Juuri näin kuten Oatmel sanoo.. Nyt ei ole kyse peesailusta vaan TMT:stä.. Sitä paitsi peesaajat on loisia arkiliikkumisessa. Siksi mä ohitan em. tyypit sen verta reilulla vauhdilla, että joutuvat tekemään nopeasti päätöksen tai se on byebye![]()
Juuri näin kuten Oatmel sanoo.. Nyt ei ole kyse peesailusta vaan TMT:stä.. Sitä paitsi peesaajat on loisia arkiliikkumisessa. Siksi mä ohitan em. tyypit sen verta reilulla vauhdilla, että joutuvat tekemään nopeasti päätöksen tai se on byebye![]()
Kun ajaa TMT:tä riittävän täysiä, niin siinä eivät peesaajat pysy kyydissä.
Speksien sattuessa kohdalle ajetaan speksien mukaisesti. Sateen sattuessa kastutaan.
Paikka: Vantaa, Tammisto, kevyen liikenteen väylä Vantaan joen varrella
Aika: 17.10.2013. klo. 06.10
Kohteet/saaliit/uhrit: Kaksi noin kolmekymppistä alfaurosta
Havaitsen saaliit jo reilusti kauempaa heidän käyttämiensä punaisten valojen ansiosta.
Nostan vauhtini tasoa korkeammalle. Matka välillämme lyhenee nopeasti. Pallini kutistuvat rusinoiksi havaittuani saaliiden pyörien olevan kapearenkaisia. Paha juttu, sillä olen maasturilla liikenteessä ja eturenkaan painekkin on hieman liian matala - no, ei voi mitään. Noin 150 metriä ennen lopullista iskua lukitsen etuhaarukan iskunvaimennuksen. Poljen muutaman hetken hieman kevyemmin ja sitten olen valmis. Kaikki tai ei mitään.
Vauhtini kiihtyy, välimatka lyhenee, oikea käteni siirtyy soittokellon painikkeelle, pieni kilaus kellosta, uhrilampaat siirtyvät hieman hämmentyneinä (olen myös aistivinani hienoista pelkoa saaliin liikennehdinnässä) väylän oikeaan reunaan, pulssi nakuttaa tuhatta ja sitten täysillä ohi vasemmalta. Silmäkulmasta havaitsen uhrien olevan alan miehiä ihoa myötäileviä trikoita ja kypäriä myöten.
Seuraavan kilometrin vedän niin lujaa kuin pystyn, ihan vaan varuiksi ettei nitistetyt saa mitään tyhmää päähäänsä, kuten yrittämään vastaohitusta.
Vielä töihin päästyänikin olen lievästi eufoorisessa tilassa ja pari ensimmäistä työtä menee reilusti alle riman.
^ Kuvaus hieman kuivakka, vaikka ohitus ansiokas. Ehkä olit vielä hengästynyt, niin suotakoon anteeksi.
Tänään kattelin kun joku paineli menemään t-paidassa ja pää paljaana. Itellä oli kyllä enemmän roipetta päällä kun tarve. Eikös tuo sitten painanut ohi muodikkaasti ysärimaasturilla. -2. Kylmäkö kangisti vai mikä mutta ohitin sitten sen niinkuin vuonna 2012 teräs'krossarilla'.
Mutta mitä kun... Äh hävisin siis kahdesti kun lämminverinen tempoaja tuli uudemman kerran ohi. -3 (muistaakseni).
Rinnalle polki harrastelija joka rupesi juttelemaan. Ajoimme siis rinnakkain. Tulimme risteykseen jossa hän lähti vasemmalle ja minä oikealle. Käsittääkseni en hävinnyt. Mitä olette mieltä? Tämä on vaivannut jo jonkin aikaa, eikä oikein ole saanut nukutuksikaan.
Jos pitää kysyä, on jo hävinnyt.
Korson Kaiku / Hi5bikes.fi
http://vapaaratas.blogspot.fi
"Cyclocrossin eräs etu on ettei se kestä kauan." - Eugène Christophe.
Tällaista tapahtui tänään iltapäivällä: Hermannin rantatien ekoista liikennavaloista lähtiessäni (metroradan suunnasta katsottuna) minut ohitti hybridillä kiivaasti polkeva herra. Ajelin hissukseen ja annoin välimatkan kasvaa. Seuraaviin valoihin jäin odottamaan vihreää, mutta herra paineli päin punaisia, joten välimatka kasvoi entisestään. Kustaa Vaasan tielle johtavassa pitkässä nousussa yllätyin, kun huomasin herran olevankin vain 100+ m edelläni. Matka ja vauhti olivat ilmeisesti alkaneet hieman painaa. Mäen päällä olinkin jo aivan imussa, mutta omatkin sykkeet olivat ns. tapissa. Käännyimme Intiankaudulle ja sitten Koskelantien ylityksessä jäin taas odottelemaan liikennevaloissa vihreää, mutta herra ei. Ogelissa olimme taas hyvällä näköetäisyydellä ja Käskynhaltijantien alamäessa ohitin herran ennen Kehä I:n ylitystä. Ohituksen jälkeen en enää tehnyt herrasta havaintoja.
En tunne TMT:n sääntöjä, joten kysyn: mitä tuossa tapahtui TMT:n sääntöjen perusteella arvioituna? Tuliko tuossa tasapeli vai saanko jotain hyvitystä kalustosta - herralla siis oli hybridi, mutta itselläni maasturi, jossa on alla Nokian Extremet sisureilla (keula oli descend-asennossa).
helmijak muokkasi tätä : 08.11.2013 at 18.42 Syy: kirjoitusvirhe
"minut ohitti hybridillä"
Kalusto - täysin sivuseikka.
Jos sinut ohitettiin - hävisit. Yksinkertaista.
Tänään oli kiitettävän paljon työmatkapyöräilijöitä liikenteessä ja kaikki kanssani samaan suuntaan liikkuneet ovat HÄVIÄJIÄ! Hahaa, viimein alan keväisen häviön jälkeen taas saamaan ilon takaisin tähän touhuun!!1! Purkaa pölyä!
Todellisuudessa et edes nähnyt suurinta osaa samaan suunataan ajaneista. Kaikki sua ennen reitille ehtineet, joita et ohittanut eivät hävinneet sulle ja myöskään ketään sun jälkeen reitille tullutta et ole voinut ohittaa häviämättä ensin itse. Jos liikennevirta on tasaista ja vaikka nopeutesi olisi 100 km/h, niin et silti voisi voittaa edes puolia samaan suuntaan liikkuneista.![]()
Omalta osaltani taitaa olla työmatkatemmot ohi tältä vuodelta. Olisko 2 pyöräilijää tullut vastaan koko viikolla. Samaan suuntaan ajavia ei ole näkynyt yhtään.
Olin armollinen, en ohittanut!! Rullasin viimeiset 25m ja käännyin eriävälle tielle ohittamisen sijaan. Olisin voinut ohittaa ja koukata, mutta mielummin ihailin "maisemia"!
Työmatkatempo on häviäjien laji jossa kukaan ei voi voittaa. Siinä vaiheessa kun alkaa ajamaan on jo hävinnyt, vain tappiot lasketaan.
Onko sääntöjen vastaista hommata taustapeili pyörään. Huomaisi mahdolliset ohittajat aiemmin.![]()
Eilen 18.11. noin klo 16.30 minua riivasi jonkinlainen kuormapyörä Viikintiellä ja Latokartanonkaarella itäänpäin. Aivan hirveää kyytiä kulki, joutui ylämäetkin ajaa isolla limpulla että pysyi takana. Tunnustakaa joku?!
Onko sääntöjen vastaista ohittaa ajamalla päin punaisia valoja? Onko sääntöjen vastaista ohittaa oikaisemalla keskeltä risteysaluetta? Onko sääntöjen vastaista tämä, tuo tai se? Kunnon TMT-kuski ei kysele miten toinen saatetaan häviölle tai miten vältetään itse häviö. TMT:ssä tärkeintä ei ole miten tapahtui vaan mitä tapahtui.
"Sinunkin tulisi tietää, että pullot tehdään puhaltamalla, reiät ampumalla, mutta työt vie oman aikansa."
Speksien sattuessa kohdalle ajetaan speksien mukaisesti. Sateen sattuessa kastutaan.
Prkl olin varma että siinä on pakko olla sähkömoottori, en vaan kehdannut päästää rinnalle jos ei olisi ollutkaanMeinaa kuskin paikka olisi ajaa ylämäkiä isommilla estradeilla kuin Viikin työmatkatemmossa, jos luomuna noin kulkee.
Toki näin kaikki kanssani, siis samaan aikaan yhdessä minun kanssani, samaan suuntaan liikkuvat. Hehän olivat siinä aivan vieressä kanssani, minun kanssani. Ja kaikki hävisivät. Olen suorastaan pöyristynyt väitteestäsi, että olisin tarkoittanut kaikkia ihmisiä, jotka kyseisenä aamuna liikkuivat samaan suuntaan kuin minä. Eiväthän he olleet minun kanssani.
Alleviivatun osalta kaipaisin lähdettä, josta näkee kaikki samaan suuntaan ajaneet, paljonko heitä oli. Vai heitelläänkö täällä faktaväittämiä ihan mutupohjalta? Häh? Vai olitko reitin varrella laskemassa pyöräilijöitä? Häh? Toisaalta tämä on kyllä epärelevanttia, koska jos muita kuin minun kanssani samaan aikaan samaan suuntaan ajaneita olisi ollut, olisin kyllä ohittanut heidätkin. Ja nauranut räkäisesti mennessäni!
Jospa marmar laskee kaikki , joiden suuntavektori on 90 astetta sinun suuntavektoriisi 90 asteen kulmassa olevan isoympyrän suhteen. Ottakaa siitä selvää mitä se tarkoittaa.
"Sinunkin tulisi tietää, että pullot tehdään puhaltamalla, reiät ampumalla, mutta työt vie oman aikansa."
Pysytäänpä asiassa: työmatkatempo EI ole mitään teoreettista filosofiaa, vaan raakaa ja säälimätöntä toimintaa. Ja muiden vajavaisuuksista saatavia kicksejä.![]()
SLAVA UKRAINI! Oikeat päätökset eivät tunnu valinnoilta.
Hääppönen muokkasi tätä : 21.11.2013 at 08.43 Syy: mitä sviddua tämä tiedostokone taas teki tekstiin?
SLAVA UKRAINI! Oikeat päätökset eivät tunnu valinnoilta.
Kyllä välttäminen on pop, mutta silti sulla on näköjään vielä sisäistämättä TMT:n perusluonne.
"Sinunkin tulisi tietää, että pullot tehdään puhaltamalla, reiät ampumalla, mutta työt vie oman aikansa."
Kirjanmerkit