Kyllähän tuommoinen toiminta harmittaa. Eikä noin pitäisi tapahtua.
Täällä pohjoismaissa tottuu siihen, että asiat sujuvat suurinpiirtein niinkuin sovitaan, mutta ei kannata luulla, että kaikkialla olisi näin. Tuommoisia ohareita ei varmaan voi mitenkään kokonaan välttää, mutta jonkinverran sillä että asioi hieman suurempien ja kalliimpien toimijoiden kanssa. Autovuokraamoissa Herz, Avis jne. Pyörävuokraamoissa Kanarian saarilla BikePoint ja FreeMotion ovat tunnettuja ja laadukkaita. Itse olen käyttänyt myös DigaSporttia pyöränvuokraukseen ja mitään ongelmia ei ollut.
http://diga-sports.de/index.php/bike-rental-498.html

Olen sopinut pyörät etukäteen sähköpostilla johon olen saanut kuittauksen. Pyörät olen hakenut liikkeestä sovitusti ja palauttanut ajallaan. Palautuksessa liike on tarkastanut pyörät ja palauttanut 50euron pantin, kun mitään vikaa ei ole ollut.
FreeMotionissa pyörät olivat palautettaessa liikkeen mielestä kunnossa vaikka toisesta hajosi poljin meidän käytössä. Katsoivat, että kuluva osa ja saakin kulua käytössä.
Olen vuokrannut vain maastopyöriä ja molemmissa paikoissa on suurella tarkkuudella tarkistettu, että kiekot ovat palautettaessa suorat.

Toivottavasti saamme tänne jatkossakin tietoa hyvistä ja huonoista vuokrakokemuksista. Hylätään huonot ja käytetään hyviä ;-)