GiantHephaFillariElectrobike
Sivu 45 / 62 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 35 43 44 45 46 47 55 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.321 - 1.350 / 1839

Aihe: Garmin edge 800

No eikö muuten ole aika vaikea todentaa ostopäivää??

Uus päivitys 810 piti bluetooth päällä mukisematta, löysi heti ja pysy kiinni. Ei katkonu niiku edellisessä päivityksessä.
    fillari10.blogspot.fi
    www.kareisenpyorakorjaamo.net
    Itse yrittäjä

Ja jos ei halua välttämättä tukea Suomen kauppoja niin tuolla on halvimmat hinnat mitä oon Euroopasta löytänyt: http://www.handtec.co.uk

Toimitus ainakin etelään noin vuorokaudessa. Kannattaa vertailla pakettihintoja / itse kasattuja settejä, koska ainakin osa tuotteista on edullisempia erikseen pakettiin valikoituna...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti jhalmar Katso viesti
    Ja jos ei halua välttämättä tukea Suomen kauppoja niin tuolla on halvimmat hinnat mitä oon Euroopasta löytänyt: http://www.handtec.co.uk

Toimitus ainakin etelään noin vuorokaudessa. Kannattaa vertailla pakettihintoja / itse kasattuja settejä, koska ainakin osa tuotteista on edullisempia erikseen pakettiin valikoituna...
    Jos ei käytettyä(muistakaa yv) löydy niin kyllä taidan sitten kuitenkin kannattaa kotimaassa sijaitsevia puljuja.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti milan1 Katso viesti
    Jos ei käytettyä(muistakaa yv) löydy niin kyllä taidan sitten kuitenkin kannattaa kotimaassa sijaitsevia puljuja.
    Joo, ei niissä niin isoja hinnan eroja ole. Esim. tuon tunnetusti edullisen brittiläispuoti Handtecin Edge 800 perfbundle kustantaa lähetyskuluineen euroihin muutettuna 332 € ja jos vehje löytyy esim. Verkkiksen hyllystä (kuten Hesassa ainakin) niin hinta on 350 €.

Itse en ainakaan tuon hinnaneron takia viitsisi ulkoa tilata, etenkin kun ne takuuasiat ym. palautukset ovat kokemukseni mukaan varsin kivuttomat verkkiksen kanssa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ketti Katso viesti
    Uusin päivitys 810:aan meni heittämällä sisään jopa ilman pyöräasetusten sekoamista. Samoin uusi iphonen connect apps tuntuu toimivan ilman jatkuvaa historialatausta. Pysyisikö jopa bluetoothyhteys nyt pätkimättä?
    Jep, ei enää yhteys- eikä latausongelmia iphonen appsin kautta. Kannattaa päivittää uusin versio.

Olen viimeisen parin viikon aikana päivittänyt edge 810:n, ja samoihin aikoihin GC iphone appi on päivittynyt. Edge päivitys meni lähes kitkatta (jotkut näytöt eivät ole ihan ennallaan), mutta GC on lakannut lähettämästä suoritteita itsestänsä Stravaan. Onkohan kenellä muulla vastaavaa ongelmaa?
    http://veloviewer.com/athlete/931321/

Onko kokemusta Garminin kadenssisensorista? http://www.bike-discount.de/en/buy/s...or-gsc10-38335

Aika järeältä näyttää verrattuna esim polarin sensoriin. Ajattelin vain, että jos olisi hieman toimintavarmempi ja onhan tuo halvempikin kuin se polarin anturi.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Eeppa Katso viesti
    Onko kokemusta Garminin kadenssisensorista? http://www.bike-discount.de/en/buy/s...or-gsc10-38335

Aika järeältä näyttää verrattuna esim polarin sensoriin. Ajattelin vain, että jos olisi hieman toimintavarmempi ja onhan tuo halvempikin kuin se polarin anturi.
    Sen verran järeä että itse ainakin myin ko laitoksen välittömästi eteenpäin kun tilasin oman Edgeni aikoinaan. Turhaa painoa pyörässä.

Toki asiaan auttaa se että perstuntumalta osaa sanoa muutaman kierroksen tarkkuudella kyllä oman kadenssin vaikkei compuutteri kadenssia näytäkkään ruudulla. Ei tarvii tuohon enää digitaalista mittausta, omat aivot riittää.

Milloinkahan tulis G900:nen maailmalle. Ei millään viitti 810:aan päivittää 800:sta. Toivottavasti 900:ssa olis jotain kivaa extraa sit niin saisi "järkisyyn" upgreidille ja voisi 800:sen lahjoittaa vaikka vaimon pyörään. Eli jos jollain on infoo niin suapi kertoa. Vai tietääkö google jo kaiken kuten yleensäkin?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti VesaP Katso viesti
    Sen verran järeä että itse ainakin myin ko laitoksen välittömästi eteenpäin kun tilasin oman Edgeni aikoinaan. Turhaa painoa pyörässä.
    -piti ihan punnita: 20 grammaa. Ja mittaa samalla myös nopeuden ja siirtää dataa ant+:lla - does the job; mitä vielä kaipaat?

Mulla on toiminut moitteettomasti ulkona ja sisällä Garminin gsc10

Miten mittariin lisätään joku kiinnostava kohde, ei siis reittiä?

Laitoin Garmin Edge Touringiin stelvion tiedot hankalla ja hitaalla tavalla:

1) Tein pienen kuvan
    2) Etsin paikan korkeuden ja koordinaatit netistä
    3) Lisäsin paikka- ja korkeustiedon kuvaan Adobe Bridge -ohjelmalla. Koordinaattien aste- ja sekuntimerkit piti muuttaa pilkuksi ja pisteeksi.
    4) Tallensin kuvan JPEG-kansioon

Se löytyy sieltä, mutta menetelmä on hölmön hankala ja hidas.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti PeeHoo Katso viesti
    Miten mittariin lisätään joku kiinnostava kohde, ei siis reittiä?

Laitoin Garmin Edge Touringiin stelvion tiedot hankalla ja hitaalla tavalla:

1) Tein pienen kuvan
    2) Etsin paikan korkeuden ja koordinaatit netistä
    3) Lisäsin paikka- ja korkeustiedon kuvaan Adobe Bridge -ohjelmalla. Koordinaattien aste- ja sekuntimerkit piti muuttaa pilkuksi ja pisteeksi.
    4) Tallensin kuvan JPEG-kansioon

Se löytyy sieltä, mutta menetelmä on hölmön hankala ja hidas.
    Mites vaikka Garmin BaseCampilä? Sillä se pitäisi onnistua ihan näppärästi. Ja nyt kun tota tutkin niin ei se olekaan ihan niin näppärästi kaiketi

Nyt juu muistuupi mieleen tämä juttu kun joskus viime kesänä samaa hommaa kelasin.
    There is no way to use standard CustomPOI`s (.gpi) with the Edge800 at the moment, but it`s possible to store waypoints as POI data by creating an IMG file.

Grugi muokkasi tätä : 03.03.2014 at 12.46
    Kun heti startissa vetää lipat niin loppumatka on pelkkää nautintoa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti okahkonen Katso viesti
    -piti ihan punnita: 20 grammaa. Ja mittaa samalla myös nopeuden ja siirtää dataa ant+:lla - does the job; mitä vielä kaipaat?
    Toisin kuin painoa kommentoineella VesaP:llä, niin minulla ei niinkään ollut mielessä tuo paino, vaan koko muuten. Eli lähinnä ulkonäköhaitta.

Toisin kuin painoa kommentoineella VesaP:llä, niin minulla ei niinkään ollut mielessä tuo paino, vaan koko muuten. Eli lähinnä ulkonäköhaitta.

Ensinnäkin GSC10 on melekonen jööti. Toisekseen se(kin) välillä parittuu todella huonosti mun Edge 500:lle. Ja on pian huonoin sensorivaihtoehto nojailukäyttöön. Eikä ole edes halapa.

Nyt on Edge 500 bundlen kombosensori ja sykevyö paritettuna eTrex 30:lle, ei mitään ongelmia... Toista Garmin bundlea tuskin ostan vaikka olis nk "halvempi".

Sent from my Lumia 1020 using Tapatalk
    -Mika :: http://goo.gl/7OtRW

Tekeleet: Off-road täpäri @ 2012, Vendetta kopio @ 2012
    Kaupalliset: MetaPhysic 700c @ 2011, M5 CrMo lowracer @ 2010

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Grugi Katso viesti
    Nyt juu muistuupi mieleen tämä juttu kun joskus viime kesänä samaa hommaa kelasin.
    There is no way to use standard CustomPOI`s (.gpi) with the Edge800 at the moment, but it`s possible to store waypoints as POI data by creating an IMG file.

Kiitos! Olen kai sitten tehnyt oikein, mutta hankalasti. Fillarimessuilla on Garminin osasto, pitää kysyä vielä sieltä.
    Jos Googlen tms. kartat näyttäisivät löydetyt osoitteet koordinaatteina, homma helpottuisi hieman.

Mulla on tommonen http://www.bike-discount.de/en/buy/a...smitter-133229
    Pienempi ja mittaa vain kadenssia. Ei oo kyllä kaunis tuokaan.

Kiitos! Olen kai sitten tehnyt oikein, mutta hankalasti. Fillarimessuilla on Garminin osasto, pitää kysyä vielä sieltä.
    Jos Googlen tms. kartat näyttäisivät löydetyt osoitteet koordinaatteina, homma helpottuisi hieman.
    Google Earthista saa placemarkista kyllä koordinaatit aika helposti ja siitä sitten liittäisi ne kuvatiedostoon.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Anaxagore Katso viesti
    Mulla on tämmöset:

Ovat möhköjä mutta halapoja joten menettelee. Magneetit on aika paskat jotka mukana tulee, parhaat on olleet Suunnon ANT-sensoreiden mukana tähän mennessä.

Kombona on tämmönen:

Tässä on jo vähän yritystä...

Sykevyönä toimii Edgessä CycleOps PowerCal:

Vähän kalliimpi kuin halvin mahdollinen Garmin "comfort" sykevyö mutta tämä on olevinaan myös tehomittari. On paljon mukavampi päällä kuin tuo mun Edgen mukana tullut vanhanmallinen "kova" vyö:

Kun ovat ANT+ niin vaihtoehtoja löytyy eivätkä ole kaikki ainakaan hinnan kiroissa.
    -Mika :: http://goo.gl/7OtRW

Tekeleet: Off-road täpäri @ 2012, Vendetta kopio @ 2012
    Kaupalliset: MetaPhysic 700c @ 2011, M5 CrMo lowracer @ 2010

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Anaxagore Katso viesti
    Kiitos! Pienempi ja halvempi. Täytyy tilata.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti okahkonen Katso viesti
    Mistä noita saa?

Ja sanotaan nyt vielä kerran jos joku sattui missaamaan tämän aikaisemmista posteista: Renkaiden kierroksia mittaava anturi on matkan mittauksessa selvästi tarkempi kuin pelkkä GPS. Nättiä näissä garminin mittareissa on lisäksi se, että se itse GPS:n avulla kalibroi tuon toisen mittarin, ei tarvitse itse arvuutella renkaan kehän pituutta.

Joten mielestäni se, että ostaa hienon mittarin ja sitten rampauttaa sen ominaisuuksia kun ei kehtaa ripustaa anturia pyörään on pikkuisen, sanoisinko hupsua. Samasta syystä jättäisin sen pelkän kadenssianturin kauppaan ja ottaisin komboanturin, jos olis pakko vaihtaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Grugi Katso viesti
    Google Earthista saa placemarkista kyllä koordinaatit aika helposti ja siitä sitten liittäisi ne kuvatiedostoon.
    Kiitos, kokeilen! Ei se silti iha helppoa ole.

Olen käyttänyt noin 2 000 km viime kesänä, hyvin on toiminut. Joskus satunnaisesti on näyttänyt lenkin maksimikadenssiksi jotain 250, mikä on pitänyt sitten manuaalisesti korjata Garmin Connectissa.

Kiitos, kokeilen! Ei se silti iha helppoa ole.
    Tässä nyt ihmetellyt tuota POI hommaa ja siihen keksin sellaisen ratkaisun että loin XXX.jpg tiedoston niin pienennä kuin mahdollista (5x5pix/1kb)
    Testissä kopion kyseistä "kuva" tiedostoa tiettyyn kansioon useamman kappaleen ja nämä sitten importtasin Garmin BaseCamp sovellukseen.
    BaseCampissa sitten vein "kuvan" haluamaani paikkaan kartalla ja nimesin halutulla tavalla esim. Kiva mesta. Tämän jälkeen kuvalle "Send to device".
    En ihan heti uskonut itekkään mutta niin se vaan oli lisännyt kuvaan koordinaatit mihin kuvan olin kartalla laittanut eli automaattisesti osaa homman vaikka kuvassa ei GPS tietoa ole ennestään.
    Laitteessa nämä omat "POI" paikat löytyy "Minne" ja "Sijainnit" valikosta sillä nimellä minkä nimen tosiaan "kuvalle" on antanut.

Ja nyt kun lisää ihmettelin niin onnistuuhan toi ihan ilman mitään kuvien lisäämisiä, sen kun vaan tekee Way pointin kartalle ja nimeää miten tahtoo ja laittaa jopa kuvakkeen sille jos tahtoo ja siirtää laitteeseen.
    Samalla lailla näkyy sijainneissa ja siihen kohteeseen voi sitten laitteella suunnistaa.
    Grugi muokkasi tätä : 03.03.2014 at 23.59

Kiitos! Löytyy siis noinkin läheltä. Täytyy käydä hakemassa tuollainen.

Fillarimessuilla on Garminin osasto, pitää kysyä vielä sieltä.
    Olen asioinut Garminin Suomen supportin kanssa, ja valitettavasti tälläkin palstalla on parempi tuntemus heidän laitteistaan kuin heillä.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •