GarminHephaElectrobikeGiant
Sivu 127 / 285 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 27 77 117 125 126 127 128 129 137 177 227 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.781 - 3.810 / 8526

Aihe: Talvipyöräily

Hiihtokelien puuttuessa olen ajanut ensimmäistä kautta läpi talven. Tuo lasien huurtuminen ei ole itselle ollut ongelma, paitsi joskus pysähtyessä tosin tuppaa nuo ajolasit huurtumaan kun istuvat niin tykö. Huuru poistuu kuitenkin kun taas lähtee liikkeelle. Varpaat minullakin on ensimmäisenä jäässä.

Kirjoittelin talvipyöräilyn aloittelusta blogiinkin: http://viestitin.blogspot.fi/2014/01/talvipyorailya.html

mutanaama Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti rcta Katso viesti
    Jep, kai se on jo uskottava. Osa varmaan omaa hölmöyttäkin, sen verran pitkään tuli tupakilla suonia tukittua.
    Ehdin mäkin 29 vuotta poltella, ennenkuin järki voitti 2003.

Täällä järki tietää mitä pitäs tehdä, mutta tahtotila on heikko.

Lähetetty minun SM-T210 laitteesta Tapatalkilla
    fillari10.blogspot.fi
    www.kareisenpyorakorjaamo.net
    Itse yrittäjä

Lainaus Alkujaan tämän lähetti bomba Katso viesti
    Jäätyykö se oikeasti niin pahasti, että hengityskin loppuu?
    Juu, on sen verran tiivistä kudosta. Ahdistava kokemus.
    Tuo Jonaksen oma kauluri puolestaan ei ahista yhtään, eikä myöskään
    tunnu kylmältä, vaikka on umpi märkä ja jäinen.

Markku Lehikoinen

Lainaus Alkujaan tämän lähetti VesaP Katso viesti
    Summa summarum, älkää leikkikö asian kanssa ja palelluttako jäseniänne.
    Minulla on satulalaukussa varoiksi muutama kemiallinen lämpöpussi.
    Jos vaikka tulee tekninen häiriö ja joutuu pakkasessa nypertelemään paljain käsin.
    Samaten Lidlin kuoritakki on aina matkassa.

Markku Lehikoinen

Minäkin kyllästyin varpaiden paleluun työmatkoilla ja hankin Urheiluareenasta Sportfire kengänpäälliset keinokarvalla ja ne toimi hyvin. Pelkillä neopreenipäällisillä varpaita alkoi palelemaan tietyssä kohtaa matkaa aina, mutta nyt jaloissa ei tuntunut pistelyä ollenkaan koko matkan aikana vaikka pakkasta oli yhtä paljon kuin viime viikollakin. Suosittelen!

tempokisu Guest

Punapää aikansa kutakin

Lainaus Alkujaan tämän lähetti izmo Katso viesti
    joo jos pakkanen äityy oikein hirmuseksi niin kannattaa pyöriä vaikka korttelia ympäriä kotioven vieressä....
    Sitä on harrastettu joskus, kun oli IHAN PAKKO ajaa vähintään 50km ( 2-3 erässä) vaikka olisi mikä pakkanen ollut, -28 taisi olla ennätys millä ajelin.

-11 astetta ( kova tuuli! mutta ei ne varpaat sitä tiedä) 20km ajelun jälkeen töihin varpaat ihan jäässä.
    Juuri juttelin naapurin rouvan kanssa talvipyöräilystä, ihmetteli miten tarkenen, niin totesin että onneksi talvella ei ole enää pakko ajaan. Ja hyvä näin, on paljon muutakin tekemistä.
    Kroppa ja mieli on näin vanhemmiten myös tykännyt kovasti talvilepokaudesta.

http://kuvaton.com/k/yYJx.jpg

pikkupakkasessa - 8 sunnuntaina järvien kierto 103 km

tai tosta kuvasta vain kaksi selvis perille.... arvaa tyypit

--------------------------------------------------------------

Tänään asiakirjoja vienti Nekala-Lielahti... auto vai pyörä...?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Markku Lehikoinen Katso viesti
    Minulla on satulalaukussa varoiksi muutama kemiallinen lämpöpussi.
    Jos vaikka tulee tekninen häiriö ja joutuu pakkasessa nypertelemään paljain käsin.
    Samaten Lidlin kuoritakki on aina matkassa.

Markku Lehikoinen
    Itse ostin syksyllä tulevien kesien brevettejä varten semmoisen alumiinisen "pelastusviitan", eli semmoinen "ponchon" näköinen ohuesta alumiini-tms-kalvosta tehty viltti jonka voi vetää päälle jos kroppa ei muuten jaksa pitää lämpöjä yllä enää. Ihan vain viimeiseksi oljenkorreksi jos joutuu odottamaan kyytiä kylmissään jossain korvessa pakkasella keskellä yötä toisenkin kerran. Eka kerta oli jo tarpeeksi karmeeta. Vittumainen tunne kun kroppa ei ota lämpöä itteensä vaikka päällään hyppis pitkin asfalttia.

Eli tämmösen:

...Eka kerta oli jo tarpeeksi karmeeta. Vittumainen tunne kun ...
    Mistähän sen tarinan vielä löytäis, siinä oli draamaa kerrakseen

Oiskohan tälläsestä mitään apua varpaiden paleluun..

http://www.gigantti.fi/product/terve...errontehostaja
    Rule #6 // Free your mind and your legs will follow.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti dirtyrider Katso viesti
    Oiskohan tälläsestä mitään apua varpaiden paleluun..
    Vai onko samaa kamaa mitä about saman hintaluokan IPL karvanpoistolaitteet (=ROSKAA)? Jos tuo auttas, ei olis tuonkaan lafkan keskusvarastolla noita 100+ kappaletta jäljellä?

Faktaa kehiin saa laittaa jos jollain on!

Edit: Ko kaupan arvosteluissa jengi kehuu laitetta, tosin kukaan ei suoranaisesti sano että jalkojen paleluun auttaisi, levottomia jalkoja tuntuu korjaavan tuo jne, mutta että lenkillä ei jalat palelisi tuon käytön ansiosta...?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Iglumies Katso viesti
    Mistähän sen tarinan vielä löytäis, siinä oli draamaa kerrakseen
    Olen niin paljon draamaa tunkenut eetteriin että en tiedä tarkoitatko viimekesän brevettiä jossa näin jo valoa tunnelin päässä kun joka toinen kymmenestä aivosolustani oli jo jäässä ja henkinen ja fyysinen minäni oli jo matkalla tuonelaan juuri ennenkuin jalo pelastaja tuli paikalle metalliratsullaan, vai kenties jo kauan sitten tapahtunutta "Survival on the Extreme at Sipoo arctic desert -mission" kun suoritin eläinkoetta kesävaatteissa alijäätynytta vettä sataessa niskaan ja viimeisillä voimillani kun vääntäydyin paikalliselle kyläkaupalle tunkemaan käteni kuumavesikattilaan sulamaan.

Nyt kun on Survival Poncho, ei tuu draamaa enää!! Loistavasti käytetty 9.95 big ones! Nyt voi vain nauttia harrastuksesta!
    VesaP muokkasi tätä : 28.01.2014 at 16.29

IncBuff Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti rcta Katso viesti
    En mie ymmärrä. Ite maastossa / kelveillä 4,5h -8, paksu Woolpowerin merinosukka ja lake 303. Varpaat jäässä ~tunnin jälkeen.
    Paljon se vaihtelee. Viime viikolla -15 pakkasta. 2h maastopyörimisen aikana varpaita ei alkanut palella yhtään Prisman North Outdoor merinosukka NW Celsius Arctic yhdistelmällä. Pelkällä kelvin hinaamisella tuolla kelillä riittää n. tunti että alkaa paleltaa tosissaan varpaita.

Nyt kun on Survival Poncho, ei tuu draamaa enää!! Loistavasti käytetty 9.95 big ones! Nyt voi vain nauttia harrastuksesta!
    Hyvä idea, tilaukseen menee: http://www.outnorth.fi/fi/lifesystem...od_grp-s1/2417

Ostin Yokon mononsuojat. Nää Laken talvopopon päälle ja -10 C 3t 45min jalat olivat pikku hiessä koko matkan. Saas nähdä tarviiko pohjallisille laittaa virtaa kylmemmässä.
    Yokon pohjassa ei ole kangasta, vain kaistale kannan ja päkiän välissä sekä kumirenksu päkiän etuosassa.

tempokisu Guest

Punapää rankka reissu?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti izmo Katso viesti
    http://kuvaton.com/k/yYJx.jpg

pikkupakkasessa - 8 sunnuntaina järvien kierto 103 km

tai tosta kuvasta vain kaksi selvis perille.... arvaa tyypit

--------------------------------------------------------------

Tänään asiakirjoja vienti Nekala-Lielahti... auto vai pyörä...?
    Hei, minäkin selvisin 109km kierroksesta ja vielä takarenkaanvaihtoa mukana. Mihin noita reppuja tarvitaan? Kaikki ukot näyttää samannäköisiltä, mutta veikkaan että perille ajoi nuo joilla on lämpösimmät monovarusteet ( punaista takeissa).

Pyörä on näillä keleillä paras vaihtoehto. Saa liikuntaa jota ei ehkä muuten viittis, ei kulu bensaa. Saa punaiset pirteet posket.
    Pyörätiet oli ainakin tänään hyvässä kunnossa.

Tänään -8 ja Defroster Trailit Aerogel-pohjallisilla olivat hieman liian lämpimät Lorpenin merinosukilla. Muuten vaatetus oli aika hyvä jäälle Lohjan saaren ja Huhtasaaren kiertoon. Kuuden metrin tuulessa myötäiseen sai tiimipaidan vetoketjua vähän avata ja vastaiseen taas laittaa kiinni ja silti hikeä ei tullut eikä kylmäkään muuta kuin poskipäitä nipisteli tuulessa. Tuuli puhaltanut kohtia paljaaksi ja sivutuulessa peilijäällä ei pysynyt pystyssä semiläskeillä. Onneksi noita talutettavia kohtia oli melko vähän.
    Polku se on paikallaan polkeva polkukin... Aurora

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tempokisu Katso viesti
    Mihin noita reppuja tarvitaan? Kaikki ukot näyttää samannäköisiltä, mutta veikkaan että perille ajoi nuo joilla on lämpösimmät monovarusteet ( punaista takeissa).
    Siellä on puhelin piiska-antennilla ja tehoakulla mukana, jos sattuu rengas puhkeemaan ja lampusta akun hyydyttyä tiettömän taipaleen takana susirajalla, samalla kun pakkanen kiristyy ja sataa alijäätynyttä vettä susien ulvoessa takana.

Eli kaikkea mitä sattuu tarvitsemaan (tai voi tarvita) pitemmällä lenkillä Maastopyöräillessä. Osa harrastaa ajopaidan taskujakin, mutta retkimeiningillä ne ei ole niin suosittuja.
    Loppukiri alkaa sadan kilometrin jälkeen.

"Survival on the Extreme at Sipoo arctic desert -mission"
    Tämä se oli, kun pelastajalle vietiin vielä muistaakseni viiniä, kultaa ja mirrrrhaa palkinnoksi - legendaarinen
    Itsellä kulkee repussa Haltin Flake ensiavuksi.

tempokisu Guest

Punapää Lenkki

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Itsok Katso viesti
    Eli kaikkea mitä sattuu tarvitsemaan (tai voi tarvita) pitemmällä lenkillä Maastopyöräillessä. .
    Älä yritä romantisoida susien ulvonnalla.... Juuri oli maininta että oli 103km lenkki. Lenkki isolla L:llä, mutta - ikävä kyllä ei sen enempää.

Ainut mitä tarvii on oikea perusvarustus ja hyvä kunto. ( hyvä perusvarustus mahtuu taskuun, tai pullotelineeseen).

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tempokisu Katso viesti
    Älä yritä romantisoida susien ulvonnalla.... Juuri oli maininta että oli 103km lenkki. Lenkki isolla L:llä, mutta - ikävä kyllä ei sen enempää.

Ainut mitä tarvii on oikea perusvarustus ja hyvä kunto. ( hyvä perusvarustus mahtuu taskuun, tai pullotelineeseen).
    Lenkki oli lyhyt ja torso... mutta jotenkin semmonen aavistus että ei montaa kuskia täältä löydy että jaksaa tonkin mennä viiteen tuntiin joo ave on mitätön mutta tuli siinä metsäpolkuakin 15 km ja juostiin vielä 4 km osuus

repussa oli kumi pumppu banaani puhelin ja juomapullo

Pakarat jäätyy tunnissa kun jättää tukahtumisen pelossa villahousut pois Nalinin talviajohousujen alta. En muistanut tuota. En viitsisi kustantaa 40€ merinovillaisiin boxereihin vaikka mieli tekisi. Pitänee alkaa kutoa aitovillaisia pässin pökkimiä itse.
    "Sinunkin tulisi tietää, että pullot tehdään puhaltamalla, reiät ampumalla, mutta työt vie oman aikansa."

tempokisu Guest

Punapää inspiraatio

^Mulla kului 109km ja 5.10, tosin siinä oli osa tyhjällä takakumilla ajelua ja muuta sählinkiä. Kuvittelin että meni yli 6tuntia!
    Ja olen melki 50v täti. - ja olin tosi ylpeä että mä tein sen

Kovin moni ei aja yli satasen lenkkejä talvella, mun mielestä satanen talvioloissa on aina kova juttu, muttei mikään ultimate. Ei kansii väheksytä missään tapauksessa!!
    Olen ajanut tuplasatasetkin talvioloissa, siihen tarvitaan vain se inspiraatio, joka onkin se vaikein löytää.

Mun mielestä se ydin-juttu on juuri inspiraatio. Ihminen pystyy melkein mihin vaan, jos oikein haluaa. Ei kannata edes miettiä että "kestääkö kunto, jaksanko" - kysy vaan että "haluanko?" En minäkään jaksaisi muuten, mutta päätin että nyt ajan, ja pakkohan kääntöpisteestä on takas tulla.

ai Fuuga ehti tuohon väliin joten kommentoin että alla on: kesäajohousut ja päällä jotkut talvihousut ( ei pehmukkeella). Reidet vähän jäätyy joskus mutta ei sen nyt haittaa.
    Itse asiassa siinä vaiheessa kun alkaa olla vaikeeta ( joskus lenkin loppuosa) niin kaikki palelut sun muut unohtuu kun on keskityttävä vaan siihen että jaksaa perille asti. Ja perillepääsyn jälkeen kaikki palelut tai muut vaikeudet unohtuu!

Tänään menin sitten siviilivaatteilla kauppapyörällä Nekalasta Lielahteen kun en halunnut autolla lähtee viemään muutamaa paperia allekirjoitettavaksi... kun vielä halusin ajaa pyörällä. Matkasta tuli vaan noin 28 km mutta olihan sekin matka

On se nyt pakko todeta että vaikka pienenä miehenä pitkään olin kovastikin 29er-villitystä vastaan niin kyllä se vaan voittaa kakskutosen talvipyöränä. Käsittämättömän hyvää etenemistä huonosti auratulla tiellä verrattuna viime vuoteen, toki on varmaan kuskin kuntokin kasvanut mutta silti. Kivaa kun voi keskittyä ajamiseen eikä jokseenkin ajokelpoisen uran etsimiseen koko ajan peläten että koska tökkää. Loivempaa keulakulmaa ehkä kaipaisi vielä mutta olkoon se ensi vuoden juttu sitten.

Sormien ja varpaiden paleluun kun keksisi itsekin jotain, tiedän että asiaa auttaisi kun pukeutuisi sen verran järeämmin että niihin virtaisi lämpimämpää verta mutta kun se sitten tarkoittaa että sormet ja varpaat on ihan jees ja muut osat pyrkii sulamaan.

tempokisu Guest

Punapää kauppoja Lielahdessa

^^ Oli. Osa nimittäin kamalaa vastatuulta! ( takas tre-pirkkala tuli illala paljon kepeemmin...).

Kauppapyörällä, Lielahteen....asiapapereita.
    Mulla tuli nyt heti mieleen Lielahden yhdessä autokaupassa myytävänä oleva kiva auto oi että!

Greycap. Kaikkea ei voi saada, olen todennut. Olin viime viikonloppuna ottamassa kuvia, ja oli t-paita ja kettu-turkki. Turkki on niin lämmin, että myös kädet pysyivät lämpiminä, ja välillä piti olla paljain käsin ( tosin kuvauksen kannalta hyvä juttu). Ja kävellä hiljaa ettei tule hiki.
    Aika taiteilua se on jos keskivartalo on lämminverinen ja kärkiosat kylmäkalleja....

Kolme viimeistä päivää töihin mennessä vastatuuleen. Pyörä ei kulje. Saisi pikkuhiljaa hieman lauhtua. Kotimatka meni kyllä eilen melko liukkaasti.

^Tjooh, eilennä eksyin välillä pois mettästä ja viima oli melkoinen. 180° käännös ja äkkiä takaisin puiden suojaan eikä haitannut tuuli ja tuiverrus. Kohta aattelin vähän jatkaa harjuutuksia. Mukavasti on ollut ajoaikaa viime päivinä. Näin jatkukoon.

Ostin eilen PRISMASTA akku/paristoilla lämpenevät hanskat. Jotku prkl winter fox:t. Tänään sit koeponnistin ne työmatkalla, 12km ja -16-18astetta. Kämmenet lämpes mukavasti, mut sormet jäätyi jo alkumatkasta. Sit vetasin sormet pois koloista ja pidin nakkeja nyrkissä niin tarkeni kivasti Loppulauselmani on se, että oli hanskat millaiset tahansa niin aina jäätyy sormet ajaessa. Mut Canada goosen tumpuissa kun sormet saavat olla vapaani niin hikeä puski -22 kelissäkin, ilman lämmityksiä. Taidan antaa nuo vaimolle ulkoiluhanskoiksi, se saa niistä enemmän irti kuin minä pyöräilessäni. Ei mulla muuta

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •