GiantElectrobikeHephaGarmin
Sivu 5 / 44 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3 4 5 6 7 15 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 121 - 150 / 1317

Aihe: Cyclocross VOL. II

  1. #121
    IncBuff Guest
    Foxcomppi niitä kai Suomessa myy. Saksassa esim. hibike.de.

  2. #122
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.177
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Takamisakari Katso viesti
    Onko muuten kenelläkään tietoa Salsoista joko kotimaasta tai ulkomailta? Bike-components ei myy enää mutta esim. Warbird kiinnostaisi....
    http://www.hibike.de

    Foxcomp myy Salsaa, mutta kai tiesitkin...

    Edith: jaahas, IncBuff oli nopeempi, mutta lisätään sitten vaikka Charlie listaan. Charlie möis myös tuota Vassagoa, hmmm... (hitto kun noilla on huonot kuvat sivuillansa )


  3. #123
    Liittynyt
    01/2008
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    970
    Joo foxcomppi on tiedossa kyllä. Ajattelin vaan sillä olisiko jollain sattunut olemaan jo parempaa tietoa mitä olis saatavilla suoraan hyllystä? (Joo, ottaa puhelimen käteen ja soittaa- tiedän..)

  4. #124
    IncBuff Guest
    Törmäsin tälläiseen http://messageboard.notubes.com/view...php?f=1&t=3329

    Elikkä tuon mukaan Cresteillä voisi ajaa huoletta maantiekumeilla ja sisureilla kovillakin paineilla.

    Hmm. Saisikohan maasturi sittenkin uudet kiekot.

  5. #125
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.283
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti IncBuff Katso viesti
    55 senttistä Macho Mania oon harkinnu joo. 58cm on liian korkea mun persjaloille.

    Mä nyt oon n. 95% varma että saisin tosta 58cm Croixista sopivan ja mukavan pyörän mutta joku tässä taas on että pitää pitkittää speksausta.

    Orlowski ei kyllä ihan vakuuta tuon yksivaihteen topicin perusteella ja ei mulla muutenkaan riitä tietotaito custom-rungon speksaamiseen.
    Miksei vakuuta? Tuo yksittäinen takuukeissi näyttää hoituvan ilman ongelmia ja sujuvasti. Mahdollisten tulevien korjaus- tai modaustarpeiden varalta on erinomaisen kätevää, että rungon valmistaja on Euroopassa. Eikä tuo speksaaminen nyt niin vaikeata ole: kopioit geon Croixista, jos se miellyttää, mutta muutat satulaputken, emäputken ja efektiivisen vaakamitan juuri sellaisiksi, kuin niiden pitää olla. Saat prikulleen oikean kokoisen pyörän eikä tarvitse tehdä kompromisseja. Meidän rouvalle on tulossa Orlowskilta Columbus Zona 29er -putkinen, TIG-hitsattu, vaihteellinen täysjäykkä kaksysi. Rouvalla on niin pitkät jalat ja lyhyt selkä, että kaikki tehdastekoiset teräksiset kaksysiraamit on liian matalia ja pitkiä. Rouvan rungolle hinnaksi tuli 600 euroa Suomeen postitettuna.

    E: Piti vielä lisätä, että omien kahden (tai oikeastaan kolmen, koska yhdestä olen luopunut) Gunnar-rungon kokemuksella, voin todeta, että vaikka tuollaisesta pikkupajan rungosta joutuisi maksamaan jonkin verran enemmän kuin tehdasstandardeilla ja EN-normeihin tehdystä bulkkirungosta, en enää tehdasrunkoja huolisi. Saatika, jos sellaisesta joutuu maksamaan lähes yhtä paljon.
    stenu muokkasi tätä : 06.03.2014 at 13.05
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  6. #126
    IncBuff Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Miksei vakuuta? Tuo yksittäinen takuukeissi näyttää hoituvan ilman ongelmia ja sujuvasti.
    No onhan tuo ihan uskomaton aivopieru rungon tekijältä. Tämmönen tumpelokin ymmärtää ettei tuo voi toimia että akseli menee noin paljon alempana kuin seat stay. Sanotaanko ettei paljoa kiinnosta alkaa lähetellä runkoa jonnekin eurooppaan kesken ajokauden rungon tekijän aivopierujen takia.

  7. #127
    Liittynyt
    10/2011
    Paikkakunta
    Nottingham
    Viestit
    57
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti IncBuff Katso viesti
    55 senttistä Macho Mania oon harkinnu joo. 58cm on liian korkea mun persjaloille.

    Mä nyt oon n. 95% varma että saisin tosta 58cm Croixista sopivan ja mukavan pyörän mutta joku tässä taas on että pitää pitkittää speksausta.

    Orlowski ei kyllä ihan vakuuta tuon yksivaihteen topicin perusteella ja ei mulla muutenkaan riitä tietotaito custom-rungon speksaamiseen.
    Täältä löytyy 55cm Macho. Kokeilemaankin pääsee, jos kiinnostaa. Epäilen tosin, että se saattaa jäädä lyhyeksi 187 senttiselle - itsellä pituutta 184 cm (inseam 86 cm) ja en ainakaan lyhyempää ottaisi.

  8. #128
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.283
    ^^ Ok. Ajattelin vaan, kun tuntuu, että oikean kokoista ja muuten mieluisaa ei valmiina löydy. Myöskin lyhytjalkaisena, pitkäselkäisenä ja vielä isopäisenäkin oon läksyni oppinut. Monta kivaa ja hienoa, mutta lopulta vähän liian lyhyeksi osoittautunutta runkoa olen vuosien mittaan laittanut kiertoon. Siinä ei paljoa hienot nettisivut, levarit, Crestit tai muutkaan herkut jeesaa, jos oloaan ei tunne kotoisaksi rungon päällä. Mutta jatkakaa te speksailemista. Mää poistun, kun ei onneks enää tartte
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  9. #129
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Takamisakari Katso viesti
    Onko muuten kenelläkään tietoa Salsoista joko kotimaasta tai ulkomailta? Bike-components ei myy enää mutta esim. Warbird kiinnostaisi. Itselläkin tää speksaus menee jo melko naurettavaksi. Mietin oikein tarkkaan omaa käyttötarkoitusta ja pyysin paikallisista pari tarjousta. Tämän perusteella aikuisten oikeesti mun kannattas marssia Larunpyörään (10min) ja poistaa hiílari-focus Ultegroilla, lopettaa säätäminen ja lähteä lenkille.. Mutta ei. Tai ehkä.
    Minä kattelin jo hetken aikaa Sotalintua hibike.de:stä, mutta sitten luovuin ideasta, ajetaanpa maasturilla kuitenkin.

  10. #130
    Liittynyt
    01/2008
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    970
    Runkosettiä sais hienona punaisena, ei jaksa nyt kasata kun on jo pari projektia valmiina levällään..

  11. #131
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    savo
    Viestit
    1.105
    Kellään kokemuksia colnago world cup sl cyclosta? Vaimo iskenyt silmänsä sellaiseen.

  12. #132
    IncBuff Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    ^^ Ok. Ajattelin vaan, kun tuntuu, että oikean kokoista ja muuten mieluisaa ei valmiina löydy. Myöskin lyhytjalkaisena, pitkäselkäisenä ja vielä isopäisenäkin oon läksyni oppinut. Monta kivaa ja hienoa, mutta lopulta vähän liian lyhyeksi osoittautunutta runkoa olen vuosien mittaan laittanut kiertoon. Siinä ei paljoa hienot nettisivut, levarit, Crestit tai muutkaan herkut jeesaa, jos oloaan ei tunne kotoisaksi rungon päällä. Mutta jatkakaa te speksailemista. Mää poistun, kun ei onneks enää tartte
    Juujuu herneet vaan jos ei ehdotuksesta innostuta.

  13. #133
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Juujuu herneet vaan jos ei ehdotuksesta innostuta.
    Tuskin Stenu herneitä mutta mutta hää on aivan näillä vehkeillä oikeesti ajanutkin joten kommenteillaan on tätä kokemuksen patinaa.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  14. #134
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.283
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti IncBuff Katso viesti
    Juujuu herneet vaan jos ei ehdotuksesta innostuta.
    Juu ei. Väärä diagnoosi.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  15. #135
    Pyöräpummi Guest
    Täällä on puolusteltu 1X11 järjestelmää mm. sillä että siinä on voimakas jousi joka pitää ketju tukevasti paikallaan.
    Kuitenkin Di2:lla on ajettu hyvinkin menestyksekkäästi CX-kisoja.
    Tulee mieleen että mahdollisesti voitaisin tehdä ketjun kiristyssysteemi, jossa ketjun kiristystä löysätään automaattisesti etuvaihdon ajaksi.
    Sellainen jopa saattaisi olla uudessa XTR Di2:ssa, kuka tietää?

    Ei voi välttyä huomaamasta että 1X11 järjestelmälle on tietyissä piireissä suuri innostus.
    On syitä joiden takia en missään vaiheessa tule siirtymään 1X11 vaihteistoon. Etupäässä liitty ketjuvälityksen tehokkuuteen ja rattaiden kulumiseen (sekä etu että taka).
    Liittyy myös siihen että hitaana ja heikkona tarvitsen tosissaan kahta ratasta edessä.

    Seuraava pyörä on hyvä esimerkki siitä miten useat hyvät ominaisuudet on saatu yhteen ja silti hinta on kohtuullinen.
    Jos nyt olisi ylimääräistä rahaa niin hyvinkin voisin ostaa tuollaisen kakkospyöräksi.
    Ulkonäkö ei ole se juttu mihin pitäisi kiinnittää huomiota.
    Pyydän anteeksi että tämä kuva on jo aikasemmin linkitetty toiseen säikeeseen.
    Mielenkiintoiseksi tämän pyörän tekee myös se että sitä ei ole vieläkäkään Giantin sivuilla.
    Pyörässä käytetään Di2 Hydro kahvoja/levyjarruja.



  16. #136
    Liittynyt
    10/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    615
    Hitaille ja heikoille tiedoksi että esimerkiksi 50-34 x 13-29 on ihan sama kuin 42 x 11-36.

    10-42:lla saa siis huomattavasti lisää skaalaa normaaleihin krossiväleihin verrattuna.
    Korson Kaiku / Hi5bikes.fi

    http://vapaaratas.blogspot.fi

    "Cyclocrossin eräs etu on ettei se kestä kauan." - Eugène Christophe.

  17. #137
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    1.431
    ^ ja isommat hypyt pykälien välille. Haittaako vai ei, riippuu sitten monesta asiasta...

    Sent from my Lumia 1020 using Tapatalk
    -Mika :: http://goo.gl/7OtRW

    Tekeleet: Off-road täpäri @ 2012, Vendetta kopio @ 2012
    Kaupalliset: MetaPhysic 700c @ 2011, M5 CrMo lowracer @ 2010

  18. #138
    Pyöräpummi Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kare_Eskola Katso viesti
    Hitaille ja heikoille tiedoksi että esimerkiksi 50-34 x 13-29 on ihan sama kuin 42 x 11-36.

    10-42:lla saa siis huomattavasti lisää skaalaa normaaleihin krossiväleihin verrattuna.
    Tavallinen hidas ja heikko ei halua rattaiden kulumista ja hyötysuhteen heikkoutta.
    En ole sram 1X11 eturatasta tutkinut, mutta on pieni epäilys siitä että sen hammasprofiilia on muutettu sallimaan ääriasentoja kulutuskestävyyden kustannuksella.
    Kulutuskestävyyttä heikentää sekä hammasprofiili että ketjun haitallinen kulma. Se myös vähentää hyötysuhdetta.
    Siitä 10-piikkisen kulutuskestävyydestä ollaan jo aiemmin keskusteltu. Aiemminkin sanoin että en ottaisi edes 11-piikkistä jos 12-pikkisellä alkavia edullisia kasetteja olisi vain saatavilla.
    Tavallinen ja hidas ei halua sitä kallista X-Dome kasettia (eikä sillä ole varaakaan siihen).
    Haluan myös että on riittävän tiheät välitykset.

    1X11 järjestelmän välityksiä voi muutta vaihtamalla eturatasta. Se vaikuttaa yksinkertaiselta, mutta siinäkin täytyy aina ketju joko lyhentaa tai sitten laittaa toinen pidempi. 1X11 järjestelmä on tarkempi ketjun pituudeen suhteen.

    Muualla päin mailmaa maastopyörää kutsutaan vuoristopyöräksi. Meidän maastomme ovat tasaisempia kuin pannukakku. Alankomaissa tietääkseni kutsutaan MTB:tä ATB ja jokainen kyllä älyää miksi.
    On aivan luonnollista että vuoristossa missä vuoristopyöriä käytetään tarvitaan edessäkin kahta eturatasta useimmissa tarkoituksissa.
    Meidän maastomme antaa vääristyneen kuvan siitä mitä mainstream-maastopyöräily on mailmalla.

    Etuvaihtajan ja kakkosrattaan tuomalla ylimääräisellä painolla ei ole merkitystä CX:ssä.
    Takarattaiden isontaminen tuo oikesta painoa lisää paitsi erittäin kalliilla kaseteilla.
    Etuvaihtaminen on kehittynyt suuresti viime vuosina.

    Tämä on vain keskustelua ja me kuluttajat äänestämme lompakoillamme mitä tuotetaan.
    Näillä näkymillä hitaalle ja heikolle ei tule 1X11 järjestelmää SRAM:ltä eikä Shimanolta em. syiden takia.

    Kunnioitan hyvin suuresti niitä joilla on suorituskykyä ajaa 1X11 vaihteilla varsinkin maastossa .

  19. #139
    Liittynyt
    10/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    615
    Minä ajan maastossa kisaa 2 x 10:llä koska ei ole varaa 1 x 11:een ja koska 1 x 10:ssä eivät välitykset riitä XCM-kisahommiin edes Suomessa. En väitä pummia vastaan.

    Paitsi että harrastelukrossiin 1 x 10 tuntuisi riittävän hyvin, ja kisassa sen etu on ketjun varmuus. Isommista hypyistä rattaiden välillä on vaihtelevassa maastossa hyötyä. Tosin saman hyödyn saa kahdella eturattaalla. Pikkuratas on kieltämättä kätevä naksauttaa päälle tymäkän nousun alkupuolella.

    11-piikkistä tulee käytettyä varsin harvoin.

    Tulevaisuudessa etuvaihtajien määrä vähenee maastossa ja krossissa mutta ei maantiellä.
    Korson Kaiku / Hi5bikes.fi

    http://vapaaratas.blogspot.fi

    "Cyclocrossin eräs etu on ettei se kestä kauan." - Eugène Christophe.

  20. #140
    Terve!

    maasturi myynnissä torilla ja edessä olisi antautuminen CX-pyörälle.
    Tonnin pintaan saisi olla hintaa ja pituutta 182 cm, painoa 112 kg.
    pyörää käytetään pääasiassa duunimatkaan, joka on asfalttia vaihtelevassa kunnossa, pituutta 14 km suuntaansa.
    Ass-saverilla pärjäsin aiemmin Trek 4th Districtin kanssa (puolet lyhempi työmatka tuolloin), joten lokari, laukku, tarakka jne seteillä ei väliä. Levarit pitää olla.

    Viime vuonna oli Kona Jake käytössä (2013-malli, levareilla), mutta pannuttelin syksyllä siihen tahtiin että karkasin lopulta 29er maastopyörän syliin. Nyt kun kevät lähenee, niin parempi rullaavuus, vaihdeltava asento ja parempi meininki vastatuuleen taas houkuttelee. Jaken ajoasento oli mieluisa, renkaina tuolloin sammy slickit 37 mm.

    nyt olisi valikoitunut pari pyörää loppusuoralle;

    2014 Specialized Secteur Sport Disc Compact 1090;- suomesta

    http://www.pyorahuolto.com/show.php?type=maantie&id=99

    2014 Pinnacle Arkose two 1090;- evanssilta, hydrauliset levarit ja 1x10 vaihteisto.
    http://www.evanscycles.com/products/...-bike-ec054865

    Duunireitillä (munkkiniemi- vantaa) ei ole mitään tappajamäkiä.

    Jos jollain tuntemuksia pyöristä (pinnacle varsinkin itselle outo), tai parempia ehdotuksia, niin ottaisin auliisti vastaan.
    Etukäteen jo herkistyen / kumartaen,
    Jussi

  21. #141
    Liittynyt
    10/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    615
    Katsopa vielä nuo lähikauppani tarjoomukset:

    http://www.hi5bikes.fi/~ChMRx0000001...4=TR-CROSSRIPE

    http://www.hi5bikes.fi/~ChMRx0000001...F&Y104=KO-JAKE

    Kustomointi onnistuu.
    Korson Kaiku / Hi5bikes.fi

    http://vapaaratas.blogspot.fi

    "Cyclocrossin eräs etu on ettei se kestä kauan." - Eugène Christophe.

  22. #142
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Birkala
    Viestit
    11.969
    Tehnyt nyt pienen testin yhdellä pyörällä johon laitettiin lokakuussa yksi 34 piikkinen ratas ja kohta 6000 täynnä mutta kohta täytyy vaihtaa... pyörä on nähnyt suolaa hiekkaa kuraa mutaa vettä että ihan hyvin on kestänyt 5 kuukautta

    tätä ratasta on yritetty kuluttaa huonoissa olosuhteissa ja paremmissa olosuhteissa oon ajanut muilla pyörillä

    -----------------------------------------------------------------------------------------------------

    Maantiepyörässäkin voisi toimia joku 48 piikkinen yhtenä eturattaana....
    izmo muokkasi tätä : 16.03.2014 at 23.14

  23. #143
    Kiitos Kare ehdotuksista!

    Crossrippiä olin katsellut aikaisemmin, mutta sitä on vähän parjattu painosta. Käsitin myös että ajoasento on noista matkamaisin. Jarrut kuulemma hyvät.

    Kona Jake on jo ollut ja oikein mukava olikin (työmatkasta tippui maasturiin verrattuna melkein 10 min. Pois). Nyt vaan mielellään kokeilisi jonkin toisen firman näkemystä asiasta, ja hiilikuituhaarukka olisi pop.

    maasturissa hydrauliset ovat myös voittaneet puolelleen, niin voisi olla kiva tuttavuus Käyräsarvisessakin. Jakessa olevat Tektro Lyrat kun osoittautuivat kovin tehottomiksi.

    -Jussi

  24. #144
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    2.204
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pyöräpummi Katso viesti
    En ole sram 1X11 eturatasta tutkinut, mutta on pieni epäilys siitä että sen hammasprofiilia on muutettu sallimaan ääriasentoja kulutuskestävyyden kustannuksella.
    Olet väärässä.

    Koska empiirinen käyttökokemus sanoo päinvastaista, sitäpaitsi noi XX1 eturieskat ei mitään hirveen hintasia ole.

  25. #145
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.177
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    ...XL Pickenflickin emäputki...
    Jaahas, loman aikana on sitten myyty L & XL Pickenflickit loppuun. Eipä tarvitse enää tuotakaan miettiä Toki jos Kare pistää omansa myyntiin...

    VanNicholasta miettiville tiedoksi saatettakoon, että kun kysyin paikalliselta diileriltä Amazon-tarjousta mua kehoitettiin hankkimaan se suoraan valmistajan shopista.


  26. #146
    Liittynyt
    06/2013
    Viestit
    175
    Tuossa aiemmin pohdin Feltin maantiepyörän muuttamista cycloksi, mutta päätinkin kokeilla laittaa myyntiin ja nyt onkin pyörä myyty, joten vissiin ruvettava kattelemaan uutta pyörää Keksis vaan jostain hyvään hintaan (about tonnilla) hyvän pelin. Levyjarrut vois toisaalta olla ihan passelit, jos talvellakin ajelee. Vai onko niistä niin paljon hyötyä?

  27. #147
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Uleaborg
    Viestit
    2.070
    Kokemukseni mukaan levyjarruilla voi hidastaa vauhtia, eli on niistä hyötyä. Jarruttelu ei syö vannetta puhki. Kehän voi käyttää uudestaan, kun navan ajaa loppuun.

    Jarrupalat on omasta mielestäni kalliita.

  28. #148
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    1.431
    BB7 levarit niin ei ole palatkaan kalliita, ainakaan postimyynnissä. Ja helpot säätää, helpommat kuin cantileverit tai maantiefilon...

    Sent from my Lumia 1020 using Tapatalk
    -Mika :: http://goo.gl/7OtRW

    Tekeleet: Off-road täpäri @ 2012, Vendetta kopio @ 2012
    Kaupalliset: MetaPhysic 700c @ 2011, M5 CrMo lowracer @ 2010

  29. #149
    Liittynyt
    02/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    24
    Mielestäni levyjarrut nostaa liikaa fillarin hintaa suhteessa hyötyyn.

  30. #150
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Helsingin maalaiskunta
    Viestit
    1.478
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Brad Katso viesti
    Mielestäni levyjarrut nostaa liikaa fillarin hintaa suhteessa hyötyyn.
    Onhan se noinkin. Tosin tänään menee taas 170 e cyclon kiekkoihin. Palat syövät kovin ahnaasti kiekon poskea. Pyörällä ajettu kohta 20 000 km ja neljännet kiekot tulossa alle. Siis melkein joka vuosi uudet kiekot! Alan kyllä vähitellen kallistua levyjen puolelle. Tosin enpä tiedä olisiko sellaisilla ajettu tuota matkaa?


    Sent from my iPad using Tapatalk HD
    Isä nitro muokkasi tätä : 25.03.2014 at 09.47

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •