ElectrobikeGiantHephaFillari
Näyttää tulokset 1 - 30 / 713

Aihe: Sähköpyörä/ sähkö kitin hankinta.

Threaded View

Edellinen viesti Edellinen viesti   Seuraava viesti Seuraava viesti
  1. #11
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    2.092
    Tommonen olis laillinen kyllä. BionXiin saa kaasun (ainakin joihinkin malleihin, http://www.bionxinternational.com/en/service/faqs-bike/) ja BionX tuskin laittomia myy, joten heidän systeemissään se ehkä sitten toimii kuten kuvailet. BionX on kallis ja pakko käyttää heidän komponenttejaan kautta linjan, mutta toisaalta kyllä se päihittää ainakin kontrollerin osalta Kiinasetit heittämällä. Mulle se ei siis sovellu, koska tykkään, että pitää päästä tviikkaamaan mitä lystään, ja onhan toi hintava, mutta melkeen suosittaisin, että tsekkaat ainakin.

    http://www.electrobike.fi/index.php/...jat/bionx.html
    http://bionx.fi/tuotteet.html

    En tiedä miten isoja akkuja näihin saa, mut jos sä töihin ajat, niin lataat siellä lisää. 40km BionXilla pitäis olla ok, kuluttanee vähän vähemmän kuin kiinankitit, ajat vaan sen kotimatkan vähän pienemmällä avustusteholla (muistaakseni neljä vaihtoehtoa ja tässähän on ReGen, jolla voi vähän, vaikkakin vähän, pelailla jarrutuksissa). Jaa, eikun sunhan piti päästä siis 55km. Ei taida onnistua, kysy saako tohon lisäakkua jotenkin. Jotain omavirityksiä näihinkin on varmaan tehty kyl... tai sitte muutat kaupunkiin, tulee lyhemmät matkat muutenkin

    Ja noin ylipäätään mä kyllä tekisin ton napamoottorilla. Vaikka etumoottorilla itse asiassa. Kone erikseen (ehkä 150e), kasaat kiekon ite. Sitte ohjuri joku sopiva (ehkä 100e tai allekin; voin koittaa kattoa vinkkiä jos tarviit), akut RC Li-Po (ehkä 300e riittää... + laturi) tai sitte LiFePO4-kennoista kasaat ja Cycle Analystilla (joku 170e) saa säädettyä semmoseks kun haluaa ja saa tarvittavat datat näytölle. Ei ole mikään amerikantemppu tehdä ite hyvä. Noi Bafangin napamoottorit on ihan ok. Ja voihan tohon laittaa takamoottorinkin, Bafang CST:n ite laittasin, jos taakse pitää saada. Cycle Analystillä ehkä onnistuu toi mitä kaipailit... tosin vaatii ehkä vähän kikkailua... siinä voi käyttää ohjausjännitettä säätämään rajoitusparametrejä, ja jos laitat sen säätämään maksiminopeutta, niin ehkä sitä vois ajatella kaasukahvana. Emmä kyllä oikeen näe tarvetta tommoselle. Riittää kun avustuksen saa pois päältä ja päälle tarvittaessa. Mut tolla sen voi tehdä myös portaattomaksi, muistaakseni.

    Edit: Tässä vähän konkretiaa:
    tommosia (linkki alla) ostat kuus, kolme aina keskenään rinnan (lataa kaikki täyteen samaan jännitteseen balansoivalla laturilla ennenkuin kytket...) ja sinne ne kaks kolmen pakettia sarjaan. Ja 55km on totta. Massaa nelisen kilogrammaa. Laturi löytyy samasta kaupasta, mullon Imax B6, mut osta joku mistä lähtee kybän sarjaan 5A (eli ~200W... ehkä 3A eli ~120W riittää, se on kyl jo viis tuntia täyteen...) ja lataa 10 kennon sarjakytkennän kerralla. Mullon noita akkuja neljä, kaks rinnan ja ne paketit sarjassa, eli 10s ja 10Ah. Noi ei ole hirvittävän pitkäikäisiä, itellä vielä alle sata sykliä takana ja kun en aja jatkuvasti, niin ei ole haitannut. Pari vuotta ikää akuilla ja vielä lähtee yli 8Ah paketista, joten ei ne nyt ihan nopeesti kuole. Tosin olen säilyttänyt puolillaan, joka auttaa.
    http://hobbyking.com/hobbyking/store...Lipo_Pack.html

    Noita napamoottoreita ja ehkä ohjureitakin vois hankkia ehkä ihan sopuhintaan, jos joku kuuden...kymmenen kimppa saatais kasaan...
    juminy muokkasi tätä : 03.03.2014 at 21.27

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •