Eihän nappikaasua tarvii mihinkään muuhun kuin siihen, jos haluaa säädellä avustuksen voimakkuutta portaattomasti ajossa. Se ei ole laiton, jos on pakko polkea, että avustusta tulee, mutta kaasulla voi vain säätää kuinka paljon. Kuten aiemmin todettu, kiinankiteissä se ei näin toimi. Onnistunee Cycle Analystin kanssa ainakin potikalla, joka säätää vaikka maksimitehoa (säätö nollasta vaikka 400W:iin; älkää sekoittako ottotehoa ja sallittua tehoa; ei mopossakaan mitata bensan virtausta ja sen sisältämän energiamäärän perusteella lasketa tehoa, kyse 250W on mekaanisesta antotehosta). Jos nelikantti on ok, niin Cycle Analystiin saa myös voima-anturin kiinni.
Mimmosia kuormia sillä Bullitilla roudataan? No kyl mä silti laittasin varmaan planeettavaihteisen koneen (paitsi jos BionXiin päädyt, se on ihan jees vaikka onkin suora kun ei paina mahottomia). Kyl se varmaan kestää ihan ok eikä jarruta ilman sähköä ajettaessa menoa kuin massansa kautta (josta kaikki ei toki pyöri kun ajellaan ilman sähköä). Noita ajellaan kuitenkin ihan menestyksellä tuplatehoilla meillä sallittuihin nähden. Olen itekin 800W:n ottotehoilla - vähän isommillakin - kokeillut eikä tuo nyt vielä mitenkään pahaa tee.
Akuista:
ehkä ennemmin neljä tollasta 2 rinnan, 2 sarjaan. 16Ah*37V eli joku 600Wh ja 60km heilahtaa heittämällä ja huoletta. Ei kannata ihan rajoille näitä laskea, rupeaa pitkän päälle kyrsimään kyttäillä riittääkö tankki. Mulla riittää 40km ajoon, mut lataan töissä ja kotona silloin kun eepyörällä kurjistelen Espoohon noin 20km. Ennen ajoin puolikkaalla kapalla, ihan hauskaa kun akku paino vaan 1,3kg mut vähän liian raukoilla rajoilla mentiin.
Kirjanmerkit