Alkujaan tämän lähetti
tempokisu
Tämä nyt sivuaa aihetta.
Kyseessä on T muotoinen risteys, jossa pystysuora sakara on yhdistetty kelvi+ ajo tonteille sallittu, ja - on normaali ajotie, tosin ei mikään pääväylä vaan sivukatu.
No, risteävässä kohdassa yksi matkailuauto on aina parkittu ihan risteyksen kulmaan, siten että kun kääntyy ajotieltä tuolle pikkuväylälle, tai pikkuväylältä ajotielle, niin matkailuauto peittää näkyvyyden. Ei koskaan näe tuleeko "kulman" takaa joku. Molemmat on kapeita väyliä, ja lisäksi on pensasaitaa.
Olen aina miettinyt pitäisikö matkailuauton omistajalle vaikka jotenkin ilmoittaa...tänään matkailuauton omistaja oli siinä ja !! toki menin jutteleen, ystävälliseen sävyyn. Matkailuauton omistaja oli myös ajatellut asiaa - mutta tien varteen pysäköivä perävaunu oli nyt syynä.
Perävaunun omistaja haluaa pysäköidä juuri siihen tiettyyn paikkaan, että matkailuauto ei mahdu eteenpäin - koska prävaunun omistaja haluaa nähdä vaununsa kotoa käsin!! ( istuuko omistaja
ikkunassa koko ajan...)
Ihan uskomatonta. Ei mun mielestä voi pysäköidä tienvarteen sillä perusteella että "haluan nähdä mun peräkärryni"!Siellä peräkärryssä on kylläkin moottoripyörä sisällä..., mutta jos se on niin arvokas niin miksei ota sisälle, saisi koko ajan katsella? Siellä on autokatoskin, mutta varmaan kaikille ei riitä paikkaa. Silti, ei voi olla kriteerinä tienvarsiparkille se, että haluan nähdä kärryni.
Sanoin tästä, että liikenneturvallisuuden takia ei voi menetellä tuolla perusteella. Me muut halutaan nähdä tuleeko risteyksestä ketään.
Oikeasti, mun mielestä peräkärry on senverran kaukana, että siihen mahtuisi väliin autokin. Matkailuauto voisi aivan hyvin parkita 2m etäämmäksi, ja silti se peräkärry mahtuu "omalle" paikalleen. Henkilöauto sitten vaan kauemmas siitä välistä. Esimerkiksi tänään koko peräkärryä ei ollut siinä ollenkaan.
Että nyt laittoi vihaksi, tällainen itsekkyys. On tosi vaarallinen risteys ilman näkyvyyttä. Eikä ole kun siittä parista metristä kiinni, jolloin siihen jäisi rakoa, josta näkisi.
PLUS että ärhäkkyyttä lisää se, että jälleen tänään suoraan pyörätienjatkeella, suojatiellä kahdesti auto oli ajamassa päälle. Ekalla kerralla kännykkään jutteleva naistaksari, ja toisella kertaa bemarikuski huomasi samaan suuntaan ajavan pyöräilijän ja bemaristi oikein kiihdytti että ehti kurvaamaan ( kääntyi liikennevaloristeyksessä) mun eteen.
Vain kääntyäkseen kotipihalleen 100m kuluttua. PIRUVIE #¤%
Kirjanmerkit