Täällä on puolusteltu 1X11 järjestelmää mm. sillä että siinä on voimakas jousi joka pitää ketju tukevasti paikallaan.
Kuitenkin Di2:lla on ajettu hyvinkin menestyksekkäästi CX-kisoja.
Tulee mieleen että mahdollisesti voitaisin tehdä ketjun kiristyssysteemi, jossa ketjun kiristystä löysätään automaattisesti etuvaihdon ajaksi.
Sellainen jopa saattaisi olla uudessa XTR Di2:ssa, kuka tietää?

Ei voi välttyä huomaamasta että 1X11 järjestelmälle on tietyissä piireissä suuri innostus.
On syitä joiden takia en missään vaiheessa tule siirtymään 1X11 vaihteistoon. Etupäässä liitty ketjuvälityksen tehokkuuteen ja rattaiden kulumiseen (sekä etu että taka).
Liittyy myös siihen että hitaana ja heikkona tarvitsen tosissaan kahta ratasta edessä.

Seuraava pyörä on hyvä esimerkki siitä miten useat hyvät ominaisuudet on saatu yhteen ja silti hinta on kohtuullinen.
Jos nyt olisi ylimääräistä rahaa niin hyvinkin voisin ostaa tuollaisen kakkospyöräksi.
Ulkonäkö ei ole se juttu mihin pitäisi kiinnittää huomiota.
Pyydän anteeksi että tämä kuva on jo aikasemmin linkitetty toiseen säikeeseen.
Mielenkiintoiseksi tämän pyörän tekee myös se että sitä ei ole vieläkäkään Giantin sivuilla.
Pyörässä käytetään Di2 Hydro kahvoja/levyjarruja.