ElectrobikeFillariGiantHepha
Sivu 70 / 153 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 20 60 68 69 70 71 72 80 120 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.071 - 2.100 / 4567

Aihe: Maastopyörä Enduroon!

Jep, nätti on syklopaatin villari..

Itse nyt kaikesta 275-rummutuksesta huolimatta tulin sellaiseen lopputulokseen, että rengaskoon muuttaminen ei tuo mulle rahanmenetystä kompensoivaa vauhdinlisää/ajonautintoa, joten
    tuolla vanhalla sotaratsulla lähdetään ensikauteen taas, pikku päivitysten jälkeen.. uudet polkimet jo kuvassa, rengastus vaihtuu hivenen keveämmäksi kevään mittaan..

Paljon pyöriä, liian vähän aikaa..

Itse olen hiljaiselossa seurannut ketjua ja pohtinut omaa seuraavan pyörän valintaa. Vaihtoehtoja olen selaillut ja muutamia asioita on lyöty lukkoon. Hiilikuiturunko, 140-160mm joustoa ja 26 tai 27,5" rengaskoko. Ja itse kasailen joka tapauksessa osista. Mikään kiire ei ole joten metsästän runkoa tässä nyt aluksi pikkuhiljaa jos jostain sattuisi löytymään. Koon pitäisi olla 16" luokkaa ja ehdotuksia saa antaa jos jostain bongaa hyviä vaihtoehtoja.
    Respect is not given, it is taken.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kemizti Katso viesti

Itse nyt kaikesta 275-rummutuksesta huolimatta tulin sellaiseen lopputulokseen, että rengaskoon muuttaminen ei tuo mulle rahanmenetystä kompensoivaa vauhdinlisää/ajonautintoa, joten
    tuolla vanhalla sotaratsulla lähdetään ensikauteen taas, pikku päivitysten jälkeen.. uudet polkimet jo kuvassa, rengastus vaihtuu hivenen keveämmäksi kevään mittaan..nips.. upea Uzzi...
    Mulla on kuule ihan samat ajatukset. Pikkuhiljaa päivittelee jos mieli tekee. Mullekin leveempi tanko tulossa yms..pientä.
    Nää alkaa olla jo sen hintaluokan vehkeitä ,ettei rahat riitä ostaa uutta joka vuosi.

Ajattelin ,etttä pitää ton spessun kun pyörä tuntuu hyvältä. Ostaa siihen sit vaikka 27,5 keulan ja kiekon jos hullukls rupee ja mistä sitä tietää ,ettei Uzziin tai enduroon saa joku päivä 27,5 takapäätäkin. Jotain Drop out kittejä..

Paljonkos tossa Uzzissa on keulakulma kun itsellä 66 astetta ja alkaa tuntumaan kun mennään jyrkkä ,että loivempi kulma ois tarpeen. 64.5-65 ehkäpä. L-koon enduroa on vaan hankala loiventaa kun siinä on 150mm top tube ja linkustokin senverran ihmeellinen ,että yhden offsetpuslan sain sinne menemäämn.
    - Fear is a mindkiller -

Lainaus Alkujaan tämän lähetti juu-zo Katso viesti
    Itse olen hiljaiselossa seurannut ketjua ja pohtinut omaa seuraavan pyörän valintaa. Vaihtoehtoja olen selaillut ja muutamia asioita on lyöty lukkoon. Hiilikuiturunko, 140-160mm joustoa ja 26 tai 27,5" rengaskoko. Ja itse kasailen joka tapauksessa osista. Mikään kiire ei ole joten metsästän runkoa tässä nyt aluksi pikkuhiljaa jos jostain sattuisi löytymään. Koon pitäisi olla 16" luokkaa ja ehdotuksia saa antaa jos jostain bongaa hyviä vaihtoehtoja.
    Kohta alkaa varmaan pukkaamaan hiilikuituistakin Yeti SB75:ta. Sitä minä kyttäisin. Lapierren spicyt on kans kiinnostavia.

Tosta minä oottasin hiilikuiturunkoo. Veikkaan ,et ens keväänä tulee.http://www.yeticycles.com/#/bikes/sb75
    - Fear is a mindkiller -

Kannattaa katsoa tuo bikemagin arvio tuosta SB75. Eivät löytäneet mitään etuja sbkuuskutoseen verrattuna...

Sent from my GT-S5570 using Tapatalk 2

Lainaus Alkujaan tämän lähetti syklopaatti Katso viesti
    Mulla on kuule ihan samat ajatukset. Pikkuhiljaa päivittelee jos mieli tekee. Mullekin leveempi tanko tulossa yms..pientä.
    Nää alkaa olla jo sen hintaluokan vehkeitä ,ettei rahat riitä ostaa uutta joka vuosi.

Ajattelin ,etttä pitää ton spessun kun pyörä tuntuu hyvältä. Ostaa siihen sit vaikka 27,5 keulan ja kiekon jos hullukls rupee ja mistä sitä tietää ,ettei Uzziin tai enduroon saa joku päivä 27,5 takapäätäkin. Jotain Drop out kittejä..

Paljonkos tossa Uzzissa on keulakulma kun itsellä 66 astetta ja alkaa tuntumaan kun mennään jyrkkä ,että loivempi kulma ois tarpeen. 64.5-65 ehkäpä. L-koon enduroa on vaan hankala loiventaa kun siinä on 150mm top tube ja linkustokin senverran ihmeellinen ,että yhden offsetpuslan sain sinne menemäämn.
    Uzzissa on 66ast, offsetpuslia ei (vielä)ole, kun en oo jaksanu mittailla leveyksiä ja tilata, tohon sais vissii molempiin päihin, sillä sais ehkä sen 1,5ast pois about.. Anglesetti tohon ei passaa, kun on 1,5" kaulaputki läpisaakka.. ja noi 275-dropoutit on tohon uzziin ihan toteutettavissa, samalla niillä(kin) saa tarvittaessa muutettua keulakulmaa/pudotettua bb:a, kun tossa on ihan pulteilla kii dropoutit..

jotai pikkupäivityksiä tohonkin vielä keväänmittaan varmaan tulee, mutta runko/keula/iskari-osastolla mennään melkovarmaan vanhoilla.. joustoahan tossa on ed170/tak200..

Uzzissa on 66ast, offsetpuslia ei (vielä)ole, kun en oo jaksanu mittailla leveyksiä ja tilata, tohon sais vissii molempiin päihin, sillä sais ehkä sen 1,5ast pois about.. Anglesetti tohon ei passaa, kun on 1,5" kaulaputki läpisaakka.. ja noi 275-dropoutit on tohon uzziin ihan toteutettavissa, samalla niillä(kin) saa tarvittaessa muutettua keulakulmaa/pudotettua bb:a, kun tossa on ihan pulteilla kii dropoutit..

Eikös tuo 1.5 läpiputki ole kaikista halvin säätää eri kulmiin. Siihenhän käy DH pyörissä usein käytettävät adapterikupit joita on ollu tarjolla jo ainakin vuodesta 2008. Pitää vaan olla 1.1/8 putkella oleva keula.

Niin siis sekä kaulaputki, että emäputki on molemmat 1,5" ei paljoo tilaa jää käännellä.. ja keula on tuunattu hyväksi, niin ei viitti ihan vaan anglesetin takia koko keulaa vaihtaa..

Edit: ja on mulla 2ast anglesetti joka on nimenomaan 1,5" -11/8" reducer ja se oli mulla tuossa uzzissa joskus aikanaan, kun siinä oli marsu 888 200mm keula, sillon oli loivat kulmat.. :P

Nyttemmin se setti on lainassa..

Dear Eki

Tänään Teneriffalla ajellessa erittäin tiukoissa, kivisissä ja käpyisissä switchbackeissä, toi oma 65 asteen keulakulma tuntu ekaa kertaa välillä vähä liianki loivalta. Tiiä sitte, mikä on ajotaidon, keulakulman ja keulan säätöjen suhde toisiinsa, mut ei ollu yks eikä kaks kertaa, ku hitaassa vauhdissa eturengas tökkäs melko pieneenki kiveen, eikä vaa saannu puskettua läpi. Sitte ku yhtään ei oo bermiä, ni ei oikeen kanttaaminen ja perän heittäminenkää onnistu.

Ajotaito varmaan auttaa eniten, mut vähä jyrkempi keulakulma ja lyhyempi akseliväli varmaan helpottaa asiaa?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti 8 1/2 Katso viesti
    Aiemmin oli tosta SB66:sta puhetta täälläkin. Foorumeilta bongasin ja Yeti sen on myös vahvistanut, että SB66:n valmistus loppuu ja tilalle tulee jotain 27,5"uutta. Saas nähdä koska julkistetaan (Sea Otter?) ja mitä, mitkä on speksit ja toimitusajat yms.. Oma veikkaus on SB76.
    Epäilisin että uusin tulokas on 27,5" munkeilla ja joustoa 6" eli SB66 päivitettynä isommille kehille.

tuolla vanhalla sotaratsulla lähdetään ensikauteen taas, pikku päivitysten jälkeen.. uudet polkimet jo kuvassa, rengastus vaihtuu hivenen keveämmäksi kevään mittaan..

Mitäs jengi on mieltä, kummalla ite ajaisitte enskaa, jos pitäis noista mun kahdesta tensestä valita, toinen siis tuo quoten Uzzi ja toinen tuo Tracer tuossa alla, e160/t150 joustavana..

Tracerihan on "virallisesti" mun lenkkipyörä, mutta kai se vois eskaankin taipua, keulakulma on 67ast, että sehän on vähän jyrkähkö maybe.. :P

Itse myisin Uzzin ja tuunaisin Tracerin enskaan sekä bike parkkiin. Anglesetti maksimiloivennuksella, järeämpi ilmaiskari, 1x voimansiirto ja lyhyempi stemmi. Nyt noi pyörät on mun mielestä aika lähekkäin toisiaan?

Niin ja ei kai se keulakulman miettiminen nyt ole kuitenkaan se ratkaiseva tekijä siellä EK:lla oltaessa? Varsinkin, kun mainitsit, että Uzzi on 66 ja Tracer on huimat 67, joka saattaa jo sitten olla liian jyrkkä? Mehukatin sanoin, eiköhän noista kahdesta saa yhden soivan pelin "jokapaikkaan", riippuu tietty miten kovaa haluaa puistolenkillä päästä. Tosin jos tuo Tracer tällä hetkellä sitä hommaa toimittaa, niin miksei se toimisi sitten vähän jykevämpänäkin.
    Rennosti paikat jäykkänä

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mehukatti Katso viesti
    Itse myisin Uzzin ja tuunaisin Tracerin enskaan sekä bike parkkiin. Anglesetti maksimiloivennuksella, järeämpi ilmaiskari, 1x voimansiirto ja lyhyempi stemmi. Nyt noi pyörät on mun mielestä aika lähekkäin toisiaan?
    oleellisimmat erot spekseissä:
    tracer / uzzi
    2*9 / 1*9
    10*135 / 12*150 takanapa
    150 / 200 mm takajoustoa
    12,9 / 15,4 kg kevyimmillään

molemmathan on erittäin poljettavia, jopa tuo uzzi, et kyllä ole ensimmäinen joka on moista ehdottanut, mutta.. kun huomioidaan kuskin massa (115kg ajokamoissa) niin jotenkin tuo tracerin perän kestävyys epäilyttää.. ja jos uzzin myis ja tracerin jykevöittäis tuosta, milläs sit tahkot yms, kun pyörävalikoima on aikalailla tuossa (poislukien tulossa oleva läskitin)

jos uzzin myis ja tracerin jykevöittäis tuosta, milläs sit tahkot yms, kun pyörävalikoima on aikalailla tuossa (poislukien tulossa oleva läskitin)
    Alkuperäinen kysymyshän olikin, että kummalla ajetaan enduroa. :P
    Rennosti paikat jäykkänä

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jukhaha Katso viesti
    Alkuperäinen kysymyshän olikin, että kummalla ajetaan enduroa. :P
    no näin, on tuota yhtälöä tullu mietittyä.. katotaanny mitä kevät tuo tullessaan..

Itse kanssa kallistuisin noista pelkkään Traceriin, mutta kuskilla tosin painoa vähän vähemmän. Seuraava pyörä tulee kuitenkin itsellänikin olemaan kevyempi ja trailipainotteisempi tuon Firebirdin jälkeen. Suomen kisoissa tuo Firebirdi on itselleni tuntunut vähän liian järeältä ja Åressa vasta oli kotonaan (ja parkeissa). Suomessa vauhtia on enemmän rajoittanut kunto kuin tekniikka, joten siinä yksi peruste lisää kevyemmälle pyörälle. Yhtenä syynä pähkäilyyn myös se, että mielellään panostaa siihen pyörään millä ajaa eniten eli lenkit. Nyt oma paras pyörä on ollut oikeastaan vain enska- ja parkkikäytössä ja lenkkikäytössä ei ole oikein ollut hauskaa pyörää mikä vaikuttaa lenkkimotivaatioon. Eli seuraavaksi tulee pyörä, millä hoituu hyvin lenkit ja enskat. Jos tarvetta niin sitten sitä parkkikäyttöä varten rakennellaan jotain käytettyä/edullisempaa siihen kaveriksi. Ja ennekuin joku kommentoi niin kyllähän lenkkiäkin ajaa vaikka DH-pyörällä ja kisoihin vauhtia saa lisää treenaamalla, mutta silti mielellään ottaa pyörän mikä sopii parhaiten omaan käyttötarkoitukseen.
    Johannes
    "I want to ride my bicycle
    I want to ride it where I like"

-Queen

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Prestige Katso viesti
    Öö, mitähän noilla on tossa kohtaa liikkunu päässä?

Handlebar:
    Easton EC70 XC

Handlebar Width:
    685 mm
    Ton huomasin itsekkin ja kyllä se hymyilytti kun sentään törkeen kallis vehje kyseessä.

Kemiztille isona kuskina suosittelen järeämpää peliä hissienskaan, vaikka Tracer muuten ehkä onkin fiksumpi peli nykyenduroon. Uzzi kuitenkin antaa niin paljon paremmin virheitä anteeksi ja silti pyöritään sijoituksissa ynnä muut
    Mutta sullahan on palikat valmiina. Siinähän ensi kesälle testaat että kumpi on soivempi peli endurossa. Iskaritkin taitaa mennä ristiin, mutta onko shimmaus väärin fillareiden välillä?
    Loppukiri alkaa sadan kilometrin jälkeen.

Tämänpäiväisten empiiristen kokeiden perusteella, voi hyvinnii olla että Uzzi lähtee (osina) kiertoon, niillä rahoilla sitten Traceriin riittävän laajavälitteinen 1x?? -systeemi, uus takaiskari ehkäpä (hyllyssä kyllä yksi dhx-air, mikä vaan pitäs simmittäö tohon runkoon) ja vähän ohjaamoo leveemmäks/lyhemmäks.. Onhan tässä talvi aikaa speksailla.. :P

Pööh, jatkan yksinpuhelua; pistin visan vinkumaan ja tilasin Traceriin 1*10 voimansiirron, Saint shadow+, Saint liipasin, XT 11-36 pakka ja XT-ketju, sekä 30t RF n/w ratas.. Lisäksi Traceriin leveempi tanko (ehkä lyhempi stemmikin) ja tuo edellämainittu DHX Air on olemassa "hyllyssä"

On se Uzzikin kaupan, mutta eipä tossa mitään pakkomyynnin tarvetta ole, menee jos kysyntä sattuu kohtaamaan tarjonnan.. Jos ei käy kaupaksi, niin siitä tulee ihan vaan bikeparkki-pyörä..

Ai otit mummorattaan eteen
    Mulla on nyt ollu narrow wide ratas edessä ilman ohjuria tavallisella vaihtajalla eikä ole ketju hyppinyt. Saapi nähdä sitten kun oikeen ruvetaan ajamaan että karkaako mutta luotto on luja. Hyvin pystyy polkemaan kivikossa ja juurakossa.

No kato, tolla on meininki ajella tahkot ja finlandiat myös, siksi 30t..

Ite alan olla aika kyllästynyt Shimanoon, kun tuntuvat tippuneen kehityksestä lopullisesti. SRAM:lla ollut pitkään jo hiilarikampia maastoon ja lisäksi kaikki XX1:n tuomat uudistukset, josta taitaa olla jo pari vuotta aikaa. Tulee mieleen, että meinaako Shimano unohtaa maastopuolen kokonaan vai onko niillä jotain niin mullistavaa kehitteillä, että siinä kestää näin kauan. Jos mitään ei kuulu, niin taidan siirtyä XX1:een siinä vaiheessa, kun tulee aika uusia voimansiirto tai vaihtaa pyörää.

Ite alan olla aika kyllästynyt Shimanoon, kun tuntuvat tippuneen kehityksestä lopullisesti. SRAM:lla ollut pitkään jo hiilarikampia maastoon ja lisäksi kaikki XX1:n tuomat uudistukset, josta taitaa olla jo pari vuotta aikaa. Tulee mieleen, että meinaako Shimano unohtaa maastopuolen kokonaan vai onko niillä jotain niin mullistavaa kehitteillä, että siinä kestää näin kauan. Jos mitään ei kuulu, niin taidan siirtyä XX1:een siinä vaiheessa, kun tulee aika uusia voimansiirto tai vaihtaa pyörää.
    Sähköinen XTR pyyhkii lattioita jollain Srameilla...

Omasta mielestäni sähköisellä XTR:llä saa pyyhkiä vaikka pyllyä, mutta onhan Shimanon alumiinikammet sentään markkinoiden fiksuimpia: kunnollinen keskiöakselin ja kammen liitos, kunnolliset laakerit keskiössä ja markkinoiden ainoat ontot alumiinikammet. Ja kammilla on jopa järkevät hinnat. Takavaihtajatkin olis ihan hyviä kun vaan se Shadow+-mekanismi kestäisi.
    Shimanolla päin persettä on menty napojen laakeroinnissa ja maastopyörän eturattaiden määrässä. Sram-korporaation läheskään kaikkien tuotteiden fani en ole, mutta Sramin vaihdeliipasin on jotenkin Shimanoa luontevampi käyttää.

Shimano sais julkaista 1x spesifisen XTR-sarjan, jossa ois narrow wide -eturatas ja XD-vapaarattaan kanssa yhteensopiva laajan skaalan pakka. Eli periaatteessa ihan suora vastine XX1:lle. Jos niiltä tulee pelkkä sähköinen XTR ilman näitä edellämainittuja parannuksia, niin en näe hirveen laajaa suosiota sille.

Shimano sais julkaista 1x spesifisen XTR-sarjan, jossa ois narrow wide -eturatas ja XD-vapaarattaan kanssa yhteensopiva laajan skaalan pakka. Eli periaatteessa ihan suora vastine XX1:lle. Jos niiltä tulee pelkkä sähköinen XTR ilman näitä edellämainittuja parannuksia, niin en näe hirveen laajaa suosiota sille.
    Toisin sanoen SRAM pitäisi ohittaa 1x11-sähkösarjalla jos haluavat markkinajohtajan aseman takaisin.

Jotenkin Shimanon tuotejulkistusten puute maastopuolella kielii mielestäni sitä, että XTR:ää oltiin kovaa vauhtia konvertoimassa sähköiseksi, mutta sitten tuli XX1 joka mullisti koko pelikentän. Shimanolla on kuitenkin jo olemassa sähkövaihtaja 11-lehtiselle, olisiko maastoversiota tulossa kesällä...
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

Lainaus Alkujaan tämän lähetti CamoN Katso viesti
    Toisin sanoen SRAM pitäisi ohittaa 1x11-sähkösarjalla jos haluavat markkinajohtajan aseman takaisin.

Jotenkin Shimanon tuotejulkistusten puute maastopuolella kielii mielestäni sitä, että XTR:ää oltiin kovaa vauhtia konvertoimassa sähköiseksi, mutta sitten tuli XX1 joka mullisti koko pelikentän. Shimanolla on kuitenkin jo olemassa sähkövaihtaja 11-lehtiselle, olisiko maastoversiota tulossa kesällä...

Jostain lueskelin että Shimano on julkaissu 4 vuoden cyklillä täysin uuden version xtr:stä ja siitä pidetään kiinni.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Verska-Vesa Katso viesti
    ... ja markkinoiden ainoat ontot alumiinikammet...
    Kyllä mun AKA kammet on ontot, kuten monen muun X9 kammetkin.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •