HephaFillariGiantElectrobike
Sivu 195 / 281 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 95 145 185 193 194 195 196 197 205 245 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 5.821 - 5.850 / 8418

Aihe: MTB Järvenpää

^jäi tosiaan vähän vähälle tekniikkareenit viime viikolla. Lauantait käyvät ainakin minulle aika usein, mutta puolestani sunnuntaikin käy hyvin.

Litkutin varmuuden vuoksi alle Ice Spikerit, joka tapauksessa ne olisi pitänyt muutaman viikon sisään laittaa alle.

Kiekoista vielä: Tunen navoilla ja Flow-kehällä 29" kiekkosatsi 350 €, ei kallis. Tekis mieli ostaa varalle Etunapa 20mm akselilla (kävisi mulle hyvin) ja takanapa pikalinkulla. Konversiokitti (50€) on 15mm navalle mutta ei pikalinkkuakselille. Ja toki lisäksi vielä tubeless-teippi joitain kymppejä.
    http://www.bike-components.de/produc...=11&xtmcl=tune

http://www.sports-tracker.com/#/work...3pm2q5rpfnv5p9

Tuomaksen kans väännettiin kimpas tommonen perussetti. Pakkanen ei mikään ongelma, kuuma tuli ihan ajamalla.

Nastat vai ei? vaikee sanoa. Tumpilla nastat, mulla suvikumit.Ei sielä jäätä paljoa ollut. Mulla välillä juuret vei fillaria,en lippaillut, hiljaa mentiin. Tumpilla varmaan parempaa pitoa mutta pahalta kuulosti kallioilla ja kivikoissa kun nastat otti osumaa...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ertsi Katso viesti
    No jos menestykseksi määritellään, ettei mitään tekniikkatreenejä tehdä, niin sitten oltiin kyllä asian ytimessä No kahtotaan, miten tuo lähtee etenemään.
    No ei tehty ei. Tarkoitinkin, että ajassa ei periaatteessa ollut mitään pielessä. Maisteri vaan ei määrännyt hommiin, ei käskenyt harjoittelemaan, ei kai nyt kukaan muuten ala.
    Tänä aamuna ei jaksanu herätä.
    Alkuillan lenkillä ekan kerran kohtasin sellaisen ongelman, että renkaiden lätäköistä nostama vesi jääty takahaarukkaan, niin että nastat alkoi räpättää jääkovia patteja vasten. Huomasinkin, että Epicciin jää aivan olemattoman vähän muta- eli jäävaraa 2,4" ice spikereilla.
    Me voy en bicicleta, no preguntéis adónde. Busco acaso un encuentro que me ilumine el día.

^mulla muodostui kans jääpaakkuja vähän koko ajan, sen lisäksi iskarissa meni ilmat ja öljyt sekaisin, etuvaihtaja jäätyi, takajarru jotenkin takelteli silloin tällöin ja keulan herkkyys katosi. Kaikki mukavan talvilenkin ainekset siis Taidan vaihteellistaa täysjäykän ja aloittaa täpärin talvihuollon.

Kitkat vs. nastat: molemmilla pärjää, kalliolla ja kivikoissa nastat pitävät ikävää rutinaa mutta ainakin rauhallisessa ajossa kaikki nastat pysyivät kiinni renkaassa.

Minä ajelin speksien mukaan variaation lutakon ympärireitistä: http://connect.garmin.com/activity/428552956
    Lopulta ei edes olisi ollutkaan mikään kiire mihinkään

Ilman nastoja olisi pärjännyt vallan mainiosti. Sen verran pyrki kosteus pintaan, että takavaihtajan toimintaa varjellen ja nastojen lipsumista kallioilla varoen tuli muutenkin ajettua tosi lunkisti. Takarengas alkaa olemaan sen verran kaljun näköinen, että täytyy varmaan kipaista lisää nastoja kaupasta. Onko kukaan liimaillut uusia nastoja kiinni? Muistelen Fillariosan Markuksen jotain sellaisesta joskus jutelleen.
    Remember: A nice backside will take you far - in life and in bike riding.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti TuomasR Katso viesti
    Kitkat vs. nastat: molemmilla pärjää, kalliolla ja kivikoissa nastat pitävät ikävää rutinaa mutta ainakin rauhallisessa ajossa kaikki nastat pysyivät kiinni renkaassa.
    mä ooon rymistellyt nastoilla kivien reunoja jo joulukuun ekoista pakkasista alkaen. 26x2,35 ISPt olleet jo koko edellisen talven. joku aika sitten vilkaisin lenkillä takarengasta ja huomasin että 2 nastaa puuttuu. kotona sitten päätin että käyn liimaamassa uudet (käytetyt) nastat tippuneiden tilalle. päättelin tietysti että nastoja puuttuu ainakin toistakymmentä kun vilkaisulla näkyi jo kaksi puuttuvaa. mutta ei niitä puuttunut kuin vain ne kaksi.

kuvia matkan varrelta

Nikkilän uusi S-Market

päivityskeppi, ei kyllä tarttenut mitää päivittää ihme kyllä

varuskunnan metsästä löytyi salainen pienoislentokenttä josta tehdään kuvauslentoja ties minne

^ multa löytyy hyviä käytettyjä reunanastoja vanhoista nastarenkuloista eikä maksa mitään
    mä oon liimannut Aralditillä, kärkipihdeillä työntänyt paikoilleen. jos liimattu nasta lähtee irti niin nappula lähtee mukana.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kasari Katso viesti
    http://www.sports-tracker.com/#/work...3pm2q5rpfnv5p9

Tuomaksen kans väännettiin kimpas tommonen perussetti.

Lumella liikkuessä on se hauska juttu,että toisten jälkiä seuraamalla voi ajella huoletta,kun ei tarvii miettiä mihinkä kääntyä seuraavaksi. Polkupasianssia eilen pelatessa löysin teidän jäljet Malmarin metsästä klo 12:20 ja seurailin niitä. Etenkin Terholan kuntoradan polusto on vielä vähän vieras ja teidän jälkiä seuraamalla sain aikaseksi todella loogisesti etenevän lenkuran
    Fillarihemmo muokkasi tätä : 13.01.2014 at 11.27

Terveks.

Onkos kukaan ajatellut tulla huomenna kaupalle illalla? Itse ajattelin, jos vaan Foreca pitää kutinsa ja pakkasta ei ole kuin -10. Ostin uuden tuikun ja nyt olisi hinku päästä kokeilemaan sitä. Ja kyllä! Olen siirtynyt LED aikaan!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Palis79 Katso viesti
    Terveks.

Onkos kukaan ajatellut tulla huomenna kaupalle illalla? Itse ajattelin, jos vaan Foreca pitää kutinsa ja pakkasta ei ole kuin -10. Ostin uuden tuikun ja nyt olisi hinku päästä kokeilemaan sitä. Ja kyllä! Olen siirtynyt LED aikaan!
    Mulla vois olla ainakin kovasti yritystä tulla, kun on nyt vähiin jääneet ajelut. Pakkanen ei haittaa, vaikka olisi vähän enemmänkin.
    Me voy en bicicleta, no preguntéis adónde. Busco acaso un encuentro que me ilumine el día.

seuraa tärkeä tiedoite:

ajaminen on sitten kielletty tässä pellonreunassa ja sen länsipuolella olevassa metsässä.

kannattaa uskoa jos henki on kallis.

kartalla näkyviä teitä saa ajaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti heccu Katso viesti
    seuraa tärkeä tiedoite:

ajaminen on sitten kielletty tässä pellonreunassa ja sen länsipuolella olevassa metsässä.

Häh? Oletko joutunu uhkailun kohteeksi vai onko tämä vitsi, jota en ymmärrä?
    Metsässä olen pyörän kanssa käynyt poimimassa sieniä ja henki on vielä tallella. Entäs katkoviivalla merkitty pikkutie, jota on Ristinummelle ajeltu yhtenään?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti heccu Katso viesti
    seuraa tärkeä tiedoite:

Eli mun viime sunnuntainakin ajama peltopolun pätkä Parolantieltä Hakalankujalle on edelleen sallittu? Mutta Tuomalantieltä Parolantielle ei saa oikaista pellonreunaa? Ja häh, onko siellä tosiaan joku tullut varjelemaan "pihapiiriänsä" vai häh?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Timbe(r)man Katso viesti
    Häh? Oletko joutunu uhkailun kohteeksi vai onko tämä vitsi, jota en ymmärrä?
    Metsässä olen pyörän kanssa käynyt poimimassa sieniä ja henki on vielä tallella. Entäs katkoviivalla merkitty pikkutie, jota on Ristinummelle ajeltu yhtenään?
    melkein kävi semmonen kaksmetrinen ukko kravattiin kiinni . sanoin sille ettei tartte tulla vetämään turpaan, uskon kyllä puhetta ja lupasin ilmoitella asiasta pyöräilykavereille. (enhän minä mutta ne muut ).

katkoviivatietä saa kyllä ajaa ja Ristinummelta tulee siinä vähän pohjoisempana ihan selvä polku viistosti pellon yli josta pääsee katkoviivatien päässä olevan ladon luokse.

eikä tossa mettässä juuri ajettavaa ole. sinne punaisen tien puolelle on asetettu selvät esteet kahdelle metsään menevälle uralle.

Eli mun viime sunnuntainakin ajama peltopolun pätkä Parolantieltä Hakalankujalle on edelleen sallittu? Mutta Tuomalantieltä Parolantielle ei saa oikaista pellonreunaa? Ja häh, onko siellä tosiaan joku tullut varjelemaan "pihapiiriänsä" vai häh?
    Parolantieltä Hakalankujalle voi ihan rauhassa ajella. Urhonkadun ja Tuomalanrinteen mutkasta lähtee toi yllämainitsemani pellonylityspolku sinne ladon suuntaan jota ainakin minä ajelen ihan rauhassa.

toi kielletty pellonreuna on ollut lähinnä mun oikopolku ladolta Parolantien eteläpäähän. on siitä pari kertaa porukkalenkilläkin ajettu.

joo ukko oli aika kireen tuntuinen "ja toista kertaa minä en sitten sano". en kysellyt että mitä sitten meinaa.

jk tarkennukseksi vielä että olen käyttänyt pellonreunaa vain talviaikaan. sinne Ristinummen pellonylitykseen koirankusettajat? talloo polun joka kesä
    heccu muokkasi tätä : 14.01.2014 at 22.23

^No eipä siinä kummoisia polkuja menetetä tosiaan. Mutta onkohan se sitä mieltä, että siinä pikkumetsässä ei saa muutenkaan liikkua? Pari vuotta sitten siinä nimittäin oli isohko suppilovahveroesiintymä. Viime syksynä tosin samalla paikalla ei ollut mitään.

eihän se metsä mitään pihapiiriä ole joten sinne vaan herkkuja keräämään.

se ukon esitys oli vaan semmonen ettei tullut mieleenkään yrittää aikaansaada mitään keskustelua.

Keskusteluahan voisi sen kaksimetrisen hujopin kanssa käydä tuon alla olevan linkin pohjalta

http://www.ymparisto.fi/fi-FI/Luonto...det%2816989%29

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Palis79 Katso viesti
    Terveks.

Niin kusahti tämänkin suunnitelma. Eli, en ole tulossa kaupalle tänään. Ehkä sitten ensiviikolla. :[

Joskos sitä alkais laittautumaan...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Rautapelto Katso viesti
    Joskos sitä alkais laittautumaan...
    Minä alan, mutta ajoissa ehtimisen kanssa menee hilkulle.

http://www.sports-tracker.com/#/work...9ivb4mvnp4v1o1

Moro,ajelin pakkasen kunniaksi mettiä pitkin töistä kotiin.Tuolla saviriihentien jälkeiseltä soramontulta lähtevällä polulla oli team ponsse hommissa, n. 800 metriä sai kantaa pyörää ihan olalla.Siis se pätkä mitä ajettiin toissa sunnuntainakin, jossa se mukavan haastava kivimäki.Yritin tutkailla Tuomalan pelloilla olisiko Erkki The Pellonreuna susiturkki piällä passissa, mutta ei miestä näkynyt missään olisiko pakkanen ajanut sisätiloihin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Fillarihemmo Katso viesti
    Keskusteluahan voisi sen kaksimetrisen hujopin kanssa käydä tuon alla olevan linkin pohjalta

http://www.ymparisto.fi/fi-FI/Luonto...det%2816989%29
    ei siinä paljoa auta jokamiehenoikeuksista selitellä kun ajelin pellolla. pelto ei kait kuulu sen piiriin. eipä siitä mun ajelusta tosiaan mitään vahinkoa tullut, ei siinä reunassa mitään kasva varsinkaan näillä pakkasilla .

se ukko oli siinä metsän puolella tekemässä jotain hommia ja aattelin että turha sitä on ärsyttää sillä että ajaisi siellä metsässä jossa ei tosiaan ole paljon ajettavaa. ja ne polkujen lähdöt on selvästi tukettu niin että sinne ei toivota mentävän ainakaan fillarilla.

Huomenna kylmää vastaan, anyone?

Aattelin uhmata, jos ei hirveesti yli 20:n kipua pakkanen.Klo 9?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jost Katso viesti
    Aattelin uhmata, jos ei hirveesti yli 20:n kipua pakkanen.Klo 9?
    Siellä siis 9:ltä

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Rautapelto Katso viesti
    Huomenna kylmää vastaan, anyone?
    huomenna ei pääse mutta kävin tänään illansuussa testaamassa Tarjoustalosta ostamiani parin kympin patteripohjallisia (vuoden vanhoista Motonetin vastaavista onnistuin katkaisemaan johdon). juuri ja juuri tarkeni näillä keleillä kun kenkinä oli MT91set. onnistuin hukkaamaan tämänpäiväisen viivan mutta siinä oli samat paikat kun tässä viivassa. jos vaan tasaisempi maasto kiinnostaa niin Sarsalanoja (tästä etelään) on ajokunnossa TJlle asti toista kertaa pariin kymmeneen vuoteen ja Tuomalansuolla on kiva polku (tästä pohjoiseen). siellä on selvät jäljet.

jk Sarsalanojan pohjoispäässä on n 20 m pätkä kaislikkoa jossa kannattaa vähän varoa muuten ei onkelmaa.

jkjk Tuomalansuolla se polku yhdistyy siihen Hakalantien pellonkulmasta Saksankalliolle menevään polkuun.
    heccu muokkasi tätä : 18.01.2014 at 20.23

Jos Keravalaiset ovat menettämässä (tai jo menettäneet?) Palaneen Talonsa, niin mepä saimme oman! Tai no, omat. Tähän.

Tänäpä lenkillä ilmaantui semmoinen pieni, parin sentin heitto etukiekkoon. Ja nivuseen ilkeä mustelma Se oli sitten vimonen ajokuntoinen maastopyörä, täytyy hakea ens viikolla uusi. Mulla on Hopen Pro II navat sekä Rigissä, että Ninerissä, mutta Rigissä 9mm pikalinkku ja RIPissä 15mm läpiakseli. Hopen navoissahan on mahdollista vaihtaa akselityyppiä, mutta onnistuisko se ihan tollai ristiin vai tartteeko hakea kaupasta tarvikkeita?

Moi pitkästä aikaa,

tänään menin tosta läheltä ohi, mutta koillistuulella ei aistinut mitään tollasesta.

Viime viikonloppuna sain vihdoin hommattua oikein nastarenkaat. Nyt oon ajellut niitä sisään ja hyvin tuntuu toimivan. Ruko ei niele kovin leveitä gumeja, joten päädyin 2.1 leveisiin Schwalben gummeihin.

Ainolan eteläpuolen juurakkopolulla oli käynyt raivaussaha ja peukalon paksuista risukkoa oli polulla 50m matkalta. Lämpimikseni työntelin ne sivummalle ja ajot taas sujuu.
    Ristinummelta motarin liittymään tuleva polku on kanssa raivattu (en minä), mutta siinä kalliolla tein ohitusmahdollisuuden niiden droppien kohdalle. Ertsi voi tietysti ajaa suoraan.

Ajot on ollut rauhallisia n. 8-10km/h tahtia naatiskellen. Tänään pärjäsin pakkasessa periaatteella 45 min ajoa ja siirtyman kohdalla 200 m talutusta, niin pysy varpaissa tunto. Ennen pakkasia kahlasin tuomaalan suolla ja tänään ajoin lemmenlaaksosta itään lähtien siitä voimalinjan kohdalta. Eli palaneiden pohjoispuolelta. Pakkanen oli tehnyt tehtävänsä ja polku ihan kovaa. Toi pätkä olisi kiva koittaa pitää talven auki.
    Antsu muokkasi tätä : 18.01.2014 at 22.50
    Jokainen polku on kokeilemisen arvoinen

Jos Keravalaiset ovat menettämässä (tai jo menettäneet?) Palaneen Talonsa, niin mepä saimme oman!
    tuliks kylmä kesken lenkin

Mulla on Hopen Pro II navat sekä Rigissä, että Ninerissä, mutta Rigissä 9mm pikalinkku ja RIPissä 15mm läpiakseli. Hopen navoissahan on mahdollista vaihtaa akselityyppiä, mutta onnistuisko se ihan tollai ristiin vai tartteeko hakea kaupasta tarvikkeita?
    Pitäis vaihtuu niissä itsessään olevilla kilkkeillä http://www.hopetech.com/page.aspx?itemID=SPG161 . Ne on irtopalat pienemmissä ko'oissa ja 20mm sokalla (ei näy kuvassa). Siis minuutin homma.

^Joo, jarruleveyissä tuhraantui paljon kauemmin. Kumia vanteelle ja jarrulevyjen keskitys, jos tarpeen enää. Eli pyrin ysiksi kaupalle.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •