GiantElectrobikeGarmin
Sivu 14 / 29 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 4 12 13 14 15 16 24 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 391 - 420 / 860

Aihe: Retro MTB, fotoja ja jorinaa

  1. #391
    Liittynyt
    01/2004
    Paikkakunta
    Earth, Finland, Kymi
    Viestit
    343
    Mielenkiintoinen tuo titaanirunkoinen. Olisiko se teetetty jollain ja brändätty Tunturiksi? Mitäs, jos katsoisit siitä Equillarista runkonumeron? Sen avulla voisit varmaan kysyä asiaa myös suoraan Tunturilta. Ja kuvahan helpottaisi tätä tunnistamista ns. huomattavasti. Tulee vähän mieleen poliisin etsintäkuulutukset, kun etsitään tummiin pukeutunutta miestä
    "Go anywhere, but with a smile on your lips." M.C.

  2. #392
    Liittynyt
    09/2001
    Paikkakunta
    Turun lähellä...
    Viestit
    2.270
    Tunturilla oli aikoinaan XTR M900 sarjalla ja Marczochin -keulkalla varustettu titaani Equilar. Maksoi muistaakseni jonkin 20000mk.
    Runko oli tehty itäisen rajamme takana ja Tunturin Teami kuski noilla pääasiassa ajelivat, tuskin kovin montaa myytiin puhtaasti asiakkaille kaupoista.

    Edit... titaanipyörän malli taisi olla myös Supreme, jossain vaiheessa

    Tässä vasemmalla:
    Shamus muokkasi tätä : 14.02.2014 at 10.36
    *** teamvelocycling.fi /nonamesport.com / fat-bike.fi ***

  3. #393
    Liittynyt
    01/2004
    Paikkakunta
    Earth, Finland, Kymi
    Viestit
    343
    Just. Näin epäilinkin. Moratihan teki Sunnin titaanirungot. Siinähän on miltei Mig alla, kun näillä ajelee. EDIT: Upea kuva! Tässähän tuntee itsensä ihan nuoreksi ja hurjaksi. Nyt vielä kesä jostain.
    "Go anywhere, but with a smile on your lips." M.C.

  4. #394
    Liittynyt
    10/2008
    Paikkakunta
    kaarina
    Viestit
    561
    [IMG]Equillar Pitäis vielä saada lokasuoja taakse, tarkoittaa soukempaa rengasta, käyttö on pääosin cityä.

  5. #395
    Liittynyt
    10/2008
    Paikkakunta
    kaarina
    Viestit
    561
    Equillarin dropout - on vähän erikoisen näköinen, johtuuko rungon valmistusmateriaalista, alumiini? Vaihtaja on XTR[/IMG]

  6. #396
    Liittynyt
    01/2004
    Paikkakunta
    Earth, Finland, Kymi
    Viestit
    343
    Hienokuntoinen pyörä. Nuo Michelinin(?) vihreät renkaat on hienot. Manitoun joustokeulojakaan ei juuri näe missään enää. Onkos tuo 100 mm joustolla oleva SX LT? Minulla oli sellainen Nakiksessa, mutta alkoi runkogeometria tulla vastaan sen kanssa. Onko Suomessa osaamista näiden huoltoon? Minulla olisi SX -R huoltoa vailla.

    Rungon dropoutista tulee mieleen Spessun (Merida) Crux alurunko. Muutenkin vaikuttaa työn jälki tuossa hyvin asialliselle.

    Tuosta Tunturin tiimipyörästä olisi mielenkiintoinen juttu Tekniikan Maailmassa:
    8/1999 Esittely:
    Harvojen herkkua
    - GT XRC 2000
    - Kona Chute
    - Schwinn Homegrown
    - 4-Bager All-Mountain
    - Steppenwolf Tycoon CT
    - Tunturi Equillar Team Issue

    Onkos joku taltioinut lehteä?

    Tuolla olisi vielä yksi pala suomihistoriaa myynnissä: http://www.tori.fi/vi/9768677.htm

    Juttelin myyjän kanssa ja tämä olisi n. 21" runko. Kaverille pitäisi saada n. 17-18-tuumainen, joten etsintä jatkuu.
    sunny muokkasi tätä : 13.02.2014 at 23.02
    "Go anywhere, but with a smile on your lips." M.C.

  7. #397
    Liittynyt
    08/2007
    Paikkakunta
    J:kylä
    Viestit
    1.187
    itekin katoin just et hienot kumit ja pyörä..ps Kysy kirjastosta tota lehtee..

    Lähetetty minun GT-I9506 laitteesta Tapatalkilla

  8. #398
    Liittynyt
    01/2004
    Paikkakunta
    Earth, Finland, Kymi
    Viestit
    343
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti janne kuivakangas Katso viesti
    itekin katoin just et hienot kumit ja pyörä..ps Kysy kirjastosta tota lehtee..

    Lähetetty minun GT-I9506 laitteesta Tapatalkilla
    Juu, lehtihän on myös Tekniikan Maailman verkkopalvelussa luettavissa. Lähinnä ajattelin, että joku lähtisi tekemään verkkosivua näille suomipyörille. Sen kaltaiseen nuo skannaukset voisi olla ihan hyviä. Retrobiken foorumeillakaan ei näitä suomipyörien esitteitä ole, jos joku ottaa asiakseen.


    Muuta jorinaa:
    Kun retroharrastus tuntuu yltyvän, niin tulee helposti kiusaus ostaa pyörä, kun halvalla saa. Myyjät vielä ruokkivat tätä systemaattisesti jättämällä koon ilmoittamatta. Jos myyjä horisee jotain pyörään kasvamisesta ja jo kuvassa näkyy, ettei satula ole sinnepäinkään oikealla korkeudella, niin pitäisi viimeistään kellojen soida.

    Alla olevan linkin takana on havainnollinen taulukko pyörän oikeaan kokoon. Sanoisin, että jos tällä haarukalla pyörä ei satu, niin älä osta! Maastoajossa mikään ei tapa intoa niin nopeasti, kun väärän kokoinen pyörä.

    https://www.ebicycles.com/bicycle-to...ke/traditional
    sunny muokkasi tätä : 16.02.2014 at 02.54
    "Go anywhere, but with a smile on your lips." M.C.

  9. #399
    Liittynyt
    08/2007
    Paikkakunta
    J:kylä
    Viestit
    1.187
    Juu hyvä idis. .tykkäisin itekkin..

    Lähetetty minun GT-I9506 laitteesta Tapatalkilla

  10. #400
    Liittynyt
    02/2011
    Paikkakunta
    Nakkeby
    Viestit
    33
    Otinpa TM 1/93 tämmöiset keulahistoriikkikuvat ihmeteltäväksi;

    https://lh3.googleusercontent.com/-m...213_220450.jpg

    https://lh5.googleusercontent.com/-R...SET%25255D.jpg


    Edit; linkkien fiksausta


    Sampus muokkasi tätä : 13.02.2014 at 23.39

  11. #401
    Liittynyt
    09/2007
    Viestit
    471
    Tuollainen odottaa saunan vintillä inspiraation heräämistä. Vielä viime kesän se palveli katukäytössä sinkulana. Nyt kevääksi se saa ainakin vaihteet ja uudet kumit. Pitää vielä mallailla käykö 100mm reba keulille vai mennäänkö jäykkänä. Tarkoitus olisi kesällä ajaa sillä pari tapahtumaa mm. Tahko

  12. #402
    Liittynyt
    10/2008
    Paikkakunta
    kaarina
    Viestit
    561
    Kumit on Michelin Wild Life lite S, Pyörästä sen verran että se lienee runsaan 10 vuoden takaa, myyjä ei ollut varma oliko hän ostanut sen markka- vai euroaikana, toisen lähteen mukaan näitä runkoja on tehty 2000-luvun alkupuolella.

    Ostin tämän käyttöpyöräksi, maastoon ei ole tarkoitus kovin paljoa mennä. Myyjän mukaan sillä on ajettu vähän. Se on myös rakennettu hänelle, 195 cm. Itse olen 198 ja koko on syy juuri sen hankintaan. Tuli Torista vastaan saman tien kun tuli mieleen hankkia uusi ostoskassi, oli vieläpä vajaan kilsan päässä.

    Reidet eivät ole enää neljänkään vuoden takaisessa kunnossa, vaikka käytän fillaria ympäri vuoden samaan tapaan. Pyörä on vetävän näköinen nykyasussaan mutta suunnitelmissa on mm korottaa ohjaustankoa jotenkin ja järjestellä taakse kurasuoja. Kovin paljoa en tuohon välittäisi laittaa rahaa ja kaiken laiton ostan. Muutaman vuoden kuluttua saatan siirtää voimalinjan kiekkoineen Nishiki Timbuktuun, -94, sillä Tunturilla ei voine hinata Bob Yakia, ovat vielä eri osoitteissa, mutta siltä näyttää.

    Retro kiinnostaa kaiken kaikkiaan - ykköspyöränä on Pelagon Stavanger Rohlofilla - rakentelemaan minusta ei ole.

    Tuo linkkaamasi sivusto oli mielenkiintoinen ja varmaan OK varsinaisessa maastokäytössä. Minun käyttöni on retki / city ja siinä 24" Nishiki tuntuu monta kertaa pieneltä. Tosin olen nyt nostanut ohjaustankoa tuntuvasti[IMG]nishiki[/IMG]

  13. #403
    Liittynyt
    01/2004
    Paikkakunta
    Earth, Finland, Kymi
    Viestit
    343
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti via Katso viesti
    Kumit on Michelin Wild Life lite S, Pyörästä sen verran että se lienee runsaan 10 vuoden takaa, myyjä ei ollut varma oliko hän ostanut sen markka- vai euroaikana, toisen lähteen mukaan näitä runkoja on tehty 2000-luvun alkupuolella.

    Ostin tämän käyttöpyöräksi, maastoon ei ole tarkoitus kovin paljoa mennä. Myyjän mukaan sillä on ajettu vähän. Se on myös rakennettu hänelle, 195 cm. Itse olen 198 ja koko on syy juuri sen hankintaan. Tuli Torista vastaan saman tien kun tuli mieleen hankkia uusi ostoskassi, oli vieläpä vajaan kilsan päässä.

    Reidet eivät ole enää neljänkään vuoden takaisessa kunnossa, vaikka käytän fillaria ympäri vuoden samaan tapaan. Pyörä on vetävän näköinen nykyasussaan mutta suunnitelmissa on mm korottaa ohjaustankoa jotenkin ja järjestellä taakse kurasuoja. Kovin paljoa en tuohon välittäisi laittaa rahaa ja kaiken laiton ostan. Muutaman vuoden kuluttua saatan siirtää voimalinjan kiekkoineen Nishiki Timbuktuun, -94, sillä Tunturilla ei voine hinata Bob Yakia, ovat vielä eri osoitteissa, mutta siltä näyttää.

    Retro kiinnostaa kaiken kaikkiaan - ykköspyöränä on Pelagon Stavanger Rohlofilla - rakentelemaan minusta ei ole.

    Tuo linkkaamasi sivusto oli mielenkiintoinen ja varmaan OK varsinaisessa maastokäytössä. Minun käyttöni on retki / city ja siinä 24" Nishiki tuntuu monta kertaa pieneltä. Tosin olen nyt nostanut ohjaustankoa tuntuvasti[IMG]nishiki[/IMG]
    Ainakin kuvan perusteella Tunturin ajoasento vaikuttaisi teknisesti olevan kunnossa, eli lähtisin siitä ajatuksesta, että pyörä on oikean kokoinen. Se on aina hyvä lähtökohta kaikenlaiseen ajoon ja mahdolliseen asennon hienosäätöön. Monesti selän väsyminen pakottaa pitkillä kavereilla asennon viilaamiseen ei-niin-makaavaksi, kunnes loppukesästä makaavampaan asentoon on jo taas kasvanut sisälle. Nettikaupoissa on ohjainkannattimia, joissa kulmaa voi säätää, mutta parempi tietysti on, jos saa määritettyä stemmin oikean pituuden ja itselle sopivan kulman. Myös ns. riser-ohjaustanko ilman noita nousukahvoja alkaa olla tätä päivää ja itsellekin se toi iloa ajoasentoon ja tunteihin satulan päällä.

    Jokin Intersportin perustakalokari voisi mennä. Emännällä on sellainen ollut toistakymmentä vuotta, on ainakin maksanut itsensä takaisin.

    Laitanpa nyt kuvan omasta retrotalvikulkineesta. Mitään kovin radikaalia ei ole tapahtunut. Ohjainlaakeri päivittyi hieman uudempaan, mutta samanlaiseen Ritcheyn malliin. Rengastuksessa eteen tuli ISP. Takana on Schwalbe myös, mutta renkailla on ikäeroa noin 15 vuotta! Kuvassa näkyvä juomapullo räksähti pakkasessa tänään, kun tarjosin siitä kaverille vettä. Olihan se järkytys, kun pullolla ikää vasta vajaat toistakymmentä vuotta ja hintaakin aikoinaan täydet 2 markkaa.

    sunny muokkasi tätä : 16.02.2014 at 03.33
    "Go anywhere, but with a smile on your lips." M.C.

  14. #404
    Liittynyt
    01/2004
    Paikkakunta
    Earth, Finland, Kymi
    Viestit
    343
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti V-P.V Katso viesti
    Tuollainen odottaa saunan vintillä inspiraation heräämistä. Vielä viime kesän se palveli katukäytössä sinkulana. Nyt kevääksi se saa ainakin vaihteet ja uudet kumit. Pitää vielä mallailla käykö 100mm reba keulille vai mennäänkö jäykkänä. Tarkoitus olisi kesällä ajaa sillä pari tapahtumaa mm. Tahko
    Onpas hieno KHS. Tuossa ohjainkannattimen kulma on jo lähellä negatiivista, joten sillä voi varmaan jonkin verran kompensoida 100 mm keulaa. Sunniin vaihdoin 80 mm keulan 00-luvun alussa ja se toi jo ajettavuuteen aika radikaalin muutoksen. Sunnin orkkiskeuloissahan oli sellaiset huumaavat 40-55 mm joustoa. 80 mm keulat v-jarrutapeilla on kuitenkin nyt jo todella kiven takana, niinpä on paha lähteä sellaista suosittelemaan. Itsekin kyllä voisi ostaa RS Sidin 63-80 mm joustolla, jos joku on luopumassa.

    Pitäisiköhän tuo Tahkon kierto ottaa ohjelmaan monen vuoden tauon jälkeen. Viime vuoden Finlandia oli tosin jo melkoinen kulttuurishokki. Monet asiat olivat muuttuneet reilussa kymmenessä vuodessa. Takapään rento jutustelu oli poissa ja joka ukko painoi verenmaku suussa. Onhan sitä Finlandiaa joskus aikoinaan tullut painettua vauhdikkaammin, mutten nyt ole sitä kovin aika-ajokisaksi koskaan mieltänyt tavallisten kuolevaisten sarjassa. Kymmenisen vuotta sitten oli Gary Fischer Marathon Cup, jota pidin hauskana ajatuksena. Polut olivat nopeavauhtisia, eivätkä yliteknistä kivenkiertoa juurakkohelvetissä. Sopi vallan mainiosti retropyörille ilman joustoa. Tahko nyt on aina ollut Tahko ja se on pikemminkin sellainen matka ja selviytysmiskokemus sisäavaruudessa. Vesisadetta ja mutaa tuntuu riittävän jokaiselle vuodelle.
    sunny muokkasi tätä : 16.02.2014 at 03.28
    "Go anywhere, but with a smile on your lips." M.C.

  15. #405
    Liittynyt
    01/2004
    Paikkakunta
    Earth, Finland, Kymi
    Viestit
    343
    Tunturi Supremesta löytyi kuva foorumijutusta, joten lainataan se tähän "oikeaan" ketjuun.

    Toivottavasti pyörä pääsi hyvään kotiin. http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...uri-Supreme-XT

    Minusta 200e on sikahalpa noinkin raresta suomipyörästä. Jos ei näissä nyt nähdä kultuurihistoriallista arvoa, niin on turha ihmetellä tilannetta myöhemmin.

    http://pavesbazar.blogspot.fi/2013/1...aprojekti.html
    "Go anywhere, but with a smile on your lips." M.C.

  16. #406
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.295
    Meillä on tällainen -98 Kilauea edelleen ahkerassa käytössä. Ehkä se kelpaisi tänne, vaikka ei aikakausikorrekti olekaan: Reynolds 631 -putket, Project 2 keulilla, 2x8-voimansiirto (Runkoa vanhemmat XT-kammet Middleburnin rattailla, Sram Rocket -vivut ja X9-vaihtaja), DT Hügi/DT Revo/DT XR 4.1. Kevyt ja kiva ajaa. Rungon ostin 2000-luvun puolivälissä uutena silloisen Konan Espanjan maahantuojan jämävarastosta muistaakseni 150 eurolla. Keula ei ole alkuperäinen. Kokonaisena pyöränä myydyissä -98 Kilaueoissa oli joustokeula ja logot eri väriset, kuin runkoina myydyissä. Kilauea on jonkun kerran kiertänyt Tahkonkin ja siellä muuten on viimeisen kymmenen vuoden ajan pääasiassa kärsitty sateen sijaan helteistä eli mukaan vaan

    stenu muokkasi tätä : 16.02.2014 at 08.22
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  17. #407
    Liittynyt
    01/2004
    Paikkakunta
    Earth, Finland, Kymi
    Viestit
    343
    Kertakaikkisen upea Kona väriä myöten. Laitetaanpas nyt vielä emännän Nakamurasta kuva. Ollut meillä uudesta saakka (-98). Pyörä haettiin Lahdesta, kun Kymenlaaksossa ei näitä ollut tarjolla. Loppuvuodesta olivat sitten saaneet jonkin jämäerän.

    Muuten on alkuperäistä osaa, mutta ohjainkannatin päivittyi lyhyempään ja takakiekko ja satula vaihtuivat, kun auto ajoi kolarissa pyörän takapään yli. Jotain pyörän runkoputkien jämäkkyydestä kertoo, että vain kiekko antoi periksi. Se korvattu satula muuten näkyi jatkavan elämäänsä, kun näin sen vielä Mielakan XC-kisoissa jollain aloittelevalla kisakuskilla. Mustassa satulassa valkoisella Nakamura-teksti ja satulan koko takakylki kolarissa rispaantunut. Onkohan vieläkin olemassa, ken tietää. Jopa takalokari on alkuperäinen kaupan yhteydessä ostettu. Pari kertaa olen sen kiinnityksen korjannut, kun L-kappale on pettänyt maastorytyytyksessä. Etulokari ja joustohaarukka tuli Kouvolan Silvesportista (rip). Tämä on nyt toinen pyörä, missä keula keikkuu, eli ihan hyviä nuo alkupään Manitout.
    sunny muokkasi tätä : 16.02.2014 at 18.13
    "Go anywhere, but with a smile on your lips." M.C.

  18. #408
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Uantaa
    Viestit
    10.340
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sampus Katso viesti
    Otinpa TM 1/93 tämmöiset keulahistoriikkikuvat ihmeteltäväksi;

    https://lh3.googleusercontent.com/-m...213_220450.jpg

    https://lh5.googleusercontent.com/-R...SET%25255D.jpg


    Edit; linkkien fiksausta
    Hyvä skannaus, sama lehti löytynee jostain arkistoista. Ehkä tässä voi tunnustaa että Quadra ja Flexstem on ollut ajossa, jälkimmäinen viittä vaille samanlaisessa kuin Paven postaama Supreme LX.

  19. #409
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Ihan mielenkiinnosta, oliko tuosta joustostemmistä enemmän hyötyä vai haittaa?
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  20. #410
    Liittynyt
    01/2004
    Paikkakunta
    Earth, Finland, Kymi
    Viestit
    343
    Olisikohan tämä sopiva hetki mainita, että myyntitarjouksia otetaan vastaan max. 63 mm joustavasta keulasta
    "Go anywhere, but with a smile on your lips." M.C.

  21. #411
    Liittynyt
    08/2007
    Paikkakunta
    J:kylä
    Viestit
    1.187


    Lähetetty minun GT-I9506 laitteesta Tapatalkilla

  22. #412
    Liittynyt
    08/2007
    Paikkakunta
    J:kylä
    Viestit
    1.187
    Cannondale M800 Nastat alla Tanko vaihettu onone Mary Brooksin satula 3x8 sramin kiertovaihteet /x7 Takavaihtaja. .muuten pidän orkkisena tosin kesällä 2,5 /2,3 Nokia nbx alla Kiva on kurvailla !

    Lähetetty minun GT-I9506 laitteesta Tapatalkilla
    janne kuivakangas muokkasi tätä : 18.02.2014 at 00.46

  23. #413
    Liittynyt
    09/2007
    Viestit
    471
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti sunny Katso viesti
    Onpas hieno KHS. Tuossa ohjainkannattimen kulma on jo lähellä negatiivista, joten sillä voi varmaan jonkin verran kompensoida 100 mm keulaa. Sunniin vaihdoin 80 mm keulan 00-luvun alussa ja se toi jo ajettavuuteen aika radikaalin muutoksen. Sunnin orkkiskeuloissahan oli sellaiset huumaavat 40-55 mm joustoa. 80 mm keulat v-jarrutapeilla on kuitenkin nyt jo todella kiven takana, niinpä on paha lähteä sellaista suosittelemaan. Itsekin kyllä voisi ostaa RS Sidin 63-80 mm joustolla, jos joku on luopumassa.

    Kiitos. Tuokin (KHS) on muuten ostettu Lappeenrannan Silvesportista käytettynä joskus 2000- luvun alussa.
    Muutamana heikkona hetkenä olen jo ollut siitä luopumassa mutta aina tullut katumapäälle
    Olisi myös lähes ajamaton 80mm RS Judy SL jossa myös jarrutapit mutta se vaatisi täys huollon ennen käyttöön ottoa, jotain pientä häikkää. Katsotaan mitä loppupeleissä sitten keulalle tulee.

  24. #414
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Uantaa
    Viestit
    10.340
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    Ihan mielenkiinnosta, oliko tuosta joustostemmistä enemmän hyötyä vai haittaa?
    Enempi haittaa, siihen piti laittaa kaikista jäykin joustopala estämään liikaa notkumista, ainoa hyöty oli että se oli sopivamman mittainen (= 2-3 x ylipitkä nykymallin mukaan) minulle liian pienessä fillarissa. Tiedät varmaan pätkän Skylta Totolle ja voin vakuuttaa sen tyyppiset kivikot oli hyvin erikoisia ajettavia tuon kanssa.

    Jälkikäteen ainoa millä voi tuota puolustella oli se että minulla ei sentään ollut joustostemmiä ja joustohaarukkaa niinkuin jossain MBA:n kuvissa oli.

  25. #415
    Liittynyt
    01/2004
    Paikkakunta
    Earth, Finland, Kymi
    Viestit
    343
    Joustosatulaputkihan oli myös kuuminta hottia. Eikä asia tähän jäänyt. Ainakin Sunn ja KHS tekivät vieläpä ns. softtail runkoja, joissa pyörän runkoon integroitu elastomeerin palanen hoiteli takajousituksen virkaa. Itse asiassa softtail oli vasta myytävänä ja piti istua käsien päälle, ettei haksahda.

    Btw. Tuollainen ysäri-Kore-stemmi, missä lukee KORE pysäyttävästi valkoisella viimeistelee kyllä minkä tahansa projektin
    "Go anywhere, but with a smile on your lips." M.C.

  26. #416
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti marco1 Katso viesti
    Enempi haittaa, siihen piti laittaa kaikista jäykin joustopala estämään liikaa notkumista, ainoa hyöty oli että se oli sopivamman mittainen (= 2-3 x ylipitkä nykymallin mukaan) minulle liian pienessä fillarissa. Tiedät varmaan pätkän Skylta Totolle ja voin vakuuttaa sen tyyppiset kivikot oli hyvin erikoisia ajettavia tuon kanssa.

    Jälkikäteen ainoa millä voi tuota puolustella oli se että minulla ei sentään ollut joustostemmiä ja joustohaarukkaa niinkuin jossain MBA:n kuvissa oli.
    Heh, pätkä Skyltä Totolle on hyvinkin tuttu. Jotenkin voisi ajatella, että esim. tuolla pätkällä eteenpäinkeinahdukset stemmistä eivät varsinaisesti helpota etenemistä Varsinkin jos alumiinijäykkäperä samalla potkii takaa persuksille.
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  27. #417
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Uantaa
    Viestit
    10.340
    ^Ei ollut edes alumiininen jäykkäperä vaan vesijohtoputkinen Tunturi Supreme LX. Varastettiin -97 toisen kerran ja silloin joutui jo ostamaan uuden tilalle.

  28. #418
    Liittynyt
    01/2004
    Paikkakunta
    Earth, Finland, Kymi
    Viestit
    343
    Mikäs muuten oli se keskisuomalainen liike, joka KHS-merkkiä Suomessa ainakin puolivirallisesti edusti? Muistan, että liikkeellä oli aika kattavat postimyyntikataloogit, joita itsekin ihmetteli. Tuo KHS Comp taisi olla Fillari-lehden luettelossa 1/98, mutta ei ole lehti tässä käsillä nyt.

    Häiritseekö ketään muuta se, että monella merkillä on elvytetty vanhat mallinimet? Jos koitat nettihuudoista etsiä vanhoja teräsrunkoja, niin silmille lävähtää näitä aasiassa kokoon räimittyjä muovipyöriä. Uutta tulemista on ainakin Marinilla, KHS:llä, GT:llä ja monella muulla.
    "Go anywhere, but with a smile on your lips." M.C.

  29. #419
    Liittynyt
    02/2000
    Paikkakunta
    Kaivopuisto
    Viestit
    160
    Se liike oli MT-Bike Suikkasen Jyrkin vetämä liike Joensuussa ja myöhemmin Jyväskylässä.
    Tero Olkkonen

  30. #420
    Liittynyt
    07/2006
    Paikkakunta
    Iisalmi
    Viestit
    3.865
    Minulla on työmatkapyöränä juurikin yllämainitusta MT-Bike:stä hankittu KHS Nomad. Vaihdoin joskus vuosia sitten keulan kierrejouselliseen RS Judy XC . Tuossa rokkarin keulassa on muistaakseni
    63, 80 ja 100mm vaihtoehdot joustomatkan säätöön. Alkuperäinen elastomeeri- Manitou huimalla 63mm joustolla on edelleen tallessa. Keula oli vieläpä ns. hipomalli, eli siinä on elastomeerin
    jatkeena pätkä kierrejousta alkuherkkyyden lisäämiseksi

    https://picasaweb.google.com/1080371...SmkteO7qHbgwE#

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •