ElectrobikeFillariHephaGiant
Sivu 43 / 68 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 33 41 42 43 44 45 53 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.261 - 1.290 / 2033

Aihe: Radonin pyörät

Kiitos kommentista. Kävin vielä tekemässä tarkistusmittauksia ja vaakaputken pituus on itseasiassa lähempänä 610mm kuin 600 mm. Nykyisessä rungossa 80 cm standover korkeus on noin 19,5 cm päässä satulaputken reunasta. Voisiko joku 20" Slide 130 29" omistaja mitata missä kohtaa satulaputken reunasta mitattuna vaakaputkea ilmoitettu 80 cm standover on? Ja jos vielä joku 18" Sliden omistaja voisi mitata saman 80cm standover korkeuden kohdan.
    Invisigoth muokkasi tätä : 02.03.2014 at 10.09 Syy: 18" rungon mittaus

Mulla on 22" rungolla tän vuoden Slide 130 ja se vaakaputken matalin kohta (80cm) on n 13 cm päässä tolpan keskikohdasta.

Kiitos. Radon ilmoittaa 22" rungolle standoveriksi näköjään 82,3cm. Mittasitko tuon matalimman kohdan korkeudeksi 80cm?

Juu, mittasin siitä missä vaakaputki tekee mutkan alaspäin, eli matalin kohta. Katsoin Radonin geometria-kuvaa ja sen perusteella tuo mitta ei ole otettu matalimmasta kohdasta, vaan jonkun verran sen etupuolelta. Se on kaiketi empiirisen tutkimuksen tulos siitä, missä kohtaa kassit kajahtaa tankoon.

Jees, tuota minä itsekin ajattelin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Invisigoth Katso viesti
    Slide 130 29" 9.0 rupesi sattumalta kiinnostamaan tänään.. Tällä hetkellä pähkäilen runkokoon kanssa. Pituutta on 181cm ja inseam on sukkasillaan noin 81,5cm. Nykyisen 26" täpärin (runko 50cm Viper Freeplay) efektiivinen vaakaputki 600mm, standover korkeus on noin 78-79cm matalimmasta kohdasta. Antakaapas kommentteja, kumpi koko, 18" vai 20" olisi sopiva. Ite olisin tällä hetkellä 20" kannalla.
    Itse 180,5 ja inseam 85 ja olttasin 20". Sinun inseami mitta kuulostaa aika pieneltä tai sit on vaan lyhkäset kintut. Onhan kirja ym ollut kunnolla haaruksissa mitattaessa?
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

Joo-o.. Tuli nähtävästi huonosti mitattua tällä kertaa. Kaivoin sähköpostin syövereistä reilun parin vuoden takaa competitivecyclist.comin Fit Calculatorin raportin ja siihen olin merkinnyt inseamiksi 86. Silloin antamillani mitoilla samainen laskuri antaa maastopyörän standoveriksi 81.5-83.3cm ja efektiivisen vaakaputken mitaksi 589mm-599mm. Oiskohan se sitten tuo 20" ja stemmiä vähän lyhyemmäksi..

No se on meikäläisten kokosilla aikalailla maku-asia ottaako 18" vai 20". Ise laittasi tuohon 20" jonkun 60mm stemmin, et sais pyörään tyyliin sopivan ohjauksen.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

Onko muuten noissa Sliden X0 Trail jarruissa vinkumisongelmaa? Netistä löytyy jonkin verran viestejä, että joissain rungoissa ne pitävät aika pahaa ääntä takajarruna.

Onko muuten noissa Sliden X0 Trail jarruissa vinkumisongelmaa? Netistä löytyy jonkin verran viestejä, että joissain rungoissa ne pitävät aika pahaa ääntä takajarruna.
    Ei ainakaan mitään hirveää vinkumiskonserttia ole jarrut minulla pitäneet. Eikös se kuitenkin ihan normaalia märällä kelillä ajellessa että pientä ääntä saattaa kuulua välillä?

Eli itse olen ainakin ollut jarruihinkin erittäin tyytyväinen.

Jos vähänkään isompi porukka on metsässä samaan aikaan, lähtee sieltä sellainen meteli jarruista että kuuluu naapuripitäjään asti

Arvontalaulu raikaa. 188cm, inseam jotain 91cm. Onkohan Radonin slide 130 29:stä sopiva runkokoko 20" vai 22" vai molemmat? Ei ole oikein maastohärpäkkeitä mihin verrata.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jari Iisakkala Katso viesti
    Jos vähänkään isompi porukka on metsässä samaan aikaan, lähtee sieltä sellainen meteli jarruista että kuuluu naapuripitäjään asti
    Positiivisena puolena se lisää turvallisuutta: pysyvät karhut ja jalankulkijat ainakin alta pois

Slide lähti tilaukseen. Nyt pitäisi alkaa sitten myymään Viperiä pois..

Slide lähti tilaukseen. Nyt pitäisi alkaa sitten myymään Viperiä pois..
    Kumpaan kokoon päädyit lopulta?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mait Katso viesti
    Kumpaan kokoon päädyit lopulta?
    Otin 20". Laitoin mittani vielä Bike-discountiin ja he suosittelivat 20". Voip olla, että stemmiä pitää lyhentää.

Editoin: ongelma ratkesi jo.
    orc biker muokkasi tätä : 11.03.2014 at 01.56

Luulin jo päättäneeni, että en halua 29eriä, mutta sitten aloinkin jo katua. Tässä kun on paikatkin nykyisin romuna (ei ole juuri varaa kaatuilla tai kohta en nouse enää omin voimin ylös ), niin ehkä se klohmumpi pyörä korkealla standoverilla ei niin haittaisi, kun pysyisi vaativimmillaan helpoilla poluilla. Eikös se "traktori" kuitenkin mene tasaisella enemmän kuin kiskoilla 26:een verrattuna (hyvä asia tässä tapauksessa)?

Mietin vain tässä, että jos minun ajamiseni ovat jatkossa asvalttia, hiekkateitä, pururataa ja < 10 % pahimmillaan jotain helppoja juurakkopolkuja (eikä ole mikään kisakiire), niin tarvitsenko niin hyvää pyörääkään? Radon 29 Team 7.0 olisi 300 € halvempi kuin vastaava Race 6.0. Väri olisi paljon miellyttävämpi minun silmääni, ajoasento aavistuksen sopivampi lähtökohtaisesti (korkeampi keulaputki, lyhyempi vaakaputki, loivempi keulakulma -> rennompi), lokareille kiinnikkeet ja luotettavammat jarrut. Racessa olisi Reba ja ilmeisesti kevyempi runko. Samoilla renkailla painoeroa on kilo, joka ei kyllä tunnu yhtään missään. Tiputan sen kilon vaikka vyötäröltä, jos se siitä on kiinni.

Eli kysymys muuttuu muotoon, tarvitsenko todella Rebaa noihin ajoihin? En kaipaa nyt sitä yleistä totuutta, että Reba se olla pitää, vaan onko jollain ihan oikeaa kokemusta, millainen ero olisi esim. hiekkatien kuopissa noiden kahden (Reba vs. XC32 Air) välillä? Minulla ei ole mitään käsitystä, kun olen ajanut aina vain jousihaarukoilla. Tietysti voihan tuolla 300 €:lla vaikka joskus sen haarukan päivittääkin, mutta lähdetään siitä, että näillä mennään.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti orc biker Katso viesti
    Eli kysymys muuttuu muotoon, tarvitsenko todella Rebaa noihin ajoihin? En kaipaa nyt sitä yleistä totuutta, että Reba se olla pitää, vaan onko jollain ihan oikeaa kokemusta, millainen ero olisi esim. hiekkatien kuopissa noiden kahden (Reba vs. XC32 Air) välillä?
    Et tarvitse. Hiekkatien satunnaisten monttujen ylityksessä kaks-ysillä on jotakuinkin sama, onko hipo-haarukka lukossa vai ei. Kunnon joustoa (tai siis tarkemmin sanottuna vaimennusta) tarvitsee sitten, kun töyssyjä on tiuhassa ja rengas ei saa pompata niistä töyssyistä ilmaan.

IncBuff Guest
    Mielestäni kysymys kuuluu enemmänkin että tarvitseeko tuollaiseen ajoon ylipäätään joustohaarukkaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti IncBuff Katso viesti
    Mielestäni kysymys kuuluu enemmänkin että tarvitseeko tuollaiseen ajoon ylipäätään joustohaarukkaa.
    Tarvitsee. Eikä siitä ole mitään haittaa. Aion ajaa edelleen myös poluilla, en vain niin teknisesti vaativissa paikoissa ja niin sata lasissa, ja jäykkäkeulasta on jo ihan riittämiin yhden elämän tarpeiksi kokemusta. Ei sitä ranteille ja kyynärvarsille hakkaamista jaksa ja keulakin kimpoilee vauhdikkaammassa menossa juurakoista ja kivistä ihan minne sattuu. Tästä tulee joka paikan pyörä.

Mutta jos Reballa ja XC32:lla ei ole eroa olennaisesti kuin lähinnä nopeassa menossa huomattavassa tarkkuudessa, niin sitten varmaan voin ottaa tuon muuten mieluisamman ja halvemman.

IncBuff Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti orc biker Katso viesti
    Ei sitä ranteille ja kyynärvarsille hakkaamista jaksa ja keulakin kimpoilee vauhdikkaammassa menossa juurakoista ja kivistä ihan minne sattuu. Tästä tulee joka paikan pyörä.
    Niin jos ei osaa ajaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti IncBuff Katso viesti
    Niin jos ei osaa ajaa.
    En osaa ajaa.

Eli onko kukaan sitä mieltä, että XC32 SA ei tarjoa riittävän nautinnollista menoa, vaikka välillä poluillakin vähän rymistelisi? Jos ei, niin voisin laittaa tilauksen menemään.

Vähän tietysti harmittaa ehkä, kun ei tuo 300 €:n satsaus lisää mikään mahdoton juttu olisi. Kun jakaa sen vuosille, niin eihän se ole mitään. Mutta toisaalta kyllähän sitä pyörää joutuu katselemaankin vuositolkulla, joten on kiva, jos se miellyttää omaa silmää. Ei tarvitse joka kerta ajatella, että onpa tylsän musta. Jos joskus päätän päivittää sen Reban siihen kivasta tarjouksesta, niin en häviä kuin puolisen kiloa rungossa. Kevyt on aina kiva, mutta ei se itse ajamiseen vaikuta sen enempää kuin juomapullon jättäminen kotiin. Silti sekin pikkuasia tietysti vähän nyppii. Kaikkea ei voi saada.

Laitanko tilaukseen?

Tuossa käytössä et rebaa tarvitse. Toisaalta jos asia mietityttää eikä budjetti ole tiukka niin mikä estää sitä parempaa ostamasta. Osa meistä ostaa sellaista kalustoa millä pärjää ja osa parasta mihin oma budjetti riittää😄

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ViliA Katso viesti
    Tuossa käytössä et rebaa tarvitse. Toisaalta jos asia mietityttää eikä budjetti ole tiukka niin mikä estää sitä parempaa ostamasta. Osa meistä ostaa sellaista kalustoa millä pärjää ja osa parasta mihin oma budjetti riittää
    Väri, hieman korkeampi standover, ei ihan niin mieluisa geometria (paperilla...), huonossa maineessa olevat jarrut, ei kiinnikkeitä takalokarille (saan helposti kiinni vanhasta pyörästä jäävän pitkähkön irrotettavan takalokarin). Väri on ehkä tärkein, sillä onhan se kiva, jos pyörä tuntuu oman näköiseltä. Lähinnä tässä on hieman skeptisyyttä tuota haarukkaa kohtaan, kun noita halpoja yleensä niin kovasti haukutaan, vaikka ei tuo nyt ihan Suntour olekaan. Kuulun pääosin niihin, jotka ostavat tarkoitukseen riittävän hyvän pyörän mahdollisimman halvalla. Ok. Mennään tuolla. Laitan sen 300 säästöön vaikka seuraavaa pyörää varten.

Eihän siinä sitten ole kahta sanaa. Pyörä tilaukseen ja kovaa ajoa. Aivan varmasti toimii tuo keula vaikka eksyis vähän haasteellisempaan maastoon.

Moikka kaikille. Olen aloittamassa pyöräilyä monen vuoden taon jälkeen ja minua kiinnostaisi nuo radonin maastopyörät. Kuinka hyvin tuo radonin slide 130 29e rullaa maantiellä ? onko raskas ? kun tulisi kumminkin ajettua maantiellä mutta metsäpolut kiinnostavat kanssa. Ja saako tuossa lukittua nuo molemmat jouset?

IncBuff Guest
    Metsäpoluilla kyllä pärjää myös jäykkäperällä joten kuulostaa että sellainen olisi sopivampi vaihtoehto jos tiellä ajoa tulee paljon. Kyllähän varsinkin pitempi joustoinen täpäri on aina vähän nihkeä asfaltilla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tsäpättäjä Katso viesti
    Moikka kaikille. Olen aloittamassa pyöräilyä monen vuoden taon jälkeen ja minua kiinnostaisi nuo radonin maastopyörät. Kuinka hyvin tuo radonin slide 130 29e rullaa maantiellä ? onko raskas ? kun tulisi kumminkin ajettua maantiellä mutta metsäpolut kiinnostavat kanssa. Ja saako tuossa lukittua nuo molemmat jouset?
    Muistaakseni eräs palstalainenkin ajoi taannoin testimielessä täpärillä sekä jäykkäperällä asvaltilla, eikä siinä kuntoilijalle olennaisia eroja tullut ajallisesti, josta voi päätellä, että ei varmaan sitten muutenkaan. Maantiellähän vain pyöritellään tasaisesti kampia, joten ei luulisi oikein säädetyn takajousituksen siinä mihinkään notkuvan. Jos kaipaat tosiaan täpäriä poluilla, niin en jättäisi tuon maantien reunan takia sellaista ostamatta. Raskaus tulee pääosin siitä, mistä normaalistikin maantien nopeuksilla: ensin ilmanvastus (pysty ajoasento) ja sitten vierintävastus (leveät nappularenkaat). Mutta mikä on raskasta? Jos hyväksyy sen, että maastopyörällä vauhdit ovat yleensäkin maantiellä alhaisempia, niin eihän se yhtään raskaampaa ole; siinä vain etenee hitaammin Disclaimer: en ole ajellut itse täpäreillä käytännössä ollenkaan.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •