Ärjyissä kemikaaleissa on riski kyllä sisurin hapertumisesta. Lähtiskö vain lämpimällä vedellä ja fairyllä tms. kyllin puhtaaksi? Itse en jaksaisi kovin uuvuttavaa puhdistusoperaatiota tehdä, kun vain sisäkumista on kyse (siis vaihtoehtonaan uuden ostaminen kuitenkin melko edullisesti).
Mulla puhkesi pari viikkoa sitten (just ennen kuin nää pakkaset tuli) litkutettu Schwalben Marathon Racer. Ei paikkautunut siis vaikka kiven tai lasin tekemä reikä ei montaa milliä ollut. No sisuri tilalle ja kotiin. Toissapäivänä koitin litkuttaa sitä takaisin kuntoon, jotta olisi valmiina nastakelien taas loputtua, mutta eipä onnistunutkaan. Parin ekan huoltoaseman kompressorit oli 16 asteen pakkasen takia niin lussuja ettei homma edes meinannut toimia. Lopulta löytyi kunnolla ilmaa antava kompressori mutta rengas ei tiivistynyt tai noussut siis kunnolla vanteelle. Epäilen syynä olevan tämän pakkasen, sillä heti kun renkaan otti auton takakontista pihalle, alkoi ulkokumi kovettua selvästi havaittavasti. Aiemmin samalla lailla ongelmaa mulla oli pelkän yhden stanin teippikerroksen kanssa mutta nyttemmin vanteella (mavic xc717) on kerroksia kolme ja syksymmällä rengas asentui sillä keinoin vanteelle.
No odotellaan taas lämpimiä säitä ja koitetaan sitten uudestaan.
Kirjanmerkit