GarminHephaElectrobikeGiant
Sivu 132 / 285 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 32 82 122 130 131 132 133 134 142 182 232 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.931 - 3.960 / 8526

Aihe: Talvipyöräily

  1. #3931
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.878
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Herkko6 Katso viesti
    Talvipyöräilyssä villasukka satulan päälle -kikan voi korvata tällä kaupallisella tuotteella: http://www.biltema.fi/fi/Vapaa-aika/...allinen-27193/ Ollut käytössä tämän talven ja täytyy sanoa että ei yhtään hassumpi.
    Itse ostin moisen pari talvea sitten, ja on osoittautunut paremmaksi kuin mitkään aiemmat kotitekoiset viritykseni samaan tarkoitukseen. Tosin nyt ei ole kauheasti näillä plussakeleillä ollut tarvetta pitää tuota mukana.
    Speksien sattuessa kohdalle ajetaan speksien mukaisesti. Sateen sattuessa kastutaan.

  2. #3932
    Liittynyt
    05/2013
    Paikkakunta
    Varsinais-suomi
    Viestit
    402
    Hyvin meni. Pääsin vajaan kilsan duunista ja Rallirane tyhjäks😃 Voi saatana että vitutti.

  3. #3933
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Herkko6 Katso viesti
    Talvipyöräilyssä villasukka satulan päälle -kikan voi korvata tällä kaupallisella tuotteella: http://www.biltema.fi/fi/Vapaa-aika/...allinen-27193/ Ollut käytössä tämän talven ja täytyy sanoa että ei yhtään hassumpi. Eetu Rauhanen tätä mulle suositteli. Sopii myös naisille.
    Kovalla pakkasella saa lisää lämpöä kriittisille alueille mikrossa lämmitettävällä istuinpäällisellä esim.
    http://www.huh.fi/cat/product_details.php?p=19082

  4. #3934
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.878
    Tuo lämmitettävä istuinpäällinen kuullostaa kyllä hauskalta keksinnöltä, mutta lämmittääkö tuo kunnon pakkasella oikeasti varttituntia pidempään?
    Speksien sattuessa kohdalle ajetaan speksien mukaisesti. Sateen sattuessa kastutaan.

  5. #3935
    Liittynyt
    09/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.020
    Haha, vai talvipyöräilyä, eilen vaihdoin maraplussat fiksiin. Saas nähä tarviiko vaihtaa takas.

  6. #3936
    Liittynyt
    04/2012
    Viestit
    1.378
    -2C, kovaksi tamppaantunutta lunta pikkutiet pisemmästi kuin jaksaa polkea, tämähän on kuin talvipyöräilyn taivaassa olisi, jalat kun jaksaisi enemmän, ja keuhkot ja pumppu.
    Trek 3700 Disc 2014 SLX osilla
    Renault Eclaireur hybridi 2005
    Jupiter mummis 80-luku
    Champion mummis 50-luku ja 60-luku
    Joku pappis 50-luku

  7. #3937
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Risto Koivunen Katso viesti
    Tuo lämmitettävä istuinpäällinen kuullostaa kyllä hauskalta keksinnöltä, mutta lämmittääkö tuo kunnon pakkasella oikeasti varttituntia pidempään?
    No lämpöä riittää pakkasesta riippuen 20 min tai vähän yli. Eli lähinnä lyhyehköön työmatkailuun sopii. Toimii se sitten pitempäänkin eristeenä tavallisen istuinpäällisen tavoin.

  8. #3938
    Liittynyt
    04/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    366
    Suloisen lämmin tihkusade helli kasvoja tänään talvilenkillä.
    Ehkä ajoin, ehkä ajoin.

  9. #3939
    Onpa ollut surkea talvi. Tänään ISP -> Nobby Nic. Tuskinpa nastoille on enää tarvetta

  10. #3940
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Birkala
    Viestit
    11.969
    https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.n...95011297_n.jpg

    tommosen kuvan löysin kun oli käyty maantiellä tampereella

  11. #3941
    Liittynyt
    11/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.555
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mankeloija Katso viesti
    Onpa ollut surkea talvi. Tänään ISP -> Nobby Nic. Tuskinpa nastoille on enää tarvetta
    Just vaihdoin eteen MK -> WXC, takana NN 2.25" .. täällä on sateen kiilloittamaa jäätietä.. ilmatila väheni mutta nastat pitää juurakossa ja pitkoksilla kivasti

  12. #3942
    Liittynyt
    05/2012
    Viestit
    1.735
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti izmo Katso viesti
    https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.n...95011297_n.jpg

    tommosen kuvan löysin kun oli käyty maantiellä tampereella
    Jotkut ne vaan viittii ajella ilman kunnollisia lokareita. Kai se paino / ilmanvastus / pyörän ulkonäkö sitten on niin tärkeää

  13. #3943
    Liittynyt
    01/2014
    Viestit
    972
    Kelit on sikäli hauskat, että pitkään saa ajella paljasta tietä, mutta välillä on märkää, sileää jäätä. Myös paannejäätä penkat työntää teille. Nuo ovat yleensä sivusuunnassa vinoja paikkoja, joten nastoista luopumista en ole edes ajatellut varsinkaan, kun aamuisin on vielä pimeää ja liukkauden huomaa yleensä liian myöhään. Tälle viikolle on ennustettu 5 asteen pakkasiakin, mikä sekin voi tuottaa tämän hetken vesikelin perään kiinnostavia hetkiä.

  14. #3944
    Liittynyt
    05/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.530
    Kaupungissa on aika sulaa mutta pienemmät tiet vielä lumisia/sohjoisia/jäisiä. Nastoilla mennään vielä.

  15. #3945
    Huh, tänään piti mennä sinnillä. Lihaksista ei ollu enään apua, kun ne piti pehmentää jalkaprässillä, jalkaojentajilla ym. treenillä. Siihen sohjoajoa ja vastatuulta. Eipä paljoa huvittanu :-) Nyt elämä voittaa, kun istuu sohvalla palautumassa :-) Mukava sitten keväällä fiilistellä, kun on paremmassa kunnossa. Kannattaa vielä sinnitellä...

  16. #3946
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Muutama sentti nuoskaa tahi kantavampaakin lunta, sohjoa ja ihan pienesti asfaltti pilkahtelee. Vähäiset kevlit sitten oma lukunsa, maasturi kehiin.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  17. #3947
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Ja lokasuojat tottakai.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  18. #3948
    Liittynyt
    04/2012
    Viestit
    1.378
    Yöks, sohjomoskaa, mutta ilmeisesti tienhoito lukee ajatukset, kun takaisinpäin ajaessa se sohjomoska oli nuoltu siitä märän asfaltin pinnasta ja viskottu syrjään?

    Ensimmäinen sohjopäivä sitten ties kuinka pitkän ajan jälkeen, olisiko tammikuun alussa ollut sohjoa, tai sitten joskus joulukuussa?

    Häkellyin vähän, kun tein Trekkiin säätöjä, se pysyy pystyssä parin sentin sohjossa ilman mitään tukea, kääntää vaan tangosta vähän oikealle tai vasemmalle ja siinä se seisoo sitten, Renault on taas sellainen, että vaikka sitä pitää pystyssä, niin sillä on kova pyrkimys kaatua kumoon ja vaikka sen laittaa nojalleen jotain vasten, niin se ei meinaa millään pysyä vaan meinaa mennä nurin, mutta ylösalaisin kun kääntää, niin sitten se on vakaasti pystyssä.

    No, arvatkaapa miten mahtavaa on Renaultilla ajaa sohjossa? Trekillä ajoin pihassa mäkeä ylös ja alas sohjossa, sitten Renaultilla ja on siinä vaan hurja ero, kuinka toisella voi ajaa yhdellä kädellä ja toisella saa siirtää painoa jatkuvasti puolelta toiselle ja käänellä rengasta nopeammin kuin silmä erottaa (eikä varmasti ole muuten yhtään liioittelua, tai ainakaan melkein)

    Talvipyörän valinta kannattaa siis tehdä siten, että seisottaa sitä parin sentin sohjossa, jos kestää pystyssä ilman tukia, niin se on hyvä.

    Kun vähän pakastuisi, niin ei olisi niin paha kuumuus ongelmana, tänään oli peräti +2C, alkoi olemaan vähän liikaa, esimerkiksi käytin pyöräilyhanskoja, joissa ei ole sormenpäitä lainkaan, eikä sormia kylmänyt lainkaan.

    edit: Ai niin, ne lokasuojat, pitää varmaankin hankkia jostain, muttei tuo rapa kovin pahasti lennä, kunhan pysyy poissa sohjosta tai ainakin hidastaa kävelyvauhtiin sohjossa.
    Trek 3700 Disc 2014 SLX osilla
    Renault Eclaireur hybridi 2005
    Jupiter mummis 80-luku
    Champion mummis 50-luku ja 60-luku
    Joku pappis 50-luku

  19. #3949
    IncBuff Guest
    Kelvien pohjat pehmenneet niin että 30mm ei kanna enää ja on vasta helmikuu. Voi voi tätä talvea.

  20. #3950
    Liittynyt
    04/2012
    Viestit
    1.378
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti IncBuff Katso viesti
    Kelvien pohjat pehmenneet niin että 30mm ei kanna enää ja on vasta helmikuu. Voi voi tätä talvea.
    Et elättele suuria toiveita, että Maaliskuussa ajettaisiin kuivalla asfaltilla leskenlehtien pukatessa pientareilta?
    Trek 3700 Disc 2014 SLX osilla
    Renault Eclaireur hybridi 2005
    Jupiter mummis 80-luku
    Champion mummis 50-luku ja 60-luku
    Joku pappis 50-luku

  21. #3951
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Birkala
    Viestit
    11.969
    Tampereella kelveillä on nyt sepelit muistona talvesta.... lunta eikä loskaa oikeastaan missään

  22. #3952
    IncBuff Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti CwA Katso viesti
    Et elättele suuria toiveita, että Maaliskuussa ajettaisiin kuivalla asfaltilla leskenlehtien pukatessa pientareilta?
    En. Tää keli todennäköisesti nyt pyörii tässä nollan pinnassa ja välillä pukkaa lisää lunta joten tätä loskapaskaa voi kestää normaalin kuukauden sijaan kaksi.

  23. #3953
    Liittynyt
    11/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.555
    Onpa potkua jaloissa kun hiekkatiellä isolla rieskalla penkiltä polkiessa meinaa lähteä perä alta ..

  24. #3954
    Liittynyt
    08/2007
    Paikkakunta
    J:kylä
    Viestit
    1.187
    Tai silee kumi !

    Lähetetty minun GT-I9506 laitteesta Tapatalkilla

  25. #3955
    Liittynyt
    07/2009
    Viestit
    2.402
    Kolmisen tuntia lumimaisemissa ja lisää satoi tasaisesti. Ei ollut maailman paras ajokeli, mutta ku haiboolilla on niin mukava ajaa..
    *Ketjut ovat sotkemista varten*

  26. #3956
    Liittynyt
    04/2012
    Viestit
    1.378
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti IncBuff Katso viesti
    En. Tää keli todennäköisesti nyt pyörii tässä nollan pinnassa ja välillä pukkaa lisää lunta joten tätä loskapaskaa voi kestää normaalin kuukauden sijaan kaksi.
    Voihan se sitä siellä olla, tosin maaliskuussa usein on yksi pakkasviikko, jos ei enempää?

    Välttyäkseni pahimmalta sohjolta kävin sitten aamulenkillä, yöllä oli -2C ja aamulenkillä noin 0C, maa jäässä, mutta lähtiessä räystäiltä vähän vettä tippasi.

    Ajelin normireittini, tosin siellä oli nyt entisestäänkin enemmän lunta:


    Normireitillä on usempia kilometrejä tälläistä hyvin harvoin käytettyä pikkutietä, jota lähinnä metsästäjät käyttävät, siellä ei ole minkäänlaista talvikunnossapitoa, vähän kuin mökkitie, mutta siitä pääsee yhdeltä tieltä toiselle.


    Haastavaksi tuolla ajamisen tekee tämä ilmiö, ajettava ura on noin 150mm leveä, jos ajautuu vähänkin sivuun, niin se auton renkaanjäljen reuna pettää ja sitten tahtoo meno pysähtyä, kun rengas ei nouse takaisin renkaan uran päälle ja usein tasapaino horjuu siinä samalla.


    Tykkään kumminkin, että tuo harjoittaa ajotekniikkaa, kun pitää vähän muutakin tehdä kuin vain polkea, reitillä on myös aika kivoja nousuja sekä muutama vauhdikas laskukin.

    Pientä lumisadetta, mutta ei mitään ongelmaa.

    Asusteena verkkarit + fleece välihousut, pyöräilyhousut, t-paita, Dimex kesätakki, ohut pipo, pyöräilykäsineet ilman sormia, alkumatkasta oli vähän viileämpää, kun on sellaista tasaisempaa, mutta reilun 3km kohdalla tulee aika jyrkkä ja pitkä mäki, jossa saa lämmöt ylös ja sen jälkeen ei enää palella, koska siitä eteenpäin touhu on koko kropalle käyvää kuntoilua.

    12km ja 1 tunti 30min tuohon meni, hyvä aamulenkiksi.

    Nuo Bontrager LT3 renkaat oli paljon paremmat kuin kuvittelin, pitävät jopa paremmin mitä odotukset olivat, yhdessä ylämäessä hieman suttasi, muttei mitenkään pahasti, ei haitannut nousemista. Vähän sellaista laakerilumijääsohjoa siinä nousussa, takarengas väärinpäin käännettynä olisi saattanut olla parempi vetopito, mutta toisaalta rullaavat näin ihan ok. Pikitiellä oli lunta ja jäätä, muttei silti tarvinnut jännittää noiden kanssa. Tässä kelissä pieksevät marawintterit kirkkaasti ja mara wintterit taitaa olla mun karkeimmat renkaat, tai sitten noi LT3:t eli mitään oikeita nappulakumeja ei ole.
    Trek 3700 Disc 2014 SLX osilla
    Renault Eclaireur hybridi 2005
    Jupiter mummis 80-luku
    Champion mummis 50-luku ja 60-luku
    Joku pappis 50-luku

  27. #3957
    Liittynyt
    11/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.555
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti janne kuivakangas Katso viesti
    Tai silee kumi !

    Lähetetty minun GT-I9506 laitteesta Tapatalkilla
    Ei ollu silee Nobby Nic Evolution 2.25" .. no ehkä kulunut ja kovettunut kumi



    Mielenkiintoisia luistoja sateen kiillottamalla uraisella jäätiellä ja jännäkakka meinas tulla jyrkän alamäen pohjalla olevassa mutkassa .. mukava oli oikaista järvien yli kyläkaupoille vaikka sumu haittasi maisemia, jäällä oli ok silloin kun se kantoi .. jäällä ei ole mäkiä. Metsäteillä raskasta kuten CWA tuossa mainitsi.
    Smo muokkasi tätä : 18.02.2014 at 09.55

  28. #3958
    Liittynyt
    04/2012
    Viestit
    1.378
    Tollanen pikkaisen leveämpi kumi voisi ollakkin hyvä joihinkin paikkoihin. Yllättävän vähän raskasta jaloille kumminkin oli, tiedä sitten miksi, mutta huolimatta pisemmästä välityksestä ei jaloista sillä tapaa voimat ehtyneet 26" kuin 28" renkailla ja 28 omasi selvästi tiuhemman kokonaisvälityksen.

    Ranteen ja kyynärpään välillä olevat lihakset oli eniten kovilla, aika paljon sai käsille ottaa painoa ja laskuissa varsinkin jarruttaminen oli työlästä, Tektro Novelat vaikuttaa vaativan noin 2-3 kertaisen voiman samaan jarrutustehoon, mitä V-jarrut Clarksin edullisilla pitkillä paloilla.

    Toki oikea syy on heikoissa lihaksissa, lisää harjoitusta, sillä se paranee.
    Trek 3700 Disc 2014 SLX osilla
    Renault Eclaireur hybridi 2005
    Jupiter mummis 80-luku
    Champion mummis 50-luku ja 60-luku
    Joku pappis 50-luku

  29. #3959
    Liittynyt
    11/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.555
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti CwA Katso viesti
    Tollanen pikkaisen leveämpi kumi voisi ollakkin hyvä joihinkin paikkoihin.
    Enpä tiedä .. eipä normiajelussa varmaan hyödyttäisi, ehkä kantaisi loskassa paremmin .. itsellä on kyllä ihan kunnon kivikkojuurakkoa varten, eipä edes normipoluilla tarvi.

  30. #3960
    Liittynyt
    08/2007
    Paikkakunta
    J:kylä
    Viestit
    1.187
    No juu kuhan leikillään sanoin ..

    Lähetetty minun GT-I9506 laitteesta Tapatalkilla

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •