ElectrobikeGarminGiant
Sivu 44 / 139 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 34 42 43 44 45 46 54 94 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.291 - 1.320 / 4143

Aihe: Canyon maantiepyörä

Lainaus Alkujaan tämän lähetti van damme Katso viesti
    Kovasti himoittaisi Ultimate CF SL 7.0, mutta toisaalta tekisi mieli ostaa pyörä millä voisi myös retkeillä.
    Lenkille voi lähteä joka päivä, retkelle ei.

Helpottiko valintaa :-) ?

^^Maantiepyörällä voi myös retkeillä, mutta turhan tarkkana siinä saa olla jäätelökioskin sepelipihalle kurvatessa. Hommaa joku tällainen risteytys, niin saat tarakan tukevasti kiinni tai sitten joku Salsa Fargo, mihin menee tarvittaessa oikeasti reilut retkikumit alle.

Vähän liian kallis runko. Mielummin ostaa valmiin pyörän muutenkin. Pitää katella jos löytyisi joku sopiva cyclocross tms.

Tuossa kun miettii pyörän kokoa niin kannattaisi ajatella hieman pidemmälle tulevaisuuteen. Eli jos ei juuri nyt tunnu taipuvan pienemmän pyörän päälle niin sitten kun on saanut kunnon pyörän ja ajanut sillä hieman enemmän niin tilanne ja toiveet voi olla toiset. Pyöräily on addiktoivaa, hyvä harrastus vie mennessään ja siinä yllättäen jo selkäkin taipuu kun vauhtia tulee lisää.

J
    Sent from my iPad using Tapatalk HD

Lainaus Alkujaan tämän lähetti bismutti Katso viesti
    Ajattelin laittaa tilaukseen Roadliten ehdottomasti koossa L (58), pituudella 183 ja inseamilla 86, vaikka laskuri väittikin että pitäisi ottaa M (56). Efektiivinen vaakaputkihan on L:ssä vain 554 mm ja reach 377 mm. Mielestäni sopii itselleni paljon paremmin, vaikka satulatolppaa tuleekin muutama sentti vähemmän näkyviin - en mitään suurta satula-tankodroppia haluakaan. Mutta sittenhän sen näkee, miten natsaa, kun postissa saapuu!
    kiitoksia vastauksista bismutti ja jmmaki!
    loputtoman surffailun ja pähkäilyn jälkeen valinta osui sitten lopulta fillaritorilta löydettyyn käytettyyn yksilöön. päätin painoittaa koeajo mahdollisuutta tällä kertaa ja hankittu malli tuntui todella hyvältä.

Tämmönen kilpuri saapui tänään:
    https://db.tt/e3BICVaz

Tyylikäs peli ja kokokin näyttäis osuneen kohilleen

Anaxagorella tosiaan tyylikäs kiituri, mittasuhteet kohdillaan. Paljonko mahtaa olla satulan korkeus keskiöstä mitattuna? Itsekin rohkaistuin tilaamaan CF SL 9.0:n perusmallin M-kokoisena. Toimitusaika venyy tällä tietoa vapun tienoille, mutta hyväähän kannattaa toki odottaa..

Lainaus Alkujaan tämän lähetti jmmaki Katso viesti
    Anaxagorella tosiaan tyylikäs kiituri, mittasuhteet kohdillaan. Paljonko mahtaa olla satulan korkeus keskiöstä mitattuna? Itsekin rohkaistuin tilaamaan CF SL 9.0:n perusmallin M-kokoisena. Toimitusaika venyy tällä tietoa vapun tienoille, mutta hyväähän kannattaa toki odottaa..
    74cm korkeudella on jakkara tuossa m-kokoisessa pyörässäni. Jää vielä noin 24mm tolppaan säätövaraa alaspäin.

Tuntuuko että S koko olisi myös käynyt? Mulla on sama pituus ja inseam ja vieläkin mietin...ja mietin...
    On vaan niin hieno että kohta tilattava.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Coasting Katso viesti
    Tuntuuko että S koko olisi myös käynyt? Mulla on sama pituus ja inseam ja vieläkin mietin...ja mietin...
    On vaan niin hieno että kohta tilattava.
    S-kokokin olisi varmaan mennyt. Olisi vaan vaatinut ehkä pidempää stemmiä vakioon nähden. Tuo Ritcheyn evocurve -ohjaustanko on lisäksi taivutettu hieman taaksepäin joten sekin lyhentää ohjaamoa varmaankin reilulla sentillä. Geometrialtaan tuo on lyhyehkö korkeuteen nähden.

Tässä on CF SLX:n arvio jossa testaaja on sitä mieltä että kumpikin koko (S ja M) toimii:
    http://cycletechreview.com/2013/revi...cf-slx-review/

Hep,

Onpas kerrassaan tyylikäs Anaxagoren fillari.

Itse olen kaavaillut tilattavaksi malliksi Ultimate AL 9.0 ja S koossa. Mitat ovat 173 ja 82cm. Edellisen pyörän top tube lenght oli 535 ja se oli varsin sopiva. Tämä olisi ensimmäinen maantiepyörä, edellisen kesän ajelin Cannondalen cyclocrossilla.
    Pyörä näyttäisi olevan ihan varasto malli juuri nyt mutta tarkoitus tilata helmikuussa tai ehkä aikaisemmin jos toimitusaika näyttää venyvän.

Vielä kun tuohon Anaxagoren kanjoniin iskis mustat tankonauhat niin avot

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Privileged Katso viesti
    Vielä kun tuohon Anaxagoren kanjoniin iskis mustat tankonauhat niin avot
    Oli jo paketista ottaessa hieman likaantuneet nuo tankonauhat joten vaihtunevat heti kauden alussa mustiksi. Tosin WD-40:llä nuo valkoiset lähtevät puhtaaksi. Kiekoista sen verran että oli muuten positiivinen yllätys että nuo Cosmic Carbone SLE:t tulivat mustilla tarroilla eikä valkoisilla.

Löytyykö keneltäkään ylimääräisenä canyon ultimate cf sopivaa "1 1/4" 100mm stemmiä? Jos löytyy voisin ostaa pois, muutoin pitänee tilata kalliilla suoraan canyonilta.

THX, Nyt tuli tilattua vähän halvemmalla

Lopultakin päätös dilemmaan.
    Ei tullut uutta vaan käytetty Ultimate CF runko. Lopuviikolla pitäisi päästä kasaamaan.
    Jos jollakulla on D-A tai Ultegra 10v takavaihtaja niin se lienee ainoa osa jota ei omasta hyllystä löydy (minäkö muka keräilijä). Saa laittaa YV jos haluaa eroon.

Nyt kun alkaa olla enemmän valoa niin alkaa paljastumaan miltä näyttää Canyonin hiilikuitupinta lakkakerroksen alla: https://db.tt/sW7l8xEQ
    Canyon UD-kuitu muistuttaa erehdyttävästi ihmisen rasvaisia sormenjälkiä! Mielenkiintoista laadunvalvontaa (tai sen puutetta) germaneilla. Enpä ole ennen moista nähnyt.

Aivan samanlaista oksennusta mulla 29 canyonin pinta. Ihmettelin tuota ja sitä, että foorumilta ei kommentteja moisesta löytynyt. Olin sitten itsekin hiljaa etten saa Canyonistien vihoja päälle .

Eihän tuosta tietysti käytännössä mitään haittaakaan ole.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti pätkä Katso viesti
    Aivan samanlaista oksennusta mulla 29 canyonin pinta. Ihmettelin tuota ja sitä, että foorumilta ei kommentteja moisesta löytynyt. Olin sitten itsekin hiljaa etten saa Canyonistien vihoja päälle .

Eihän tuosta tietysti käytännössä mitään haittaakaan ole.
    Tuesta vastasivat että ei tuo kuulu asiaan, ja tarjosivat pyörän vaihtoa. Sormenjälkiähän ne ovat ja kokonaisen kämmenen kuva siinä on mikä näkyy auringonpaisteessa hyvin. Nyt sitten mietin että miten hemmetissä tuon möhkäleen heille lähettää takaisin kun hankkiuduin jo eroon alkuperäisestä kuljetuspakkauksesta...

Se haitta tuosta on että yleensä ennen maalausta pinnat pitäisi olla puhtaat rasvasta ja muusta tartuntaa heikentävästä aineesta. Tahtoo yleensä maalit irrota niistä paikoista missä on rasvaa.

Canyon maantiepyörä

Eri jälkeä siis kuin omassa rungossa, puhelimen ruudulta näkyi heikosti.

Postissa paketin koolle on rajoituksia. Ei taida koko pyörän alkuperäinen pakkaus kelvata. Tarkista paketin max mitat ennenkuin paketoit.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Anaxagore Katso viesti
    Nyt sitten mietin että miten hemmetissä tuon möhkäleen heille lähettää takaisin...
    Itellalla, maksaa noin 30 euroa Koblenziin. Vertailukohtana esim. DHL muistaakseni 800€ kun viimeksi kysyin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Anaxagore Katso viesti
    ...hankkiuduin jo eroon alkuperäisestä kuljetuspakkauksesta...
    Tuota... Ei olisi kannattanut, on varsin hyvä kapistus olla se Canyonin laatikko. Menee siis sopivan pahvilaatikon hommaamiseksi, voihan sitä kysellä vaikka tuolla fillari-lehden torilla jos joku lahjoittaisi omansa. Itse en valitettavasti luovu, vaikka 2kpl Canyonin bokseja löytyykin, kun niihin saa niin hyvin varastoitua kaikkea pyörärojua. Ja mistäs sitä tietää milloin pitää itse ruveta taas runkoa lähettelemään, kop kop.
    -L.

Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

Ei taida koko pyörän alkuperäinen pakkaus kelvata. Tarkista paketin max mitat ennenkuin paketoit.
    Mulla meni Itellalla Koblenziin runko 2012 keväällä Canyonin laatikossa. Mutta tokihan kannattaa taas varmistaa jos on tapahtunut muutoksia. Ikävä jossain Siwan tuulikaapissa ruveta vaihtamaan laatikkoa
    -L.

Käyt paikallisesta fillariliikkeestä noukkimassa sopivan laatikon ja askartelet sen sopivaksi, niin se on siinä..
    Krossikommuuni / Syöte MTB

Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    Mulla meni Itellalla Koblenziin runko 2012 keväällä Canyonin laatikossa. Mutta tokihan kannattaa taas varmistaa jos on tapahtunut muutoksia. Ikävä jossain Siwan tuulikaapissa ruveta vaihtamaan laatikkoa
    Mun piti silputa Canyonin oma loota, oli liian iso. Tosin mun paketissa oli se XL-koon hirvi, pienemmillä rungoilla kai pienempi loota? Max paketin mittoja en enää muista.

Edit. tuolta voi tarkistaa lähetysten maakohtaiset rajoitukset http://www.posti.fi/hinnatjaohjeet/maatiedot/
    pätkä muokkasi tätä : 22.01.2014 at 16.49

Mun piti silputa Canyonin oma loota, oli liian iso. Tosin mun paketissa oli se XL-koon hirvi, pienemmillä rungoilla kai pienempi loota? Max paketin mittoja en enää muista.
    oho, no mulla oli/on M-koon runkoja.. No joo, alkuperäisen kysyjän kannalta epäolennaisuus kun on lootansa kadottanut. Älkää muut hukatko se on hyvä laatikko! (paitsi jos vaimo kovasti painostaa)
    -L.

Laitetaas nyt tänne kysymys, kun on kokemuksien perusteella paras paikka siihen:

Olisiko jollakulla kiinnostusta vaihtaa päittäin 1-1/4" kaulaputkelle sopivaa uutta 100mm Ritcheyn WCS stemmiä vastaavanpituiseen 100mm Syntace F119:iin? Eli siis mulla on Ritchey, ja tarvitsisin tilalle Syntacen. Tilasin Bike-Discountista tuon Ritcheyn, mutta siinä on hieman liian iso stack height (44mm) omalle kaulaputkelle. Syntacen stack on 40mm.

Jos tämä päittäin vaihto olisi sattumalta mahdollista, niin pistä yyveetä.
    -L.

Tuli tilattua CF SL 9.0 Aero hopeana, alunperin oli tarkoitus ottaa musta mutta toimitusajat ois siirtyny elokuulle, tyytyväinen silti tuohon väriin, eipähän ole samaa synkkää tummaa aina tässä jo kova odottelu viikolle 13 millon pitäis lähteä kotiapäin!!!

Itse sain tammikuun alkupuolella tilatun CF SL 9.0:n tänään, peräti kahta kuukautta ennen luvattua toimitusta. Kuivatyyppien perusteella M-kokoinen vaikuttaa oikein passelilta 183 cm pitkälle melko pitkäjalkaiselle kuskille, droppi ja rungon pituus ovat juuri sopivat.

Ainoa pieni harmituksen aihe on etukiekossa oleva n. 1 mm:n (ehkä vähän alle) heitto. Tuollainen heitto tuskin haittaa ajossa, mutta toisaalta uudessa pyörässä voisi olettaa olevan aivan suorat kiekot. Lähetin reklamaation, saapa nähdä mitä vastaavat.

Muuten tämä näyttää oikein soivalta peliltä. Syntymäpaino oli henkilövaa'alla mitattuna 7,1 +/- 0,1 kg (ilman polkimia), ihan kelvollinen. Seuraavat kilot sopiikin keventää kuskista.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •