FillariGiantElectrobikeHepha
Sivu 19 / 372 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 9 17 18 19 20 21 29 69 119 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 541 - 570 / 11131

Aihe: Suuri Fatbike-rengaskeskustelu.

  1. #541
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Savonlinna
    Viestit
    613
    Ei ole burppailua Budilla esiintynyt edes 0.3 bar paineilla, ehkä teippaus ihan reunaan asti auttaa sen verran.

  2. #542
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.777
    Eikö sitä reunaa ole pakko teipata, kun siinä on vanteen kasausreiätkin? Vai oletteko tukkineet nämä reiät jotenkin muuten? Muutenhan vanne on kohta täynnä litkua sisältä.

    Pellekengillä ei ole burppailua esiintynyt, vaikka kaikkia muita tubeless ongelmia kylläkin. Mutta voihan olla että RD:lla voima tulee eri kulmassa vanteen ja renkaan reunakohtaan ja sen takia burppaa Budilla, mutta ei kapeammilla renkailla…
    ealex muokkasi tätä : 13.02.2014 at 11.21

  3. #543
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.937
    Olen laittanut vaan pienet pätkät teippiä niiden kaasureikien (vai mitä lie...) päälle. En nyt jaksa tutkia ja kokeilla erilaisia juttuja kun villari on myynnissä... :/

  4. #544
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Savonlinna
    Viestit
    613
    Niinhän ne reiät onkin ihan siellä reunassa, joten sen takia vedinkin teipin ihan reunaan asti..

  5. #545
    mutanaama Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ealex Katso viesti
    Eikö sitä reunaa ole pakko teipata, kun siinä on vanteen kasausreiätkin? Vai oletteko tukkineet nämä reiät jotenkin muuten? Muutenhan vanne on kohta täynnä litkua sisältä.

    Pellekengillä ei ole burppailua esiintynyt, vaikka kaikkia muita tubeless ongelmia kylläkin. Mutta voihan olla että RD:lla voima tulee eri kulmassa vanteen ja renkaan reunakohtaan ja sen takia burppaa Budilla, mutta ei kapeammilla renkailla…
    Mun mielestä RD:n kehä on umpikamaa, mutta tuo vanteen kasvattaminen teipillä pitääkin kokeilla eturenkaaseen, jahka sen jaksan virittää.

  6. #546
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.777
    Niinpä näyttäisi olevan, eli parempi vanne tubeless-käyttöön pitäisi teoriassa olla.

    RD:

    CS:

  7. #547
    Liittynyt
    08/2007
    Paikkakunta
    Nuuksion kupeessa
    Viestit
    3.483
    Lisätän tänne myös Dillinger 5
    Pinna löystyy kun ketju kiristyy.

  8. #548
    mutanaama Guest
    Tänään burppaili sitten BFL.
    Nyt vedetään sitten teippi vanteen reunaan asti ja tempastaan tilalle pakasta vedetty BFL. Mut hyvin näki, miten endo vaan kiipes siinä missä BFL suti paikallaan.

  9. #549
    mutanaama Guest
    120 tpi endomorph 1200g

  10. #550
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Keskuspuiston kylki
    Viestit
    1.771
    Black Floyd on kevein

  11. #551
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.937
    Surlyn renkaistahan on ainakin joistain malleista olemassa Ultralight malli, mutta ei hajua mistä saa ja tunnistaako niitä jotenkin.

    http://surlybikes.com/blog/post/how_fat_can_we_go

  12. #552
    zipo Guest
    Kattokkaa se ketjun ensimmäinen viesti,hyvissä topiikkeissa perustaja päivittää sinne faktat tai tärkeät linkit.
    On sitten vuosisiivouksen aikaan helpompi pelastaa data uuteen ketjuun.

  13. #553
    Liittynyt
    09/2011
    Viestit
    1.702
    Kumpi on parempi cethotubeless-halkisisuri? Bmx vai 26"
    http://yle.fi/elavaarkisto/artikkelit/polkupyorailysta_pitaisi_muodostua_suomalainen_urh eilulaji_102121.html#media=102119

  14. #554
    Liittynyt
    08/2007
    Paikkakunta
    Nuuksion kupeessa
    Viestit
    3.483
    MUTUNA väittäisin että 24" on parempi, istuu tiukemmin vanteen ympäri.
    Pinna löystyy kun ketju kiristyy.

  15. #555
    Liittynyt
    10/2012
    Viestit
    141
    Omasta kokemuksesta sanoisin että 24" on parempi, mutta sekin tuntuu vähän löysältä verrattuna 20" sisuriin. 20" on paras vaihtoehto ympärysmittansa puolesta, mutta sen kanssa on ongelmana saada sisuri ylettymään leveyssuunnassa vanteelle.

  16. #556
    Liittynyt
    09/2011
    Viestit
    1.702
    Jos gettosisuri on hieman löysemmällä niin luulisi myös kestävän paremmin kun ei tule niin helposti "puhkireikää". Niin ja prestalla pitää saada marketista> oisko sittenkin 26"
    http://yle.fi/elavaarkisto/artikkelit/polkupyorailysta_pitaisi_muodostua_suomalainen_urh eilulaji_102121.html#media=102119

  17. #557
    24" oli tie mun onneen. Meni just ympäri ja kuitenkin sopivan lörppö että otti kontaktia koko renkaan reunojen pintoja pitkin että sai tornipumpulla helposti ilmat sisään. Ei oo mitään pehmusteita gheton alla.

  18. #558
    Liittynyt
    09/2002
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    966
    Koitin tehdä tubeleksen ilman halkaistua sisuria ja keskikorotuksia. Eihän se tietenkään tämän kylän kompuroilla noussut vanteelle mutta muutama ruiskaus Bräkleeniä sisään ja tulta perään niin johan nous ja nopeesti

  19. #559
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.087
    Käänsin BFL:n takana takaperin, ainakin pikatestin perusteella vetopito parani jonninverran, liekkö totuus vai psykologista, muilla kokemuksia?!!

  20. #560
    mutanaama Guest
    Ehdottomasti takaperin ainakin talvella. Toistepäin tuppaa vaan suddaamaan lumella.

  21. #561
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Lohja / Pirunnummi
    Viestit
    546
    Saako noita irtosieluisia tubless venttiilejä ja litkua yleensä hyvin varustetuista pyöräliikkeistä vai mistä ootta hankkineet? Aattelin kokeilla teippaus versiota RD:lle ja Husker du renkaille viimeinkin, kun toi Motonetkin tossa vieressä on, mistä saan gorillateipin ja telttapatjan...

  22. #562
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.087
    Varmaan ihan JK-Shopista lohjalla löytyy, tai sitten jostain isommasta pk-seudulla, pääsääntöisesti ainakin täällä tampereella ollu hinnat sillä tasolla, ettei kannata ulkomailta tilailla..

  23. #563
    Liittynyt
    08/2003
    Paikkakunta
    eteläisellä keskivantaalla
    Viestit
    12.081
    Kyllä niitä saa kotomaastakin jos on kiiru. Vähemmän hätäinen tilaa vaikkapa seeärseeltä.
    Shimaani muokkasi tätä : 18.02.2014 at 20.34 Syy: Olimpas taas hidas... :-)

  24. #564
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.087
    Jösses että on seeärseellä kallista ja tohon vielä odottelu+pk:t..

    siis ei ainakaa yhtää halvempaa ku kotomaassa..

  25. #565
    Liittynyt
    08/2003
    Paikkakunta
    eteläisellä keskivantaalla
    Viestit
    12.081
    Noi seeärseen hinnat on melko eläväisiä, kannattaa heittää kamat koriin ja iskeä kii silloin ku hinta on allaalla. Ei sovi hätäisille

  26. #566
    Voi kiesus! Aikaisemmin väänsin Floaterin tubelekseksi... väärin päin... sit tänään kun toisen vuoro oli niin eiköhän sekin mennyt väärin päin... Vaikka erityisesti katsoin että nyt menee oikein! Noh nyt on kuitenkin kummatkin kunnossa. Jos tulisi vielä muita kuin paskakelejä niin jaksaisi lähteä metsäänkin kokeilemaan noita virityksiä.

  27. #567
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    Outoa sinänsä tuo burppailu noilla Surlyn vanteilla, kun vois kuvitella, että ei burppaile, kun on, niin kehuttu, et pysyy vielä 0bar kumi kuitenkin vielä kehällä. No eihän tuo absoluuttisesti burppailua poista. Staneja odotellessa. Mites noi Fatback:in vanteet toimii tubelessinä jotenkin muistin syövereissä pyörii ajatus, että olis Stanin lisenssillä tehty reuna vanteissa?
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  28. #568
    ^itse ihmettelin kans samaa. Meikä kun ei meinaa saada bfl:ää pois RD:stä kuin kahdella kädellä voimalla vääntäen. Mulla ainakin nuo tuntuu ihan jämähtävän tuohon vanteelle.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Ylämäkeä seuraa aina alamäki - ainakin jossain vaiheesa

  29. #569
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Keskuspuiston kylki
    Viestit
    1.771
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antza44 Katso viesti
    Mites noi Fatback:in vanteet toimii tubelessinä jotenkin muistin syövereissä pyörii ajatus, että olis Stanin lisenssillä tehty reuna vanteissa?
    Hyvin. Reilu 10min mulla menee per kiekko tehdä homma pitkän kaavan mukaan. 70mm kehälle liuska Scotchlite- heijastinnauhaa, lukitus pätkällä teippiä. Toppauksena käytän Climaband- nauhaa, sitä kaksi kierrosta keskelle kehää ja päälle ilmanpitävä teippi. Venttiilin kohtaan pätkä gorilla-teippiä ja siihen puikolla reikä. UST-vena kiinni ja bud kehälle niin että kumin reunat on sen toppauksen päällä. Tuosta nousee tornipumpullakin, mut laiskana käytän kompuraa. Napsuu paikalleen kumin reunan kosteusasteesta riippuen 1,5-2barissa.

    Ei oo ollu pysyvyysongelmaa. Vaikka venttiilistä kiertää sielun irti ja antaa ilman tulla pihalle, joutuu kumin ihan voimalla vääntämään irti kehän reunasta.

  30. #570
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.087
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mutanaama Katso viesti
    Ehdottomasti takaperin ainakin talvella. Toistepäin tuppaa vaan suddaamaan lumella.
    eilisellä kunnon testilenkillä tuli todettua oikeaksi ratkaisuksi, vetopidon parantuminen suhteessa rullauksen "huonontumiseen" oli mainio, eli minäkin suosittelen kaikille BFL:a käyttäville takarenkaan kääntämistä "takaperin" ainakin talvikaudeksi..

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •