FillariHephaElectrobikeGiant
Sivu 47 / 62 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 37 45 46 47 48 49 57 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.381 - 1.410 / 1839

Aihe: Garmin edge 800

Lainaus Alkujaan tämän lähetti milan1 Katso viesti
    Miten sitten kun tuon reitin on suunnitellut tuolla garmin connectissa,niin mikä kartta ohjelma pitää olla itse edgessä että se toimii siinä ja navigoi? Riittääkö pelkkä se mikä edgessä on jo valmiina?
    Kyllä se on ihan sisäänrakennettu ominaisuus, eli ei sentään tarvi päätelaitteeseen alkaa softaa hankkimaan (tietokonelle toki pitää asentaa kaikenlaista, kuten yllä käy ilmi).
    Jos ei itse halua suunnitella reittiä, voit joko GC:ssä tai Stravassa selailla kavereiden reittejä, ja tallettaa ne Edgelle. Muista tallettaessa käyttää kansiota "new files" tms.
    http://veloviewer.com/athlete/931321/

Juu ei ole karttapohjan hankinta pakollista mutta jos haluaa niin city navigator kartalla saa näkymän laitteessa hieman yksityiskohtaisemmaksi ja tietysti muut kartan tuomat ominaisuudet.
    Kun heti startissa vetää lipat niin loppumatka on pelkkää nautintoa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Grugi Katso viesti
    Juu ei ole karttapohjan hankinta pakollista mutta jos haluaa niin city navigator kartalla saa näkymän laitteessa hieman yksityiskohtaisemmaksi ja tietysti muut kartan tuomat ominaisuudet.
    anteeksi, ymmärsin edellisen kysymyksen väärin. Siis City Navigator pitää olla. Mukana tulevalla ei tee yhtään mitään. City Navigator kattaa koko Euroopan ainakin sikäli kun minä sitä tunnen. Tulee edullisesti bundle paketeissa.

Topo Pro 2 ja 3 sekä edullisempi topo light kartta reitittää myös ja on ainakin maastossa parempi kuin city navigator.
    Tosin topo kartat on muilta ominaisuuksiltaan vaatimattomampia kuin cn, cn.ssä osoitehaku ja reitittää itse järkevämmin kuin topot.
    mutta jos tekee reitit tietsikalla, vaikka map sourcella on ihan sama mikä näistä on kapulassa.

Ja sitten on tämä man mainio täysin ilmainen OSM kartta Garminin gepseihin:

http://www.polkupyoraily.net/osm/

Eli sieltä lataa tiedosto gmapsupp.zip tietsikalle ja pura se paketti ja siirrä tiedosto gmapsupp.img Edgen muistikortille kansioon /Garmin.
    Tuo kartta on siis OSM, eli muista ilmoittaa/korjata havaintosi sinne OSM sivustolle, eli: http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Fi:Main_Page

Ja, ilmaisen erittäin tarkan Maanmittauslaitoksen 1:20000 - 10000 topokartan saat imuroitua täältä: http://kartat.hylly.org/

Tuo ensinmainittu OSM fillarikartta taitaa olla myös ihan reitittävä mutta se jälkimmäinen topokartta sitä tuksin on.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti magnuken Katso viesti
    Ja sitten on tämä man mainio täysin ilmainen OSM kartta Garminin gepseihin:

http://www.polkupyoraily.net/osm/

Eli sieltä lataa tiedosto gmapsupp.zip tietsikalle ja pura se paketti ja siirrä tiedosto gmapsupp.img Edgen muistikortille kansioon /Garmin.
    Tuo kartta on siis OSM, eli muista ilmoittaa/korjata havaintosi sinne OSM sivustolle, eli: http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Fi:Main_Page

Ja, ilmaisen erittäin tarkan Maanmittauslaitoksen 1:20000 - 10000 topokartan saat imuroitua täältä: http://kartat.hylly.org/

Tuo ensinmainittu OSM fillarikartta taitaa olla myös ihan reitittävä mutta se jälkimmäinen topokartta sitä tuksin on.

Jep, olen jo ladannut tuon gmapsupp.zip tiedoston mut täytyy vielä keksiä keino et miten tuo zip tiedosto muutetaan img:ksi

Jep, olen jo ladannut tuon gmapsupp.zip tiedoston mut täytyy vielä keksiä keino et miten tuo zip tiedosto muutetaan img:ksi
    Zip on tiedostonpakkaus jossa yhden zip-tiedoston sisään voidaan pakata yksi tai useampi tiedosto pienempään tilaan. Windowsissa zip-tiedoston purkaminen onnistuu esimerkiksi kaksoisklikkaamalla tiedostoa. Ompuista en tiedä mitään joten tarpeen vaatiessa joku muu saa auttaa.
    Jussi Heikkilä
    MC Kramppi - Meillä ei venytellä

Lainaus Alkujaan tämän lähetti efut Katso viesti
    Zip on tiedostonpakkaus jossa yhden zip-tiedoston sisään voidaan pakata yksi tai useampi tiedosto pienempään tilaan. Windowsissa zip-tiedoston purkaminen onnistuu esimerkiksi kaksoisklikkaamalla tiedostoa. Ompuista en tiedä mitään joten tarpeen vaatiessa joku muu saa auttaa.
    windowssilla tuherran. No nyt olin purkavani zipin koneelle ja muodoksi tuli nyt gmapsupp
    eli onko tuo nyt sitten se mikä pitää sirtää edgen muistikortille?

IncBuff Guest
    Eiköhän se ole nyt kansio jonka sisältä löytyy se tiedosto.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti IncBuff Katso viesti
    Eiköhän se ole nyt kansio jonka sisältä löytyy se tiedosto.
    Eli siirretäänkö tuo gmapsupp garmin kansioon? ja anteeksi...

Eli siirretäänkö tuo gmapsupp garmin kansioon? ja anteeksi...
    Kyllä gmapsupp.img siirretään kokonaisuudessaan Garmin kansioon.

Jep.Minulla siis ei lue gmapsupp.img vaan lukee pelkästään gmapsupp
    Liekkö olla oikein tuo minun purku? Noh kokeilemaan pääsee vasta sitten kun laite saapuu kotiin, tilasin 810 Bundle paketin torstaina eli saapuu vasta ensi alku viikolla.
    Kiitoksia kuitenkin kaikille jotka jaksatte neuvoa ja auttaa tumpeloa alkuun.

Jep.Minulla siis ei lue gmapsupp.img vaan lukee pelkästään gmapsupp
    Liekkö olla oikein tuo minun purku? Noh kokeilemaan pääsee vasta sitten kun laite saapuu kotiin, tilasin 810 Bundle paketin torstaina eli saapuu vasta ensi alku viikolla.
    Kiitoksia kuitenkin kaikille jotka jaksatte neuvoa ja auttaa tumpeloa alkuun.
    On se ihan oikein, sinulla on vaan koneellasi kansion asetuksissa asetus "piilota tunnetut tiedostopäätteet" päällä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Grugi Katso viesti
    On se ihan oikein, sinulla on vaan koneellasi kansion asetuksissa asetus "piilota tunnetut tiedostopäätteet" päällä.
    Ok. Seköhän se tässä on minua sekoittanut... mistä tuon asetuksen voi vaihtaa?
    Jos tuo mun gmapsupp on oikein siellä garmin kansiossa niin toimiiko sitten itse edgessä ne garmin connectissa suunnitellut reitit?
    Olen ladannut siihen muistikortin samaan garmin kansioon myös sen maanmittauslaitoksen topokartan mtk_suomi21b.img (juuri tussa muodossa) saako ne molemmat kartat olla siellä?

Ok. Seköhän se tässä on minua sekoittanut... mistä tuon asetuksen voi vaihtaa?
    Jos tuo mun gmapsupp on oikein siellä garmin kansiossa niin toimiiko sitten itse edgessä ne garmin connectissa suunnitellut reitit?
    Olen ladannut siihen muistikortin samaan garmin kansioon myös sen maanmittauslaitoksen topokartan mtk_suomi21b.img (juuri tussa muodossa) saako ne molemmat kartat olla siellä?
    Saa olla molemmat siellä. Ja kyllä ne reitit sitten toimii.

Grugi ISO KUMARRUS ja KIITOS vaivan näöstä!! Nyt oli sellaiset ohjeet että jopa minäkin sain asetukset kuntoon ja nyt näkyy img päätteet. Nyt vaan pitää odotella että itse laite saapuu ja pääse testaamaan sekä toteamaan lisää kysymyksiä

Grugi ISO KUMARRUS ja KIITOS vaivan näöstä!! Nyt oli sellaiset ohjeet että jopa minäkin sain asetukset kuntoon ja nyt näkyy img päätteet. Nyt vaan pitää odotella että itse laite saapuu ja pääse testaamaan sekä toteamaan lisää kysymyksiä
    Sitten kun laitat Garminiin useamman kartan muistikortilla (eri nimillä vaan .img tiedostot), pitää laitteen valikosta käydä valkkaamassa mikä kartta on näkyvillä. (Ja myös muistaa laittaa toiset kartat pois näkyvistä)

Mulla on käytössä OSM karttoja maantieajeluihin, ne navigoi/reitittää ja on riittänyt erittäin hyvin Suomi/Kanaria/Mallorca reissuilla. Maastolenkeillä näkyvillä on GTK:n maastokartta missä näkyy polut yms asiat välillä hyvin ja paikoitellen ei. Molempiin olikin linkit tuossa ylempänä.

Elikäs tarkoitus olisi lähtee huhtikuussa viikoksi Mallorcalle pyöräilemään.
    Nyt kuitenkaan en ole mistään löytänyt kyseistä ladattavaa karttaa, reittejä kyllä löytyy mutta karttapohjaa ei.
    http://garmin.openstreetmap.nl sivulta olen kyseisen kartan onnistuneesti ladannut koneelle ja siirtänyt muistikortille
    mutta jostain syystä sitä ei garminista löydy
    Suomalaisia karttoja olen kyllä osannut ladata mutta tuo ei onnistu jostain syystä.

Muistaakseni tun sivuston kanssa joskus ähersin enne ku sain kartan toimimaan. Kyll niitä sivustoja on pari muutakin. Laita hakusanaksi 'osm mallorca garmin' .
    fillari10.blogspot.fi
    www.kareisenpyorakorjaamo.net
    Itse yrittäjä

Olethan perustanut korttiin kansion garmin nimellä, siirrä karttatiedosto siihen ja muuta nimeksi gmapsupp.
    Minulla toiminut hyvin, tosin ladannut oikean tidoston palvelimelta suoraan kortille.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ilkka Nykanen Katso viesti
    Olethan perustanut korttiin kansion garmin nimellä, siirrä karttatiedosto siihen ja muuta nimeksi gmapsupp.
    Minulla toiminut hyvin, tosin ladannut oikean tidoston palvelimelta suoraan kortille.
    Nimenomaan jos Garminin gepsin muistikorttiin vie hakemistoon Garmin\ tiedoston nimeltä "gmapsupp.img", niin laite saa ne uudet kartat sisäänsä kyseisestä tiedostosta.

Tuossa täytyy nyt huomioida, että tuo nimi "gmapsupp.img" on perua hyvin vanhoista Garminin gepseistä, jolloin laite kerrallaan vain pystyi käyttämään yhtä lisäkarttaa sen sisäisessä muistissa olevan lisäksi.

Nykyisin siis noiden Garmineiden gepsien (Edget, Montanat jne) muistikortille voi viedä vaikka kuinka monta karttaa, kunhan niiden tiedostotarkenne on ".img". Siis tyyliin "kartta1.img" ja "kartta2.img" jne. Jos sinne muistikortille (tai vehkeen sisäiselle muistille) on viety monta karttaa, niin täytyy laitteen karttavalikosta kulloinkin valita mitä karttaa käyttää ja samalla disabloida ne muut muistissa olevat kartat.

Helppoa kuin heinänteko - eikö vain!

No niin nyt on muutama lenkki takana edge 810 kanssa tehty ja hienosti pelittää. Pientä hakemista oli aluksi laitteeseen tutustumisessa mutta kyllä nyt voisin varovasti sanoa et perus jutskat alkaa oleen hanskassa. Torstaina heitin maasturilla pidemmän (105km) pk-lenkin kelvejä pitkin ja oli ilo painella outojakin pyöräteitä kun laitteesta pystyi tarkkaileen et mikä tie johtaa mihinkin.
    Kartoista vielä sellainen havainto et kyllä minulla ainakin on http://www.polkupyoraily.net/osm/ ja mtk_suomi21b.img nuo MOLEMMAT yhtä aikaa päällä ja hyvin toimii.

Kartoista vielä sellainen havainto et kyllä minulla ainakin on http://www.polkupyoraily.net/osm/ ja mtk_suomi21b.img nuo MOLEMMAT yhtä aikaa päällä ja hyvin toimii.
    Tuo riippuu sitten hieman laitteesta miten se käyttäytyy jos pidät kahta tai vielä useampaa karttaa "päällekkäin", joissakin Graminin maastogepseissä tuota jopa suositellaan jos kyseessä kovin eri mittakaavan kartat. Mutta yleensä ei tuosta tule kuin sekaannusta - eli kannattaa Garminin gepsin karttavalikosta aina kruksata vain sitä karttaa mitä kulloinkin haluaa käyttää ja ottaa muista sitten kruksit pois. Tämä sis se yleissääntö, mutta poikkeuksiakin toki on, esim. kaikennäköisten "overlay" karttojen suhteen!

Tuolla on hyvät ohjeet siitä miten tietyn alueen kartat saa asennettua. Jos ei halua esim. koko maan karttaa, niin voi maalata tietyn alueen, esim. Kanariansaaret jolloin manner-Espanjaa ei tule mukaan eli kartan koko pysyy pienenä.
    http://www.dcrainmaker.com/2013/05/d...705800810.html

Sivut ovan englanniksi.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti okahkonen Katso viesti
    Se on juuri näin - ja hyvä niin. Eli kehämittaus antaa väärää informaatiota jos kehän pituus on asetettu väärin, tai jos anturi on huonosti, ettei lue joka kierrosta. GPS taas antaa huonoa informaatioita jos signaali on heikko, tai vauhti hidas. Niinpä Garmin on yhdistänyt nämä: varmistamalla GPS:n avulla että kehän ympärysmitta on mitattu oikein, ja GPS ja mittaamalla nopeuden kehäperusteisesti. Mielestäni melko briljanttia.
    Ihan nyt oman mielenrauhani vuoksi testasin tänään Edge 810 + GSC-10:n antaman kokonaismatkan eräästä vakiolenkistäni (ns. "Edge 810 TBT navigoinnin testilenkki", olen tuota lenkkiä toistanut viime vuoden lopulla ja nyt keväällä useaan kertaan, kun olen selvitellyt Edge 810:n navigointiongelmia eri ohjelmistoversioilla). Aikaisempien testiajojen kokonaismatkat ovat olleet GPS mittauksen antamia. Noiden aikaisempien testiajojen mukaan on lenkin pituus olisi (9 eri toistoa, keskiarvoja) riippuen vähän sovelluksesta, mihin data talletetaan joko 99,64km (SportTracks) tai 99,35km (GarminTrainingCenter).
    Nyt GSC-10:llä (automatic) mitattuna lenkin pituus oli 99,59km (SportTracks) tai 99,56km (GarminTrainingCenter).
    Eli eroa oli vastaavassa järjestyksessä joko -0,05% tai +0,21%.

Meikäläisen vuosittaisilla kilometrimäärillä (~17600km @ 2013) ero olisi välillä -9...+38km.
    Tällä perusteella en katso tarpeelliseksi virittää GSC-10 antureita parempiin (hiilari-)kesäpyöriini.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Heikki Katso viesti
    Ihan nyt oman mielenrauhani vuoksi testasin tänään Edge 810 + GSC-10:n antaman kokonaismatkan eräästä vakiolenkistäni (ns. "Edge 810 TBT navigoinnin testilenkki", olen tuota lenkkiä toistanut viime vuoden lopulla ja nyt keväällä useaan kertaan, kun olen selvitellyt Edge 810:n navigointiongelmia eri ohjelmistoversioilla). Aikaisempien testiajojen kokonaismatkat ovat olleet GPS mittauksen antamia. Noiden aikaisempien testiajojen mukaan on lenkin pituus olisi (9 eri toistoa, keskiarvoja) riippuen vähän sovelluksesta, mihin data talletetaan joko 99,64km (SportTracks) tai 99,35km (GarminTrainingCenter).
    Nyt GSC-10:llä (automatic) mitattuna lenkin pituus oli 99,59km (SportTracks) tai 99,56km (GarminTrainingCenter).
    Eli eroa oli vastaavassa järjestyksessä joko -0,05% tai +0,21%.

Meikäläisen vuosittaisilla kilometrimäärillä (~17600km @ 2013) ero olisi välillä -9...+38km.
    Tällä perusteella en katso tarpeelliseksi virittää GSC-10 antureita parempiin (hiilari-)kesäpyöriini.
    Niin, kuten tuolla aiemmissa kommenteissa tuli jo ilmi, epätarkkuus aktualisoituu kun a) nopeus on matala; b) suorituspaikka on peitteinen, ja eritoten kun molemmat ehdot a ja b toteutuvat samanaikaisesti - mikä siis kotimaisella maantiellä lienee lähinnä hypoteteettinen tilanne. Toisin on kivikkoisessa kotimaisessa kuusikossa maastopyöräillessä, tai maantiellä vaikkapa täällä: http://www.velominati.com/general/a-...sso-san-boldo/

Tarkoitus olisi hankkia kasisatanen. Onko kolmeneljäysi se tän hetken hinta kotimaassa,bundlelle?

Tässä melkein 6kk 800'lla ajoa ollut, olen ollut laitteeseen vain tyytyväinen, hyvä akkukesto, navigointi metässä onnistuu ajon aikana waypointtien ja opasteviisarin avulla, akkukesto on vähintäänkin loistava verrattuna puhelinnaveihin/träkkereihin, miinuksena on se että portaali-integraatio näiden eri aktiviteettipalveluiden välillä on nolla, eli kaverit on esmes sports trackerissä ja itse garmin connectissa, jotta ajot saa siirrettyä palveluiden välillä joutuu pelaamaan trackkien kanssa manuaalisesti joka vähän ärsyttää.

Frendillä akuutti ongelma: ostanut uuden Edge810:n sekä Vectorit, ja edge ei löydä Vectoreita. Kuulemma bootannut sekä polkimet että Edgen, eikä mitään tapahdu. Väittää myös pyörittäneensä polkimia. Mikähän avuksi?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti okahkonen Katso viesti
    Frendillä akuutti ongelma: ostanut uuden Edge810:n sekä Vectorit, ja edge ei löydä Vectoreita. Kuulemma bootannut sekä polkimet että Edgen, eikä mitään tapahdu. Väittää myös pyörittäneensä polkimia. Mikähän avuksi?
    Olisko niin helppo juttu että Vectoreissa paristot väärin päin?

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •