GiantElectrobikeHephaFillari
Sivu 162 / 203 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 62 112 152 160 161 162 163 164 172 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 4.831 - 4.860 / 6086

Aihe: MTB-Turku, Episodi III - shitin kosto

Muistelen joskus muinoin nähneeni Itäharjun automarketilta lähteneessä lenkkiporukassa jonkun olleen liikkeellä Nicolain UFO st:lla. Jos ko. kuski on kuulolla, kiinnostaisi kuulla miten ko. ajopeli soveltuu ja kannattaa virittää mehtälenkkeilyyn.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti miku80 Katso viesti
    Kyllä siellä järvellä näytti eilen jo porukkaa olevan, mutta ite en uskaltanut mennä vaan kattelin turvallisesti rannalta muitten menoa..
    Kiitoksia tiedosta. Viikonloppuna luulisi olevan näillä pakkasilla varmasti turvallisessa kunnossa, kunhan muistaa pysyä pois siletä ilmastimen alueelta.

Eikös se ole siellä pohjoisrannalla jossain hiekkarannan lähistöllä?

Juu siinä hiekkarannan "eteläosassa" on yksi. Ja olikos ainakin viime vuonna niin, että Järvelän edustalla oli tuollainen myös?
    MTB 50+ osaa varmaan antaa tarkemmat koordinaatit näille.
    Minä ajan pääni jäädyksiin

Lainaus Alkujaan tämän lähetti TeKu Katso viesti
    MTB 50+ osaa varmaan antaa tarkemmat koordinaatit näille.
    Osasi, ajankohtainen tieto löytyy tuolta sosiaalisen median s**tanasta eli Facebookista, kaikkien epävarmojen narsistien turvasatamasta:
    "Kantoi ainakin aamulla pyöräilijää. Varo niitä ilmastimia, jotka ovat Järvelä ja Hiekkarannan edessä sekä vielä Muuntamon rannassa. Naskalit ehdottomasti mukaan ! Järven vesi tulee lähteistä, joiden kohdalla jää on vielä ohut."
    www.pyörätarvike.com

Lainaus Alkujaan tämän lähetti SuperD Katso viesti
    Osasi, ajankohtainen tieto löytyy tuolta sosiaalisen median s**tanasta eli Facebookista, kaikkien epävarmojen narsistien turvasatamasta:
    "Kantoi ainakin aamulla pyöräilijää. Varo niitä ilmastimia, jotka ovat Järvelä ja Hiekkarannan edessä sekä vielä Muuntamon rannassa. Naskalit ehdottomasti mukaan ! Järven vesi tulee lähteistä, joiden kohdalla jää on vielä ohut."
    Jäät on aina arvaamattoimia ja naskalit on aina kaulassa. Mutta ei kylmä kylpy houkuta, eikä varsinkaan fillarin hukuttaminen. Käyn varmaan eka luistimilla tutkailemassa alueita. Luistimilla kuulee jään rätinänkin aikaisemmin, kuin fillarilla. Tässä on vielä 2 yötä ja yks päivä pakkasia ennekuin ehtii jäälle. Eiköhän siellä pinnalla pysy ja hengissä selviä.

Jotenkin mulla on muistikuva vanhoista lumettomista talvista, että Littoistenjärvellä on aika isot paksuusvaihtelut jäissä. Toisessa paikkaa kysyin pilkkijöiltä ja sanoivat 0,5 metriä jääksi. toisessa paikkaa oli railosta arvioituna vain 10 cm.

Jos sunnuntaina pakkanen pysyttelee -10 asteen nurkilla niin ajattelin lähteä tutkailemaan polkujen kuntoa. Koska edellisestä lenkistä on vierähtänyt jo jokunen kuukausi, olisikohan ollut juhannuksena kun kävin, on vauhti todella hidasta. Siis ihan vaan ilmoitusluontoisena jos joku haluaa lähteä seuraksi. Vakke-Litsa-Lauste alueella varmaankin pörrään. Lähtö puolen päivän aikaan Prisman tolpalta.
    Maailmassa on kaksi ääretöntä asiaa, avaruus ja ihmisten typeryys-ensimmäisestä ei olla ihan varmoja (A.Einstein)

Kilometrikisa? Vielä oli vanhat sivut, mutta uusien pitäisi kai aueta tällä viikolla. Onko innokkuutta osallistumiseen?
    Viime talvena taisi rampautumiset viedä voiton, vaikka pave polkikin hurjan saldon. Katsoin huvikseni, että 5 kärki meidän joukkueessa oli satoja kilometrejä edellä voittajajoukkuetta. Omalta osaltani olen valmis haastamaan oman viimevuotisen 1700 km saldon. Ajattelin polkea pidemmälle. Toivottavasti ei ole myöskään 2/3 ajasta käsi kipsissä, kuten viimevuonna

Mää ainaki haluisin osallistua! Pavehan tuli töihinki pää kainalossa aivastellen kysyin että mitä teet töissä ni vastas vaan että ku on toi kilometrikisa ni sen jälkee voi sit huilata
    Mut mites noi kilometrit kirjataan ylös vaatiiko jotaki erikoista?
    Ajoin vähän huonosti ja nyt punottaa.

Omantunnon mukaan kirjattiin.
    Suo, kalja ja läski.

Olipa hieno päivä ajeluuun. Pitkänsalmen jääkin jo kuulemma 20 cm vahvaa ja hienoahan siellä oli ajella - yksin vain ei uskaltanut kovin kauas. Muiden jalanjälkiä vain. Huomenna pakko mennä uudelleen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti greenman Katso viesti
    Omantunnon mukaan kirjattiin.
    Noni hyvä! Minä olen mukana
    Ajoin vähän huonosti ja nyt punottaa.

Hankisuksien ystäville tiedoksi, että Hongkongissa näkyi olevan ylijäämä SA-Järvisiä pitopohjalla 79 euron hintaan, norjan armeijan hyvin pitkälti vanhojen ruottalaissuksien kaltaset (paremmilla sauvoilla) paketit samaan hintaan ja sitten Pyry-merkkisiä uustuotantometsäsuksia sekä 240 cm että todella leveänä lyhyempänä versiona 99 eurolla. Kaikki sis. siteet ja sauvat. Eli jos kunnolla lunta saadaan, löytyy varustetta helpolla.

Ei tarttunut mukaan, mä potkiskelen vanhoilla siihen saakka, kunnes mulla on aikaa hiihdellä enemmän. Ja silloin tarvitaankin jo Glittertindit.
    Fuck e-bikes
    Fuck Strava
    Fuck tubeless

Jää huominen lenkki multa väliin.
    Maailmassa on kaksi ääretöntä asiaa, avaruus ja ihmisten typeryys-ensimmäisestä ei olla ihan varmoja (A.Einstein)

Käytiin Yetin ja Bompan kanssa Lakjärven laavulla. Mää fuskasin ja menin autolla Savojärvelle parkkiin, mutta sitten tulin katumapäälle. Pelkäsin, että mua sanottais mamoksi, niin päätin ajaa Kurjenrahkan ympäri kiertäen laavulle. Pari tuntia myöhemmin, vain hetken Bomban ja Yetin perässsä aloitettiin syöminen ja juominen. Hupaisa sattumus oli, että mun työkaveri majoittui naapurilaavussa parin kaverinsa kanssa nautintoretkellä lihapatoineen. Kiitos paljon herkuista! Aamu valkeni kirkkaana ja ajettiin jäätynyttä avosuota pitkin Pukkipalolle porukalla. Sieltä mää jatkoin yksin polkureittiä ympäri Vahdonkorven ja Vajouolta jatkoin tietä takaisin Rantapihalle. Hieno keli, mutta yllättävän hidasta. Vasta klo 16.30 olin autolla ja aurinko painui jo horisontin taakse. Hieno retki ja kiitos seurasta.
    Juha Jokila muokkasi tätä : 19.01.2014 at 00.10

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Vesa-Pekka Rantalainen Katso viesti
    Olipa hieno päivä ajeluuun. Pitkänsalmen jääkin jo kuulemma 20 cm vahvaa ja hienoahan siellä oli ajella - yksin vain ei uskaltanut kovin kauas. Muiden jalanjälkiä vain. Huomenna pakko mennä uudelleen.
    Ei se varmaankaan joka paikasta ole 20 senttiä. Kävin kiertämässä littoistenjärven luistimilla ja ylikin ristiin rastiin. Yhdestä pilkkireiästä mittasin sauvalla alle 20 cm. Olisko ollut lähempänä viittätoista. Ilmastimia näin 2 kpl ja sulaan ei voi vahingossa mennä. Näkyy todella hyvin ja jää kantoi ilmastimen ja avantouintipaikankin välissä.

Oli hyvä jää luistella ja lumi ei haitannut, vaikka olisi riitänyt ehkä suksillekin. Ainakin hiihtäjiä näkyi aika monta.

Pyörän takakehästä repesi oudosti muutama pinna. Jäi liikkeeseen takuuselvitykseen. Uutta ostamisen arvoista ei löytynyt. Aika heikosti tuntuu 29 kiekkoja olevan. Kiekkosettejä oli yhdessä liikkeessä, mutta mulla edessä pikalinkku ja kaikki uskottavantasoiset kiekot oli läpiakselilla. Ja setistä ei myyty pelkkää takakiekkoa. Täytyy varmaan odottaa kettukaupan aukeamista ja kysellä tarjousta sopivista.

Etulaakeristakin löytyi valmistusvirhe.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti marmar Katso viesti
    mulla edessä pikalinkku ja kaikki uskottavantasoiset kiekot oli läpiakselilla.
    15mm -> 9mm adaptereilla saa ne läpiakselimallisetkin sopimaan..
    The end of the road is just the beginning...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti marmar Katso viesti
    Pyörän takakehästä repesi oudosti muutama pinna. Jäi liikkeeseen takuuselvitykseen. Uutta ostamisen arvoista ei löytynyt. Aika heikosti tuntuu 29 kiekkoja olevan. Kiekkosettejä oli yhdessä liikkeessä, mutta mulla edessä pikalinkku ja kaikki uskottavantasoiset kiekot oli läpiakselilla. Ja setistä ei myyty pelkkää takakiekkoa. Täytyy varmaan odottaa kettukaupan aukeamista ja kysellä tarjousta sopivista.
    Liikaa voimaa! *thumbs up*
    Fuck e-bikes
    Fuck Strava
    Fuck tubeless

JJ tuossa jo tiivistikin viime yön erittäin hienosta retkestä olennaisen. Me Peterin kanssa ajettiin illalla Turusta Kuhikselle ja tänään takaisin. JJ sai enemmän maastohauskaa kun me lähinnä maantiepyöräiltiin. Suolla oli yhtä aikaa ihan järkyttävän kylmää ja henkeäsalpaavan upeaa! Kiitos!

Läskit yöretkellä. Kuvasettiä lisää.

Huima tunnelma JJ:n jälkimmäisessä kuvassa.
    Fuck e-bikes
    Fuck Strava
    Fuck tubeless

Lainaus Alkujaan tämän lähetti miku80 Katso viesti
    15mm -> 9mm adaptereilla saa ne läpiakselimallisetkin sopimaan..
    Muistein että tuollaisia on olemassa ja kysyinkin että onnistuuko, mutta myyjä ei osannut neuvoa ja ko. kaupassa ei ollut adaptereitakaan. Olishan sen voinut ostaa, otta takakiekon käyttöön ja hakkia adapterit jälkikäteen, mutta uusissa kiekoissa saisi olla matalia paineita ajatellen leveämpi kehä. Nykyisissä on 21 mm. Joten otin aikalisän ja selvitttelen mitä maksaa joko valmiina settinä tai mulle rakennettuna. 400€ kiekkoparista on sen verran iso raha, että selvittelen nyt rauhassa mitä on tarjolla. Mulla on vähän se ajatus että joko ostan varmasti sopivaa avaimet käteen kivijalasta tai sitten tilailen ulkomailta.

Vähän sama juttu oli tuossa pyörän hankinnassakin. Olishan tuon vastaavan pyörän saanut CRC:n poistomyynnistä hieman halvemmalla, mutta helpompaa oli nyt kantaa takuuselvitykseen paikalliseen kauppaan. Laakerikehän ja kuulat sain hyllystä ja jos vielä kiekkokin korjataan asiallisessa ajassa, niin mun seuraavakin pyörä tulee kotimaisesta kivijalasta.

Niin kauan kun meren jää kantaa ja retkiluistimilla pääsee liikkumaan "halki jääkukkaniittyjen" kuten lapset asian ilmaisi, niin ei kiekkojen odottelu ole mikään katasrofi. Meren jää kantoi hyvin 20 km lenkuran Läheltä kuusiston siltaa katariinalaakson edeustalle ja takaisin. Katariinan laakson edustalla mua alkoi epäilyttäämään siirtoviemärin työn laatu ja käännyin takaisin. Oliko se nyt viimetalvena, kun siirtoviemäri piti uittamon edustalla jäät sulana kun pultteja puuttui? Jää oli pilkkijägallupin mukaan 17..20 senttistä ja hyvin tasalaatuista (rannassa ja keskellä sama paksuus) teräsjäätä. Yhdessä paikkaa tapasin moottorikelkalla liiikkuvan kalastajan, jonka moottorisahalla sahatusta kuutiosta saatoin itsekin todeta jään paksuuden. Menomatkalla näkyi vain pilkkijöitä ja koskematonta jään pintaa. Paluumatkalla jään oli jo vallanut muutkin luistelijat. Jään laatu oli niin hyvä, että vaivattoman näköisesti joku meni kaunoluistimillakin. Retkiluistimilla jää oli täydellinen. Tasaista sileää railotonta pintaa koko matka. Sen verran on lunta, että fillarilla pärjännee kesäkumeillakin mutta suksille turhan vähän.

Muille rohkeille pyöräilijöille ja luistelijoille tiedoksi, että jos ei tunne Kuusistonsalmen jäiden käytöstä, niin suosittelen menemään jäille Hovirinnan venesataman venelaskurampin kohdalta ja siitä poispäin sillasta. Tai vastaavasti Turun suunsta tullessa tekemään uukkarin Hovirinnan kohdalla. Ei pitäisi tulla uimareissua, mutta naskalit kannatta silti pitää kaulassa. Sillan alla on vieläkin sulaa...

Juuri näin, kuten marmar sanoi. Samoin vasta Lammassaaresta itään jää kestää taas. Voivalan rannan kohdalla on lempeät vedet.

Kuusiston ja Kirjalan välinen salmi on kuolemanloukku paikkoja tuntemattomalle.
    Fuck e-bikes
    Fuck Strava
    Fuck tubeless

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Matti H Katso viesti
    Juuri näin, kuten marmar sanoi. Samoin vasta Lammassaaresta itään jää kestää taas. Voivalan rannan kohdalla on lempeät vedet.

Kuusiston ja Kirjalan välinen salmi on kuolemanloukku paikkoja tuntemattomalle.

Pitäisköhän vielä erikseen mainita että Hovirinnan hiekkarannalata ei kannata eräsuksia lyhkäsemmillä vehkeillä yrittää jäälle. Avantouintipaikan sulanapito ja salmen virtaukset yhdessä pitää huolen siitä, että yllättävän kaukana avantouintipaiksta voi tulla uimareissu. Ainakin koko uimarannan pituus on riskialuetta. Tarkoittamani betonipohjainen venelaskuramppi on kaukana avantouintipaikasta. Epävirallista veneenlaskua tapahtuu myös avantouintipaikan läheisyydessa. Kyseisen rampin kohdalta on menneinä talvina lähtenyt myös latukoneella vedetty latu.

Jos mun jäljet houkuttaa jatkamaan sillan suuntaan, niin omalla vastuulla (niinkuin kaikki jäällä liikkuminen). Itse teen reittivalinnat päiväkohtaisesti mennen säätilan ja silmämääräisten havaintojen perusteella. 24 tuntia aikasemmin jää saattaa olla kantanut moottorikelkan ja vuorokauden päästä sula, vaikka ei ole käynyt plussalla lainkaan. Tuuli ja merenpinnan korkeusvaihtelut tekee virtauksia, jotka syö jään altapäin.

Juu, olkaa varovaisia jäillä. Kirjalansalmen sillan alta ei pidä luistella. Yleistyksenä voisi sanoa, ettei kannata luistella minkään sillan alta.
    crash-test-Pikke

Pattilan ja Luolavuorentien välinen metsä näyttää nykyään tältä.

On siellä vielä sentään joku ajettavakin polunpätkä
    Juoksen, hiihdän, kävelen. No en. Minä pyöräilen

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pikke Katso viesti
    Juu, olkaa varovaisia jäillä. Kirjalansalmen sillan alta ei pidä luistella. Yleistyksenä voisi sanoa, ettei kannata luistella minkään sillan alta.
    Koko kirjalansalmesta kannatta pysyä pois. Oli eilen alueita sulana. Salmi on siitä petollinen, että sulia laikkuja näkyy aina välillä siellä täällä. Eli heikkoja länttejä riittää. Joskus käynyt mielessä, että keräisi valokuvagalleriaa eri vuosilta ja päättelisi niistä, että onko olemassa reittiä mistä uskaltaisi kulkea hyvänä jäätalvena, mutta on jäänyt tekemättä.

Muuten jäät mainiossa kunnossa myös fillarointiin, mutta järki mukana minne menee, ettei joudu surullisiin tilastoihin. Kuusistonsalmessa silta kuristaa virtauksia niin paljon, että kun nuo mun ja matti_h:n mainitsemat alueet jättää rauhaan, niin liikkuminen on kohtuu turvallista jo.

Nuo turvalliset (omalla vastuulla aina) paikat olisi ihan kiva nähdä ihan kartan piirrettynä, kun/jos ei ole paikat yhtään tuttuja? Tai ehkä ne varmat vaaralliset paikat?

Mä mieluiten kuulisin kaikista aina vaarallisista paikoista eli virtauspaikat yms.
    crash-test-Pikke

Kartta, jossa keskustellut alueet ympyröity punaisella. Lisäsin harvaluodon sillan ympäristön vielä, koska siellä taidettiin tehdä suomen ennätys tai ainakin yksi kärkituloksista kyseenalaisessa lajissa, eli kaummin veden alla hengissä säilymisessä.

Noita punaisella ympyröityjä kannattaa nyt ainakin varoa. Tietty sillan alustat on yleisesti aina vaarallisia. Vihreällä ympyröity piikkiönlahti on retkiluistelijoiden käyttämä paikka, joka jäätyy aikaisin, mutta rinkula ei ole tarkoitettu varmasti turvalliseksi. Rannat viemäriputken suut laskuojat ym on riskipaikkoja kaikkialla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pikke Katso viesti
    Mä mieluiten kuulisin kaikista aina vaarallisista paikoista eli virtauspaikat yms.
    Viikonloppuna jäältä rannalle talsinut paikallisukko varoitteli näidän muiden paikkojen lisäksi Kukkarinsalmesta. On kuulemma syvää ja virtauksiakin, merikartankin mukaan tuossa on yli 12 metriä vettä.

Piikkiönlahteen kairasin viikonloppuna reiän(jokisuulta 200m länteen), jäätä oli tasan 20 senttiä ja vettä reilu metri.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •