Kumit on Michelin Wild Life lite S, Pyörästä sen verran että se lienee runsaan 10 vuoden takaa, myyjä ei ollut varma oliko hän ostanut sen markka- vai euroaikana, toisen lähteen mukaan näitä runkoja on tehty 2000-luvun alkupuolella.
Ostin tämän käyttöpyöräksi, maastoon ei ole tarkoitus kovin paljoa mennä. Myyjän mukaan sillä on ajettu vähän. Se on myös rakennettu hänelle, 195 cm. Itse olen 198 ja koko on syy juuri sen hankintaan. Tuli Torista vastaan saman tien kun tuli mieleen hankkia uusi ostoskassi, oli vieläpä vajaan kilsan päässä.
Reidet eivät ole enää neljänkään vuoden takaisessa kunnossa, vaikka käytän fillaria ympäri vuoden samaan tapaan. Pyörä on vetävän näköinen nykyasussaan mutta suunnitelmissa on mm korottaa ohjaustankoa jotenkin ja järjestellä taakse kurasuoja. Kovin paljoa en tuohon välittäisi laittaa rahaa ja kaiken laiton ostan. Muutaman vuoden kuluttua saatan siirtää voimalinjan kiekkoineen Nishiki Timbuktuun, -94, sillä Tunturilla ei voine hinata Bob Yakia, ovat vielä eri osoitteissa, mutta siltä näyttää.
Retro kiinnostaa kaiken kaikkiaan - ykköspyöränä on Pelagon Stavanger Rohlofilla - rakentelemaan minusta ei ole.
Tuo linkkaamasi sivusto oli mielenkiintoinen ja varmaan OK varsinaisessa maastokäytössä. Minun käyttöni on retki / city ja siinä 24" Nishiki tuntuu monta kertaa pieneltä. Tosin olen nyt nostanut ohjaustankoa tuntuvasti[IMG]
nishiki[/IMG]
Kirjanmerkit