ElectrobikeHephaGiantGarmin
Sivu 3 / 44 EnsimmäinenEnsimmäinen 1 2 3 4 5 13 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 61 - 90 / 1317

Aihe: Cyclocross VOL. II

  1. #61
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.281
    Heille, ketkä vielä uskovat, että krossipyörästä saa vauhdin pois vannejarruillakin, on näköjään tullut tarjolle kaunista Columbuksen Zonaa suht edulliseen hintaan ja valmiiksi Suomeen rahdattuna.



    (Kuva ei ole Velobian, vaan lainattu intternetin syövereistä - stemmi on liian lyhyt ja stonga notkahtanu.)

    Ps. Hyvällä omalla tunnolla voi laittaa Open Prota alle, eikä tartte tapella sisureiden kanssa sisärenkaattomaan käyttöön tarkoitettujen vanteiden takia
    stenu muokkasi tätä : 22.02.2014 at 08.28
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  2. #62
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JohannesP Katso viesti
    Kiinnostaisi myös kuulla Vaporin lokarimahdollisuuksista lisää.

    Itselleni cyclo olisi jonkinasteinen kompromissi työmatkakulkineena ja harrasteajossa. Kuivina kesäpäivinä käyttäisin ehdottomasti maantiepyörää ja sadepäivinä auto ainut vaihtoehto. Mutta niille kevät-,syys- ja kesäpäiville kun tiet ovat aamusta märkänä olisi mukava käyttää lokaria. Kuitenkaan cyclolenkeillä en nää lokareista mitään hyötyä joten kohtalaisen kivuton irrottaminen olisi kiva (saako nuo Canyonin omat lokarit helposti irti ja takaisin paikoilleen?).

    Pikalokareita en ole viimesen 10v aikana käyttänyt ja sellainen mielikuva etteivät ne hirveän hyvin suojaa ja paikallaan pysyminen heikkoa.

    Hintaeroa noilla ei ole merkittävästi kun kysyi tarjousta Vaporista ja se olisi enemmän omaan mieleen harrasteajossa. Työmatkassa Canyonin lokarit olisi kiva. Sitkun osaisi viellä päättää...
    itellä oli kans canyon inflite loppumetreille mukana. Ja varmaan jos olisi AL9.0 mallia ollut oikealla runkokoolla saatavilla oisin sen ottanu. Mut ei ollu, ja AL8.0:n väri tökkii pahasti (tulee vanha inhokki hybridi mieleen). Väri siis ratkaisi pelin Vaporille

    Eiköhän ne lokarit sinne saada istutettua...

  3. #63
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.177
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti IncBuff Katso viesti
    Ei muuten ole helppoa löytää suht keveitä levarikiekkoja järkihintaan joita voisi vielä käyttää reilummilla paineilla.....
    Tuolta toisaalta (kun Slow kehui hankkineensa Kinesiksen 29er-kiekot) johdattelin itsen saman firman CX-kiekkoihin, Kinesis Crosslight CXDisc:

    http://www.kinesisbikes.co.uk/produc...sslight-cxdisc
    http://road.cc/content/review/69946-...-cxdisc-wheels

    Winstanleyltä ~330€
    http://www.winstanleysbikes.co.uk/pr...sc_V3_Wheelset

    Eihän tuo ~1800g erityisen kevyttä ole, mutta leveähkö vanne ja tuossa road.cc:n testissä mainitsevat ajaneensa sujuvasti maantiekumeillakin.
    Maksimipaineista ei sitten olekaan puhetta missään eikä tubeless-valmiudesta.

    Vois olla kokeilun arvoinen setti. Siirtää kakkoskiekoiksi sitten jos ei miellytä?

    ---
    Karella ollut fillari jo monta päivää eikä vieläkään kuulu fiilistelyjä
    JackOja muokkasi tätä : 24.02.2014 at 10.36


  4. #64
    IncBuff Guest
    Nuohan vois olla joo jos jaksais kiinnostua uudestaan. Vähä ehkä arvokkaat kakkoskiekoiksi. Tarviiko joku osasarjaa, en taida jaksaa rakentaa mitään.

  5. #65
    Liittynyt
    10/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    615
    Eka versio Pickenflickistä. Kumit eri paria ja laittamatta tubelesseiksi. Testilenkillä vähensin satulan keulimista ja laskin satulaa 3 mm. Vaijerivedoissa säätämistä ja sahaa pitää näyttää ruodolle.


    Korson Kaiku / Hi5bikes.fi

    http://vapaaratas.blogspot.fi

    "Cyclocrossin eräs etu on ettei se kestä kauan." - Eugène Christophe.

  6. #66
    Liittynyt
    09/2013
    Paikkakunta
    Hel
    Viestit
    1.527

    Peukalo ylös

    Varsin tyylikäs. Tarrattomuus tuo arvostettavaa selkeyttä.

    *muoks*

    Millainen ajotuntuma?
    Memento mori

  7. #67
    Liittynyt
    10/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    615
    Möhköetusellakin pikkuisen vikkelämpi käänteissään kuin Cross-check. Tasakokoisilla renkailla varmaan muuttuu vielä ohjaus. Cross-check olikin liian juna.

    44 cm tangolla sellainen pakettiautomainen ote, maastossa toimii. Keula on kevyt ja kätevästi nosteltavissa, ei ole etupainoinen laite.

    Runko tuntuu tehokkaalla tavalla jäykältä, samoin haarukka, paitsi droppien päissä etukiekko elää sen verran että välillä jarrulevy kuuluu. Läpiakselit varmaan seuraava edistysaskel rossihommissa.

    Mukavuudesta ysi. Tärinän suodattaa tosi hyvin mutta terävämmissä iskuissa ei spöijaa niin kuin Cross-check.
    Korson Kaiku / Hi5bikes.fi

    http://vapaaratas.blogspot.fi

    "Cyclocrossin eräs etu on ettei se kestä kauan." - Eugène Christophe.

  8. #68
    Liittynyt
    01/2008
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    970
    Iha stanan hieno!!

    E: miltä välitykset tuntuu?

  9. #69
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Porvoo
    Viestit
    969
    Karella on hillityn tyylikäs menopeli!
    Sometimes you need to wander off from the path to find what you are really searching for

  10. #70
    Liittynyt
    10/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    615
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Takamisakari Katso viesti
    miltä välitykset tuntuu?
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kare_Eskola Katso viesti
    Tänään ajelin testilenkin Pickenflick-rossarilla. 40t sudenhammas edessä, 11-36t takana, Sram X9 Type 2 mediumina ja Rivalin kaffat.

    Toimi kuin unelma. Ketjun kireydessä on tosiaan melko tavalla varaa. Ainoa yllätys oli että vaijerinkireydelle ei tietenkään ole pikasäätöä kahvassa eikä vaihtajassa. Pitää laittaa joku barrel adjuster väliin.

    Välitykset toimivat maantietä kruisiessa hyvin. Tavallista isommat pykälät huomasi asvaltilla mutta vaihtelevassa maastossa niistä on vain hyötyä.
    Korson Kaiku / Hi5bikes.fi

    http://vapaaratas.blogspot.fi

    "Cyclocrossin eräs etu on ettei se kestä kauan." - Eugène Christophe.

  11. #71
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.281
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kare_Eskola Katso viesti
    Eka versio Pickenflickistä.
    Ens syksyn VPCX:iä ja HEL CX:iä ei sitten tarttekaan ajaa ollenkaan, koska voittaja on jo selvillä. Vaikka ei se ihan yksinomaan taidakaan johtua hienosta pyörästä.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  12. #72
    Liittynyt
    10/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    615
    Aattelin kisat ajaa rostsekillä fiksinä niin on hauskempaa.
    Korson Kaiku / Hi5bikes.fi

    http://vapaaratas.blogspot.fi

    "Cyclocrossin eräs etu on ettei se kestä kauan." - Eugène Christophe.

  13. #73
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    40
    Pelagolla tullut päivitetty versio Stavangerista, any thoughts arvon ammattilaiset?

    http://pelagobicycles.com/bicycles20..._from_store=en

  14. #74
    Liittynyt
    01/2014
    Viestit
    972
    Kiinnostavan tuntuinen ratkaisu, mutta hinta vaikuttaa aika kovalta.

  15. #75
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.177
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kare_Eskola Katso viesti
    Kovasti on hieno ja itseä kuumottaa ko. kapine lujasti tositarkoituksella. Kiinnostaisi tsekata tuo livenä ja saatankin laittaa aiheesta yyveetä...


  16. #76
    Liittynyt
    10/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    615
    Stavangerin keskiö on ihan saakelin korkealla yleispyörään. Se tekee pyörästä horjakan ajaa ja vaikean nousta satulaan. Mitään hyötyä siitä ei ole yleispyörän käyttötarkoituksessa.

    Tuollaisia bb dropeja on vanhan liiton belgialaisissa kisakrossareissa. Oliskohan Pelagolla nyt kopioitu vähän liian vanhat ja benelux-maiset piirustukset?
    Korson Kaiku / Hi5bikes.fi

    http://vapaaratas.blogspot.fi

    "Cyclocrossin eräs etu on ettei se kestä kauan." - Eugène Christophe.

  17. #77
    Liittynyt
    04/2012
    Viestit
    70

    Felt F5X

    Tervehdys, olen aikeissa vahtaa fillaria uudempaan ja paikallinen kivijalkakauppias teki mielestäni asiallisen tarjouksen Feltin F5X:stä. Minkälaisia kokemuksia tuosta fillarista ihmisillä on? Itselläni käyttötarkoitus tulisi olemaan pääasiassa työmatka-ajo ja huviajelu asfaltti- ja sorapintaisilla teillä.

    Itselläni tuo olisi aika suuri hyppäys pyörätyypistä toiseen, vanhasta teräsrunkoisesta 90-luvun alkupuolen hybridistä, hiilikuitucycloon. Vaihto on kuitenkin väistämättä edessä johonkin uuteen fillariin. Ympärivuotisesti ajettava työmatka, joka on osittain raskaasti suolattua maantienlaitaa ja suola on syönyt vanhan sotaratsun teräsrungon siihen pisteeseen, että muistuttaa paikotellen raumalaista pitsiä ja voimansiirtokin on jo uusittu sen verran monta kertaa, että ei enää viitsisi tuohon enempää raha sijoittaa.

  18. #78
    Liittynyt
    09/2009
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    107
    Miten olisi cyclolla talvikauden ulkopuolella ja talvella vanhalla fillarilla? Cyclo ei ole parhaimmillaan kapealla/jäisellä/sohjoisella tien pientareella.

  19. #79
    Liittynyt
    07/2012
    Viestit
    200
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti KriHa Katso viesti
    Miten olisi cyclolla talvikauden ulkopuolella ja talvella vanhalla fillarilla? Cyclo ei ole parhaimmillaan kapealla/jäisellä/sohjoisella tien pientareella.
    Sellaisella alustalla crossarilla nimenomaan ajellaan?! Ainakin minä.

  20. #80
    Liittynyt
    04/2012
    Viestit
    70
    Tämäkin olisi vaihtoehto, jos tuo vanha runko ei olisi ihan "finaalissa". Takahaarukan toisesta vaakaputkesta poljinkeskiön päästä metalli mureni ruosteena pois, kun puhdistuksen yhteydessä irtomaalin poistin ja nyt siinä on n. puolen sentin levydeltä putken suuntaisesti ilmaa teräksen tilalla 5 cm:n matkalla. Pysyy vielä kasassa kun varovasti ajaa, mutta "laina-ajalla" mennään. Tietenkin jos jostain saisi jonkun vanhan rungon ja vaihtaisi kilkkeet siihen... onhan tässä nyt melkein kevät ovella, joten cyclolla voisi painaa tästä eteenpäin syksyyn asti ja siinä ohessa askarrella

    Mutta kokemuksia kaipailen tuosta F5X:stä, onko minkälainen laatu, ajettavuus, jne.

  21. #81
    itsellä yleiskäyttökrossari hankkimatta. Uusi Stavanger näyttää kyllä hyvältä, samoin Straggler ja tietty tuo Karen Pickenflick. Noista kyllä taitaisi parhaiten jokapaikanhöyläksi sopia tuo Straggler.

  22. #82
    Liittynyt
    02/2013
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    590
    stagglerin omistajalta,ääni staglerille,vaikka palstalaiset suosittelee luultavasti kaikkia muita hienoja crossareita,niin omaani olen ollut tyytyväinen.

  23. #83
    Liittynyt
    09/2009
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    107
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti PekkaO Katso viesti
    Sellaisella alustalla crossarilla nimenomaan ajellaan?! Ainakin minä.
    Makuasioita mutta itse ajelen mieluummin maasturilla kelirikkoaikana. En koe cycloilua nautittavaksi jos alla on liukasta jäätä, sohjoa tai lumipöperöä, varsinkin kun vierestä suhahtelee nelipyöröisiä ohi.

  24. #84
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.177
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti cigant Katso viesti
    stagglerin omistajalta,ääni staglerille,vaikka palstalaiset suosittelee luultavasti kaikkia muita hienoja crossareita,niin omaani olen ollut tyytyväinen.
    Voitko yhtään avata mikä Stragglerissa on hyvää? Mistä löysit omasi?


  25. #85
    IncBuff Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti cigant Katso viesti
    stagglerin omistajalta,ääni staglerille,vaikka palstalaiset suosittelee luultavasti kaikkia muita hienoja crossareita,niin omaani olen ollut tyytyväinen.
    Kärsiikö kysyä pyörän ja kuskin mittoja? Tuo geo kun näyttää vähän oudolta.

  26. #86
    Liittynyt
    02/2013
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    590
    Voitko yhtään avata mikä Stragglerissa on hyvää? Mistä löysit omasi?
    Pidän yleensäkin surlyn tavasta tehdä asioita(omistan myös KM:n),joten täysin objektiivinen en osaa rungon suhteen olla,mutta yritän.Geo on mielestäni toimiva.Numeroitten kautta en osaa asiaa valottaa,mutta mielestäni erittäin vakaa ajettava.Runko taipuu moneksi;Monster-cross,tilaa löytyy isommalle renkaalle,aina 2.2 ? tuumaiseen asti.Soveltuu esim.talviajokiksi kapeimmilla cx kumeilla,ja kuvittelisin,että mitä mainioin matka-ajokki.Takadropit mahdollistavat helpon muunneltavuuden sinkula/fix käyttöön.Levyjarrut,on itselleni se ainoa oikea.Tavarateline sekä lokasuoja kiinnikkeet.Keväisin ja syksyisin ei pyhähousut kastu,kun saa täyspitkät lokasuojta helposti kiinni.Steel is real..

    Miinuksena;painava,ruma kapeilla kumeilla,suolainen hinta.

    One bike rule 'em all,ajatuksella oman runkoni hankin.Tässä vaiheessa toiminut vielä ainoastaan työmatka/yleisenä liikkumis välineenä,mutta tulevana kesänä matkajoa ja mosnter-crossia luvassa.Poluille mennään sitten maasturilla.

    Omani löysin singlespeed.nl:stä,ennen joulua ainoa paikka,josta oman -koon runkoa saatavilla(activesport.uk toinen,mutta asikaspalautteiden perusteella,singlespeed.nl veti pidemmän korren).

    Kärsiikö kysyä pyörän ja kuskin mittoja? Tuo geo kun näyttää vähän oudolta.
    Kärsii,ja saa kysyä.Geo:a en osaa kommentoida numeroiden valossa.Istuintuntumalta 58 cm.n runko 182 cm:ä pitkälle kuskille,on juuri sopiva.Pidemmällä stemmillä 56 cm.n runko olisi varmaan ollut sopivampi,mutta kun 60 mm.n stemmi löytyi jo omasta takaa,joten isompi runkoko lähti tilaukseen(olin aluksi tilaamassa 56 cm.n runkoa,mutta viime hetkellä päädyin astetta isompaan kokoon).

    Runko ollut ajossa reilu kaksi kuukautta,ja vielä ei ainakaan ole käynyt harmittamaan sen hankinta

  27. #87
    IncBuff Guest
    Mä olen 5cm pidempi ja oon miettiny 56cm ja 58cm välillä. Tarkoitus ois kyllä ajaa 100-110mm stemmillä. Mun mielestä crossariin kuuluu väh. tuon mittainen stemmi ja tykkään kompaktista rungosta joten tällä hetkellä valinta ois tuo 56cm.

  28. #88
    Liittynyt
    09/2010
    Paikkakunta
    HKI
    Viestit
    13
    Itse oon 180 ja 56 kokoinen Straggleri kiikarissa. Stragglerissä taitaa päteä geon suhteen samat säännöt kun Cross Checkissä, eli vaakaputken pituus ei saa kokoa valitessa olla kaikki kaikessa.

  29. #89
    Liittynyt
    05/2004
    Paikkakunta
    pönde
    Viestit
    1.958
    Olen 184 ja 58cm cross-check / straggler on just sopiva 110mm stemmillä. Vaakaputki ei tunnu käytännössä niin pitkältä kuin geometriataulukon perusteella voisi olettaa. 56 olisi pieni, joutuisi pitämään aivan järkyttävän määrän spacereita


  30. #90
    Liittynyt
    02/2013
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    590
    ^ selvennyksenä,ajan tällähetkellä riserilla.Droppi tulossa kesäksi,ja satula tulee vaihtumaan brooksiin,tällöin voi olla tarvetta stemmin pidennykselle..

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •