Shocktherapyssä on ainakin Hopen ja Salsan 135mm ja 170mm hyllyssä kannattaa soitella.
Shocktherapyssä on ainakin Hopen ja Salsan 135mm ja 170mm hyllyssä kannattaa soitella.
Pinna löystyy kun ketju kiristyy.
-Kiitos, soitan heti huomenna. Iltapäivällä...
Mikä on kun läski ei kulje?
Kävin tuossa lenkillä ja tuntui että mieluummin olisi tehnyt itsaria juustoraastimella. Ajokilometrejähän ei paljoa vielä ole kertynyt ja ensimmäinen maastopyörä kyseessä niin en keksi itse syytä. Kokeilen paineita 0,4 - 1bar välillä ja kaikilla rullasi asfalttia lukuunottamatta yhtä huonosti. Tuntui että muutaman metrin spurtteja lukuunottamatta ei paljoa kävelyvauhtia kummempaan päässyt vaikka kovat polut kyseessä. Syksyllä muistelen kuitenkin mukavia vauhdikkaita hetkiä poluilla. Talveen hankala verrata eikä hirveästi maastokilometrejä kertynytkään mutta tällaista turhautumista ei kyllä tapahtunut.
Pyörä siis on On-one Fatty poratuilla kehillä ja 13F sisureilla ja muutenkin aavistuksen kevennelty.
Kunto on huono mutta vaikea sen kuvitella silti olevan syynä. Tuoreen perheenlisäyksen aiheuttama univaje tietenkin voi vaikuttaa myös? Kehät ja sisurit taisin hoidella nyt talven aikana. Onko mahdollisesti että joku noissa sisureissa nyt mättää keveydestään huolimatta? Tubelessvärkit olisi valmiina odottamassa inspiraatiota vai pistetäänkö suoraa pyörä myyntiin?
Mitkäs kumit siinä on alla? Mä ajelen asfaltilla sellaisia 17-23 keskarilla olevia lenkkejä, kunto on keskinkertainen.
Millä paineilla? Vakio Floaterit kyseessä. Asfaltilla tosiaan tuntuu rullaavan ihan ok kunnon paineilla. 0,4bar oli kyllä lenkiltä palatessa asfaltillakin kuin olisi tervassa ajanut.
Millaista maastoa? Eilen oli ainakin todella sitkeää kuraa/savea/mitälie työmatkapoluilla. Lisäksi paikoitellen pintamaan alla olikin jäätä joten suti vaikka näytti sulalta.
Pehmeää hiekkaa, juurakkoa, kovaa kuivaa polkua, mutaa. Kaikkea mahdollista.
Noku pitää siirtyä.
Kyllähän se nyt talven kovien polkujen jälkeen tuntuu raskaammalta. Kesällä normaalisti nopea kova polku tuntui ainakin eilen melko hitaalta. Siirtymäasfaltilla kulki ihan hyvin.
Onko pinnat kireällä?
Löysää vannetta polkiessa tuntuu just tuolta et ei rullaa ja polkeminen o raskasta ku taivuttelee pinnoja enne ku kehä pyörii.
turhaa on katsoa ja haaveilla,
Kun voi kokea ja kaatuilla.
Tekisi mieli ostaa semmoinen peräkoukkuun asennettava pyöränkuljetusteline, jossa pyörä seisoo renkaiden varassa. Kyytiin pitäisi sopia 2 x läskipyörä ja pojan pyörä, eli kolme pyörää.
Thulen EuroWay G2 923 olisi omaa mieltä miellyttävä, mutta onko siihen joku saanut fatbiken sopimaan?
Onko muita vaihtoehtoja, kun peräkonttikin pitäisi tarvittaessa saada auki pienellä vaivalla?
Varastosta löytyy jo 2kpl kattotelineisiin laitettavat 591:t, mutta en ole niihin niin tyytyväinen, että ostaisin kolmannen samanlaisen. Lisäksi kattotelineiden kanssa ei sovi suksiboksi samaan aikaan. Kyllä, fatbike pitäisi saada talviretkillekin mukaan![]()
Hirvee ongelma, kun ei tiedä mihin kolmesta ketjusta postais entisen yhden mammutin sijaan. No kuvaketju voidaan varmaan sulkea pois, mutta ehkä tätä tilannetta voisi myös fiilistellä. Nimittäin talouden kaunein jäsen rupesi miettimään läskin(pyörän) sopivuutta itselleen ja samalla antoi luvan minunkin aktiivisesti haaveilla mokomasta. Joten olisikohan Rovaniemellä mahdollista koittaa saada tartuntaa jonkin ystävällisen foorumilaisen pyörästä? Kuskien pituudet noin 170 ja 180.
Ihmettelin, kun Fatty orkkis vapaaratas takerteli rullaillessa. -> Syy akselin mutteri löysällä ja vapaaratas pääsi liikkumaan akselilla. Onneksi huomasin sunnuntai ajelulla. Mettässä olis hajonnut jotain melko varmasti. Outoa sinänsä miten nuo oli päässyt löystymään, kun pikalinkut oli kunnolla kiinni, mutta maasto vehkeissä tuntuu olevan kaikki mahdollista.
Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...
Muistelen et Klaukkalas yks läskeilijä. Mä tääl käymäs ja rullailen puol kasi lähtien pe aamuna läskillä cityyn päin. Pitskuun asti.
Korppoontie 1 edestä lähtö. Jos satut siihen aikaan olee menos ni olis hauska ajaa kimpas.
Se kelle Onni Wanni ei ole kirosana ja Floater paskaakin paskempi ohut paksurengas, niin nyt niitä saa. Meinaan niitä värillisiä Floatereita . Olin tylsä ja pinkkiä en rohjennut tilata, vaan tilasin oranssit. Hintaa on rapiat 47 € kappale.
Ride harder - Ride a totally rigid.
Yrittävät näköjään värjätä läskit, kun pistivät halvemmaksi, kuin mustat. Vee Rubber Mission 120TPI löytyy myös sateenkaaren väreissä.
Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...
Ulkomaanfoorumeilta luettua, mutta muistaakseni tätä ei ole vielä ollut täällä. Ritcheyltä siis 170-millinen prototyyppiasteella.
Uuuden harrastuksen pariin vasta tulleena olen ihmetellyt tällä foorumilla toisten paksupyöriä katsellessa että yllättävän usein käytössä on tavalliset polkimet… miksi porukat ei käytä lukkopolkimia?
Lumeen jalkautuminen ja lumisen klossin ja lukkopolkimen yhteensovittaminen on ainakin ihan ahterista. Mulle flätit on vaan luontevammat maastossa. Ajan kyllä lukoillakin.
#1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja
There can be only one.
Koska ajan maastossa paremmin kunnollisilla fläteillä kuin lukkopolkimilla. Ei johdu paksupyörästä vaan kuskista, joka kaipaa varmuutta siitä että jalka irtoaa tarvittaessa polkimelta aina. Maantievärkeissä on lukkopolkimet.
Olen tässä lyhyen ajo urani aikana kokeillut molempia ja puolensa molemmissa, flätit ei ollut varmaan parhaat mahdolliset ja jalka lipsahteli polkimelta aina välillä ja nyt on käytössä sellaiset kombi lukkopolkimet joissa siis lukko toisella puolella ja flätti toisella, on kyllä ollut jäisillä poluilla jännää että irtooko jalka riittävän nopeasti tarvittaessa, tähän saakka on irronnut! Lukko kengällä taas tuo flätti puoli ei oikein tunnu hyvältä joten sen puolen käyttö ei oikein houkuttele vaikka olis hankala paikka/liukas paikka.
Kuka käyttää, kuka ei. Ehkä lukottomiin usein syynä on sekin, että riittävän lämpimät klossikengät maksavat monien mielestä liikaa tai niitä ei valmisteta.
Lisäksi klossikenkä jäätiköllä on silkkaa murhaa.
#1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja
There can be only one.
Kirjanmerkit