GarminGiantElectrobikeHepha
Sivu 113 / 166 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 13 63 103 111 112 113 114 115 123 163 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.361 - 3.390 / 4974

Aihe: Sunnuntain yhteislenkit Oulussa

  1. #3361
    Liittynyt
    05/2009
    Viestit
    145
    https://www.dropbox.com/sh/pub05iskd24ar5i/GqsuDiUU1B Tässä kuvia joulukuun lopun 08:lta. Aukeeko dropbox:sta?

  2. #3362
    Liittynyt
    05/2005
    Viestit
    5.128
    Aukeaa ainakin IPadissa. Ja onpa komea jätkä kuvissa!
    Ride the snake, he's old, and his skin is cold.

  3. #3363
    Liittynyt
    05/2009
    Viestit
    145
    Jo vain on, ja hieno lumisade.

  4. #3364
    Liittynyt
    05/2009
    Viestit
    145
    Kuvapläjäys Gran Canarialta tammikuun parilta ensimmäiseltä viikolta. Osin samaan aikaan paikalla oli Tomppa ja Seppo ja ajettiin pari yhteislenkkiä. Paikalla oli myös Saxo:n porukkaa, ei ajettu yhteislenkkiä heidän kanssaan.
    https://www.dropbox.com/sh/gr9h3lfuot8uuwn/YQoLW0fE61

  5. #3365
    Liittynyt
    05/2009
    Viestit
    145
    Gran Canarialla pyöräillessä usein pyöräilijöiden kesken on syntynyt keskustelua välityksistä. Nytkin asia tuli esiin ainakin suomalaisten, norjalaisten ja saksalaisten kanssa jutellessa. Yleensä jos oma pyörä mukana niin siinä liian harvat välitykset Gran Canarian vuoristoon. Myös vuokraamoista löytyy monenlaista, mutta on myös vuoristokäyttöön erityisesti tarkoitettuja kun osaa valita.
    Asia kiinnosti sen verran, että päätin laskea koulufysiikalla mistä kysymys ja mitä edellyttää että voisi ajaa PK-lenkkejä. Parhaimmat tiet on saaren sisäosissa vuoristossa ja ihan tyypillisesti noustaan n.1000m-2000m:iin. Vastamäkiosuus voi tyypillisesti kestää 1-4h riippuen minkä lenkin ajaa.
    PK-tason ajo edellyttää ymmärtääkseni n.150W-200W tehoa. Jos 70kg painoinen kuski (+pyörä 10kg) nousee 10km:n matkan 8% nousua nopeudella 10km/h niin tarvitaan teho P=mgh/t =80x9.8x800/3600=174W. Ilmanvastuksen ja kitkan voittamiseksi tarvitaan suunnilleen vain n. 20W eli kokonaistehontarve n.194W. Varmaan ainakin harrastelijalle jo vähän yläkanttiin.
    Minun vuokrapyörässä oli edessä 34 ja takana peräti 32. 10km/h nopeudella kadenssiksi tulee tällä välityksellä 71. 1:1 välityksellä kadenssi olisi 76, sekin vähän harvahko.
    Siis jos ei prokuski joka polkee paljon putkelta ja jolla paljon tehoja niin pitkät vuoristolenkit edellyttävät yllättävän tiheitä välityksiä?
    Taustatietoa:
    https://jyx.jyu.fi/dspace/bitstream/...pdf?sequence=1

  6. #3366
    Liittynyt
    11/2004
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    1.439
    Huominen 08-lenkki

    Ajellaan aamulla Metsokankaan ja uuden Linnakankaan tien kautta Kempeleeseen. Vanhan hirsikesoilin kohdalta siirrytään vanhalle nelostielle.
    Kahvit voidaan juoda Liminganportissa. Kahvin jälkeen Limingan kylän kautta Selkämaantielle ja Letontielle. Lentokentän kautta sitten takaisin kaupunkiin päin.

    Pidetään vauhti rauhalllisena ja nautitaan lauhasta kelistä. Lähtö aamukasilta Haapalehdon Shelliltä.

  7. #3367
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    1.431
    Keli oli viikon takaista mukavampi vaikkakin aika reippaasti tuuleskeli. Onneksi myötäsellä joten kolmistaan ajettin Kempeelenlahden jään poikki Oritkariin:

    .

    Heitin Jäälin ympäri vähän mutkitellen joten sain mittariin 104.4 kilsaa, about saman verran yli tavoitteesta kuin viikko sitten jäi vaille kun pakkasen kohmettamin käsin sähläsin Edge 500:n ajanoton stopille ja sekosin ajomäärässä.
    -Mika :: http://goo.gl/7OtRW

    Tekeleet: Off-road täpäri @ 2012, Vendetta kopio @ 2012
    Kaupalliset: MetaPhysic 700c @ 2011, M5 CrMo lowracer @ 2010

  8. #3368
    Liittynyt
    11/2004
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    1.439
    08-lenkki tuulisilla aroilla

    Tämän aamun 08-lenkki ajeltiin lauhassa talvikelissä. Aamulla lämpömittari näytti -4 C lukemia, mutta kova tuuli kylmensi keliä. Letkassa oli tänään mukana 12 ajajaa.

    Alkumatkalla ajeltiin Maikkulan Nesteen kautta Metsokankaan kierrokselle. Uutta sorapintaista tietä pitkin siirryttiin Linnakankaalle Kempeleen puolelle. Hirsikesoilin kulmilta siirryttiin vanhan nelosen varteen aavalle arolle. Limingassa ei ole mäkiä, mutta kyllä tuuli huolehti samasta rasituksesta. Ihan kuin olisi ajanut loivaan ylämäkeen kahville Liminganporttiin.

    Tyttömunkkikahvit santsikupin kera palautti voimat jäseniin ja matka saattoi taas jatkua. Limingan keskustan kautta ajeltiin Tupoksen tielle, jossa kovassa myötätuulessa lasketeltiin kolmeakymppiä leppoisasti.

    Selkämaantiellä testattiin nastojen pitoa ja tavaroiden kiinni pysymistä. Tie oli ihan jäässä ja koloja oli ihan riittävästi tarjolla. Lentokentän kautta ajeltiin Oulunsaloon.

    Vihiluodon rannassa kevennettiin pilssivesilastia. Hannu kävi testaamassa jäällä ajamista ja hyvin näytti pyörä liikkuvan. Rannalla tehtiin jako, eli muutama kaveri ajeli Oulunlahden yli jäätä pitkin Oritkariin ja me loput rullailtiin maita pitkin samaan paikkaan. Hyvin oli jää kestänyt poikia ja miehet olivat jo rannalla odottelemassa meitä maakrapuja.

    Lopuksi kierreltiin Hietasaari ja loppuparlamentti poristiin Haapalehdon Shellin kulmilla. Kiitoksia pojille taas oikein mukavasta lenkistä! Veli Hopea rullaili tänä aamuna 90 km ajassa 4,23 tuntia.

    08-lenkit jatkuvat taas ensi pyhänä.

  9. #3369
    Liittynyt
    05/2009
    Viestit
    145
    Kuvia päivän tosi mukavalta lenkiltä. Inglesissä oli muuten vuokralla myös sähköavusteisia maastopyöriä.


    https://www.dropbox.com/sh/dmlg6u41adzog3s/mfJ4OfiCsn

  10. #3370
    Liittynyt
    06/2013
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    706
    Tässä ajettu reitti kuvana, vaikka Esa jo sen ansiokkaasti selosti.

    - Ari K.

  11. #3371
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    82
    Insinööri teki laskelman, joka todistaa, että vuoristossa ajamisessa täytyy olla tosi tarkkana ja hötkyilemättä, mikäli haluaa ajaa Pk-vauhdeilla. Riden kirjoitus on siis tosi hyödyllinen meille, jotka käymme ajelemassa etelän lämmössä.
    Ps. Hiihtäville pyöräilijöille tiedoksi, että Oulun ladut ovat vähäisen lumen vuoksi paikotellen "tappajasepelillä". Tänäänkin sain kivestä toiseen sukseen sellaisen "kanjonin", joka ei lähde pois edes "viimeisessä" hionnassa.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ride Katso viesti
    Gran Canarialla pyöräillessä usein pyöräilijöiden kesken on syntynyt keskustelua välityksistä. Nytkin asia tuli esiin ainakin suomalaisten, norjalaisten ja saksalaisten kanssa jutellessa. Yleensä jos oma pyörä mukana niin siinä liian harvat välitykset Gran Canarian vuoristoon. Myös vuokraamoista löytyy monenlaista, mutta on myös vuoristokäyttöön erityisesti tarkoitettuja kun osaa valita.
    Asia kiinnosti sen verran, että päätin laskea koulufysiikalla mistä kysymys ja mitä edellyttää että voisi ajaa PK-lenkkejä. Parhaimmat tiet on saaren sisäosissa vuoristossa ja ihan tyypillisesti noustaan n.1000m-2000m:iin. Vastamäkiosuus voi tyypillisesti kestää 1-4h riippuen minkä lenkin ajaa.
    PK-tason ajo edellyttää ymmärtääkseni n.150W-200W tehoa. Jos 70kg painoinen kuski (+pyörä 10kg) nousee 10km:n matkan 8% nousua nopeudella 10km/h niin tarvitaan teho P=mgh/t =80x9.8x800/3600=174W. Ilmanvastuksen ja kitkan voittamiseksi tarvitaan suunnilleen vain n. 20W eli kokonaistehontarve n.194W. Varmaan ainakin harrastelijalle jo vähän yläkanttiin.
    Minun vuokrapyörässä oli edessä 34 ja takana peräti 32. 10km/h nopeudella kadenssiksi tulee tällä välityksellä 71. 1:1 välityksellä kadenssi olisi 76, sekin vähän harvahko.
    Siis jos ei prokuski joka polkee paljon putkelta ja jolla paljon tehoja niin pitkät vuoristolenkit edellyttävät yllättävän tiheitä välityksiä?
    Taustatietoa:
    https://jyx.jyu.fi/dspace/bitstream/...pdf?sequence=1

  12. #3372
    Huomenna olisi jälleen tiistai, mutta viikonlopun "lämpöaallon" jälkeen näyttää taas keli olevan kylmenevään suuntaan ja huomisillaksi pakastuu kohti -15 astetta, mikä on itselleni tällä hetkellä liian kylmä ajokeli. Pakko saada astman kohdalla ensin hoito tasapainoon ennen kuin pystyy miettimään kaksinumeroisissa pakkasasteissa ajamista. En siis ole tämänkään viikon tiistaina tulossa hitaita ajamaan. Toivottavasti terveempiä kuskeja löytyy lenkkeilemään. Lähtöpaikkahan on Linnanmaan Prisma ja klo 18 aikaan on tavattu startata.

  13. #3373
    Liittynyt
    05/2009
    Viestit
    145
    Klossille kommenttina ja täydennyksenä noihin laskelmiin: jos ajetaan kovaa vaikkapa anaerobisella kynnyksellä ja jos tämän kynnyksen teho kuskilla on esimerkiksi 310W niin vauhti 8% nousussa on n. 16km/h. 80:n kadenssilla välityksenä tällöin siis voisi olla esim 34/23 tai 39/26.
    Ride muokkasi tätä : 28.01.2014 at 14.46

  14. #3374
    Liittynyt
    11/2004
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    1.439
    Huominen 08-lenkki

    Ajellaan aamulla Tupoksen ABC:lle kahville. Menomatkalla Kastellin rannan, Maikkulan Nesteen ja Metsokankaan kautta Ouluntulliin, josta Kokkokankaantielle. Peltojen läpi ABC:n kahville.

    Paluumatkalla vaikkapa Leton tien kautta Oulunsaloon, josta sitten kaupunkiin. Kaupungissa sitten jonkinlaisia ketunlenkkejä lopuksi.

    Ajetaan rauhallisesti sitten, että keskari alkaa ykkösellä. Niin ja lähtö taas aamukasilta Haapalehdon Shelliltä.

  15. #3375
    Liittynyt
    11/2004
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    1.439
    08-lenkki Tupoksen kierroksella

    Tämän aamun 08-lenkki ajeltiin lauhassa ja pilvisessä talvikelissä. Aamulla mittarin elohopea oli asettunut -5 C tienoille. Letkassa oli tänään mukana 13 ajajaa.

    Alkumatkalla ajeltiin Kastellin rannan kautta Maikkulaan ja Metsokankaalle. Ouluntullin kautta pyöräytettiin Kokkokankaan tielle ja samalla myös Kempeleen puolelle. Zeppelinin takaa kurvattiin peltomaisemaan Rajakorven tielle. Täällä otettiin mittaa räväkästä vastatuulesta, joka kylmensi ilmaa ihan kunnolla. Arolla ei ole muuten lunta juuri lainkaan, kun tuuli on vienyt lähes kaiken pois.

    Tyrnävän tien myötätuulessa laitettiin iso rievä päälle ja tultiin vauhdilla ABC:n kahvipöytään Tupokseen. Pikkusen tuli pojilta moitetta reitinvalinnasta, kun ABC:llä ei saa samalla rahalla santsikuppia. Liminganportissahan on jo totuttu juomaan tuplakupit kahvia.

    Matka jatkui Leton tielle meren rantaan. Hyvin oli tämäkin tie aurattu ja letka karautti mukavassa myötätuulessa lentokentälle Oulunsaloon. Vihiluodossa pidettiin pieni merimaiseman ihailutauko ja samalla tähyiltiin kohti valkoista horisonttia. Sen verran tupruttelee lunta, ettei horisonttia näy lainkaan. Nyt on näköjään muotia ajaa autolla jäälle pilkille. Pari autoa oli parkkeerattu meren jäälle pilkkireiän viereen.

    Lopuksi kierreltiin Oritkarin ja Nuottasaaren kautta Hietasaareen. Toppilan ja Välivainion kautta ajeltiin lopuksi loppuparlamenttini Haapalehdon Shellille. Kiitoksia pojille taas oikein mukavasta lenkistä! Reilu nelituntinen hurahti kuin hetkessä kun sai porista kavereiden kanssa. Veli Hopea kiidätti kuskia 85 km ajassa 4,15 tuntia.

  16. #3376
    Liittynyt
    05/2009
    Viestit
    145

  17. #3377
    Liittynyt
    06/2013
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    706
    nollakasi toinentoistaneljätoista

  18. #3378
    Viimein näyttää keli lauhtuneen, joten pääsee ajelemaan ilman extreme-tunnelmaa ja eivätköhän urakoitsijat ehdi huomisiltaan mennessä aurata enimmät lumetkin pois. Tiistain hitaille startataan lähes kuukauden pakkastauon jälkeen ti 4.2 klo 18 Linnanmaan Prisman pohjoispäädystä. Ajellaan parisen tuntia rauhalliseen tahtiin. Tervetuloa mukaan!

  19. #3379
    Tiistain hitaita ajettiin kolmen pyöräilijän voimin tänään erinomaisessa ajokelissä. Reitti suunnattiin Puolivälinkankaan kautta nelostien varteen, edelleen Peltolaan ja sieltä Kaakkuriin. Kaakkurista palailtiin takaisin vanhan nelostien vartta ja torinrannasta tehtiin vielä kierros Pikisaaren kautta Nallikariin, mistä palailtiin takaisin Linnanmaan suuntaan. Loppupalaveri pidettiin Teknologiakylän kulmalla. GPS-jälki seurannee.

    Loppupalaverissa todettiin vielä kerran ajokelin olleen mitä mainioin. Pyörätiet olivat myös pääsääntöisesti hyvässä kunnossa. Pikkuisen näytti vähän joka puolella käyneen kyllä niin, että viimeisimmän aurauksen jälkeen oli vähän satanut lunta, mutta niin vähän, että aura-autot eivät olleet liikkeelle lähteneet. Ohut lumikerros ei kuitenkaan etenemistä haitannut ja reittivalintakin (kiitos kuuluu muille kuin minulle) osui nappiin niin, että eka puolikkaan vastatuuliosuus päästiin metsiköiden suojissa ja paluumatkan avoimemmilla väylillä saimme nauttia sivumyötäisestä tuulesta. Kilometrejä kertyi 34-35 kpl ja aikaa kului melko tarkalleen se kaksi tuntia.

    Kiitoksia mukanaolleille! Ensi tiistaina ajetaan taas, jos keli sallii.

  20. #3380
    Liittynyt
    06/2013
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    706
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Korhonen Katso viesti
    ...Reitti suunnattiin Puolivälinkankaan kautta nelostien varteen, edelleen Peltolaan ja sieltä Kaakkuriin. Kaakkurista palailtiin takaisin vanhan nelostien vartta ja torinrannasta tehtiin vielä kierros Pikisaaren kautta Nallikariin, mistä palailtiin takaisin Linnanmaan suuntaan. Loppupalaveri pidettiin Teknologiakylän kulmalla. GPS-jälki seurannee…
    Tässäpä tämä Prismalle saakka.

  21. #3381
    Liittynyt
    11/2004
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    1.439
    Huominen 08-lenkki

    Aamulla olis taas 08-lenkin aika. Ajellaan ensin etelään päin etsimään alkumatkalle vastatuulta ja aurattuja pyöräteitä. Jos ajokeli on hyvä, niin ajellaan Liminganporttiin kahville. Jos taas vastassa on umpihankea, niin kahvitellaan jossakin Kempeleen suunnalla. Alkumatka samoja reittejä kuin viime pyhänä, eli Kastellin ranta, Knuutilanranta, Maikkulan Neste, Ouluntulli, Kokkokankaan tie.

    Vauhti rauhallinen alusta loppuun. Lähtö taas Haapalehdon Shelliltä aamukasilta.

  22. #3382
    Liittynyt
    06/2013
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    706
    08-reitti tältä päivältä, Esa kertoo lisää

  23. #3383
    Liittynyt
    11/2004
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    1.439
    08-lenkki Limingan munkkikahveilla

    Tämän aamun 08-lenkki ajeltiin lauhassa ja keväisen kosteassa kelissä. Lämpötila oli noussut peräti +2 C lukemiin. Eilinen lumisade pikkusen haittasi menoa, sillä auraus ei ollut joka paikassa ihan priimaa. Letkassa oli tänään mukana 12 ajajaa.

    Alkumatkalla ajeltiin viime pyhän tapaan Kastellin rannan kautta Maikkulaan ja Metsokankaalle. Kempeleeseen tultiin uutta ja kuoppaista Linnakankaan tietä pitkin. Tuntui, että koko tie oli täynnä nimismiehen kiharaa.

    Zeppelinin takaa kurvattiin vanhan nelostien varteen, jossa päästiin todella hyvin auratulle pyörätielle. Nokkavastainen tuuli puhalteli aika reippaasti pitkin aroja. Ei ole lunta vieläkään näillä pelloilla kuin väriksi. Tupoksen kohdalla pyörätie loppui ja matka jatkui vanhalla ja märällä nelostiellä kohti Liminkaa. Onneksi omassa kulkuvälineessä on pitkät lokarit, sillä vesi lensi ihan kuin kevätlenkillä.

    Alkumatkalla saatiin nauttia kohteliaiden autoilijoiden seurasta. Mukavaa, kun Maikkulan Mersumies odotti kaikessa rauhassa, että mekin pääsemme kaikessa rauhassa tien yli. Loppumatkalla oli kyllä liikkeellä myös toisenlaisia ratinvääntäjiä. Kempeleen Renu meinasi tulla pysähtymättä pihasta tielle keskelle letkaa. Ei kuitenkaan ihan osunut, joten matka saattoi jatkua.

    Liminganportissa istahdettiin kahville. Tyttömunkkikahvit irtosivat 2,50 euron sijoituksella. Samaan hintaan sai hakea santsikupin. Kahvittelun jälkeen matkan jatkui Limingan keskustan kautta Tupoksen tielle. Tupoksesta rullailtiin hyvässä myötätuulessa vanhan nelostien vartta Kempeleeseen ja Oulunsaloon.

    Vihiluodossa tiirailtiin merelle ja etsittiin toiveikkaasti luistelurataa. Eipä siellä mitään jäärataa ollut eikä taida tänä vuonna tullakaan. Kaupunki ei kuulemma halua tuhlata määrärahoja aurattuihin jääreitteihin. Harmi homma.

    Lopuksi kierreltiin Oritkarin rannan ja Nuottasaaren kautta Hietasaaren kierrokselle. Siltakohdat olivat ihan pehmenneet ja muutenkin torin lähistön pyörätiet olivat jo muuttumassa vesisohjoksi. Toppilan ja Välivainion kautta ajeltiin vielä loppuparlamenttiin Haapalehdon Shellille. Kiitoksia pojille jälleen kerran mukavasta lenkistä!
    Veli Hopea rullaili tänä aamuna 90 km ajassa 4,34 tuntia.
    08-lenkit jatkuvat taas ensi pyhänä.

  24. #3384
    Kumma on tämä talvi, kun minkäänlaista ulkolämpötilan termostaattia ei ole, vaan ainoastaan on/off-kytkin. On siis joko -20 astetta tai plussakeliä. No, kun kerta lämmintä keliä on, niin ajetaan tiistain hitaita ti 11.2 klo 18 alkaen se normaali parisen tuntia. Starttipaikka Linnanmaan Prisman pohjoispääty.

    Tiistaipäivälle on ennusteessa hiutaleiden kuvia, joten kelvit voivat olla illalla loskaisia, mutta eiköhän jotain ajokelpoista reittiä onnistuta löytämään. Ja jos ei onnistuta, niin ajetaan sitten ajokelvottomilla reiteillä. Tervetuloa mukaan!

  25. #3385
    Liittynyt
    06/2013
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    705
    Oishan se pitänyt arvata, että jätkäthän ne sunnuntaisin vihiksen suunnalla ajelevat. Kellon tarkasti nähdään vihiluodon risteyksessä kun tulen uimasta. Pitäisi varmaan kesää varten liittyä joukkoon, ainakin rennon ja hilpeän näköistä on meno.

  26. #3386
    Tiistain hitaita taiteiltiin tänään neljän ajajan voimin. Prismalta ajettiin Kuivasrannan läpi Raitotielle ja suunnattiin Ruskoa kohti. Konetien kautta kierrettiin hevosenkenkä ja päädyttiin Hönttämäen, Talvikankaan ja Haapalehdon kautta Laanilaan ja siitä edelleen Välivainion kautta palailtiin Prismalle. Matkaa kertyi 27km ja aikaa kului 1h 45min.

    Keli oli, no, hieman raskas. Sohjoa riitti yli oman tarpeen ja lisää tuli taivaalta. Itse asiassa pyörän sijaan monin paikoin parempi kuluväline olisi ollut auraustraktori. Ruskon tienoilla auraustraktorin jälkiä nähtiinkin. Siellä oli kelvit vastikään aurattu. Sen sijaan Alakyläntien risteyksestä lännen suuntaan oli varsin surkeaa. En tiedä, millaiset kriteerit aurauskaluston liikkeellelähdölle on olemassa, mutta jäljestä päätellen niissä on huomattavaa eroa eri urakoitsijoiden vastuualueilla - olettaen tietysti, että palvelun tilaaja hoitaa asianmukaisesti tilaajan tehtävät valvoen palveluntuotantoa ja palveluiden laatua.

    Kiitoksia mukanaolleille! Tiistain hitaita ajetaan taas ensi viikolla, mikäli sää suinkin vain sallii!

  27. #3387
    Liittynyt
    11/2004
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    1.439
    Huominen 08-lenkki

    Aamulla ajellaan taas. Lupailee jonkinlaista lumisadetta, joten mitään varmaa reittisuunnitelmaa ei kannata kiveen kirjoittaa. Etsitään aurattuja reittejä aluksi joen eteläpuolelta ja lopuksi pohjoispuolelta.

    Kahvitauko on varma, mutta paikka epävarma. Hidasta lenkkiseuraa on tarjolla aamukasilta Haapalehdon Shelliltä.

  28. #3388
    Liittynyt
    05/2009
    Viestit
    145

  29. #3389
    Liittynyt
    06/2013
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    706
    Päivän 08-reitti

  30. #3390
    Liittynyt
    11/2004
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    1.439
    08-lenkki lumipyryssä

    Tämän aamun 08-lenkki ajeltiin reippaassa lumipyryssä. Lämpömittari näytti aamulla -1 C lukemia, mutta kova tuuli viilensi keliä. Letkassa oli tänään mukana 14 ajajaa.
    Shellin pihalla mietiskeltiin aamun reittiä. Toiveissa oli tietysti ajella aurattuja reittejä, mutta niitä ei ollut tarjolla millään suunnalla.

    Vanhasta tottumuksesta lumiauroja lähdettiin etsimään Oulun eteläpuolelta. Etsintä ei kuitenkaan tuottanut tulosta, vaan matkaa taitettiin aidossa työmiehen kelissä umpihankea pitkin ajaen. Oulun seudun pyöräteiden ja katujen aurauksen tasosta kertoo jotain se, että puolet letkassa ajaneista kavereista kaatui pyörällä tämän aamun lenkin aikana. Kyseessä on kuitenkin aktiivipyöräilijöiden ryhmä, joilla on paljon kokemusta lumella ajamisesta. Ihmetellä täytyy, miten noin vähällä lumimäärällä Oulun seudun reitit on saatu noin huonoon kuntoon.

    Alkumatkalla ajeltiin Kastellin rannan kautta Maikkulaan ja Metsokankaalle. Kempeleen hirsikesoilin kohdalta siirryttiin tuulisille aroille ajamaan vastatuulipätkää Tupoksen ABC:lle. Paikalle oli saapunut Tyrnävän ukkoköörin lisäksi muitakin matkailijoita, sillä etelän hiihtolomaviikko on alkamassa.

    Paluumatkalla lasketeltiin vanhan nelostien vartta Kempeleeseen ja Oulunsaloon. Vihiluodossa pidettiin tyhjennys ja tankkaustauko tuulisella rannalla. Oritkarin kautta jatkettiin Hietasaaren kierrokselle. Tänä aamuna piti ajaa vähän yli 60 km ennen kuin vastaan auramies Pikisaaressa. Nallikarissa oli porukkaa kovasti liikkeellä. Näkyipä jäällä porojakin vetämässä muksuja.

    Toppilan ja Välivainion kautta ajeltiin vielä tihenevässä lumisateessa loppuparlamenttiin Haapalehdon Shellille. Kiitoksia pojille oikein mukavasta lenkistä! Veli Hopea hoiperteli lumessa tänä aamuna 76 km ajassa 4,13 tuntia.

    08-lenkit jatkuvat taas ensi pyhänä. Toivottavasti auramiehet heräävät silloin ennen meitä.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •