ...
    Mitäs jos vaihtelis renkaita, taakse 2,5" 3bar ja eteen 2" 1,5bar, tai toisinpäin, niin saisko tolla kulmaa muutettua sopivammaks

  11. #2411
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    1.431
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Verska-Vesa Katso viesti
    Eiks tää oo vähän niinku enduroa:
    http://www.pinkbike.com/news/video-akrigg-does-cx.html

    Tämä kävi mullakin mielessä, kiitos linkistä.

    En kehtaa omasta maastonojakista kuvaakaan taas laittaa mutta tän videon perusteella sillä pääsee paljon samoista paikoista. Vastoin buffin näkemystä.
    Jujuna on hiukka normaalia viistompi keulakulma ja riittävät joustovarat. Pitkänä ei ole ihan ketterä mutta siihenkin näköjään oppii.


    Sent from my Lumia 1020 using Tapatalk
    -Mika :: http://goo.gl/7OtRW

    Tekeleet: Off-road täpäri @ 2012, Vendetta kopio @ 2012
    Kaupalliset: MetaPhysic 700c @ 2011, M5 CrMo lowracer @ 2010

  12. #2412
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    3.432
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti syklopaatti Katso viesti
    hieno stumpjumpper evo elastolla. Kyllä tolla suomienskaa ajaa. keulan laittaisin astetta järeemmäks(Pike, pike....ei taida kilpailijaa löytyä).Tai jos löytää halvan 36:sen,Lyrikin,, jonka heittää aina kisaan tai jos käyt tolla kalpiksessa tai muuten parkeissa. Jos oikein kattekin niin tossa on 32mm putkilla oleva relevation jolla ei kyllä samalla vauhdilla patikkoon jyristellä. Muutenhan toi ois helkutin pätevä. Juu ja yhden offsetpuslan tohon saa jolloin keulakulma ois jo 26 renkaiselle ideaali 66,5

    Ton keulajutun huomaa helposti kun toisessa pyörässä on 32 fox ja toisessa 36 fox van. Jälkimmäisellä valitsee linjan ja pitää vaan kovaa kiinni niin se menee ihme paikoista suoraan ja jämäkästi paikaten matkalla kuskin virheitäkin. 32 taas viskoo pyorää minne sattuu jos ei ole tarkkana mihin ja millävauhdilla sen ohjaa. No on niissä pyörissä muutakin eroa ,mutta silti.
    Joo keula on 32mm putkilla varustettu Revelation. Oon itseasiassa tuon uuden Piken ostoa harkinnutkin.

    Samalla mietin jos ottais sen 160mm joustavan version, olisko siinä mitään järkeä? Sit olis takana 150mm joustoa ja edessä 160mm. Etunapaan pitäis vaan hommata uudet adapterit, kun nykynen on 20mm akselilla ja Pike olis 15mm. Toisena kiekkosettinä mulla on Flow EX / Hope Pro II Evo, joten siihen saa ainakin helposti, mutta en tiedä noista alkuperäisistä Rovalin kiekoista/navoista. Millä tavalla toi offsetpusla toimii?
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

  13. #2413
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    HKI
    Viestit
    450
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Moby Katso viesti
    Kuinka hyvin keulakulmassa huomaa 1-1,5° eron jos puhutaan enduro-kisoissa polkemisesta ja bikeparikissa ryskämisestä? Ja millä tavalla muu geometria vaikuttaa keulakulman tuntumaan eli milloin keulakulma alkaa olla loiva ja mikä vielä jyrkkä?
    Kirjoitin niin huolellisen vastauksen että päätin laittaa sen tuonne blogiin:

    http://enduristi.wordpress.com/2014/...an-nykytrendi/
    "Hän jarruttaakin nenällään"

    -Muumipeikko ja pyrstötähti-


  14. #2414
    Liittynyt
    07/2000
    Viestit
    3.031
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Iglumies Katso viesti
    Goshvieköön, kun Nomadiin on tyrkätty 67 asteinen putki, saiskohan siitä viilamalla ton puoliastetta ...
    Mitäs jos vaihtelis renkaita, taakse 2,5" 3bar ja eteen 2" 1,5bar, tai toisinpäin, niin saisko tolla kulmaa muutettua sopivammaks
    Laita siihen Nomadiin anglesetti. Esim. Cane Creekiltä löytyy ja loivennusta saa 0.5, 1.0 tai 1.5 astetta.

  15. #2415
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.902
    Huomasithan etten ollut ihan tosissani
    Anglesettikin on ollut kumminkin päin kiinni hetken, ennenkuin sain oikean alakoolin paikalleen ja mielestäni tuo nykyinen 67 on oikein hyvä 160mm Lyrikillä.
    Endurosta en mitään tiedä, kun ajelen vain kivikkoisia ja juurakkoisia polkuja pitkin.

  16. #2416
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    141
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Prestige Katso viesti
    Kirjoitin niin huolellisen vastauksen että päätin laittaa sen tuonne blogiin:

    http://enduristi.wordpress.com/2014/...an-nykytrendi/
    Mietintänä blogipostauksen lopun stack-mietinnälle.. Eikös stack kerro siitä mille korkeudelle stemmi (tai siis ohjainputken ylereuna) tulee? Eli jos kahden eri runkokoon välillä on stackissa eroa 1-2 cm niin tällöin pienemmässä rungossa stemmi jää tämän verran alemmas ellei laita ko määrää spacereita stemmin alle. Määrittää sitä siis miten syvä ohjaamo on?

  17. #2417
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.087
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti elasto Katso viesti
    Samalla mietin jos ottais sen 160mm joustavan version, olisko siinä mitään järkeä? Sit olis takana 150mm joustoa ja edessä 160mm. Etunapaan pitäis vaan hommata uudet adapterit, kun nykynen on 20mm akselilla ja Pike olis 15mm. Toisena kiekkosettinä mulla on Flow EX / Hope Pro II Evo, joten siihen saa ainakin helposti, mutta en tiedä noista alkuperäisistä Rovalin kiekoista/navoista. Millä tavalla toi offsetpusla toimii?
    - jos pidennät keulaa, kulma muuttuu vähän loivemmaks + keskiö nousee..
    - asennat lisäksi offsetpuslan(t) keskiö laskee takaisin (tai jopa vakioo alemmas) + kulma loiventuu lisää..

    ja käsitääkseni rovaleihin (ainaki traversee) saa adaptereita jopa enemmän ku houppeihin (maveric 25mm akseli myös)

  18. #2418
    Liittynyt
    06/2013
    Viestit
    70
    En jaksanut koko säiettä käydä läpi, joten pyörästä on saattanut olla jo keskustelua. Paljon eri valmistajien sivuja selatessani olen vaan aina palannut katsomaan http://www.radon-bikes.de/xist4c/web..._id_25924_.htm tuota.

    Hintaa "ainoastaan" 2k ja osat kuitenkin pääasiassa XT:tä. Mutta asiaan, muuten näyttää osalista jotakuinkin sellaselta mistä saatan jotain tietää, mutta noi kiekot.
    Onko jollain noista jotain sanottavaa.

    Täytyy myöntää, että tässä pyörässä kiinnostaa lähinnä tuo hinta. Tämä on kutkutellut jo jonkin aikaa mielessä.

  19. #2419
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    1.780
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Prestige Katso viesti
    Kirjoitin niin huolellisen vastauksen että päätin laittaa sen tuonne blogiin:

    http://enduristi.wordpress.com/2014/...an-nykytrendi/
    loistava blogikirjoitus ,mutta mielestäni Yeti on jo pitkään tehnyt loivakulmaisia,leikisiä ja tilavia-pitkiä fillareita ja on edelläkäviä tässä trendissä.
    esim.2009 as-r5:den jos otti 140mm keulalla kulmaks napsahti 67 astetta. jos miettii valtamerkkien silloisia mittoja ne ei ollut sillä seinälläkään.
    pyörän geometria tuli suoraan siitä missä työntekiät niitä ajoivat. piti päästä ylös eka ja sit tykittää alas. sori isojen kirjainten puuttuminen. kävin ajaa enduroa ja nyt en tiedä onko ranne murtunut vai venähtänyt. pitäs raahautua kuvattavaks.
    - Fear is a mindkiller -


  20. #2420
    Liittynyt
    03/2011
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    505
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jhelen Katso viesti
    En jaksanut koko säiettä käydä läpi, joten pyörästä on saattanut olla jo keskustelua. Paljon eri valmistajien sivuja selatessani olen vaan aina palannut katsomaan http://www.radon-bikes.de/xist4c/web..._id_25924_.htm tuota.

    Hintaa "ainoastaan" 2k ja osat kuitenkin pääasiassa XT:tä. Mutta asiaan, muuten näyttää osalista jotakuinkin sellaselta mistä saatan jotain tietää, mutta noi kiekot.
    Onko jollain noista jotain sanottavaa.

    Täytyy myöntää, että tässä pyörässä kiinnostaa lähinnä tuo hinta. Tämä on kutkutellut jo jonkin aikaa mielessä.
    Vaimolla on ollut nyt puoltoista vuotta tuollainen, tai melkein tuollainen koska silloin noi tulivat vielä foxin iskareilla. Mutta muuten näyttäisi osalista pysyneen suht samana.

    Runko on ihan asiallisen oloinen eikä pyörän kanssa ole muutenkaan ollut mitään ongelmia. Itsekkin olen joskus tuota vähän kokeillut ja ihan pätevältä toi runko vaikuttaa. Ei ehkä mikään järein ja vakain mahdollinen alamäkijyrä mutta selvä ero silti johonkin xc-kihnuttimeen. Stemmi tosin vaihdettiin lyhyempään heti alkuun, vakio stemmillä ohjaamo oli vähän turhan pitkä tytölle ja tulihan siittä taas astetta parempi alamäki vehjekkin vissiin samalla. Noista kiekoista en osaa sanoa mitään, vaimon käytössä ovat "yllättäen" pysyneet ihan suorina eikä ole tarvinnut juuri koskea mutta käyttö onkin ollut melko kevyttä 60kg tytöllä vs. mitä se olisi 100kg miehellä...

    Yhteen vetona voisin sanoa, että ei tolla varmaan pulassa ole vaikka haluaisikin mennä johonkin bikeparkkiin tai hissienskaa vetämään mutta jos käyttö on lähinnä alamäki ryskyttelyä eikä tasamaalla ole ikinä mihinkään kiire niin joku vähän järeämpi pyörä voisi olla parempi. Toisaalta tolla heittää kevyemmillä renkailla ihan hyvin xc-lenkkiä tai ajelee vaikka työmatkoja kelvillä.

    Halpahan tuo on kyllä edelleen.
    Ratareisi, 24 h pyöräilytapahtuma
    Jälleen ensi vuonna

  21. #2421
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    1.780
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Iglumies Katso viesti
    Goshvieköön, kun Nomadiin on tyrkätty 67 asteinen putki, saiskohan siitä viilamalla ton puoliastetta ...
    Mitäs jos vaihtelis renkaita, taakse 2,5" 3bar ja eteen 2" 1,5bar, tai toisinpäin, niin saisko tolla kulmaa muutettua sopivammaks
    laita ne bronssonit.


    Lainaus Alkujaan tämän lähetti elasto Katso viesti
    Joo keula on 32mm putkilla varustettu Revelation. Oon itseasiassa tuon uuden Piken ostoa harkinnutkin.

    Samalla mietin jos ottais sen 160mm joustavan version, olisko siinä mitään järkeä? Sit olis takana 150mm joustoa ja edessä 160mm. Etunapaan pitäis vaan hommata uudet adapterit, kun nykynen on 20mm akselilla ja Pike olis 15mm. Toisena kiekkosettinä mulla on Flow EX / Hope Pro II Evo, joten siihen saa ainakin helposti, mutta en tiedä noista alkuperäisistä Rovalin kiekoista/navoista. Millä tavalla toi offsetpusla toimii?
    minä ottaisin sumeillematta 160mm piken siihen evoon. en tiedä miten tuttu kauppias ,mutta kantsii ehkä pitää relev...varalla jos runko antautuu.
    sillonhan se ei oo160mm pikee nähnykkään.
    offsetpusla siirtää iskarin kiinityspistettä ,ainakin toista jolloin myös linkusto liikkuu loiventaen keula ja satulakulmaa ja myös madaltaen keskiötä.
    sen puslan voi toki laittaa toimimaan just toisinkinpäin.halpaa tuunausta. filariosassa on ainakin.
    juu ja rovaleihin saa adaptereja.Edit. rovaleihin saattaa joutua vaihtamaan myös 15mm akselin.
    ainakin minun etutraverset vaatii uuden akselin. DT:n perus ratchet napa siellä oli takana kun vapaarattaan huolsin. DT:n240 tai 350 sisukset niissä yleensä on. riippuu mallista.
    syklopaatti muokkasi tätä : 22.03.2014 at 15.22
    - Fear is a mindkiller -


  22. #2422
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    HKI
    Viestit
    450
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti syklopaatti Katso viesti
    loistava blogikirjoitus ,mutta mielestäni Yeti on jo pitkään tehnyt loivakulmaisia,leikisiä ja tilavia-pitkiä fillareita ja on edelläkäviä tässä trendissä.
    esim.2009 as-r5:den jos otti 140mm keulalla kulmaks napsahti 67 astetta. jos miettii valtamerkkien silloisia mittoja ne ei ollut sillä seinälläkään.
    pyörän geometria tuli suoraan siitä missä työntekiät niitä ajoivat. piti päästä ylös eka ja sit tykittää alas. sori isojen kirjainten puuttuminen. kävin ajaa enduroa ja nyt en tiedä onko ranne murtunut vai venähtänyt. pitäs raahautua kuvattavaks.
    Hyvä lisäys tuo Yeti, se on jotenkin ollut sellainen merkki mikä ei ole minun tutkaan tässä vuosien aikana oikein osunut. Ei ole omiin ajoporukoisin ikinä tainnut sattua ketään kuka ajaisi Yetillä.

    Nyt kuvauksiin sieltä!
    "Hän jarruttaakin nenällään"

    -Muumipeikko ja pyrstötähti-


  23. #2423
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    HKI
    Viestit
    450
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jhelen Katso viesti
    En jaksanut koko säiettä käydä läpi, joten pyörästä on saattanut olla jo keskustelua. Paljon eri valmistajien sivuja selatessani olen vaan aina palannut katsomaan http://www.radon-bikes.de/xist4c/web..._id_25924_.htm tuota.

    Hintaa "ainoastaan" 2k ja osat kuitenkin pääasiassa XT:tä. Mutta asiaan, muuten näyttää osalista jotakuinkin sellaselta mistä saatan jotain tietää, mutta noi kiekot.
    Onko jollain noista jotain sanottavaa.

    Täytyy myöntää, että tässä pyörässä kiinnostaa lähinnä tuo hinta. Tämä on kutkutellut jo jonkin aikaa mielessä.
    Kiekoista ei sanottavaa, mutta geometriasta kyllä. Mielestäni on valitettavaa, kun Radon kerran tekee edullisia pyöriä hyvillä osilla, että ne tulee geometrioissa kolme vuotta perässä. Tuolla ohjauskulmalla ja vaakaputken pituudella ei kyllä tuota pyörää voi suositella jos endurokisoja on tarkoitus käydä ajamassa tai bikeparkissa hissipyöräilemässä. Tasamaa polkurymistelyssä varmaan tuo toimii ihan ok. Vaikka hyvät osat edullisesti houkuttaa ostamaan, niin geometria vaikuttaa ajotuntumaan enemmän kuin se onko ne palikat nyt sitten XT:tä vai SLX:ää. Sen lisäksi osia on vielä helppo päivittää, mutta geometrioiden muuttaminen on joiltain osin vähän haastavampaa. Keulakulmaa saa kyllä anglesetillä loivennettua, mutta vaakaputkea ei pysty pidentämään.
    "Hän jarruttaakin nenällään"

    -Muumipeikko ja pyrstötähti-


  24. #2424
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    4.543
    Radoneista ei näköjään edelleenkään ilmoiteta stack-/reach-mittoja..
    The end of the road is just the beginning...

  25. #2425
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Radoneista ei näköjään edelleenkään ilmoiteta stack-/reach-mittoja.. by Miku. Haulla Lennard Zinn stack reach löytyy Velonewsin sivulta oppia kuin noi mitataan. Luulisin että sama periaate pätee myös maastureihin.Kunhan on samankokokoiset renkaat edessä ja takana. Kellä rullamitta ja kyseinen pyörä niin yhteisön hyväksi mittailua. Mulla on noi Saksan isot maasto- kuin maantiejulkaisut, ihan viime vuonna ainakin Bike on mitannut stackit ja reachit. Kieltämättä nää pitempijoustoisten tarinat olen suosiolla hypännyt yli... Menee mun mielenkiinto- ja osaamisalueesta pahasti ohitse! Mutta jos joku tietty pyörä ynnä koko on niin voin kahloa löytyykö näitä kieltämättä tärkeitä mittoja.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  26. #2426
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Keskuspuiston kylki
    Viestit
    1.771
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti arctic biker Katso viesti
    ... Mulla on noi Saksan isot maasto- kuin maantiejulkaisut, ihan viime vuonna ainakin Bike on mitannut stackit ja reachit. Kieltämättä nää pitempijoustoisten tarinat olen suosiolla hypännyt yli... Menee mun mielenkiinto- ja osaamisalueesta pahasti ohitse! Mutta jos joku tietty pyörä ynnä koko ...
    Jos kitteen mies kehtoo, niin vois referoida tänne endero-lankaan noiden sakemannien tekemiä 4k km kestotestejä noista raadoneista, kanjoneista yms - ekaks vaiks pikakatsaus mitä noi testit kertoo rungon nivelten leekereiden kunnosta ja havaituista ongelmista?

    Olen itte noita de-julkaisuja paljon lenskarikentillä ja lennoilla lueskellu, mut en oo viittiny lehtiä lukemista pidempään säilytellä. Mut harvoin täällä kukaan täyspäinen noihin viittaa, joten enemmistö tuskin tietänee mitä tuolla kirjoitellaan. ab?

  27. #2427
    Liittynyt
    09/2007
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    163
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti miku80 Katso viesti
    Radoneista ei näköjään edelleenkään ilmoiteta stack-/reach-mittoja..
    eipkös ne esim tuossa linkatussa 20" ole stack 597mm, reach 437mm

  28. #2428
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    121
    On kyllä ostajan markkinat tällä hetkellä. Niin monta loistavaa vaihtoehtoa löytyy jo, että valinnan tekeminen ei ole helppoa. Tuossa itselläkin odottaisi asennusta 160 mm RockShox Pike ja X01 -vaihteisto Race Face Next SL -kammilla. Vaikein kysymys onkin, että hommaisiko uuden kevyemmän 650b-rungon vai asentaako uudenkarheat huippuosat parivuotiseen Nukeproofin Megaan, jossa ei tosin mitään vikaa ole. Megassa oleva kiloinen CCDB Coil vaan on ollut niin loistava, että harmittaisi luopua sen tuntumasta.

  29. #2429
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    4.543
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti fanatic Katso viesti
    eipkös ne esim tuossa linkatussa 20" ole stack 597mm, reach 437mm
    Taitaa olla on vaan mut noita nuolien kärkiä kun kattelee niin ovatkohan frame vai handlebar stack/reach.. Chainstay 433mm tuntuu hitusen pitkältä myös 26" endurofillariin esim. omassa 29 endurossa on 430..
    The end of the road is just the beginning...

  30. #2430
    IncBuff Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tactica Katso viesti
    On kyllä ostajan markkinat tällä hetkellä. Niin monta loistavaa vaihtoehtoa löytyy jo, että valinnan tekeminen ei ole helppoa. Tuossa itselläkin odottaisi asennusta 160 mm RockShox Pike ja X01 -vaihteisto Race Face Next SL -kammilla. Vaikein kysymys onkin, että hommaisiko uuden kevyemmän 650b-rungon vai asentaako uudenkarheat huippuosat parivuotiseen Nukeproofin Megaan, jossa ei tosin mitään vikaa ole. Megassa oleva kiloinen CCDB Coil vaan on ollut niin loistava, että harmittaisi luopua sen tuntumasta.
    Parhaan kuitenkin saa kun hakee roskalavalta nipun biltemarunkoja ja tinaa niistä itse nojakin.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •