Niin mikä taulukko nyt sitten on väärä, näinhän sä kirjoitit
"Ensimmäinen tr-treeni tehty. Ei mennyt ihan putkeen. Tr näyttää watteja aivan liian vähän.
Vitosvastuksella 20 kmh 120 w, Eliten mainoksen mukaan watteja on tuolla nopeudella ja vastuksella 270.
Tr 40 kmh 260 W, Elite 660w."
Tossahan sulla osuu taulukon mukaan watit ihan kohdille, se mitä joku Eliten mainos sanoo on musta epäoleellista kun käsittääkseni tuo pdf taulukko on Eliten toimittama niin luulisi sen olevan kohdillaan.
![]()
Kun heti startissa vetää lipat niin loppumatka on pelkkää nautintoa.
Tässä uusinta valmistajan ilmoittamista wateista Volare alu:lle:
Max power (W) at 20km/h 270W
Max power (W) at 40km/h 660W
Max power (W) at 60km/h 1040W
Noi on siis vitos vastuksella.
ps:Jos on pelkkä Mag, niin se on eri traineri.
30T
It seems that Elite Volare Mag Alu is also called the Elite Mag Concept Alu. Anyway attached is the graph they have sent me.
Mielenkiintoista sinäänsä kun tuo henkilö pyytänyt talukon Volarelle ja Eliteltä sanottu että sama kuin tuo Mag Concept ja taulukko sen mukaan. Eli tuo laittamani taulukko on Elite Mag Concept Alu ja Eliten mukaan sama laite kuin Elite Volare Mag Alu.
Mag Concept Alu.pdf
No turha tästä sen enempää vääntää kättä![]()
Trainerroadin kanssa tulee tietty käyttää käytössä olevan trainerin mukaisia asetuksia, jolloin sovelluksen ilmoittamat watit menevät oikein. Parhaiten toimii trainer-malli, joka on jo tehtaalla kalibroitu tehonsa puolesta kuntoon.
Rule #1: Obey The Rules
Luulen, että Trainerroadilla on tapahtunut virhe. Magin tehokäyrät on laitettu lähes kaikille Eliten magneettivastuksille, vaikka niiden vastukset poikkeavat toisistaan. Kun klikkasin traineriksi Elite superCrono Mag Alloy:n, silloin tehot menivät oikein. Eli olivat samat kuin valmistaja imoittaa Volarelle.
Jätän tämän asetuksen käyttöön.
30T
Sen verran kuitenkin lisään, että mun traineri taitaakin olla Speed eikä AluOn samannäköiset.
Tämäkin linkki toiseen kertaan:
http://www.elite-it.com/wp-content/u...s_Overview.pdf
30T
Kehtaisko joku neuvoa mikä perustraineri kannattais valita, kun sellanen on näköjään nyt hankittava? Kriteerit: Edullinen mutta toimiva, mahd hiljainen, miel tukeva vs rimpula. Ei tartte mitään erikoisominaisuuksia.
CRC:llä ja Wigglellä näyttää olevan aika paljon tarjontaa tuossa 200€ hintaluokassa tyyliin Tacx ja Elite mutta minkä noista nyt sitte napsauttaa?
Mjaahas eipä ole Helsingin Urheiluvälinehuollolla Road Machinea myymälässä joten sieltä ei sitä sitten haeta.
Miksi sitä suotta pitää myymälässä tavaraa jos joku vaikka haluaisi tehdä ostokset ihan paikan päällä eikä netissä
Alkaa vaikuttamaan siltä että ei viikonlopuksi raineria saa.
Jep kysäsin ja Road Machinea ei ole tällä hetkellä myymälässä, tilaan varmaankin saksanmaalta suoraan kotiin pikana niin pääsee alkuviikosta polkemaan.
Ilmeisesti Bike24 on edullisin paikka tilata Road Machine?
Grugi muokkasi tätä : 24.01.2014 at 16.51
Joku näppärämpi toverihan voisi nyt tehdä teamin tuonne trainerroadiin tyyliin fillariforum finland tjsp.. Sieltä kyllä löytyy jo trainerroad Finland, jossa huikeat kaksi jäsentä.. Minä ja teamin joskus perustanut Mijuny nimimerkki? Tuolla teami osiossa olisi mukava seurailla mitä treenenjä kukin ajaa, kuinka usein ja tietysti heittää herjaa toisten harjoituksista=). Itse olen Trainerroadia käyttänyt syyskuun lopusta jolloin ftp:ni oli vaivaiset 172 / 1.95w/kg, nykyiset vastaavat luvut ovat jo vähän järkevämmällä tasolla, eli ftp 257 / 3.02w / kg. Ohjelmaan olen varsin tyytyväinen, enkä kyllä tuota 10 dollarin uhrausta kuukaudessa pidä minään, kun käytännössähän tuossa on sinulle henk.koht. valmentaja. Itse tuskin jaksaisin ilman ohjelmaa trainerilla edes ajaa. Nimimerkkini TR:ssa on Wangsta.
EDIT: Aloitin uuden aiheen Kuntoilu ja ajotekniikka alle otsikolla Trainerroad. Eli pitäisikö kaikki traineroadiin liittyvä keskustelu käydä siellä? Saisi tämä aihe keskittyä sitten itse trainereihin.
ValluViltteri muokkasi tätä : 26.01.2014 at 09.06
Trainerroadin FB sivun kautta voisi varmaan kysyä jotakuta Volaren käyttäjää valaisemaan asiaa miten hän on ongelman ratkaissut jos tehot ei tunnu osuvan kohdilleen.
Tällänen kalibrointitaulukko tuli vastaan jotta olisko tosta mitään apua jos sitä osaa käyttää
http://www.kurtkinetic.com/calibration_chart.php
Minä ratkaisin trainerroadissa asian niin että valitsin traineriksi Elite SuperCrono Mag Alloy:n, silloin vitosvastuksella tehot ovat lähes samat kuin Volarelle ilmoitetut.
Aika moni Tr:ässä ei asiaa ole ymmärtänyt vaan ajelee Volarelrella Mag alun käyrillä, siitä ei tule yhtään mitään. Tehoja pitäisi olla lähes kolminkertainen määrä että pysyy tolppien päällä. Aika nopeeta loppuu innostus.
30T
Sähän voisit laittaa Tr:lle vistiä että tarkistaisivat Volaren kurvin kun ei kerta ole sinnepäinkään. Eliteltä sa varmaan s-postilla taulukon kuten aiemminkin.
Käännä vaikka google kääntäjällä niin kyllä sitä ymmärtää, ei tossa mitään niin uksomatonta sepustuta kuitenkaan tarvita![]()
Yksi hyvä puoli noista reenereista on että pakkaslenkin jälkeen on hyvä lämmitellä sillä, samalla kun ventilaatorista tulee lämmin tuulahdus![]()
http://www.pellossalo.fi/
Signature laittoi hetki sitten FB-sivuilleen erittäin hyvän tarjouksen Kineticin Rock&Roll -trainerista. Vain nopeimmille...
Rule #1: Obey The Rules
Aika suolainen. Omasta road machinesta maksoin 200€ vuosi sitten. Cycle centeristä muistaakseni.
^
Road Masiina on eri tuote. Mun silmään tuo tarjous näyttää ihan ... tarjoukselta.
Ihan siedettävä hinta kun tulee mukana Pro Flywheel, tosin jos tarjolla vain 2Kpl niin eipä tuolla tarjouksella paljoa virkaa enää ole![]()
Kirjanmerkit