GarminGiantHephaElectrobike
Sivu 49 / 168 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 39 47 48 49 50 51 59 99 149 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.441 - 1.470 / 5028

Aihe: Jousituksen pienet kysymykset

  1. #1441
    No eiköhän sinne Rebaan kannata kokeilla pumpata sitä ilmaa ekana ja katsoa mitä tapahtuu. Ei ole iso vaiva.

  2. #1442
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    4.543
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti superkessu Katso viesti
    Minkähän tuolle sitten tekee? Näin niinkuin maalaisjärjellä voisi kuvitella että jos tuollainen itsestään paineet tasaava painuu ja saattaa pohjata vähän rankemmassa kanttarikosketuksessa, niin olisiko paineet vuotanut jostain pihalle?
    Ensiksi koittaisin päästää ilmat kokonaan pihalle ja pumpata uudestaan oikeat paineet sisälle..
    The end of the road is just the beginning...

  3. #1443
    Liittynyt
    01/2005
    Paikkakunta
    Vaasa
    Viestit
    1.101
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti miku80 Katso viesti
    Mitäs öljyä Tmh lurautti alajalkoihin? entäs mitä vassua käytit?
    Ihan Mobil 1:stä voiteluun ja ilmapuolelle vassuksi Motorexin Prep-M lubea.

  4. #1444
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    1.634

    Jousituksen pienet kysymykset

    Onko suositella hyvää iskaripumppua? Nyt käytössä bontragerin pumppu ja olen aivan varma että irrotettaessa suhauttaa iskarista/keulasta ilmoja pois. Toisena pumppuna on merida mutta sen liitin ei mahdu foxin talakseen joten käyttöä ei juuri ole.
    E: ja oma bontrager on mallia jossa ei ole sitä "on/off" kytkintä.
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously


  5. #1445
    Liittynyt
    11/2003
    Paikkakunta
    tampere
    Viestit
    48
    Ne suhautkset on vain paineet pumpun letkusta. Kaikki pumput tekee samaa, joten jatka vain vanhalla ja laita rahat vaikka uusiin tuppeihin...

  6. #1446
    Liittynyt
    01/2005
    Paikkakunta
    Vaasa
    Viestit
    1.101
    Topeak PocketShock DXG. Siinä on tuollainen tupla ruuvattava pää ja ei turhaan sihise:


  7. #1447
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    1.634
    Onko tuota kotimaan verkkokaupoista saatavilla?
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously


  8. #1448
    CRC :ltä ainakin löytyy, ei tosin suomalainen kauppa...

  9. #1449
    Liittynyt
    07/2012
    Paikkakunta
    Joensuu
    Viestit
    104
    Huoltaako kukaan suomessa BOSin iskareita? Stoy kyseessä.

  10. #1450
    Liittynyt
    09/1999
    Viestit
    5.830
    Jos joku niin varmaan Fillariosa? Itte käytin oman stoyn Ranskassa kaksi kertaa, ensimmäisen & viimeisen.


  11. #1451
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Keskuspuiston kylki
    Viestit
    1.771
    Jos vain perushuolto ilman osien tarvetta, niin F-osa. Jos tarttee korvata spesifiä bos-osaa, niin MadElk Cycles. Tosin IE, ei FI.

  12. #1452
    Liittynyt
    10/2000
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    617
    Foxilla näyttää keulojen joustomatkat olevan 100, 120, 140 ja 150 mm (varmasti jotain pidempääkin), mutta 130 mm:ä ei ole. Kuitenkin Trekin versiot Foxeista on 130-millisiä. Onko siis niin, että 130-millistä ei Foxilta saa aftermarkettina? Vai onko Foxit säädettäviä jotenkin helposti?
    www.kaupinkanuunat.net

  13. #1453
    Liittynyt
    06/2002
    Paikkakunta
    Mynämäki, Suomen Kabul
    Viestit
    4.941
    Aika heikosti tuntuu löytyvän infoa eri keulamalleista nykyisin mistään, joten kysytään täältä.

    Vanha Lyrick Coil u-turn 160 mm tuntuu liian järeälle ja joutomatkasta ei normaaliajossa saa hyödynnettyä puoliakaan, vaikka siinä on jo löysempi jousi ja sagi n. 30 %. Fox Racing Shox 2013 36 Float 160 O/B R olisi halvennuksessa ja kiinnostaisi tietää onko tuo yhtään kevyemmän tuntuinen ja herkistyykö pyörä selvästi? Mitä käytännön eroa on Foxin open bath ja rc2 vaimennuksilla? Lähinnä kiinnostaa herkkätoimisuus rauhallisessa ajossa. Ainakin toisen pyörän Fox 120 mm fit vaimennuksilla on erittäin herkkä ja käyttää helposti koko joustomatkan, ehkä jopa liiankin helposti.

    Onhan tässä käynyt mielessä Maguran 150 mm TS8, mutta epäilen sen talvikelpoisuutta rasvavoitelun ja elastomeerivastajousen takia. Ja voi se olla vähän eri paria muutenkin.

    Valintaa rajoittaa vanhan ruoskan emäputki, joka ottaa vain 1 1/8" kaulaputkea.

  14. #1454
    Liittynyt
    05/2006
    Paikkakunta
    Pohjois Helsinki
    Viestit
    596
    Kysäise F-osasta Xfusonin keulaa jos haluat herkkä toimista ja jos mahdollista jousiversiota joka on herkempi kuin ilma jousellinen

  15. #1455
    Liittynyt
    06/2002
    Paikkakunta
    Mynämäki, Suomen Kabul
    Viestit
    4.941
    ^ Hmm.. Slantissa vaan kartiokaulapuktki ja 15 mm akseli edellyttäisi kiekkojen tuunausta, eikä toiseen kiekkoon edes taida saada valmiita 15 mm sovitteita. Vengeance on tarjous Fox:sia selvästi kalliimpi. Jousi Vengeancen specsit puuttuu, mutta luultavasti on painavampi.

  16. #1456
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Rajamäki
    Viestit
    4.090
    Kai olet jo kysynyt Fillariosasta saako keulaa vähän isommalla huollolla herkemmäksi? Meillä ainakin pojan Marsu 55 palasi aivan kuin eri keppinä huollosta. Kerroin vaan, että herkkyys puuttuu ja joustomatkaa ei käytetä loppuun.
    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?

  17. #1457
    Liittynyt
    06/2002
    Paikkakunta
    Mynämäki, Suomen Kabul
    Viestit
    4.941
    ^ Ei sillä ole paljoa ajettu ja ite olen öljyjä vaihdellu mutta Lyrik on vaan selvästi kovemmille kuskeille tarkoitettu.

  18. #1458
    Liittynyt
    12/2013
    Paikkakunta
    Sibbo
    Viestit
    584
    Veikkaan ettei se tuohon foxiin vaihtamalla parane.
    Kai oot kokeillu vähentää puristus vaimennuksia klikkereistä? Laihempaa öljyäkin vois kokeilla. Tietty jos ihan rollaattorimeininkiä on ajelu, niin eihän se pohjaan teräsjousella, oikealla painumalla helposti mene.

    vengeance tjousella n.2.6 kg ilmajousi pari sataa g vähemmän

  19. #1459
    Liittynyt
    06/2002
    Paikkakunta
    Mynämäki, Suomen Kabul
    Viestit
    4.941
    ^ Joo sisäänvaimmennukset on kokonaan auki. Ongelmat helpottaa lämpimällä ja pakkasella menee tönkömmäksi. Tästä jo täällä jossain kirjoittelin ja notkeempaa öljyäkin on hankittu, mutta kun pakkaset loppuivat, niin en ole vielä kokeillut vaihtaa. Nyt tossa olis vaan toi tarjous voimassa ja vaihto uuteen ei travitsisi todennäköisesti kovin suurta välirahaa ja kuvittelin saavani vähän kevyemmän keulan ja jos toiminta olis edes lähellä tota mun toisen pyörän Fox Floattia, niin hyvä.

  20. #1460
    Liittynyt
    12/2013
    Paikkakunta
    Sibbo
    Viestit
    584
    Ei ole välttämättä kovin hyvä pitää niitä täysin auki. äkkiä vaan kevyemmät öljyt ja muutama naksu kiinnippäin.
    tarjouksia tulee ja menee
    Kivempi se on säätää ja onnistua. Eikä se uuskaan säätämättä mene

  21. #1461
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    1.634
    Trekin drcv float iskari käväsi rtechissä huollossa ja pro tunessa. Nyt ajettu yksi lenkki eilen ja äsken käväsin tallissa muilla asioilla ja huomasin että rebound säädön alapuolella on sinistä öljyä. Voi keleen uittu tana. Ei liene normaalia kun ei se viime suvena vuotanut yhtään.
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously


  22. #1462
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Keskuspuiston kylki
    Viestit
    1.771
    Ne Vengeancet joita oon kokeeks pompotellu ei oo huonoja ollenkaan. Mut painavat kohtuullisesti. Ovat ainuita äks-fuusoneita joita voisin harkita hankkivani, x-fusion ei automaattisesti tarkoita et keula on hyvä. Oma 29" Slide on lähinnä p*ska.

    Tuossa kokoluokassa fokseista saa virittämällä ihan ok keuloja. Vanillasta helpoiten. Ei se lyrikkikään huono ole, kun sitä vähän rikittää.

    Jokeri: 36mm fox tai 35mm rokspoks (myös 55 marsut, pike, revelation...) - avalanchen vaimenninpatruuna, jees - ei ihan halpa, mut tota kummempaa joustoa ei kukaan tartte. Jos ketä kiinnostaa testaus, niin multa löytyy yks irtonainen 170mm ilma-lyrik (26" / 20mm aksel i/ suora kaulaputki / suomi) jossa tommonen on. The first fix is free.

  23. #1463
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.088
    Vissii float fluidia tulee ylimääräsiä pois.. Vai onko se siis öljyä, vai ennemminkin rasvaa? Väri viittais float fluidiin, aja pari lenkkiä lisää ja jos ei lopu tutkiminen, uusiksi huoltoon...
    Paljon pyöriä, liian vähän aikaa..

  24. #1464
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    1.634
    Kemizti: kyllä se öljyltä vaikutti ja tosiaan värikin siihen viittaa( tumman sininen) . Ajon jälkeen se ei öljyssä ollut vaan se oli ilmaantunut pihalle yön seistyään.
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously


  25. #1465
    Liittynyt
    06/2002
    Paikkakunta
    Mynämäki, Suomen Kabul
    Viestit
    4.941
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juha Jokila Katso viesti
    Fox Racing Shox 2013 36 Float 160 O/B R

    Magura 150 mm TS8
    Näihin kaipaisin vielä kommenttia.


    Edit: Otin sitten Lyrikin auki taas ja täytyy kyllä ihmetellä missä välissä on päässyt maitokaakaot voiteluöljyn tilalle. Vaimennusöljyksi arposin Redlinen 2.5W. Olis ollu myös Rock Shoksin omaa 2.5W:tä ja Redlinen 5W, mutta ajattelin, että näin tulee suurin muutos. Olikohan tässä nyt taas se klassinen "user error".
    Juha Jokila muokkasi tätä : 10.03.2014 at 23.58

  26. #1466
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    1.634
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Polun tukko Katso viesti
    Trekin drcv float iskari käväsi rtechissä huollossa ja pro tunessa. Nyt ajettu yksi lenkki eilen ja äsken käväsin tallissa muilla asioilla ja huomasin että rebound säädön alapuolella on sinistä öljyä. Voi keleen uittu tana. Ei liene normaalia kun ei se viime suvena vuotanut yhtään.
    Tämä selvitetty. Soitto Rtechiin ja huoltomies ilmoitti olevan asennus öljyä. Kuulu tulla muutaman lenkin ajan.
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously


  27. #1467
    Liittynyt
    06/2002
    Paikkakunta
    Mynämäki, Suomen Kabul
    Viestit
    4.941
    No Lyrik testattu takuupuhtailla öljyillä. Toiminta oli herkkää eikä jähmettymistä tapahtunut vaikka lämpötila laski +5 -> -1 C. Mutta, mutta, vaimentimeen tuo Redline 2.5W on liian ohutta ja paluuvaimennuksen säätöalue riitti vain vaivoin. Kliksun tai pari auki maksimista. Aiemmin oli puolivälin tienoilla. Täytyy vaihtaa takaisin ohjeen mukainen viskositeetti. Sisäänvaimennus oli parhaimmillaan edelleen, kun molemmat hitaan ja nopean liikkeen säädöt oli täysin auki. Tuossa edellä joku neuvoi välttämään täysin auki pitämistä. Miksi?

    Vaikka tämä nyt herkästi joustaa ja jossain isoissa pateissa hienosti ja eleettömästi toimii lähes pohjaan asti, niin silti haluaisin, että keula olisi pehmeämpi keskikokoisessa röpelikössä. Olisko se sitten enemmän progressiivisuutta, eli enemmän löysää alkujoustoa.

  28. #1468
    Liittynyt
    12/2013
    Paikkakunta
    Sibbo
    Viestit
    584
    Yleensä saman valmistajan öljyjä voi jatkaa
    jos saat klikkerit puoliväliin niin sehän luonnollisesti antaa parhaimman säätöalueen käyttöön.
    Kanssa mahollista että kaikki öljy kulkeekin isojen shimmien( hidas) puolelta eikä pienten ollenkaan.
    vaikuttaa että shimmityksellä sais tuota keppiäs viksailtua, eli niinku monet jo ehdotti vie se vaikka fillariosaan

  29. #1469
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    2.204
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juha Jokila Katso viesti
    No Lyrik testattu takuupuhtailla öljyillä. Toiminta oli herkkää eikä jähmettymistä tapahtunut vaikka lämpötila laski +5 -> -1 C. Mutta, mutta, vaimentimeen tuo Redline 2.5W on liian ohutta ja paluuvaimennuksen säätöalue riitti vain vaivoin. Kliksun tai pari auki maksimista. Aiemmin oli puolivälin tienoilla. Täytyy vaihtaa takaisin ohjeen mukainen viskositeetti. Sisäänvaimennus oli parhaimmillaan edelleen, kun molemmat hitaan ja nopean liikkeen säädöt oli täysin auki. Tuossa edellä joku neuvoi välttämään täysin auki pitämistä. Miksi?

    Vaikka tämä nyt herkästi joustaa ja jossain isoissa pateissa hienosti ja eleettömästi toimii lähes pohjaan asti, niin silti haluaisin, että keula olisi pehmeämpi keskikokoisessa röpelikössä. Olisko se sitten enemmän progressiivisuutta, eli enemmän löysää alkujoustoa.
    reboundi pitänee shimmittää tiukemmaksi, en ole varma muistanko oikein mutta on sellasta muistikuvaa muiltakin on säädetty lyrikin reboundia enemmän alueelle että se tekeekin jotain ohuemmilla öljyillä.

  30. #1470
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Vantaanlaakso
    Viestit
    163
    Tämä nyt on lähinnä kiukun purkua, mutta epäilen myös yliluonnollisia voimia. Olen kaikennäköisillä kaksipyöräisillä kolistellut kivikoissa viimeisen kymmenen vuotta aktiivisesti ja fillarillakin kohta neljä. Ikinä en ole saanut liukuputkesta pinnoitetta rikki.
    Viime syksynä päivitin keulan Bomber 66 Marsuun.
    Olenko suututtanut jonkin korkeamman voiman? Jos olen, mitä voin tehdä? tunteeko kukaan uhrattavaksi kelpaavaa neitsyttä?
    Äsken tuli kolmas vekki liukuputkeen pienestä kiveen hipaisusta, saa tuon paikattua, mutta tällä menolla minulla ei ole kahden vuoden kuluttua yhtään alkuperäistä pintaa jäljellä.
    Onko noissa oikeasti noin hemmetin huono pinnoite?
    Ompelin jo neopreenisuojatkin noille mutta eikös se ollut rullautunut ylös juuri silloin kun kivi sattui kohdalle.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •