FillariGiantHephaElectrobike
Sivu 44 / 68 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 34 42 43 44 45 46 54 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.291 - 1.320 / 2033

Aihe: Radonin pyörät

Lainaus Alkujaan tämän lähetti orc biker Katso viesti
    Muistaakseni eräs palstalainenkin ajoi taannoin testimielessä täpärillä sekä jäykkäperällä asvaltilla, eikä siinä kuntoilijalle olennaisia eroja tullut ajallisesti, josta voi päätellä, että ei varmaan sitten muutenkaan. Maantiellähän vain pyöritellään tasaisesti kampia, joten ei luulisi oikein säädetyn takajousituksen siinä mihinkään notkuvan. Jos kaipaat tosiaan täpäriä poluilla, niin en jättäisi tuon maantien reunan takia sellaista ostamatta. Disclaimer: en ole ajellut itse täpäreillä juuri ollenkaan.
    Jos maantieajoa on paljon, ottaisin ehkä jonkun vähän vähemmän joustavan täpärin.

Ainakaan tässä ei paljon perä notku polkiessa, varsinkaan kun virittää iskarin kohdilleen. Saa sen iskarin tietysti lukkoonkin.

http://www.canyon.com/_en/mountainbi...ke.html?b=3182

Saattaa olla minun vanha testi tuo johon viitataan. Tokihan sekin tuomittiin heti väärin tehdyksi ja ties miksi mutta lopputuloksena voin sanoa että maasturi kuin maasturi, aika samoihin ne menee ja ylivoimaisesti suurin ero tulee renkaista. Testissä käytetyllä täysjoustolla ajoin myöhemmin kesällä 62 km maantielenkin vajaan 28 km/h keskinopeudella joten eiköhän noilla maantielläkin pärjää ihan tavisharrastajalle riittävästi.

ja kyseessä oli tuo 9.0 malli

tarkoitus ei olekkaan pääästä lujaa maantiellä mutta paremmille poluille pääseminen saattaa vaatia pidemmän maantieajon niin on mietityttänyt tuo pyörän paino.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tsäpättäjä Katso viesti
    tarkoitus ei olekkaan pääästä lujaa maantiellä mutta paremmille poluille pääseminen saattaa vaatia pidemmän maantieajon niin on mietityttänyt tuo pyörän paino.
    Tuossa puhutaan sekunneista tunnissa. Siirtymät eivät siten varmasti jää siitä kiinni.

Toisena vaihtoehtona olen miettinyt radonin zr race 29" 7.0

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tsäpättäjä Katso viesti
    Toisena vaihtoehtona olen miettinyt radonin zr race 29" 7.0
    Kumpi vain sopii paremmin käyttötarkoitukseesi. En kuitenkaan sinuna antaisi painoa (heh) noille siirtymille, jos et aja niitä kilpaa sekunneista taistellen. Jos ajat tunnin vuorta ylös, niin pari kiloa vaikuttaa pari minuuttia aikaan. Jos ajat ympäri Hollannin lakeuksia, niin se vaikuttaa korkeintaan muutaman sekunnin. Ei tuollainen tunnu sen raskaampana etenemisenä, koska ei noin pientä eroa voi tuntea. Että ota vain se pyörä, joka sopii paremmin siihen, mitä aiot varsinaisesti tehdä. Jos se on täpäri, niin sitten se on. Ei se ole mikään ongelma maantiellä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antza44 Katso viesti
    Itse 180,5 ja inseam 85 ja olttasin 20". Sinun inseami mitta kuulostaa aika pieneltä tai sit on vaan lyhkäset kintut. Onhan kirja ym ollut kunnolla haaruksissa mitattaessa?
    Kysyin Discountista omille spekseille (180 / 85-86cm), niin vastaus 18". Pyörä siis Slide 130 29".
    Mutu-tuntumalta omalla kokemuksella erinäisistä pyöristä ja rungoista itsekin tuohon olisin kallistunut ilman sen kummempaa perehtymistä tarkempiin mittoihin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tessu- Katso viesti
    Kysyin Discountista omille spekseille (180 / 85-86cm), niin vastaus 18". Pyörä siis Slide 130 29".
    Mutu-tuntumalta omalla kokemuksella erinäisistä pyöristä ja rungoista itsekin tuohon olisin kallistunut ilman sen kummempaa perehtymistä tarkempiin mittoihin.
    Täällä 179 cm / 86 cm inseam & Slide 150 20-tuumaisena. Hyvin toimii, mutta tuskin tulisi merkittäviä ongelmia myöskään 18-tuumaisella. Huomaa, että tuo Slide 150 on mitoiltaan hieman erilainen verrattuna isompipyöräiseen Slaidiin.

Täältä ääni täysjoustolle tsäpättäjän pyöräksi. Siirtymillä et paljoa häviä tuon slide 130 kanssa, enemmän kyse on siittä haluaako ottaa lisää huoltokohteita pyöräänsä. Itsellä on käytössä 100mm joustava jäykkäperä ja 160/170mm joustava täpäri ja saa aika sileä reitti olla tiedossa, että viitsin lähteä tuolla jäykkiksellä metsään, vaikka olisikin jokunen kilometri siirtyymää luvassa.

Rengas tuossa siirtymillä tosiaan vaikuttaakin jo sitten reilusti eli kannattaa tilata aika rullaavat kumit pyörän mukana jos alla on vakiona jotain järeämpää nappulaa.
    Ratareisi, 24 h pyöräilytapahtuma
    Jälleen ensi vuonna

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tessu- Katso viesti
    Ollaan juurikin sen kokoisia, että on maku asia kumman ottaa. Invisigoth sai suosituksen 20" 86/181 mitoille. Itse henk koht suosin isompaa, kunnes joku ajattaa muka sopivammalla pienemmällä koolla. PS 18" Race odottaa elinten luovutusta isompaan runkoon.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

Slide 130 29" tuli tänään ja pikaisesti puolittain jäisellä pihalla kokeiltuna olen tyytyväinen 20" kokoon. Viper Freeplay 50cm ja tuo uusi Slide vaikuttivat nopeasti katsottuna aika lähelle saman kokoisilta. Stemmin saatan vaihtaa lyhyempään, koska ohjaus tuntui omaan makuun turhan hitaalta. Tuohon saattaa vaikuttaa myös Viperiä leveämpi tanko.

Mitenhän luotettavia nuo Bike-discountin Radoneiden saldot ovat? Jos tilaushetkellä on "in the pipeline", niin onko varma, että sen pyörän joskus saakin? Että tietävätkö, paljon niitä sieltä putkesta on tulossa?

^Varmasti saat putkesta ja aika nopeestikkin.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

Sain pyörän viime viikolla. Yritän nyt opiskella vähän sen huoltoa ja ajattelin hommata siihen työkalujakin. Ymmärsin tuotetiedoista, että tässä olisi kierteetön keskiö, mutta pyöritelkääpä ja zoomatkaapa tuota 360-näkymää (etuviistosta zoomattuna näkyy hyvin): http://www.radon-bikes.de/xist4c/web...71_.htm#rotate

Keskiön kupeissa(?) lukee SM-BB51 mountain eli se on kai tämä: http://www.chainreactioncycles.com/f...t/rp-prod34674

Eli onko tässä sitten ihan kierrettävä keskiö? Mikälie Pressfit, niin onko siinä laakerit sitten ihan sinne rungon sisälle näkymättömiin painettuina? Ja nuo näkyvät mustat osat ovat tässä vain spacereita? Että tätä ei kierretä mihinkään välikappaleeseen, vaan että kierteet ovat ihan rungossa?

IncBuff Guest
    Kierteellinen Hollowtech II keskiö tuossa näyttää olevan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti IncBuff Katso viesti
    Kierteellinen Hollowtech II keskiö tuossa näyttää olevan.
    Kiitos vastauksesta. Niin epäilinkin, mutta ajattelin varmistaa, kun en näistä niin ole perillä. Tosin nyt alan jo olla aika hyvin. Luulen, että pystyn lähes kaikki mahdolliset ongelmat ratkaisemaan itse joko säätämällä tai uuden osan hankkimalla. Tämä oli aika lailla viimeinen asia.

Tämä ketju on viettänyt aika hiljaiseloa viime aikoina. Kaikilla kiinnostuneilla taitaa jo olla Radon.

foo Guest
    Mitäs käytännön eroja noissa Team- ja Race-sarjoissa on?

Itse haen hyvää yleispyörää, jolla polkee sekä hyötyajoa, että huvittelua hiekkateillä ja helpossa maastossa. Todellisen metsässä ajamisen joudun jättämään ainakin tällä hetkellä taitavammille. Minkä tasoinen Radoni tuollaiseen käyttöön kannattaisi hankkia? Budjetti on siellä max. tuhannessa eurossa, mutta halvempi on toki aina parempi, sillä pyörä tulisi asumaan pyörävarastosa.

Ja niin, minkäkokoinen runko olisi sopivin n. 188/95 mitoille? 22"?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti foo Katso viesti
    Lievä ero mitoituksessa. Race on aavistuksen pidempi, makaavampi. Jos ilmoitettuihin painoihin on uskominen, niin Racen runko taitaa olla vähän kevyempi. Osat ovat ainakin kokonaisuutena kalliimmassa Racessa parempia, kuten odottaa saattaa.

Itse haen hyvää yleispyörää, jolla polkee sekä hyötyajoa, että huvittelua hiekkateillä ja helpossa maastossa. Todellisen metsässä ajamisen joudun jättämään ainakin tällä hetkellä taitavammille. Minkä tasoinen Radoni tuollaiseen käyttöön kannattaisi hankkia? Budjetti on siellä max. tuhannessa eurossa, mutta halvempi on toki aina parempi, sillä pyörä tulisi asumaan pyörävarastosa.
    Tonnin pyörällä ja halvemmallakin rymyää ihan täysin maastossa. Listasin aiemmin syitä, miksi päädyin Team 29 7.0:aan Race 6.0:n sijasta. Jos selaat vähän ketjua taaksepäin, niin näet. Tuossa mallissa tosin saatavuus alkaa olla jo heikkoa. Välillä puuttuu kokoja kaupan sivuilta, mutta välillä niitä putkahtelee sinne uudelleen myyntiin. Tekee hyvin kauppansa, eikä ihme, koska on aika paljon pyörää 699 € hintaan.

En tuollaista jalan mittaa osaa oikein hahmottaa, mutta pituuden puolesta 20" olisi minun valintani. Koivet kyllä kuulostavat aika pitkiltä. En tiedä, nousisiko 20":ssa jo satulaputki liian ylös.

Minulla mitat 188/93 ja Bike-Discountilta tuli kokokyselyyn vastaukseksi: "20" would be really sportive and for racers only. I'd recommend 22" for normal use!"

foo Guest
    Lievä ero mitoituksessa. Race on aavistuksen pidempi, makaavampi. Jos ilmoitettuihin painoihin on uskominen, niin Racen runko taitaa olla vähän kevyempi. Osat ovat ainakin kokonaisuutena kalliimmassa Racessa parempia, kuten odottaa saattaa.

Tonnin pyörällä ja halvemmallakin rymyää ihan täysin maastossa. Listasin aiemmin syitä, miksi päädyin Team 29 7.0:aan Race 6.0:n sijasta. Jos selaat vähän ketjua taaksepäin, niin näet.
    Luin viestisi, ja se sisälsi kyllä ihan hyvää pohdintaa. Itse asiassa keskustelu sai minut jopa miettimään, että tarvitsenko todella joustokeulaa ollenkaan? Toisaalta, järkeviä jäykkäkeulaisia maastureita ei sitten enää niin helposti löydäkkään, varsinkin kun joustekeulan poisjäämisen soisin näkeväni myös hintalapussa ja painossa.

Teamin rennompi ajoasento olisi käytössäni plussaa, ja samoin hieman lyhyempi runko voisi sopia pitkäjalkaiselle. Mutta heikompi keula jäisi kyllä varmasti kaivelemaan. On sitä rebaa niin paljon hekutettu foormeilla, että pitäisi päästä itse testaamaan. 300€ hintaero ei kuitenkaan näin pitkäaikaisen investoinnin kohdalla ole ratkaiseva, eikä varmaan vaikuta merkittävästi edes varkaustapauksen todennäköisyyteen.
    Ei ole liian helppoa tämä pyörän ostaminen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Thumb Katso viesti
    Minulla mitat 188/93 ja Bike-Discountilta tuli kokokyselyyn vastaukseksi: "20" would be really sportive and for racers only. I'd recommend 22" for normal use!"
    Okei, hyvä tietää. Eipä ollut tullut mieleenkään, että kokosuositusta kannattaa vielä kysyä b-d:ltä ennen lopullista valintaa. Tein myös tarkistusmittauksen inseamille ja sain tällä kertaa tulokseksi 93cm, joten 22" suositus taitaa sitten sopia itsellenikin varsin hyvin.

Mutta niin, piti vielä kysyä, että onko näissä nykyään aina lukittava keula?

Mutta heikompi keula jäisi kyllä varmasti kaivelemaan.
    Nyt olen ajellut sen verran, että voin sanoa, että minua ei kaivele yhtään. Toimii oikein riittävän herkästi omissa ajeluissani.

Veljeäni pitäisi auttaa pyörän ostossa, niin vastaako nuo Radonin maastopyörien (26" hardtail) koot esimerkiksi Cubeen vastaavia kokoja? Vai häviääkö paljon osissa saman hintainen pyörä, jos suosittelenkin Cubea Radonin sijasta (jos kummankin ostaisi BD:sta). Itselläni on Cube ja veljelleni sopii saman kokoinen kuin minulle, niin koon valinta ei olisi niin vaikeaa.
    Poy muokkasi tätä : 21.04.2014 at 23.54

Olen etsinyt maastopyörää päivittäiseen ajoon + maastolenkeille. Ajattelin ensiksi ostaa uuden hybridin vanhan tilalle, mutta suurimmaksi osaksi ajan hiekkateillä ja poluilla joten 29 jäykkäperä voisi korvata hybridin tarpeen. Sopivaa käytettynä ei tahdo löytyä joten mielessä on käynyt tilata Radon.

Näitä näyttäisi olevan saatavilla useassa koossa, eli Radon ZR Race 29 6.0 sramin tai Shimanon osilla.
    http://www.bike-discount.de/en/buy/r...9779/wg_id-117
    http://www.bike-discount.de/en/buy/r...9775/wg_id-117

Laitoin Bike Discountille viestiä pyörän koosta, mutta onko forumilta apuja?. Pituutta löytyy 169cm ja inseam on 78cm. 16" vai 18"? Jos Keski-Suomesta löytyy vastaavia jota voisi testata niin ilmoitelkaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Cramer Katso viesti
    Laitoin Bike Discountille viestiä pyörän koosta, mutta onko forumilta apuja?. Pituutta löytyy 169cm ja inseam on 78cm. 16" vai 18"? Jos Keski-Suomesta löytyy vastaavia jota voisi testata niin ilmoitelkaa.
    16". Olen sinua yli 10 senttiä pidempi ja minulla on 18", enkä ottaisi yhtään suurempaa.

Kat von arctic Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Cramer Katso viesti
    Olen etsinyt maastopyörää päivittäiseen ajoon + maastolenkeille. Ajattelin ensiksi ostaa uuden hybridin vanhan tilalle, mutta suurimmaksi osaksi ajan hiekkateillä ja poluilla joten 29 jäykkäperä voisi korvata hybridin tarpeen. Sopivaa käytettynä ei tahdo löytyä joten mielessä on käynyt tilata Radon.

Näitä näyttäisi olevan saatavilla useassa koossa, eli Radon ZR Race 29 6.0 sramin tai Shimanon osilla.
    http://www.bike-discount.de/en/buy/r...9779/wg_id-117
    http://www.bike-discount.de/en/buy/r...9775/wg_id-117

Itse kans katellu just tuota samaa radonia. Mitenkähä nuo erot noissa kammissa ja vaihteissa?
    Ainoa mikä mietityttää on nuo geometriset mitat, hitusen nousee pystymmäksi ajoasento radonissa ja tuo haarukan ja tangon välinen mitta on kans hieman pienempi. 1,5 cm. Lieköhän sitte tuo haaarukka on korkeampi?

Jos jottain osviittaa ajoasennosta saapi ja noista osista speksejä ja tietoa niin olisin varmempi tekemään hankintapäätöksiä.
    -kiitos

16". Olen sinua yli 10 senttiä pidempi ja minulla on 18", enkä ottaisi yhtään suurempaa.
    Mulla on taas 18" Cube ja tuntuu että voisi olla aavistuksen verran isompikin. Pituutta mulla on 171cm ja inseam jotain 79-80. Minusta 16" melkein 170 liian pieni.

Kysytään täälläkin mutuja. Onko 16'' 29er slide 173cm/77cm sisähaaralle liian pieni? Tipun kahden koon väliin. Entä jos tuohon 18'' iskee todella lyhyen stemmin?

Kysyin Bike-Discountista tätä rungon kokoa ja sieltä suosittelivat 170/78 kuskille 16" runkoa.

Juuh, samoille linjoille päädyin tälläi lyhytjalkasena. Täytyy kuitenkin suojella noita suvunjatkovehkeitä, ja jättää pari senttiä varaa standoveriin...

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •