HephaFillariElectrobikeGiant
Sivu 64 / 134 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 14 54 62 63 64 65 66 74 114 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.891 - 1.920 / 4013

Aihe: Työmatkatemmon säännöt?

Suomen ainoa kaupunkioikeudet omaava risteys
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Fuuga Katso viesti
    Kyllä välttäminen on pop, mutta silti sulla on näköjään vielä sisäistämättä TMT:n perusluonne .
    Taisin jälleen kerran unohtaa luterilaisen angstin läsnäolon kaikkialla. Amen.
    SLAVA UKRAINI! Oikeat päätökset eivät tunnu valinnoilta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti marmar Katso viesti
    Todellisuudessa et edes nähnyt suurinta osaa samaan suunataan ajaneista.
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mosse Katso viesti
    Toki näin kaikki kanssani, siis samaan aikaan yhdessä minun kanssani, samaan suuntaan liikkuvat. Hehän olivat siinä aivan vieressä kanssani, minun kanssani. Ja kaikki hävisivät. Olen suorastaan pöyristynyt väitteestäsi, että olisin tarkoittanut kaikkia ihmisiä, jotka kyseisenä aamuna liikkuivat samaan suuntaan kuin minä. Eiväthän he olleet minun kanssani.

Alleviivatun osalta kaipaisin lähdettä, josta näkee kaikki samaan suuntaan ajaneet, paljonko heitä oli. Vai heitelläänkö täällä faktaväittämiä ihan mutupohjalta? Häh? Vai olitko reitin varrella laskemassa pyöräilijöitä? Häh? Toisaalta tämä on kyllä epärelevanttia, koska jos muita kuin minun kanssani samaan aikaan samaan suuntaan ajaneita olisi ollut, olisin kyllä ohittanut heidätkin. Ja nauranut räkäisesti mennessäni!
    Mikä sun työmatkan pituus on?
    Jos se on vaikka 10 km, niin kun liityyt reitille, niin kaikki sun reitillä sillä hetkellä olevat ovat potentiaalisia ohitettavia kaikki riippuu vain sun hitausdesta. Jos yleinen liikennevirta menne 20 km/h keskinopeudella ja sinä kaahaat 40 km tunnissa keskinopeudella, niin kaikki jotka olivat sillä hetkellä yli reitin puolivälin ehti sun hitauden takia alta pois ja et pystynyt niitä ohittamaan.

Jos se on vaikka 10 km, niin kun liityyt reitille, niin kaikki sun reitillä sillä hetkellä olevat ovat potentiaalisia ohitettavia kaikki riippuu vain sun hitausdesta. Jos yleinen liikennevirta menne 20 km/h keskinopeudella ja sinä kaahaat 40 km tunnissa keskinopeudella, niin kaikki jotka olivat sillä hetkellä yli reitin puolivälin ehti sun hitauden takia alta pois ja et pystynyt niitä ohittamaan.
    Mitä sitten?

Tänään oli kiitettävän paljon työmatkapyöräilijöitä liikenteessä ja kaikki kanssani samaan suuntaan liikkuneet ovat HÄVIÄJIÄ!
    Mitä sitten?
    Väitätkö, että reitti oli niin tyhjä, että edelläsi ei ollut muita liikkujia?

Jos siellä jossain sun reitillä oli joku, joka ehti alta pois, niin se ei hävinnyt sulle, koska ajoit liian hiljaa.

Jos siellä jossain sun reitillä oli joku, joka ehti alta pois, niin se ei hävinnyt sulle, koska ajoit liian hiljaa.
    Mitä sitten?

Mitä sitten?
    Alkuperäinen komeentisi jonka lainasin tuohon ylle omaa todennäköisesti vain viihdearvon, eikä sillä oletettavasti ole mitään tekemistä tositapahtumien kanssa. Mutta viihdeketjuhan tämä on muutenkin lukijoille, joten mun puolesta voidaan lopettaa tähän mun simuloituun jatkoon

Mitä sitten?
    Ei mitään.

Joillekin tämä on viihdettä, joillekin elämäntapa...

Terveiset perjantain rastalettiselle Spessu-kuskille, joka nosti kerkeästi nopeutta ja liimautui kantaan, kun Turuntiellä ajoin tasaista vauhtia ohi. Hyvin spurttasit parien liikennevalojen jälkeen ylämäkeen. Oli hauskaa intervallia
    10k-kerhon jäsen

Lainaus Alkujaan tämän lähetti VesaP Katso viesti
    Onko sallittua käyttää TMT:ssa sähköavusteista hybridiä? Väänsin mielestäni miehekkäillä wateilla työpäikan lähistön viimeistä ylämäkeä aamulla maasturillani nappulat asfaltilla suhisten, niin silmäkulmasta näin että ohi lähti joku äijä tuulipuku ja lenkkarit päällä. Kerkesin jo ajatella että no johan on helvetti, kunnes huomasin että kyseessä oli sähköavusteinen pyörä. Vaikka itse näin mistä syystä tyyppi ohi kaahasi, muut ei varmaan sähkövarustusta pyörässä nähneet ja pitivät ko kuskia pyöräjeesuksena mikä kepeesti rullaillen ajaa tiukkaa ylämäkeä 30K tahtia eteenpäin. Oliko tämä häviö vai diskataanko ko tyyppi sähköjensä kanssa?

Mutta näin OffTopikkina täytyy todeta että kätevältä näytti kyllä tyypin meno! Tuskin edes hiki sillä kadenssilla tulee millä se pyöritteli ja vauhti oli huima!
    No itse omistan sähäkän sähkärin ja ajelin kerran töihinpäin noin 28 km/h. Tuli siinä sitten tunne, että joku on peesissä. No tsekkasin taakse ja OLIHAN siinä ALAN MIES katupyörällään, trikoot ja virne naamassa :-) Ekassa pitemmässä ylämäessä tippu kyytistä. No eipä silti, hiton lujaa menevät nuilla katuvehkeillä! Nostan "hattua" kaikille, joilla on keskarit tuolla 30 kympin tuntumassa. Kova nopeus se on...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti jcool Katso viesti
    No itse omistan sähäkän sähkärin ja ajelin kerran töihinpäin noin 28 km/h. Tuli siinä sitten tunne, että joku on peesissä. No tsekkasin taakse ja OLIHAN siinä ALAN MIES katupyörällään, trikoot ja virne naamassa :-) Ekassa pitemmässä ylämäessä tippu kyytistä. No eipä silti, hiton lujaa menevät nuilla katuvehkeillä! Nostan "hattua" kaikille, joilla on keskarit tuolla 30 kympin tuntumassa. Kova nopeus se on...
    Tarkoitat varmaan sitä kertaa, kun ajoin perässäsi maantiepyörällä ja pudotin sut Ilmalassa siinä ylämäessä, kun radan varren KLV nousee sillan päälle?
    Hylkylistalla: Mikrometri, Oatmeal Stout, kivimaa, IncBuff

"Asiatonta. Kaverin itse laatima julkinen hylkylista kertoo jo paljon."

Lainaus Alkujaan tämän lähetti asb Katso viesti
    Tarkoitat varmaan sitä kertaa, kun ajoin perässäsi maantiepyörällä ja pudotin sut Ilmalassa siinä ylämäessä, kun radan varren KLV nousee sillan päälle?
    Joo, et ollut sinä :-)

Onko kukaan pukeutunut työmatkapyöräilijäksi vapaapäivänään ja mennyt ajamaan reittiä edestakaisin aiheuttaen liudan häviöitä?

Ei tietenkään, periaatteessa sattui vain kirjastoreissulle...
    "tasamaiden suuri yksinäinen"

www.mtb-lohja.com

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Halloo halloo Katso viesti
    Onko kukaan pukeutunut työmatkapyöräilijäksi vapaapäivänään ja mennyt ajamaan reittiä edestakaisin aiheuttaen liudan häviöitä?
    Onhan tässäkin topiikissa ollut selostuksia moisesta. Jotain rajaa sentään!

Ei ollut ainuttakaan ohitettavaa tänään. Koskelantielläkään ei kukaan tullut edes vastaan aamutuimaan.

Eilisiltana olisi saattanut joutua joulupukin ohittamaksi, jos olisi ollut tempoilemassa.
    Speksien sattuessa kohdalle ajetaan speksien mukaisesti. Sateen sattuessa kastutaan.

Tämähän toimii myös virtuaalisena tempokilpailijana vähän kuin aasille porkkana.
    "Sinunkin tulisi tietää, että pullot tehdään puhaltamalla, reiät ampumalla, mutta työt vie oman aikansa."

Tappio tuli eilen, ja mitä nöyryyttävimmällä tavalla. Uppoutuneena tokaluokkalaisen bussin takaa-ajoon (leipälajini) ennen aamukahdeksaa Hämeentiellä Toukolassa olin ajautunut hieman keskelle kelviä kun äkkiä huomasin jalkojeni kylpevän taivaallisessa valossa merkiksi siitä että joku haluaa ohi, eikä siinä vaiheessa enää auttanut kuin tehdä tietä.

Hämmästykseni oli suuri kun takaa ampaisi turvaliivihybridin sijasta kakskakkonen jopo aivan järkyttävää vauhtia. Ihmetys muuttui pian ihailun sävyttämäksi hihitykseksi kun seurailin taustalta miten kiituri poimi tempopäänahkan toisensa jälkeen aina Sturenkadulle saakka, missä tiemme erosivat. Epäinhimillisin voimin jopoakilles syöksyi ylämäetkin vastatuuleen lainkaan hidastamatta. Päätin jollakin keinoin yrittää ottaa selvää, mitä tämä kuski ripottelee aamulla muroihinsa.

Tänään kuitenkin luin että on olemassa sähköjopoja, hyikauhistus, ja epäilys alkoi kalvaa mielessä. Ei kai auta kuin pysytellä reitillä ja iskeä jopokuvasto kourassa ja luppi silmässä kantaan ensi kerralla. Murot tai oikosulku!

Eilen taluttelin pyörän kotiin rengasrikon takia. Yksi pyöräilijä polki ohi.

Mitenhän noiden sähköavusteisten kanssa etälamauttimella varustettuna kävisi, jos ajelisi tiukkaan sivupeesiin ja pudottaisi piuhat esim. tässä tapauksessa Jopon tarakkaan ja painaisi nappia...

En tiedä mitä tapahtui viime viikolla sille sähköttimelle (viritetylle), joka suhahti ensiksi kauheaa sotkua ohi ylämäkeen, mutta sitten eräissä valoissa seisomisen jälkeen hyytyi täysin. Olisko akku tai puuro jaloista loppunut. Viheltelin ohi mennessäni.
    "Sinunkin tulisi tietää, että pullot tehdään puhaltamalla, reiät ampumalla, mutta työt vie oman aikansa."

Aamiaismuroista tulikin mieleen että mut ohitettiin alkuviikosta ilman sähköjä ihan sinkulalla ja voi pojat mikä kadenssi kaverilla. Hra Singer kääntyi valoihin Lauttasaaressa ja oli pakko ohi ajaessa kehaista hyvästä kadenssista. Olisi lisäksi pitänyt kysyä millä terästetyillä aamiaismuroilla jalat saa niin vikkeliksi...

(vasta nythän tästä tappiosta kykenee puhumaan)
    Oletko nahnyt varastettua fillariani?
    Metallinvihrea -97 Tunturi Kayapo
    -hopeinen 70mm Marzocchi keula
    -hollowtech keskio
    -mustat DMR V8 avopolkimet

Mä nappasin eilen iltapäivän tihkusateessa herkulliset pisteet jostain crossarista. Nastat ropisten puskin maasturilla ohi ja oikeaoppisesti ihan tien laitaan siinä sivutuulessa ettei se äijä päässyt kostamaan peesistä ja aiheuttamaan mulle tappiota. Elämän pieniä iloja viikonlopun alkajaisiksi.

Eilen aamulla tulin keskustasta päin ja Kirjastosillan ylitettyäni, oikealta tuli joku tummalla Trekin maastopyörällä ja ilman minkäänlaista valoa tai kypärää. Molemmilla sama matka tyksiin päin ja heti, ennen tuomiokirkkoa ohitin tyypin.
    Hienosti se jakso polkea ihan perässä kiinni, mutta ilmeisesti ei puhti riittänyt lähteä ohi
    Kiva että sain vihdoinki jopa vähän haastettakin työmatkalle

Olikos joku palstalaisista, kun kävi peesissä eilen iltapäivällä Mankkaan ostarin kohdalla? Oliko vauhti kuitenkin liian kova?
    Hylkylistalla: Mikrometri, Oatmeal Stout, kivimaa, IncBuff

"Asiatonta. Kaverin itse laatima julkinen hylkylista kertoo jo paljon."

Lainaus Alkujaan tämän lähetti asb Katso viesti
    Olikos joku palstalaisista, kun kävi peesissä eilen iltapäivällä Mankkaan ostarin kohdalla? Oliko vauhti kuitenkin liian kova?
    Vain hävinneiden tarvitsee kysellä.
    • EI, se ei ole optinen harha - se näyttää siltä
    • EI, se ei ole epäselvästi sanottu - se kuullostaa sitä
    • Tunne Todellisuus - Kosketa Maailmakaikkeutta

Nyt se sit tapahtui! Sähkömankelihybridiviheltelijä ohitti mut!! Heinäkuusta asti olen pystynyt tappioita vältteleen, mutta tälle en voinut mitään! Kotimatkalla ajattelin käydä vähän pidemmän kaavan mukaan ajelemassa ja alkumatkasta kaveri suljutti ohi sähköllä.. Sen verran alkaa olemaan jo omat nopeudet tiedossa, eli itse pyörittelin noin 22km/h ja ohittanut ~25km/h. Olisihan voinut kaverin ajaa kiinni ja YRITTÄÄ ohitusta , mutta loppulenkki olisi mennyt sen jälkeen häneksi. On se niin väärin ku eleettömästi voi sotkea tollaista vauhtia.. Onneksi kohta tulee kesä ja omat vauhdit nousevat niin ei tarvi tällaista toisten kokea!!

En tunnusta olleeni temporadalla... kun ajoin asioita laajentuneen suur-Oulun eteläkolkkaan...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti toripolliisi Katso viesti
    Nyt se sit tapahtui! Sähkömankelihybridiviheltelijä ohitti mut!! Heinäkuusta asti olen pystynyt tappioita vältteleen, mutta tälle en voinut mitään! Kotimatkalla ajattelin käydä vähän pidemmän kaavan mukaan ajelemassa ja alkumatkasta kaveri suljutti ohi sähköllä.. Sen verran alkaa olemaan jo omat nopeudet tiedossa, eli itse pyörittelin noin 22km/h ja ohittanut ~25km/h. Olisihan voinut kaverin ajaa kiinni ja YRITTÄÄ ohitusta , mutta loppulenkki olisi mennyt sen jälkeen häneksi. On se niin väärin ku eleettömästi voi sotkea tollaista vauhtia.. Onneksi kohta tulee kesä ja omat vauhdit nousevat niin ei tarvi tällaista toisten kokea!!
    Sattuikohan mulle sama tyyppi kohdalle. Motarin varrelta kun kurvailin laanaojan yli amista kohti niin takana vilkku kirkas valo. Yllättäen se pysyikin siellä vaikka pidin 22-25 km/h vauhtia, valitsin tekun puoleisen kevlin ja heppu amiksen puolen, kaukovainion valoissa odoteltiin sitten yhdessä. Tarakalla oli akkupaketti ja kaveri ajeli sininen takki päällä ja farkut jalassa vihellellen.

Siitä lähdettiin sitten reippaasti ja aika tarkkaan 24.5 km/h GPS:n mittaamana oli se mihin vehkeellä pysty. Koska tämän piti olla vähän pidempi enemmän palauttava lenkki valitsin nöyryyttämisen sijaan peesaamisen ja kaveri käänty kaakkurinkankaalla kaakkuriin jossa tiet erkani ja kiittelin hyvästä peesistä. Mun sykkeet oli kisatasoa jotta pysyin peesissä, yllättäen ylämäissä ei ollu mitään vaikeuksia.

Tuossa nollan tuntumassa olevassa pöperökelissä olis kyllä nöyryytysyrityksessä tullu noutaja aika herkästi...
    -Mika :: http://goo.gl/7OtRW

Tekeleet: Off-road täpäri @ 2012, Vendetta kopio @ 2012
    Kaupalliset: MetaPhysic 700c @ 2011, M5 CrMo lowracer @ 2010

Tutut tuntomerkit, mhelander

Eilen meinas käydä perinteiset kylmät, ku cyclokuski hiipi lentokentän suoralla iskuetäisyydelle. Onneksi olin puolivaloilla ajanut koko matkan, joten pikkuisen vauhtia lisäämällä vältin tappion ja tiputin kuskin rehdisti kyydistä. Kyllähän tuo 29er rullaa kivasti kevyessä lumessa Ei tarvi runtata sitten tippaakaan vaan vähän "pyöritystä" lisäämällä saa vaivattomasti lisää vautia. Edes vaihetta ei tarvinut vaihtaa isommalle. Ole!

Tästä on kohta jo pari viikkoa, mutta yks perjantai sain kyllä tosissaan polkea, pitkästä pitkästä aikaa. Turun Pitkämäen valoissa ohitin 29er sinkulamaasturillani yhden succis-hybridistin ja siitä lähdettiin sitten kohti Härkämäkeä polkemaan hybridisti kannoilla, mutta onneksi ei Härkämäessä tämä enää jatkanut samaan suuntaan (Naantaliin kenties?). Saakeli pulssi oli koholla vielä ½h kotiinpääsyn jälkeen.
    Aika marginaalilaji tää TMT täälläpäin talvisin, tai eihän tätä nyt talveksi enää ole voinut sanoa.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •