vahtikorjaavirheet, lueppa siitä rivien välistä, eikä asiaa nyt niin vakavasti oteta, nyt on sentään PERJANTAI![]()
Mullon ollu Knolly Chilcotin lokakuusta 2011, oli eka euroopassa tuota runkoa. Härvelillä on ajettu >1200 tuntia kaikenlaisissa olosuhteissa myös isompia alamäkiä alpeilla jokusen viikon verran. Joka ikinen rungon ksiljoonasta laakerista ja nivelpisteestä on edelleen alkup. leekereillä ja vastaavat uutta - ei ensimmäistäkään klappia tai kitinää tähän saakka. Iskareina mulla tuossa keveemmässä ajossa BOS Kirk / BOS Deville ja vaihtoehtona Avalanchen Woodiie / Avalanchen sisuksilla oleva vieteri-lyrik. Normi-setup painaa ~12,5kg. En oikein jaksa uskoa et Knollya parempaa laatua on juurikaan tehtävissä ja heidän after-sales saa multa ainakin arvosanan 11 kymppi-portaisella asteikolla.
Makuasioita - sano kissi kun muniansa nuoli, mut kaikki lyhyemmin tai pidemmin testaamani tuon kokoluokan (150mm - 170mm molemmista päistään joustavat) värkit mukaan luettuna jos nyt olisin moista ostamassa, niin ei kahta puhettakaan etten ottais uudestaan tuota.
Edellinen oma verrokki oli Nicolai AC AM:n perällä. Ton Knollyn jälkeen omalla hit-listilläni olis kategoriassa 26"-27,5" Yetin ASR-7, jos niitä vielä sais, Litevillen 301 MK11- rockereilla, Ventanan Alpino jne.
Onko tietoo onko tota Knollya saatavan hiilikuiturunkoisena? Ainakaan niiden sivulta en löytänyt ...
Ei ole Knollylla muovipyöriä mutta kohta löytyy välikokoa
Aiemmin oli tosta SB66:sta puhetta täälläkin. Foorumeilta bongasin ja Yeti sen on myös vahvistanut, että SB66:n valmistus loppuu ja tilalle tulee jotain 27,5" uutta. Saas nähdä koska julkistetaan (Sea Otter?) ja mitä, mitkä on speksit ja toimitusajat yms.. Oma veikkaus on SB76.
Oliko tosta Knollyn lisälinkusustosta muita tunnettuja ominaisuuksia kuin esteettiset? Joku kehui laakeroinnin laatua, mut lisälinkut ei sitä parantane.
Vahtikorjaavirheet, en juo, käytä tupakkaa tai muita paheita, mutta pyörää vaan tässä haeskelen sellasta sopivaa, mutta en mä pidä sen kanssa mitään kiirettä, koska nyt on selvää se, että vaihtoehtoja on todella paljon ja vaikea valita se oikea itselle sopiva runko/pyörä, mutta eiköhän se ajan kanssa sitten
Olis niinko korkia aika ruveta nautiskelemaan elämästä. Joka päivä jää lenkki ajamatta jos sulla ei ole pyörää. Menetys on niin suuri, ettei sitä voi kompensoida eri pyörämallien mahdollisesta paremmuuserosta syntyvällä nautinnolla. Varsinkin, kun yksi pyörä sopii yhdelle polulle ja toinen toiselle kelille. Ja ostit minkä tahansa pyörän tai kasaat sen osista, niin ensimmäinen kokoonpano ei varmasti ole paras. Aina huomaa hetken ajeltuaan, että stemmiä, tankoa, satulaa yms. pientä täytyy muuttaa. Ja myöhemminkin, kun kulumisen takia tulee pakkopäivityksiä, niin saattaa huomata yllättävän suuria parannuksia esim. kampien jäykkyydessä vaikka vanhassakaan ei ennen huomannut mitään vikaa.
Ota kalja tai pari. Se on nautintoaine ja auttaa klikkaamaan tilausnappia.
Kaksi viimeisintä kommenttia täyttä asiaa.
...ja lisäyksenä että kaksi maastopyörää on ollut mm. Cannondale Rush Hi-Mod 2, mutta nyt ei oo siis pyörää. Myyty 2012 syksyllä Vantaalle
EDIT: Ei olis näköjään kyseistä pyörää kannattanut myydä
FreerideBike muokkasi tätä : 12.01.2014 at 18.55
Elämä valuu hukkaan ilman maastopyörää. Varsinki ku on tämmönen talvi, polut pysyy kiinnostavina läpi vuoden. Järkevällä budjetilla ku ostaa ja on nopee, kerkee viel käymää etelässäki ajoreissulla ennen Suomen kauden alkua!
Taitaa olla jo päätöksen suhteen myöhäistä, mutta L-kokoinen 2014 Alpine painaa taka-akselin ja ohjainlaakerin kanssa ilman iskaria 3505g. CCDB air painoi sovitetteiden kanssa 540g. Koko pyörällä painoa on 13,5-14,5 vähän riippuen renkaista ja onko hissitolppa vai perinteinen.
http://enduro-mtb.com/en/tested-six-...-racing-bikes/
Focus sam on kyllä nätti, keveekin.
tosin sitä ei saa pinkkinä, iso miinus
Kysäistäänpä täältä mistä tietoa löytyy.
Ilmeisesti reisissä on niin massiivisesti poweria ja ajo niin isoa, että Mavicin Crossmax SX kiekkojen taka-akseli oli mennyt poikki. Akseli meni samalla tavalla kuin Hopen akselitkin aikoinaan, eli ihan siitä vapaarattaan takaa.
Joten, mistäköhän sellaisen saisi tilattua uuden? Löytyykö jostain verkkokaupasta tai jopa ihan (lähi)liikkeestä?
c
http://www.ibike.fi/ Lauttasaaressa, niillä oli ainakin syksyllä hyvä valikoima mavicin varaosia, kannattaa soittaa.
Pinna löystyy kun ketju kiristyy.
Riippuu vuosimallista.
harmaisiin saat päivitysakselin mukana kun ostat vapaarattaan.
http://www.bike-components.de/produc...-bis-2011.html
Yksi vaihtoehto on sorvauttaa akseliteräksestä akseli. Itsellä pieni pakko menetellä näin koska runko nielee vain 10mm eli spesiaali tapaus. Ei sen takia että voimaa olisi![]()
Oon ajanu e.i shock zestyllä hissienskaa Sveitsissä demo päivillä. Se systeemi oikeesti toimii. Aina kun jousituksen piti olla aktiivinen niin se myös oli ja sit kun alkoi polkemaan niin perän toiminta muuttui ja polkeminen oli tehokkaampaa. Huonoa on se että systeemi vaatii aika paljon elektroniikkaa joka voi hajota kaatuessa. Tosin piuhat oli vedetty niin hyvin suojaan kuin vain pystyi ja sen stemmissä olevan tietokoneen voi ottaa pois ja ajaa ilman. En usko että tarttee hirveesti pelätä sen hajoamista. Akun kestoksi luvataan 25h ajoa, niin sitä ei tartte joka reissulle latailla ja paikallinen kauppias myös vakuutti akun kestävän sen luvatun. Lisäpainoa systeemistä tulee n 350g.
Itsellä on 2012 Spicy jossa foxin iskari propedal vivulla. Minusta se propedal vipu on huono, koska lyhyissä mäissä sitä ei jaksa räpeltää päälle/pois. Pitkissä mäissä sen unohtaa ottaa mäen päällä pois ja sit alamäen jälkeen huomaa että tuli ajettua propedal päällä myös alamäet. Juuri siks tuo e.i shock on hyvä kun sitä ei tartte ajetella.
Jos ostasin nyt Lapierren niin ottasin e.i shock:lla.
Henkka.k muokkasi tätä : 13.01.2014 at 13.28
Bike Magazinen tammikuun numerossa on jälleen the bible of bike tests. Mukana 34 pyörää ml. Bronson C, Zesty AM 527, Troy Carbon SL jnejne. Varsinkin lehden Youtube kanavalta löytyvät testiryhmän pohdintavideot ovat katsomisen arvoisia. Editors choice meni yllättäen testin ainoalle 26" pyörälle.
"Back to twentysix it is then"
To ride, shoot straight and speak the truth
Tänään aamulla ajattelin ,et pitää lähteä lenkille jousivehkeellä kun on näin pakkaskelitkin.
Ajattelin kuitenkin ,että nastat pitää olla ja ne oli tietenkin toisen pyörän normaali (142mm ei +)kiekoissa. Arvelin sit kumminkin kokeilla ,että mitenkä paljon vaivaa siitä on ,että säätää 142+ takanapaisen pyörän norminavoille.
Muistan kun itsekkin tuli sitä varten erikseen 142+ napa ostettua ja kasautettua kiekko ympärille.Viddu...
Perk...5min säätöö ja homma oli siinä. Molemmat rajoitinruuvit kohdilleen, b-tensionia ripaus mielen mukaan ja vaihde kohdalleen. Ja toimi kuin junan vessa koko lenkin. Enemmän vaivaa oli kun yritti prikoilla säätää erikokoisia jarrulevyjä osumaan sinnepäinkään.
Eli ,ei kannata tehdä niinkuin minä ja panikoitua tai perua jopa koko kaupat jos huomaa olevansa ostamassa vaikka spessun enduroa tai stumpya 142+ navoilla ja haluaa hommata vaikka hissiajoon toiset kiekot.
Läitetaas vaikka tänne par kuvaa Endurosta 175mm joustavana ja normaali-ihmisten takanavoilla.
Ol muuten hieno keli tänään.
Henkilövaa-alla punnittuna 14.1kg tänään.
Juu ja ostin hongongista patterilämmitteiset pohjalliset jotka makso alle 15e. Tehokkaat pirut kun tuntu ,et puolen tunnin jälkeen jalat palaa ja ne oli pakko laittaa pois päältä. Aika kömpelöthän noi kotelot on ,mutta todella tehokkaat tuohon rahaan.
tämmönen patterikotelo niissä. Kannattaa hommata jos jalkoja palelee.
![]()
- Fear is a mindkiller -
Kirjanmerkit