HephaElectrobikeGarminGiant
Sivu 46 / 168 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 36 44 45 46 47 48 56 96 146 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.351 - 1.380 / 5028

Aihe: Jousituksen pienet kysymykset

  1. #1351
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti samu88 Katso viesti
    Eli tuo minun suunnitelma on teoriassa mahdollista? Olisi aikaa räpellellä vielä ennen kesää
    Tai sit ei.
    Tuo lyhennys vähentää maksimipituutta, kasassa se on samanmittainen kuin alkuperäinen.

  2. #1352
    Liittynyt
    07/2012
    Paikkakunta
    Imatra
    Viestit
    501
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti juho_u Katso viesti
    Tai sit ei.
    Tuo lyhennys vähentää maksimipituutta, kasassa se on samanmittainen kuin alkuperäinen.
    No niinpä tietenkin. Kaippa se pitää jotain muuta sitten keksiä :/

  3. #1353
    Liittynyt
    08/2012
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    398
    Säädin tuossa Reban vaimennuspatruunan ja lukituksen kanssa, jolloin öljyä roiskui ulos. Laitoin mututuntumalla sinne hieman lisää, koska itsellä ei ollut pakkasille sopivaa öljyä vanhan korvikkeeksi. Nyt kuitenkin keula painuu kasaan 0,5 cm - 1 cm. Onkohan öljyä liian vähän tai paljon, vai onko vika jossain muualla?

  4. #1354
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.088
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti samu88 Katso viesti
    No niinpä tietenkin. Kaippa se pitää jotain muuta sitten keksiä :/
    se mitää kasassa saman mittainen ole, jos iskun loppuosaa rajoitetaan "pakolla" vaikka laittamalla sinne pohjaanlyöntikumin alle se 5mm laippa.. Eihän se iskari sillon pääse "yhtä kasaan", erijuttu kuin terveellistä se "pohjaaminen ennen aikojaan" on iskarille..

  5. #1355
    Liittynyt
    05/2006
    Paikkakunta
    Pohjois Helsinki
    Viestit
    596
    Tuosa Fillariosan toimenpide ELKOJen kanssa on toimiva koska siinä vaihdetaan männän varsi ja tuo iskunvaimentimen runko eli tehdään juuri oikean mittaiseksi.

  6. #1356
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    3.275
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kaatuilija Katso viesti
    Säädin tuossa Reban vaimennuspatruunan ja lukituksen kanssa, jolloin öljyä roiskui ulos. Laitoin mututuntumalla sinne hieman lisää, koska itsellä ei ollut pakkasille sopivaa öljyä vanhan korvikkeeksi. Nyt kuitenkin keula painuu kasaan 0,5 cm - 1 cm. Onkohan öljyä liian vähän tai paljon, vai onko vika jossain muualla?
    Jos et ole purkanut mitään muuta patruunan irroituksen lisäksi, sanoisin siellä olevan liikaa öljyä. Joskus dual air Rebaa huoltaneena olen todennut että se öljymäärä täytyy mitata harmittavan tarkasti ja ihannemäärää varten voi joutua poistamaan tai lisäämään vähän kerrallaan aina välissä kokeillen. Ihan sellainen harmiton 10-20ml liikaa voi viedä joustomatkasta paljon pois, tai saman verran liian vähän hävittää lukon toiminnan kokonaan.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

  7. #1357
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    2.204
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti samu88 Katso viesti
    No niinpä tietenkin. Kaippa se pitää jotain muuta sitten keksiä :/
    Helpointa ja varmasti halvinta on varmaan unohtaa koko homma ja ajaa niillä 26" kiekoilla.

  8. #1358
    Liittynyt
    12/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    110
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JaKon Katso viesti
    Float Fluidia on vain siellä ilmajousen sisällä. Alajaloissa on Fox Green litkua, joka siis on yllättäen vihreetä. Float Fluidi on sinistä tavaraa, mutta saattaa sen vihreään sekoittaa Ihan normaalia että sitä saattaa vähän tulla pihalle, kun painetta laskee.
    Ah, termit meni sekaisin. Niin tosiaan siellä ilmapuolella oli sitä sinivihreää Float Fluidia vaimentimen männän voiteluun ja Fox Green oli sitä mahdolisesti Torcon vaimenninöljyä joka voitelee puslat? Kiitoksia varmistuksesta.

  9. #1359
    Liittynyt
    07/2012
    Paikkakunta
    Imatra
    Viestit
    501
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti sakuvaan Katso viesti
    Helpointa ja varmasti halvinta on varmaan unohtaa koko homma ja ajaa niillä 26" kiekoilla.
    Eipä tuo nyt järin kallis operaatio ole, kun sorvataan sopivan paksuinen holkki, ja pistetään sisälle. Eikä vaikuta kuulemma iskarin kestävyyteen mitenkään. Saattaa olla että tulloo kokeiltua kunhan saa vanhoja osia nurkista pois

  10. #1360
    Liittynyt
    12/2013
    Paikkakunta
    Sibbo
    Viestit
    584
    Ei ole ollut tarvista lyhentää vain iskunpituutta, mut eiköstä menetettyä männänvartta kompensoida vain lisäämällä hitusen vastapainetta tai välimännän sijaintia muuttamalla? Iskarin sisällä ei varsinaisesti mitään stopparia ole
    Bässi muokkasi tätä : 27.01.2014 at 19.16 Syy: Yleisesti ottaen

  11. #1361
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Vantaanlaakso
    Viestit
    163
    Täällä menee lyhennykset ja lyhennykset sekasin. Jos laitetaan iskarin sisään, männän ja pohjatulpan väliin lyhennysholkki, lyhenee kepin max-pituus, sekä iskunpituus. Samu88 haluaa käsittääkseni pitää iskarin maksimipituuden ennallaan, mutta lyhentää joustoa niin, että isompi rengas ei ota takajouston pohjatessa runkoon. Silloin toimitaan niinkuin tarinan päähenkilö alussa uumoilikin, eli laitetaan pohjaanlyöntikumin alle sopivasti lisuketta. Jousen kanssa joutuu vähän pulaamaan, voi olla paras vaihtaa vähän jäykempi jousi, niin että sagin voi pitää ennallaan ja jousivoima ennen pohjaamista olisi sama kuin ennen lyhennystä. Itse pihinä koittaisin ensin ajaa vaan vähän tiukemmalla esijännityksellä.
    Pohjaamista, etenkään pohjaamiskumia vasten, on turha pelätä ainakaan iskarin kannalta, ne kyllä kestää. Ne kumit on siellä juuri sitä varten. Vaikkei kumia olisi, pitäisin todennäköisenä, että linkut tai runko korkkaa ennen kuin keppi.

  12. #1362
    Liittynyt
    12/2013
    Paikkakunta
    Sibbo
    Viestit
    584
    Samaa mieltä kestävyydestä. Mä vaan vaimennusta aattelin, jos oletetaa et kaikki pysyy samana mutta rajotetaan iskua, varsi ei syrjäytä enää niin paljon öljyä ja vaimennus muuttuu. Se että huomaako sen onkin eriasia, no ainaki sitten huomaa jos on 10mm enemmän esijännitystä

  13. #1363
    Liittynyt
    06/2013
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    705
    EDIT: löysin jo ratkaisun ku juutuubitin!! On sitä ihminen daiju!
    toripolliisi muokkasi tätä : 29.01.2014 at 09.58 Syy: puunenä

  14. #1364
    Liittynyt
    07/2007
    Paikkakunta
    Suomen Turku
    Viestit
    1.560
    Mistä johtuu että RS turnkey keula jää ns. puoleenväliin joustomatkaa. Meikän ja vaimokkeen keuloille on molemmille käynyt niin että keula on ajossa jämähtänyt puoleen väliin. Vetämällä alajalkoja alaspäin matka on palannut ja keulat toimivat taas "normaalisti"

    naisen keula on ymmärtääkseni ok, mutta mun keulassa painuu joka töyssyssä sentin joka pitää vetää ulos. Mietin että jos ei vedä ulos niin katoaako jousto pikkuhiljaa kokonaan.

    molemmat keulat on pari kuukautta vanhoja. Paineet on tallella

  15. #1365
    Liittynyt
    08/2011
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    963
    Ettei olisi sama vika kuin minulla eli paineet katoaa pakkasessa vaikka ne näyttääkin olevan tallella taas lämpimässä mitaten?

  16. #1366
    Liittynyt
    07/2007
    Paikkakunta
    Suomen Turku
    Viestit
    1.560
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Greycap Katso viesti
    Ettei olisi sama vika kuin minulla eli paineet katoaa pakkasessa vaikka ne näyttääkin olevan tallella taas lämpimässä mitaten?
    Voihan ton tarkistaa kyllä vielä. Keula ei tosin ole lötkö ja naisen keulassa paineet tarkistettiin ulkona kylmässä

  17. #1367
    Liittynyt
    07/2012
    Paikkakunta
    Imatra
    Viestit
    501
    Mitkäs keulat on nykypäivänä enskaan hyviä? Nykyinen on sii 34 talas ctd fit, ja suunnilleen samalla axle 2 crown mitalla hakusessa 27.5 koossa.

    -pike olisi kova, mutta single Airin saatavuus?
    -dt swissin 150milliset? Kevyitä kun hitto ainakin, mutta kuinka paksut liukuputket?
    -x-fuusion slant?

    hinta olisi hyvä olla suht huokea, ja kevyt? Jos käytettynä löysi niin vois olla foxikin, mutta aika painava

  18. #1368
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti samu88 Katso viesti
    Mitkäs keulat on nykypäivänä enskaan hyviä? Nykyinen on sii 34 talas ctd fit, ja suunnilleen samalla axle 2 crown mitalla hakusessa 27.5 koossa.

    -pike olisi kova, mutta single Airin saatavuus?
    -dt swissin 150milliset? Kevyitä kun hitto ainakin, mutta kuinka paksut liukuputket?
    -x-fuusion slant?

    hinta olisi hyvä olla suht huokea, ja kevyt? Jos käytettynä löysi niin vois olla foxikin, mutta aika painava

    Ei kai tuon Piken saatavuus ole mikään juttu? Kysele Hi5:sta, ne varmasti hoitaa ihan hyvään hintaan, jos ei hyllyssä ole.

  19. #1369
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    4.543
    X-fusionista ei ole kokemusta, mutta silti pitäisin Pikeä tämän hetken THE keulana enska rymistelyihin.. Se herkkyys ja tarkkuus on todella loistava koko joustomatkalta ja muutenkin jämäkän tuntuinen keula..
    The end of the road is just the beginning...

  20. #1370
    Liittynyt
    07/2012
    Paikkakunta
    Imatra
    Viestit
    501
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mannavelli Katso viesti
    Ei kai tuon Piken saatavuus ole mikään juttu? Kysele Hi5:sta, ne varmasti hoitaa ihan hyvään hintaan, jos ei hyllyssä ole.
    Kun pääsi läppärin ääreen ni alkohan noita löytymään. Pitänee katsella katteleeko tuota 150mm vai 160 mallia, kun jos nuo 27,5" kiekot vaihtaa, niin nousee fillari muutenkin ylemmäs, ja saa selvitettyä paljonko noilla offset puslilla saa keskiötä alemmas jne...
    samu88 muokkasi tätä : 04.02.2014 at 17.26

  21. #1371
    Liittynyt
    06/2013
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    705
    Palaa taas taulu tuon cuben kanssa nyt kyseessä ohjainlaakeri ongelma.. Syy miksi pistin tähän ketjuun on se, että Reban keula on ihan alhaalta pikkuisen paksumpi kuin muualta osin ohjainputkea.. Sit kun tiputan ohjainlaakerin mukana tulleen alimman prikan, joka on hiukan kartion mallinen sen takia, että se istuu buenosti laakeriin.. Pressfit setti kyseessä.. Niin prikka jää jumiin ennen noin muutaman millin ennen pohjaa! Onko tuosta välistä haittaa?!?

    En ole vielä kokeillut edes sillai toimivuutta, vaan jätin prikan pois ja otin toisesta setistä pelkän "aluslevyn". Tällä tavalla saan laakerit pohjalle asti, mutta ongelmaksi tulee sit kiristäminen. Joko laakerin seutu on väljä ja lonksuu tai sit oikea oppisesti napakka niin tanko ei käänny pehmeästi. Pyörää kallistamalla rengas ei lähde itsestään kaatumaan kaadettavalle puolelle vaan pysyy jämysti linjassa..

    Huomasin asian ku ajoin työmatkaa.. Ilman käsiä on mahdoton ajaa ku pyörä kaatuu heti jommalle kummalle puolella ja muutenkin ajo on ärsyttävän kulmikasta!!

  22. #1372
    Liittynyt
    07/2012
    Paikkakunta
    Imatra
    Viestit
    501
    Siis jos tarkoitat sitä kaulaputkeen tulevaa prikkaa mikä jää ohjainlaakerin pohjaa vasten, niin mulla on aika monessa ollut väkänen, mistä talttapäämeisselillä levittämällä on saanut sen ohjainputken pohjaan asti? Toki putsaaminenkin saattaa auttaa?

    E: No eipä noissa kaikissa olekkaan, mulle vaan sattunut sellaiset kohalla. Kyllähän tuo pitäisi sinne pohjaan asti mennä, eikä varmaan pidäkkään helposti mennä? ( http://www.universalcycles.com/shopp...?category=1696 )

  23. #1373
    Liittynyt
    06/2013
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    705
    Miten paljon tossa uskaltaa voimaa käyttää? Muuten taitaa olla ikuinen tuo pohjalevy?!? Helpottais kummasti ku se ois "katkaistu".

    Edit: nyt puhutaan uusista ja puhtaista kamoista.

  24. #1374
    IncBuff Guest
    Älä nyt hyvä mies ilman alakoolia ajele. Kyllä se kuuluu sinne pohjaan asti lyödä ja voimaakin saattaa joutua käyttämään. Imurin putki tms. on oiva apuväline.

  25. #1375
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    4.543
    Olen ite alakoolit naputellut talttapää meisselillä ja vasaralla.. Vastapuolilta pikkasen napauttelee niin hyvin ovat uponneen pohjaan..
    miku80 muokkasi tätä : 04.02.2014 at 23.29
    The end of the road is just the beginning...

  26. #1376
    Liittynyt
    06/2013
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    705
    Hyvä tietää. Lähinnä aina arveluttaa ominpäin mennä tekemään jos homma alkaa vaatia voimankäyttöä, sillä yleensä silloin tehdään asiat päin persiitä ja tavaraa särkyy kiitos tästä infosta!!

  27. #1377
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.088
    Nii ja kuten moneen kertaan todettua, jos on suljettu konelaakeri (ei siis näkyviä irtokuulia, vaan umpikehät) niin mikäänhän ei estä oikeasti katkaisemasta sitä alakoolia, ei vaikuta toimintaan mitenkään, mutta helpottaa asennusta..

  28. #1378
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.777
    Olen aina kävellyt alakoolien kanssa paikalliseen pyöräliikkeeseen ja niitä on lyöty siellä paikalleen muutamassa sekunnissa. Asennus ei ole ikuinen, vaan alakooli lähtee tarvittaessa kotikonstein.

    En lähtisi sahaamaan sitä (isompi vaivakin) kun kokemusten mukaan ohjainlaakeri halkaistulla alakoolilla on hiukan vaikeampi kiristää, kuin kiinteällä.

  29. #1379
    Liittynyt
    06/2013
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    705
    YO!

    Naputtelin alakoolin nätisti paikoilleen ja jumaleisson, että toimii keula hyvin Ei tosiaan tarvinut voimaa käyttää, mutta käsin painamalla se ei olis onnistunut. Talttapäämeisselillä ja vasaralla pärjäs nätisti. Aikaa meni purkamisen ja kasamisen kanssa noin 5minuuttia. Kiitos taas avustanne!

  30. #1380
    Liittynyt
    07/2012
    Paikkakunta
    Imatra
    Viestit
    501
    Jostain olin lukeneeni offset puslien laskevan keskiötä alemmas, mutta onko hajua paljonko, jos keulakulman loivennus on 1 aste?

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •