ElectrobikeHephaGarminGiant
Sivu 124 / 285 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 24 74 114 122 123 124 125 126 134 174 224 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.691 - 3.720 / 8526

Aihe: Talvipyöräily

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Tuolta: http://www.urheiluareena.fi/tuotteet/pyoraily/ tuote 822. Aitoa teddykarhun turkkia. Eilen maastoajelua 2:50@-10-11°C.
    Noi on ihan parhaat. Pitävät tuulta ja ovat lämpimät, aito teddykarhun (ei uhanalainen ) turkki on aivan ässä kylmemmillä keleillä. Perusneopreeni/sadesuojia ei voi edes verrata näihin, sama kuin vertaisi märkäpukua ja turkishaalaria.

Vaan nuokaan ei poista sitä hetkeä, kun kylmä hiipii kenkään klossin kautta. Seuraavaksi varmaankin hankinnassa sähköpohjalliset, onko noissa jotain huokeita hyviksi havaittuja olemassa?
    -Heli

"You have reached the final page of Internet. Now go out and play."

Noniin, tuote 822 poistettu mukaan Velosportista. sieltä vinkattiin,
    että laittais vaan ruuvinreiät kankaasta läpi ja klossi kankaan ulkopuolelle kiinni, että ois mahdollisimman pieni reikä suojan pohjassa. mut sit suojat on kengässä kiinni. Muuten tää ei oo pulma mut jos työmatkan ohessa käyn vaikka ostamassa kaupasta evästä ts. käppäilen suojat ja kengät jalassa
    niin miten hyvin noiden suojien pohja sitä kestää? Neonpreenilliset perussuojat tässä käytössä on kestäneet sellaisen vuoden suurinpiirtein.

tempokisu Guest

Punapää kestää kävelyäkin

^ pitäisi kyllä suojuksien kävelyä kestää. Ite olen kävellyt vaikka miten, kaupassa ja näin, suojieni kanssa ja vielä ovat ehjät. 10 vuotta siis olleet tuossa monon päällä.
    Voi tietysti olla että kalliit kaupasta ostetut suojukset ei kestä yhtä hyvin kun Mustamäen villasukat.

Ah, honasin juuri että onko joku ohjeistanut siten että klossi olisi tavallaan ruuvattu suojan "päälle" ( paitsi ruuvinreiät). Vaikeeta puhdistusvaiheessa ehkä? tai jos suoja/kenkä kastuu.
    tempokisu muokkasi tätä : 22.01.2014 at 17.39

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ubiquity Katso viesti
    Noniin, tuote 822 poistettu mukaan Velosportista. sieltä vinkattiin,
    että laittais vaan ruuvinreiät kankaasta läpi ja klossi kankaan ulkopuolelle kiinni, että ois mahdollisimman pieni reikä suojan pohjassa. mut sit suojat on kengässä kiinni. Muuten tää ei oo pulma mut jos työmatkan ohessa käyn vaikka ostamassa kaupasta evästä ts. käppäilen suojat ja kengät jalassa
    niin miten hyvin noiden suojien pohja sitä kestää? Neonpreenilliset perussuojat tässä käytössä on kestäneet sellaisen vuoden suurinpiirtein.
    Oho, vai että kiinteästi suojat kenkiin kiinni. No, vois se niinkin toimia, tosin sitten pesua/kuivatusta yms varten pitäisi aina ottaa klossit irti.

Mulla nuo Sportfiren suojat on nyt olleet muutaman talven ja tein niihin aikanaan vain polkimen mentävän reiän (eli pohjakangas jäi ehjäksi sekä kantapäähän, että kaikkien pohjakuvioiden päälle, ainoastaan klossisyvennyksen kohdalla on aukko). Päkiän alta on pikkuisen pohjakangas antanut periksi pohjakuvioinnin päältä ja kengissä olevat metalliset kärkipiikit teki melko nopeasti omat reikänsä pohjaan. Muuten ei siis ole kuluneet, pitokin on karkeassa pohjakankaassa vielä varsin hyvä.

Todennäköisesti jos noilla kävelee enemmän, niin kengän pohjakuvioinnit painuu pikkuhiljaa läpi pohjakankaasta. Niin kauan, kun jalkaholvin alla pysyy kangas ehjänä, niin nuo pysyy kengän päällä normaalin kengänsuojan tapaan.
    -Heli

"You have reached the final page of Internet. Now go out and play."

Mites noissa koot menee, mun talvipopot on 46. Otanko nimelliskoon vai pienemmän?
    I väntan på ännu dåligare tidet

Lainaus Alkujaan tämän lähetti arctic biker Katso viesti
    Mites noissa koot menee, mun talvipopot on 46. Otanko nimelliskoon vai pienemmän?
    Mun talvikengät (Spessun Defroster) on numeroa 45 ja tuo koko 43-45 on aika sopiva. Ei erityisen tiukka sovitus, muttei myöskään pyöri jaloissa kävellessä.

Toisin kuin muut kengänsuojat, nuo puetaan päälle niinkuin sukka. Siis vedetään kengän päälle. Liian pienet voi olla hankalat.

Mulla shimanon mw80 46 numeroisena ja sf:n isoin suoja on melko kireä.

mulla mavic drift, koko 44&2/3 talvisuoja, toi edellämainittu teddykarhu kokoa 46-48. eli reilu saa olla.
    Kiitos tosta vinkistä. Kävin äsken 45min lenkin ja talvisukilla tuli jopa vähän hiki. kengissä oli myös ohkainen alumiinipohjallinen ja prismasta ostetut lampaanviillapohjalliset. Mahtava fiilis ku lämpö pysyy!

Motonetin sähköpohjallisista,paljon hajontaa mielipiteissä ? Pitävätkö jalkapohjat lämpiminä yli -15c.n pakkasissa ? Huonoja kokemuksia ?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti cigant Katso viesti
    Motonetin sähköpohjallisista,paljon hajontaa mielipiteissä ? Pitävätkö jalkapohjat lämpiminä yli -15c.n pakkasissa ? Huonoja kokemuksia ?
    Eikös noista vasta ollut jotain sen suuntaista juttua, että vaikea sisätiloissakaan kädellä kokeillen havaita, että lämpeneekö se vai ei, vai muistanko väärin?
    Trek 3700 Disc 2014 SLX osilla
    Renault Eclaireur hybridi 2005
    Jupiter mummis 80-luku
    Champion mummis 50-luku ja 60-luku
    Joku pappis 50-luku

Eikös noista vasta ollut jotain sen suuntaista juttua, että vaikea sisätiloissakaan kädellä kokeillen havaita, että lämpeneekö se vai ei, vai muistanko väärin?
    Muistelen saman suuntaista.Ylen kuningaskuluttajan testissä olivat kuitenkin pesseet huomattavasti kalliimmat kilpailijat.Käyttäjien kokemuksia kaipailisin?

Muistelen saman suuntaista.Ylen kuningaskuluttajan testissä olivat kuitenkin pesseet huomattavasti kalliimmat kilpailijat.Käyttäjien kokemuksia kaipailisin?
    Mulla on tuossa oikealla ylhäällä search this thread, kun siitä ilmestyvään boksiin typotin motonetin sain tälläisen listan, olisiko siinä noita kokemuksia, joista olisi apua?
    http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...archid=1858939
    Trek 3700 Disc 2014 SLX osilla
    Renault Eclaireur hybridi 2005
    Jupiter mummis 80-luku
    Champion mummis 50-luku ja 60-luku
    Joku pappis 50-luku

Mulla on tuossa oikealla ylhäällä search this thread, kun siitä ilmestyvään boksiin typotin motonetin sain tälläisen listan, olisiko siinä noita kokemuksia, joista olisi apua?
    http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...archid=1858939
    Kiitos,hausta tiedän,ja osaan sitä käyttää.Jos kellään käyttäjillä on noista pohjallisista kokemusta,niitä mielenkiinnolla myöskin lukisin.

edit.enkö osaa vai eikö linkki toimi?

editt.Usein haut antaa tulokseni osuman johonkin keskusteluryhmää,olen joko laiska taikka en vaan jaksa,ja kysyn suoraan.Kokemukset kiinnostaa ?

Toimisikohan linkki sähköpohjalliset-ketjuun?

Sen verran täytyy tähän ketjuun tarinoida, että ostin viime viikonloppuna Kärkkäiseltä Safari-merkkiset sähköpohjalliset (samat kuin Hong Kongin myymät). Kyseessä on siis kolmella AA-patterilla toimiva malli. Kokeilin niitä akuilla, joiden jännite oli hieman vajaa 1,3 volttia. Ensitesti tapahtui irrallaan pöydällä. Kädellä kokeillen tunsin pohjallisen lämpenevän. Hyvin pieneltä alueelta ja lämpötilan nousu oli hyvin, hyvin, HYVIN pieni.

Toisen testin tein laittamalla kotihengailussa toiseen Reinoon sähköpohjallisen ja toisen jäädessä vakiokuosiin. En huomannut yhtään mitään eroa.

Halvalla yleismittarilla mitattuna pohjallisen vastus oli noin 15-17 ohmia, eli lämmitysteho testaamillani akuilla olisi noin watin verran, olettaen että patterikotelossa ei ole virtaa rajoittavia palikoita.

Huonosta testimenestyksestä masentuneena kaivelin sunnuntaiselle lenkille kaapista NW Celsius Arcticeihin kengänpääliset. Kyseessä ovat Radonin 5mm paksut neopreenimallit. Aiemmin samalla viikolla noin 20 asteen pakkasessa ajamillani pyrähdyksillä varpaita oli alkanut kylmätä viimeistään kolmen vartin kohdalla, kun pääliset eivät olleet käytössä. Sunnuntaina olin ulkona kolmisen tuntia, josta ajelua meren jäällä reilu 2½ tuntia. Kahdesti taisin taluttaa pyörää parin kymmenen metrin verran, kun varpaissa tuntui hieman kylmää. Pakkasta oli jonkin verran yli 20 astetta ja lenkin puolivälin jälkeen mukaan tuli kevyt vastatuuli. Varpaat eivät missään vaiheessa tuntuneet epämiellyttävän kylmältä, kuten tapahtui ilman päälisiä.

Nyt voin hyvillä mielin käydä palauttamassa sontalaatuiset sähköpohjalliset.
    Kuupo muokkasi tätä : 23.01.2014 at 11.11 Syy: Ajatushäröjä...

mutanaama Guest
    Sähköpohjallisten terkoitus on lämmittää hyyyvin pienellä virralla. Jos varpaasi palelee keittiön pöydällä, on pohjallinen liian tehoton. Watin kulutuksella paristot kestävät max 8h, joten jossain sen rajan on kuljettava.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mutanaama Katso viesti
    Jos varpaasi palelee keittiön pöydällä, on pohjallinen liian tehoton.
    Juuri näin:

Kyllä watin pitäisi jo auttaa palelemiseen, Reinoja ei ole tarkoitettu yli 20 asteen kakkaseen ja watti karkaa pohjan läpi aika äkkiä.
    lämpötalous ei ole kunnossa.

Jos haluaa testata onko noista iloa, niin laitaa vain toiseen kenkään pohjallisen ja pidä muuten varustus samana molemmissa jaloissa. 4 tunnin ajon jälkeen voi sitten funtsia auttoiko vai ei. Jos jalat palee puolen tunnin ajossa pohjalliset ei varmasti korjaa vikaa, vaan vika on korjattava jollain muulla keinolla.

Tosin mulla ei ole koskaan palellut varpaita alle 4 tunnin ajossa, jos pukeutuminen on ollut asianmukaista, joten ko härpäkkeet ovat jääneet kauppaan.

Riippuu tietenkin jalkineista ja verenkierrosta, mutta mulla ainakin riittänyt Defroster Traileissä. Laatu ei ole kummoinen ja melko ärsyttävää puljata piuhojen kanssa, jotka ovat myös niin lyhyet että akut täytyy köyttää polvitaipeeseen tai sen alapuolelle. Mieluummin olen lyhentänyt lenkkejä ja käyttänyt passiivisia aerogel-pohjallisia.

Myynnissä on muuten myös langattomat sähköpohjalliset, joissa akku on integroitu ja säätäminen tapahtuu kaukolla. Hintaa näillä ThermaCELL-pohjallisilla on kuitenkin noin 150e ja akun kestokin tietty pienen koon takia rajallinen.
    Polku se on paikallaan polkeva polkukin... Aurora

Mulla oli yhdet Motonetin sähköpohjalliset mallia toissa vuosi. Muutaman kerran käytin yli 20 asteen pakkasilla ja ihan hyvät olivat. Viime vuonna ei kunnon pakkasia juuri ollut, joten jäivät käyttämättä. Tänä vuonna luovutin ne pois, mutta kuulemma eivät enää lämmittäneet riittävästi. Minä käytän ruostepusseja tarvittaessa ja ne näköjään riittävät ihan hyvin. Laken vanhan mallin talvikengät klosseilla. Kahdet pohjalliset. Yhdet sukat ja Vaude Minsk II teddysuojat. Vaikka joskus varpaat jäätyvätkin, niin olen päätynyt siihen, että ei ne mihinkään kuolioon ehdi mennä ja eikä ne kengästäkään pois tipahda. Kolmisen tuntia menee tämmöinen vanha sika kärsimälläkin ja siitä eteenpäin, jos on ajoa pitempään, laitan ruostepussin kengän sisään. Naamaa eli leukaa ja poskia en peitä vasta kuin yli 25 asteeen pakkasilla, jos silloinkaan - onhan noita paleltumia tullut, mutta ei mitään pitkäaikasta traumaa. Silmät jäätyy myös ja meinaa vähän vaivata, mutta nekin vielä päässä ovat.

Jalassa pidän kaksi sukkiksia, joista toiset winstopperit. Hyvä systeemi. Sitten yli 20 asteen pakkasilla polven lämmittimet ja yli 25 asteen lyhyet tai pitkät urheilualushousut. Kätöseen nahkaiset pilkkirukkaset ja sisähanskat. Päässä kypärä ja nyt kypärähuppu, joku ohut winstopperipipo tai kaksi ja tai otsapanta korvien suojana. Tänään on Kärppä-pipo ja otsapanta ja vähän lisätty normiasustus. Niillä pärjää ihan hyvin tämän päivän kakskymppisen pakkasen kolmen tunnin ajot.
    Ride the snake, he's old, and his skin is cold.

Mää komppaan Staniä omasta puolestani.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ski Katso viesti
    Mää komppaan Staniä omasta puolestani.
    jaa että varpaat pysyy tossuissa eikä ne karkaa vaikka paleltuis ?

Lenkki vain ei passaa kestää >2h - jos muistan oikein, että raajan pystyy vielä palauttamaan 2h päästä kun se ei ole saanut happea.
    "Sinunkin tulisi tietää, että pullot tehdään puhaltamalla, reiät ampumalla, mutta työt vie oman aikansa."

Lainaus Alkujaan tämän lähetti izmo Katso viesti
    jaa että varpaat pysyy tossuissa eikä ne karkaa vaikka paleltuis ?
    Ai niinkö se kirjoitti ? En komppaakaan ja ei mulla oo Kärppä pipoakkaan vaikka Kärpät voittaakin mestaruuden

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mutanaama Katso viesti
    Sähköpohjallisten terkoitus on lämmittää hyyyvin pienellä virralla. Jos varpaasi palelee keittiön pöydällä, on pohjallinen liian tehoton. Watin kulutuksella paristot kestävät max 8h, joten jossain sen rajan on kuljettava.
    Juu ehkäpä olisi pitänyt kokeilla pohjallisia ihan tosikäytössä. Mutta käyttöönotettua tuotetta ei saa palautettua takaisin kauppaan... Olin ajatellut, että pohjallisten lämmitys ei ole jatkuvasti päällä, vaan käytetään päällä kun tarve vaatii. Kuuposta päästä kärsii koko nimimerkki.

Tänään ajelin kolme varttia töihin Celsius Arcticeilla ilman kengänpäälisiä ja varpaita hieman kylmäsi. Pakkasta kuitenkin oli vähemmän kuin sunnuntaina ja ulosteluaika oli suunnilleen neljäsosa sunnuntain lenkistä.

Sähköpohjallisia olen harkinnut laskettelumonoihin mutta ei ole tullut hankittua kun epäilen, että johto painaa jalkaan.
    Talviajelu rajoittuu parin kilometrin työmatkaan ja kauppareissuihin, joten tavallistalvikengillä pärjää hyvin.
    Nyt kaupungin sedät ovat taas tehneet luistinradan jäälle, sitä pitkin on mukava oikaista pakkasaamuna töihin .

Lainaus Alkujaan tämän lähetti HeliT Katso viesti
    Nyt kaupungin sedät ovat taas tehneet luistinradan jäälle, sitä pitkin on mukava oikaista pakkasaamuna töihin .
    Pidä sit huolta ettei hiekkaa joudu radalle ..

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Smo Katso viesti
    Pidä sit huolta ettei hiekkaa joudu radalle ..
    Joo. Molemmissa päissä on lumipolkua ennen rataa. Enkä mä tuolla radalla useasti aja, yleensä siinä on liikaa väkeä. Tänään oli niin paljon pakkasta, että parin sadan metrin oikopätkä oli tyhjä.

Näillä ilmoilla kun ajaa työmatkaa fillarilla (helpompaa kuitenkin kuin auton lämmitys ja lasien skrabaus 5 km takia), voi helposti saada jonkunlaisen kylähullun maineen...

Mää taisin tehdä henk.koht pakkasennätyksen tänäpänä. -17° oli lähtiessä ja -16° palatessa. Jalassa oli hiihtopolvisukat, mummon kutomat ja Motonetin saappaat. Silti tunnin kohilla alkoi olla varpailla jo melkoisen kylmä. Mun pitäisi näillä keleillä kävellä vähän aina n. 30min ajon jälkeen niin veri kiertäisi paremmin.

Metsän kauneus veti sanattomaksi.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kmw Katso viesti
    Mää taisin tehdä henk.koht pakkasennätyksen tänäpänä. -17° oli lähtiessä ja -16° palatessa. Jalassa oli hiihtopolvisukat, mummon kutomat ja Motonetin saappaat. Silti tunnin kohilla alkoi olla varpailla jo melkoisen kylmä. Mun pitäisi näillä keleillä kävellä vähän aina n. 30min ajon jälkeen niin veri kiertäisi paremmin.
    Mä kävin viikonloppuna -20 kelissä ja varustus kutakuinkin sama. Onneksi kelistä riippumatta joudun tunkkaamaan vartin välein niin ongelmaa ei varsinaisesti ole. Nyt pitäisi vaan löytää yläkroppaan jotain lisälämmikettä kun kotona huomasin, että vyötäröltä vararengas oli paleltunut ja loisti punaisena kuin takavalo uusilla pattereilla.
    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •