HephaGiantFillariElectrobike
Sivu 74 / 153 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 24 64 72 73 74 75 76 84 124 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.191 - 2.220 / 4567

Aihe: Maastopyörä Enduroon!

  1. #2191
    Liittynyt
    11/2013
    Paikkakunta
    Lavajärvi
    Viestit
    16
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jukhaha Katso viesti
    Intense kertoo sivuillaan näin (mikäli tarkempi tieto kiinnostaa, kannattaa olla yhteydessä suoraa jälleenmyyjiin):

    Available as frame or with Shimano XT / Fox build kit
    Kiitos

    Pitää kysellä tuolta Move & Go jälleenmyyjältä sit tai olla heihin yhteydessä.

    Toi pyörä/runko yksi vaihtoehto monien muiden kanssa tossa. Niin monta hyvää pyörää kyllä et tekis mieli ostaa/rakennuttaa useita hyviä

  2. #2192
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    141
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mehukatti Katso viesti
    Niin ja jos oottaa pari kuukautta, niin multa saattaa saada tolla 2750€:llä Nomad Carbonin astetta hifimmillä palikoilla. Olettaen, että Santa Cruzilta tulee sopiva julkistus 1.4.
    Saattaapi olla kohta kolmaskin Nomadi myynnissä, aluna..

  3. #2193
    Eihän se karbiininomadi vaan ole ällä tai äksällä?
    #1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja

    There can be only one.

  4. #2194
    Liittynyt
    03/2011
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    505
    Nyt on yks nomadi vähemmän myynnissä kun päästin ton hinnasta sopuun eikä löytynyt mitään itselle huokuttelevampaa fillaria. Kerkesin jo kertaalleen kaatumaankin pika-koeajolla No huomenna paremmalla ajalla kunnon lenkille.
    Ratareisi, 24 h pyöräilytapahtuma
    Jälleen ensi vuonna

  5. #2195
    Liittynyt
    07/2000
    Viestit
    3.031
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tank Driver Katso viesti
    Eihän se karbiininomadi vaan ole ällä tai äksällä?
    Mun NomadC on ällä.

  6. #2196
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mehukatti Katso viesti
    Mun NomadC on ällä.
    Alustava varaus mikäli otat vastaan.
    #1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja

    There can be only one.

  7. #2197
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    3.432

    What is Enduro Mountain Biking

    Täällä on taas joku fillaritori pystyssä, joten palataan aiheeseen vaikka tällä videolla:



    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

  8. #2198
    Liittynyt
    11/2009
    Paikkakunta
    Tsadin ydin
    Viestit
    373

    Ketju luettu

    Mikä ihme tuon Yetin SB66:n jousituksen alempi linkki on? Näyttää kaikissa kuvissa sen verran mustalta, ettei maallikko ymmärrä, miten se yrittää toimia. Ei sillä, että sellaista olisin edes harkitsemassa.

    Mutta kahlasin käytännössä koko ketjun läpi. Sellaista ihmettelin, että väliin historian havinassa kohkattiin hammerschmidteistä ja sitten ne vain katosi muodista. Miksi? Eikö rattaat enää karisseetkaan kiville rikki, vai tuliko moisesta jotenkin muutoin tarpeeton?

    Akseleita taitaa olla vaikka mihin lähtöön, mutta sekö tulee rungon sanelemana muutamia poikkeuksia lukuunottamatta? Intensellä näytti olevan valittavissa dropoutteja vaihtamalla. Lieneekö moisella muuta väliä, kuin että 9 mm pikalinkku lie liian ohut, kun huonolla tuurilla ja kovalla käytöllä moinen ei kestä normaaliakaan ajoa, tai kestää kyllä, mutta niitä on itseltäkin joskus pari antautunut.

    Mutta jooh, on sitä insinöörit kehittäneet tähän pyöräilytyyliin hienoja disaineja. Toisaalta näyttää myös, etteivät ne välttämättä ole tarpeen, kun esimerkiksi Oranget edelleen vaikuttaisivat jonkin sorttisen konsensuksen mukaan olevan soivia pelejä.

    Mutta pyöräkuumetta pukkaa ja enska näyttää kiinnostavalta ja sopivan rennolta fiilikseltään. Täytyy kahtell ja harkita, voisiko enskapelistä olla jokapaikanhöyläksi. Tai siis minkälaisen kompromissin hyväksymällä olisi. Täytyy myös kattella, kuinka halvalla tuollainen halpisenska, jos moista termiä voi käyttää, irtoaa käytettävässä kunnossa, vai onko samoin tein fiksumpaa ostaa joku prameampi merkki. Tai kenties ajatella vaihtavansa runko myöhemmin. Ei sillä, että hipo-osaporno kiinnostaisi, mutta jos sitä sopivin osin vois etuvaihtajan välttää. Tai jos sopiva käytetty sattuisi tulemaan vastaan. Mutta katsellaanpa, mitä kaikkea hölmöä vielä keksin kysellä. Ja tulenko lopulta ylipäänsä tyylilajiin sopivaa fillaria hankkimaan.
    vauhtikorjaavirheet muokkasi tätä : 04.02.2014 at 08.36 Syy: Muoks, pidemmäksi jaaritteluksi

  9. #2199
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    4.543
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti vauhtikorjaavirheet Katso viesti
    Mikä ihme tuon Yetin SB66:n jousituksen alempi linkki on? Näyttää kaikissa kuvissa sen verran mustalta, ettei maallikko ymmärrä, miten se yrittää toimia. Ei sillä, että sellaista olisin edes harkitsemassa.
    Switch Link

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti vauhtikorjaavirheet Katso viesti
    Mutta kahlasin käytännössä koko ketjun läpi. Sellaista ihmettelin, että väliin historian havinassa kohkattiin hammerschmidteistä ja sitten ne vain katosi muodista. Miksi? Eikö rattaat enää karisseetkaan kiville rikki, vai tuliko moisesta jotenkin muutoin tarpeeton?
    Nykymuoti on 1x10 ja 1x11 jotka on kevyitä ja toimintavarmoja..

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti vauhtikorjaavirheet Katso viesti
    Akseleita taitaa olla vaikka mihin lähtöön, mutta sekö tulee rungon sanelemana muutamia poikkeuksia lukuunottamatta? Intensellä näytti olevan valittavissa dropoutteja vaihtamalla. Lieneekö moisella muuta väliä, kuin että 9 mm pikalinkku lie liian ohut, kun huonolla tuurilla ja kovalla käytöllä moinen ei kestä normaaliakaan ajoa, tai kestää kyllä, mutta niitä on itseltäkin joskus pari antautunut.
    12mm on tukevampi ja esim 12x142 on paljon tukevampi mitä 9x135 mikä estää ettei kiekko pääse taittumaan haarukassa niin paljoa ja takapää tuntuu huomattavasti jämäkämmältä..
    The end of the road is just the beginning...

  10. #2200
    Liittynyt
    11/2009
    Paikkakunta
    Tsadin ydin
    Viestit
    373
    Jeps, mut mietin tuota siksi, että usein näyttäis noissa 1x ratkaisuissa olevan aika pieni ratas edessä, mutta se ei sitten kai ole liian suuri ongelma varsinkaan 10-piikkisen takarattaan kanssa, eikös pienimmät olleet sitä kokoa. Tai siis oletin, et tuo hammerschmidt olisi ollut ensisijaisesti ratkaisemaan sitä ongelmaa, että miten saadaan rattaiden alapinta ylemmäksi mutta kuitenkin vetoa kuin isommasta rattaasta.

    Mut en tiiä mitä oikeasti tai välttämättä tai hyödyllisimmin tarvitaan ja käytetään, kun kokemusta ei ole.

  11. #2201
    Liittynyt
    07/2000
    Viestit
    3.031
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tank Driver Katso viesti
    Alustava varaus mikäli otat vastaan.

    Pistetään muistiin!

  12. #2202
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    4.543
    kyllhän tuollanen vaikka sramin 10-42 xx1 takapakka ja siihen sopiva eturieska on ainakin enduroon varmasti tarpeeksi laaja välitys.. Itse ajelin täpärissä 11-36 pakalla ja 32 eturieskalla ja kyllä tuolla nousi nämä paikalliset nyppylät eikä liiemmin välitys loppunut alamäkeenkään mentäessä..
    The end of the road is just the beginning...

  13. #2203
    Liittynyt
    04/2010
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    211
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti vauhtikorjaavirheet Katso viesti
    .

    Mutta pyöräkuumetta pukkaa ja enska näyttää kiinnostavalta ja sopivan rennolta fiilikseltään. Täytyy kahtell ja harkita, voisiko enskapelistä olla jokapaikanhöyläksi. Tai siis minkälaisen kompromissin hyväksymällä olisi. Täytyy myös kattella, kuinka halvalla tuollainen halpisenska, jos moista termiä voi käyttää, irtoaa käytettävässä kunnossa, vai onko samoin tein fiksumpaa ostaa joku prameampi merkki. Tai kenties ajatella vaihtavansa runko myöhemmin. Ei sillä, että hipo-osaporno kiinnostaisi, mutta jos sitä sopivin osin vois etuvaihtajan välttää. Tai jos sopiva käytetty sattuisi tulemaan vastaan. Mutta katsellaanpa, mitä kaikkea hölmöä vielä keksin kysellä. Ja tulenko lopulta ylipäänsä tyylilajiin sopivaa fillaria hankkimaan.
    Kai enskan alkuperäinen idea oli se, että sitä pystyy harrastamaan ja kilpailemaan pyörällä kuin pyörällä. Itsellä tulee pyöräksi jokapaikan höylä jolla voisi aloittaa enskailutkin ihan kilpailussakäyntiä myöden. En näe että joudun juurikaan tekemään kompromisseja. Hyvät geot, 150/150 joustoa, kohtuu kevyt ja tehokas poljettava. Marathon cup vois olla nihkeetä ja deehoo, mutta muuten kuulostaa paperilla hyvälle pyörälle ajoon kuin ajoon. Emmä varmasti mitään enskakisoissa aikaiseksi saa, mutta se johtuu miehestä ei pyörästä...

    Ei tule hipo-osilla, mutta rahaahan tollanen pikkasen kyllä vaatii jotta saa kevyehkön ja kestävän pyörän. Mutta siis, mulle kuulostaa siltä, että enskaan sopiva pyörä sopii nykyään hyvin yleispyöräksi ilman että joutuu kompromisseja tekemään.

  14. #2204
    Liittynyt
    07/2000
    Viestit
    3.031
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti vauhtikorjaavirheet Katso viesti
    Mutta kahlasin käytännössä koko ketjun läpi. Sellaista ihmettelin, että väliin historian havinassa kohkattiin hammerschmidteistä ja sitten ne vain katosi muodista. Miksi? Eikö rattaat enää karisseetkaan kiville rikki, vai tuliko moisesta jotenkin muutoin tarpeeton?
    Ei se oikein ikinä lyönyt läpi. Liian painava ja jokseenkin turhake, kun suunta oli pikemminkin 1x voimansiirtoihin.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti vauhtikorjaavirheet Katso viesti
    Akseleita taitaa olla vaikka mihin lähtöön, mutta sekö tulee rungon sanelemana muutamia poikkeuksia lukuunottamatta? Intensellä näytti olevan valittavissa dropoutteja vaihtamalla. Lieneekö moisella muuta väliä, kuin että 9 mm pikalinkku lie liian ohut, kun huonolla tuurilla ja kovalla käytöllä moinen ei kestä normaaliakaan ajoa, tai kestää kyllä, mutta niitä on itseltäkin joskus pari antautunut.
    Takanahan normaali pikalinkkunapa on muistaakseni 10mm. Ja sekin kannattaa muistaa, että pikalinkkudropouteissa ei ole pakko käyttää pikalinkkuja. Hopella on järeillä pulteilla kiinnitettävä takanapa pikalinkkudropoutteihin, joka on paljon tukevampi ja kestävämpi kuin pikalinkut. DT Swissillä taas on RWS-läpityöntöakseli pikalinkkudropoutteihin. Tietysti jos uutta pyörää on hankkimassa, niin 142x12 on ihan vakikamaa, mutta em. tuotteilla pikalinkkudropoutitkin toimii ongelmitta ja on tukevat. Itellä on Nomadissa tollanen pulttikiinnitteinen Hope Pro 2 Evo.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti vauhtikorjaavirheet Katso viesti
    Mutta pyöräkuumetta pukkaa ja enska näyttää kiinnostavalta ja sopivan rennolta fiilikseltään. Täytyy kahtell ja harkita, voisiko enskapelistä olla jokapaikanhöyläksi. Tai siis minkälaisen kompromissin hyväksymällä olisi.
    Kun ihmiset puhuu jokapaikanhöylästä, niin osa tuntuu haluuvan polkemistehokkaan vehkeen, jolla vetää pitkät XC-lenkit, Tahkot ja muut vastaavat tapahtumat. Toisille jokapaikanhöylä taas on sellanen, että pyörä toimii hyvin bike parkeissa ja DH:ssa, mutta polkemistehokkuudesta voi aavistuksen tinkiä. Tohon ekaan ryhmään suosittelisin itse jotain kevyttä ja polkemistehokasta pyörää kuten SC Bronson tai Pivot Mach 6 ja mitä muita uutuuksia tässä 150mm luokassa nyt onkaan. Jälkimmäiseen ryhmään sitten ehkä jotain pykäkän järeämpää.

  15. #2205
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mehukatti Katso viesti
    DT Swissillä taas on RWS-läpityöntöakseli pikalinkkudropoutteihin.

    Kun ihmiset puhuu jokapaikanhöylästä, niin osa tuntuu haluuvan polkemistehokkaan vehkeen, jolla vetää pitkät XC-lenkit, Tahkot ja muut vastaavat tapahtumat. Toisille jokapaikanhöylä taas on sellanen, että pyörä toimii hyvin bike parkeissa ja DH:ssa, mutta polkemistehokkuudesta voi aavistuksen tinkiä. Tohon ekaan ryhmään suosittelisin itse jotain kevyttä ja polkemistehokasta pyörää kuten SC Bronson tai Pivot Mach 6 ja mitä muita uutuuksia tässä 150mm luokassa nyt onkaan. Jälkimmäiseen ryhmään sitten ehkä jotain pykäkän järeämpää.
    DT Swissillä saa tukevuutta takapäähän mukavasti, vaihdoin omaani tuollaisen viimekesänä.

    Omalla jokapaikanhöylällä vedetään Tahkot, enskat jne. Mun DH on lähinnä puuhastelua, samalla pyörällä nekin kuitenkin ajetaan.
    Painoa on nykykuosissa 2.35 ISP:llä tasan 14,5 kg.

    Toki tässä on alkanut kaipaamaan loivempaa keulakulmaa nykyisen 67 sijaan... :P

  16. #2206
    Liittynyt
    12/2013
    Paikkakunta
    Sibbo
    Viestit
    584
    Minä hörähdin fillarointiin 2013 keväällä ja kaveri puhu näistä enskakisoista, sellasta käytiin kattelemassaki messilässä.
    Sit alkokin karsee speksailu ja käytettyjen etsintä. Löytykin sopivan jämäkkä Nicolai Helius fr -07 runko käytettynä, vaikkakin "vanhaa" tekniikkaa tai siis taka-akseli on ohut. 10mm umpiakselilla se on kuitenkin.
    Hyvät iskarit oli se mihin päätin panostaa ja armottoman tutkimisen jälkeen tuli vengeance ja ccdba cs. Kyllä tuolla pidemmätkin lenkit vetää hienosti, vaikka mr freeride sanoikin tämän pyörän jälkeläistäkin dh pyöräksi ja Ionin pitäis kait olla paremmin polettavissa kuin tämä.
    on tuolla nyt tullu ajeltua jo Calpiksessakin ja sielläkään ei tarvii pelätä että joku osa ei kestäis, jämäkkä se on.
    painoa on kesäkumeilla 13.8kg, hintaa on varmaan n.3500€(En ole kyllä laskenut) tullut. uutena ostin vaan iskarit, jarrut ja kulutus tavarat.

  17. #2207
    Liittynyt
    03/2011
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    505
    Itsellä oli vanhassa pyörässä 1x10 systeemi 11-36 pakalla ja kyllähän tollakin pärjäs. Vähä eturattaasta riippuen jotkin mäet tuli työnnettyä ylös. Lähinnä siksi ettei ollut mitän propedal yms hässäköitä takaiskarissa jolloin putkelta polkeminen ei ollut kovin mielekästä. Nyt uudessa pyörässä on toi hammersmitti, täytyy ny vähä aikaa fiilistellä jääkö käyttöön vai tuleeko tähänkin pyörään 1x10 systeemi. Johonkin pitkiin nousuihin olisi ki a saada oikeasti leppoisa välitys ilman että tarvitsee tinkiä sieltä yläpäästä. Varmaan sillä xx1 toi onnistuu myös mutta vähän kallis, olis toi hammersmittikin tosin varmaan ollu jos joutuis itse ostaan...
    Ratareisi, 24 h pyöräilytapahtuma
    Jälleen ensi vuonna

  18. #2208
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Keskuspuiston kylki
    Viestit
    1.771
    Jokunen huomio tuohon Hammerschmidtiin liittyen - ei se sysipaska systeemi ole ollenkaan. Aikanaan kun se tuli markkinoille, sen painoa verrattiin siihen mitä silloin vaihtoehtona oli - HS vs. kolme eturatasta + mahdollinen bash + etuvaihtaja - lisäpaino ei oikeesti ollut silloin sen yleistymisen este. Hinta sit oli. Ja vaatimus ISCG- mounteista rungossa.

    HS ja erityisesti sen AM-malli on aika pomminvarma vehje, FR:ssä on suojaus erilainen ja sinne pääsee pöly sisään. Omallani ajoin pari kautta, ympäri vuoden kaikissa olosuhteissa >500h vuodessa ja sisuskalut oli kun uudet kun härvelin avasin. Maavaraa tuo antaa keskiön alle hirmusti ja tuon kanssa kun opettelee ajamaan, niin vaihtelevassa maastossa fiksusti käytettynä kepittää kaikki ketjuvaihtajat.

    Ainoa olosuhde missä tuo ei futaa, on märkä lumi. Se pakkaa sinne rattaan uraan ja nostaa ketjun rattaalta.

    HS:n suurin heikkous ei imo ole paino vaan väärät välitykset. Käyttäjä voi valita suoraksi välitykseksi 22T tai 24T, ja se isompi on 1,6x pienempi - eli tuolla ne välitykset on siis 22/~36 tai 24/~38. Ja harva moisia pitää ees 2x9/10:ssä.

    Jos HS:ään sais vaikka 26:n tai 28:n rattaan ja kerroin olis alle <1,5, siihen löytyis keskiö 100mm BSA-kierteiseen muhviin ja kampia löytyis 180mm pitkinä, mulla olis vieläkin tommonen.

  19. #2209
    Liittynyt
    07/2000
    Viestit
    3.031
    Niin tai näin, kolme/kaks eturatasta, etuvaihtaja ja sen liipasin (tai Hammerschmid) on painavaa saastaa, rumaa ja turhaa monimutkaisuutta. Tää on nykyaikaa, tässä silmä lepää ja feng shuit on kohdallaan:

    http://fat-bike.fi/wp-content/upload...093%20copy.jpg

    (Älkää nyt tarttuko tohon, että kuva on läskipyörästä. Tarkoitus vaan demonstroida 1x voimansiirron keveyttä, täydellisyyttä ja kauneutta.)

  20. #2210
    Liittynyt
    11/2009
    Paikkakunta
    Tsadin ydin
    Viestit
    373
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mehukatti Katso viesti
    (Älkää nyt tarttuko tohon, että kuva on läskipyörästä. Tarkoitus vaan demonstroida 1x voimansiirron keveyttä, täydellisyyttä ja kauneutta.)
    Nättihän tuo on. Mutta siis 1x-systeemeillä ei ole ollut ainakaan liiaksi ongelmaksi välitysten loppuminen jommasta kummasta päästä tai kiviin iskeminen liian suuren rattaan vuoksi.

    Noh ainakin helpottaa katselua, että tuollaista ei selkeesti kannata pohtia. Mua ei juuri haittaa, jos välillä menee työntöhommiksi ja kahden eri vaihtajan systeemit ja sopivan yhdistelmän valinta on aina eniveis ottanut aivoon.

  21. #2211
    Liittynyt
    04/2010
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    211
    Työntäminen on ihan perseestä, ajamiseen pyörä on tehty Persiistä se on kyllä ylämäkeen ajaminenkin

    vuohi:
    Nomad tuntui hyvälle putkelta runtatessakin. Joku joka pyörän omistaa voi kertoa lisää, mutta ei minusta tuolla kyllä yksikään ylämäki ajamatta jää. Toimii sen verran ihkusti se jousitus.

  22. #2212
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Keskuspuiston kylki
    Viestit
    1.771
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mehukatti Katso viesti
    Niin tai näin, kolme/kaks eturatasta, etuvaihtaja ja sen liipasin (tai Hammerschmid) on painavaa saastaa, rumaa ja turhaa monimutkaisuutta. Tää on nykyaikaa, tässä silmä lepää ja feng shuit on kohdallaan:

    http://fat-bike.fi/wp-content/upload...093%20copy.jpg

    (Älkää nyt tarttuko tohon, että kuva on läskipyörästä. Tarkoitus vaan demonstroida 1x voimansiirron keveyttä, täydellisyyttä ja kauneutta.)
    Niin tai näin, yhdeksän / kymmenen tai 11 takaratasta, takavaihtaja ja sen liipaisin (tai alfine tai rohloff) on painavaa saastaa, rumaa ja turhaa monimutkaisuutta. Tää on nykyaikaa, tässä silmä lepää ja feng shuit on kohdallaan (tai olis ollu jos connexin ketju olis kestäny):

    https://lh3.googleusercontent.com/-Y...0/IMG_0514.JPG

    (Älkää nyt tarttuko tohon, että kuva on läskipyörästä. Tarkoitus vaan demonstroida 1x1 voimansiirron keveyttä, täydellisyyttä ja kauneutta.) anteeksi off-topic - olen jo matkalla kohti narikkaa

  23. #2213
    Liittynyt
    09/2000
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.710
    Facebookissa tästä olikin jo puhetta, mutta kyllä vaihdelaatikko (oikea vaihdelaatikko tyyliin Pinion tai G-boxx, modattu Rohloff tai Alfine rungon keskellä pyörimässä on vähän kökkö) olisi se paras ratkaisu, kunhan hinta saataisiin kohdilleen. Painoakin tietty on, mutta ei se niin haittaa.

  24. #2214
    Liittynyt
    03/2011
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    505
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Verska-Vesa Katso viesti
    Facebookissa tästä olikin jo puhetta, mutta kyllä vaihdelaatikko (oikea vaihdelaatikko tyyliin Pinion tai G-boxx, modattu Rohloff tai Alfine rungon keskellä pyörimässä on vähän kökkö) olisi se paras ratkaisu, kunhan hinta saataisiin kohdilleen. Painoakin tietty on, mutta ei se niin haittaa.
    Kävin tuossa tunnin pikapyrähdyksellä tuolla uudella pyörällä ja tuli ihan sama mieleen kun kloksautteli tota hammersmittiä edes takaisin. Joku vaihdelaatikko keskellä ja grippari tangossa olis paras. Sen verran mukavasti vaihtuivat voiman alla vaihteet ja tuo mahdollisuus vaihtaa suht pitkästä välityksestä polkematta reilusti lyhyempi, tulee itsellä kyllä tarpeeseen. Kun aika usein alamäen alla odottaa se ylämäki, johon ei ole huomannut pykältää sopivaa vaihdetta ennen kuin vauhtia alkaa loppumaan.

    Tuo välityssuhteiden ero on tosiaan ehkä hivenen pitkä, tai en tiedä löytyisikö kesällä käyttöä noille pisimmille välityksille pyörässä, lyhin oli juuri sopiva. Pystyi rauhassa pyörittelemään reipasta kävelyvauhtia.

    Pyörä oli kyllä huomattava parannus tuohon vanhaan mondrakeriin verrattuna, vaikka tuolla nyt olikin aika helppo keli. Takapää notkui paljon vähemmän seisaaltaan poljettaessa ja pari hyppyä mitä sattui matkalle antoivat kyllä luottoa, että toi extra jousto tulee olemaan kesällä ihan kova juttu. Tietenkin kiihtyvyys ei ollut ihan niin sähäkkää varsinkaan ylämäkeen kuin kevyemmällä pyörällä, mutta ylöspäin ei ole ikinä kiirus Iskareistakaan en kerennyt katsomaan kuin painaumat kohdilleen, noita muita nuppeja saakin varmaan käännellä jokusen tovin ennenkuin rupeaa optimi säädöt löytymään...
    Ratareisi, 24 h pyöräilytapahtuma
    Jälleen ensi vuonna

  25. #2215
    Liittynyt
    08/2013
    Paikkakunta
    Lahti city
    Viestit
    79
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti PaH Katso viesti
    Tiedä jengistä, mulle BOSsit on tulleet UK:sta (paitsi toisen Devillen kävin naapurista) ja tuon Kirkin sain MadElkCyclesistä.
    On fillariosa noista öljyjä vaihdellu ja muuta basic-huoltoo tehny, mut isommat varaosia vaativat huollot ei siellä onnistu kun varaosia saa vaan valtuutetut BOS-huollot.
    Onko ollut tarvetta isommalle rempalle? Lähinnä mietin jos kesällä hajoo ja pitää lähetellä niin onko homma sujunut suht kivuttomasti ja nopeesti?

  26. #2216
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.087
    Eihän "virallisten" osien saamattomuus valtuuttamattomana huoltona ole fillariosaa Fox-huolloissakaan estänyt?

  27. #2217
    Liittynyt
    08/2013
    Paikkakunta
    Lahti city
    Viestit
    79
    Ilmeisesti Bos:iin ei saa? Takuuajan umpeuduttua huoltaminen muualla kuin valtuutetussa ok..

  28. #2218
    Liittynyt
    09/1999
    Viestit
    5.830
    No Ranskassa huoltoreissu voi kestää pari kuukautta ja saarelle Royal Mailin kautta lähettäen iskarit voi lentää roskiin. Valitsee miellyttävämmän vaihtoehdon. Parempi olla siis pari samanlaista keulaa ja iskaria, niin todennäköisesti pääsee ajamaan, eikä säätöjä tartte arvuutella.


  29. #2219
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Keskuspuiston kylki
    Viestit
    1.771
    @J.S / kmzti - BOS toimittaa BOS-specifejä osia vain valtuutetuille BOS service centereille eikä kovin sujuvasti ees niille. Ei toimita mulle eikä McMarkukselle. Eikä niitä saa iibeistäkään. Foxin osia saa ostaa kuka vaan, aina löytyy kanavia.
    Devilleen käy 34:n FOXin stefat, omissani on ihan SKF:t. Vip`R / Vip`R 2:n IFP- puolen paineistus vaatii erikoisvälineet, ei onnannu fillariosan diy-systeemillä. Mut perushuollot onnistuu kalliosolantien pyöräpesulassa.

    Jos on mahdollisuus hankkia vain yksi keula ja yksi iskari, niin valitkaa mikä tahansa muu kun BOS. Jos on varaa pariin keulaan ja pariin iskariin, niin sit BOSseja vaan. Tuo iskarin lento Royal Mailin toimesta roskiin ei oo urbaani legenda, tunnen kaverin jonka Avalanche Woodielle kävi noin. Mut tuota MadElkCyclesiä voin suositella, Stefan on pätevä kaveri ja palvelu on nopeeta - varaosavaranto heillä lie liki täydellinen ja kääntöajat on mulla ollu noin viikkoa. Toulouse ja BOS itse on huollollinen p*rsreikä - liekö kukaan saanu sieltä koskaan odotettua palvelua?

  30. #2220
    Liittynyt
    08/2013
    Paikkakunta
    Lahti city
    Viestit
    79
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti PaH Katso viesti
    @J.S / kmzti - BOS toimittaa BOS-specifejä osia vain valtuutetuille BOS service centereille eikä kovin sujuvasti ees niille. Ei toimita mulle eikä McMarkukselle. Eikä niitä saa iibeistäkään. Foxin osia saa ostaa kuka vaan, aina löytyy kanavia.
    Devilleen käy 34:n FOXin stefat, omissani on ihan SKF:t. Vip`R / Vip`R 2:n IFP- puolen paineistus vaatii erikoisvälineet, ei onnannu fillariosan diy-systeemillä. Mut perushuollot onnistuu kalliosolantien pyöräpesulassa.

    Jos on mahdollisuus hankkia vain yksi keula ja yksi iskari, niin valitkaa mikä tahansa muu kun BOS. Jos on varaa pariin keulaan ja pariin iskariin, niin sit BOSseja vaan. Tuo iskarin lento Royal Mailin toimesta roskiin ei oo urbaani legenda, tunnen kaverin jonka Avalanche Woodielle kävi noin. Mut tuota MadElkCyclesiä voin suositella, Stefan on pätevä kaveri ja palvelu on nopeeta - varaosavaranto heillä lie liki täydellinen ja kääntöajat on mulla ollu noin viikkoa. Toulouse ja BOS itse on huollollinen p*rsreikä - liekö kukaan saanu sieltä koskaan odotettua palvelua?
    Kiitos. Vaihdetaan suunnitelmaa!

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •