GiantGarminHephaElectrobike
Sivu 66 / 149 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 16 56 64 65 66 67 68 76 116 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.951 - 1.980 / 4445

Aihe: Märälle juurakolle ja kivikolle renkaat?

Eiköhän tuota sopivan pehmeellä uralla pidä normirengas lähes yhtä hyvin kun esim ice spikerit. Sitten tuleekin se jäinen pätkä, niin kyyti on taattua :P
    Varmaan näin keskitalvesta meneekin normaaleilla kumilla, kunnes kevätaurinko alkaa tehä jäiset pinnat.

Eipä toi renkaanvaihto niin iso oo, että kannattaa jättää vaihtamatta, jos kerta kotosalla ois laatikossa nastat...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti FoMoCo Katso viesti
    Miten Chunky Monkey ja Smörgåsbord toimii lumella?
    Mites muuten edellä mainitut renkaat suhtautuu pakkaseen eli lähinnä menevätkö nämä koviksi. Mulla ei viimetalvena kertynyt juurikaan ajoa, joten nyt vasta havahduin, että Hanssit on ihan kivikovat jo -7 asteessa
    Still rides with 26er

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nappulakenka Katso viesti
    Mites muuten edellä mainitut renkaat suhtautuu pakkaseen eli lähinnä menevätkö nämä koviksi. Mulla ei viimetalvena kertynyt juurikaan ajoa, joten nyt vasta havahduin, että Hanssit on ihan kivikovat jo -7 asteessa
    Joo hansseja ei kannata pakkasessa ajella. Mulla tuhoutu just yhdet kylmän takia.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti El-Carpaso Katso viesti
    Joo hansseja ei kannata pakkasessa ajella. Mulla tuhoutu just yhdet kylmän takia.
    Sehän riippuu seoksesta. Se kovempi (olikohan Pacestar?) on ihan ok pakkasellakin.

Olen todellakin tasoani paremmassa seurassa tällä säikeellä mutta voin myös todistaa että Pace Star on oikein pitävä kumiseos Rocket Ron Evon kanssa pakkaslumikeleillä. Ihan näitä talvisia maanteitä tarkoitan!
    I väntan på ännu dåligare tidet

Tuollainen paremman rullauksen toivossa renkaaseen keskelle laitettu tiheä nappularivi mikä tuossa Smörgåsbordissa on ei oikeen toimi talvella. Yhdelle nappulalle tulee niin vähän painetta ettei se jaksa upota lumee vaan liukuu vaan siinä päällä.

Pieniä nappuloita harvassa on kuviona parempi ja siihen sitten päälle vielä se oikea seos niin pärjää ihan hyvin ilman piikkejä.
    Ratareisi, 24 h pyöräilytapahtuma
    Jälleen ensi vuonna

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kolistelija Katso viesti
    Sehän riippuu seoksesta. Se kovempi (olikohan Pacestar?) on ihan ok pakkasellakin.
    Mul oli trailstar ja se ei kyl tosissaan toiminu. Päällimmäinen ajatus sen kanssa oli et ei noin huonoa voi ees olla. Mutta toivottavasti menee takuuseen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti El-Carpaso Katso viesti
    Mul oli trailstar ja se ei kyl tosissaan toiminu. Päällimmäinen ajatus sen kanssa oli et ei noin huonoa voi ees olla. Mutta toivottavasti menee takuuseen.
    Itellä halkeili myös joskus TrailStar pakkasessa ja Schwalbe lähetti uuden renkaan reilussa viikossa. Pinnasta halkeillut rengaskin on edelleen ajossa.
    PaceStar toimii mainiosti pakkasessakin, eikä kovetu tai halkeile.

Tapaus: trailipyöräilyä ajoittain lumisessa, välillä jäisessä ja pääosin mutaisessa metsässä. Nyt alla on Conti RubberQueen/TrailKing BlackChili, joka on erinomainen yleisrengas myös märällä ja liukkaalla, mutta kuvio menee aika herkästi tukkoon lehtimetsänpohjan humuspitoisessa märässä mullassa ja nöemmä myös lumella pakkautuu aika herkästi täyteen ja eteen tarvisi ehkäpä enemmän nappulaa. Jos nyt oikein ymmärrän, niin Magic Mary olis hyvä eturengas muuten, mutta Vert/TrailStar kovettuu pakkasella? Smorgasboard muuten oikein mutta liukuu lumella? Onko Maxxis High Roller (II) tai Minion DHF tuoreita kokemuksia lumella/jäällä? Entä Mountain King (II)? Sen verran vielä, että tiet on pääosin sulia ja siirtymät menee siis asvaltilla ja jäätä on sen verran ajoittaisesti että ei kehtaisi nastaa pistää muutaman päivän takia alle.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kartturi Katso viesti
    Onko Maxxis High Roller (II) tai Minion DHF tuoreita kokemuksia lumella/jäällä?
    Ainakin 2.7" Supertacky Minion on lumella aivan surkea, mutta tilanne saattaa olla täysin eri kovempikumisella (=pakkasessa pehmeämpi) ja kapeammalla versiolla.

Paras nastaton lumirengas, jolla olen ajanut, on kaverin pyörässä ollut vanhanmallinen WTB Weirwolf jollain DNA-kumilla, en muista oliko Supertrackia vai jotain kovempaa. Samassa pyörässä oli toisessa päässä WTB Bronson, joka ei ollut alkuunkaan yhtä hyvä.
    Onko kukaan kokeillut niitä uusia Weirwolffeja, onko ne mistään kotoisin?

Kun halvalla sain, ostin bikediscountin tarjouksesta 2x Schwalben 26x2,4" Rakettironit, 18€/kpl. Aika veikeän näköiset, aidosti leveät ja nappula on mielestäni isompaa kokoa kuin esim. 2,25" RR:ssä. Saa nähdä miten on pidon kanssa, seos on ainakin pehmeä ja kyljet ohuet, todelliset painot jotakin 520g ja toinen 540g/kpl. Myös on mystillistä, saako noita toimimaan Stanin Alpine -kehien kanssa. Mutta joka tapauksessa, toivottavasti pitää paremmin kuin 2,2" Raceking. Keväällä sen näkee.
    -L.

Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Verska-Vesa Katso viesti
    ...Paras nastaton lumirengas, jolla olen ajanut, on kaverin pyörässä ollut vanhanmallinen WTB Weirwolf jollain DNA-kumilla, en muista oliko Supertrackia vai jotain kovempaa. Samassa pyörässä oli toisessa päässä WTB Bronson, joka ei ollut alkuunkaan yhtä hyvä.
    Onko kukaan kokeillut niitä uusia Weirwolffeja, onko ne mistään kotoisin?
    On kokeillu, sulalla märässä paremmat kun vanhat (kanttinappula on astetta jäykempi eikä sorra kovemmalla alustalla) mutteivät oo talvella kummemmat kun nuo vanhat. Vanhalla nappulalla varustettu MountainKing on lumella vielä veirvulffia parempi. Hutsun RR-kuminen toro ja squale on kans hyviä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti PaH Katso viesti
    mutteivät oo talvella kummemmat kun nuo vanhat.
    Muttei huonommatkaan?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti PaH Katso viesti
    Vanhalla nappulalla varustettu MountainKing on lumella vielä veirvulffia parempi.
    Ite en ole ikinä kokeillut, mutta kuullut huhua että vetopito on hyvä mutta ei niillä kanttailla voi. Tuossa Weirwolffissa yllätti juuri se, miten hyvin pito säilyi kovempaa kurvatessakin.
    Mitä sanoo molempia kumeja kokeillut henkilö?

MK1:sen reunanappula on pirun pehmee, sortuu kyllä Vesan kanttailuissa alle.. Uuden mallin (kai) Weirwolffit löytyy tuolta varastosta (on myös yhet 2,4 MK1:set) jos haluut Vesa koittaa, itse diggailen eniten Bronsoneista, niinkun oon moneen kertaan todennut..
    Paljon pyöriä, liian vähän aikaa..

Muttei huonommatkaan?
    -----
    Ite en ole ikinä kokeillut, mutta kuullut huhua että vetopito on hyvä mutta ei niillä kanttailla voi. Tuossa Weirwolffissa yllätti juuri se, miten hyvin pito säilyi kovempaa kurvatessakin.
    Mitä sanoo molempia kumeja kokeillut henkilö?
    Emmä oikeesti uutta ja vanhaa ww:tä oo samalla pohjalla samalla kertaa ristiin testannu, mut mutuna sanoisin et ovat samanlaisia.

Lumikumista kun kyse oli, niin yhdistin sen automaagisesti just vetopitoon ja siks tuota MKta tarjosin. Pacestaarinen HansDumpf on kans hyvä tuossa. Toimii nuo kanttaillessakin, sikäli kun pohja ei oo silee. Kovalla / jäätyneellä pohjalla tarttee toisenlaista kumia - jäätyneisiin enska-spooreihin nuo on surkiat, just ton reunanappulan taittumisen takia jopa tämmösellä mikkihiiren painosella narujalalla. Hyvä vetopito lumella, järkevä rullaavuus ja kanttipito kovemmalla on hankala yhtälö, itte oon ruukannu käyttää noita kendoja talvisajan yleiskumeina - nekevaali on jees, mut mun suosikit on nexcavator ja h-factor. Ynnä noi tuoreet hutsut.

muoks: noista wtb:n kumeista wardenilla saap lumessa julmetun vetopidon, varjopuolena on polkemisen pakko myös alamäjessä. Vigilante on myös hyvä lumikumi, moto (ei m-raptor vaan tuoreempi painos) kans, imo selvästi bronsonia ja ww:tä kivompia.

Mun Bronson Race gumekset oli ihan mainiot syksyn ensilumilla mutta eivät pitäneet pätkääkään nuoskajääliipalla ja märällä jäällä.

Muuten hakkaavat RaRa:t joka suhteessa...

Sent from my Lumia 1020 using Tapatalk
    -Mika :: http://goo.gl/7OtRW

Tekeleet: Off-road täpäri @ 2012, Vendetta kopio @ 2012
    Kaupalliset: MetaPhysic 700c @ 2011, M5 CrMo lowracer @ 2010

IncBuff Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti vuohi Katso viesti
    Tuollainen paremman rullauksen toivossa renkaaseen keskelle laitettu tiheä nappularivi mikä tuossa Smörgåsbordissa on ei oikeen toimi talvella.
    Mun mielestä nuo Smörgåsbordit toimii ihan kivasti lumella. Mitä nyt tälle talvea lunta ollut että ehtinyt muutaman lenkin ajamaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    Kun halvalla sain, ostin bikediscountin tarjouksesta 2x Schwalben 26x2,4" Rakettironit, 18€/kpl. Aika veikeän näköiset, aidosti leveät ja nappula on mielestäni isompaa kokoa kuin esim. 2,25" RR:ssä. Saa nähdä miten on pidon kanssa, seos on ainakin pehmeä ja kyljet ohuet, todelliset painot jotakin 520g ja toinen 540g/kpl. Myös on mystillistä, saako noita toimimaan Stanin Alpine -kehien kanssa. Mutta joka tapauksessa, toivottavasti pitää paremmin kuin 2,2" Raceking. Keväällä sen näkee.
    Mulla on tollaset ollu Spessussa viime kesästä Flow EX -kehillä ja hyvinhän ne rullaa, mutta mun mielestä ollaan kyllä aika kaukana otsikon mukaiseen tarkoitukseen olevasta renkaasta.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

Lainaus Alkujaan tämän lähetti elasto Katso viesti
    ollaan kyllä aika kaukana otsikon mukaiseen tarkoitukseen olevasta renkaasta.
    Lumirenkaistahan tässä on muutkin puhuneet viime aikoina.

Katson olevani vapautettu OT-syytteestä, koska ajan enimäkseen märässä, mudassa ja vain ajoittain lumella Pitäisiköhän tuo Smorgasboard sitten laittaa harkintaan jos lähikaupasta ei löydy mitään hyvää, hinta ainakin on suht edullinen. Ilmeisesti se on märän kelin yleisrenkaana aika toimiva ollut joka tapauksessa. Siihen liittyen, eihän kenellään ole kokemusta SGB:n ja Magic Maryn välisistä rullaavuuseroista? Taisi olla niin että lähikaupassa oli enimmäkseen Schwalbea.

Tämähän on tietty mutua, mutta kun katson tuota Weirwolffia niin näyttää että siitä tulee semisliksi varsin nopeasti samassa mudassa missä TrailKing menee tukkoon?

Yllä mainittuihin jäätyneisiin enskaspooreihin ilmainen vinkki: ajelin tuossa kuivaksi jäätynyttä mutaista single trakkiä noilla Trail Kingeillä ja piti kuin tauti. Varmaan kovempaankin tykitykseen voisi toimia takarenkaana ainakin, kun jäätyneeseen maahan se ei isompikaan reunanappula oikein kaivaudu. Noissahan on tuo kuvio aika tuollainen pieni, jotain Racing Ralphin ja Nobby Nickin välistä ehkä?

Mulla on tollaset ollu Spessussa viime kesästä Flow EX -kehillä ja hyvinhän ne rullaa, mutta mun mielestä ollaan kyllä aika kaukana otsikon mukaiseen tarkoitukseen olevasta renkaasta.
    Aijaa. No voi haitari. Ilmankos ne oli tarjouksessa
    -L.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    Aijaa. No voi haitari. Ilmankos ne oli tarjouksessa
    Haksahdin samaan tarjoukseen, mutta ihan vain talvipolut mielessä.
    Hyvin litkuttuivat DT EX500:lle, mutta odotin vähän leveämpää, jokatapauksessa Pacestar toimii kylmässä ja kuvio on melko avoin.
    Katsotaan mitä mieltä olen huomisen jälkeen.

Iklu, mulla ois tuolla noi 2,6" leveet ardentit..

Lumirenkaistahan tässä on muutkin puhuneet viime aikoina.
    Mä olin lukevinani, että LJL meinasi nuo keväällä laittaa alle. Lumessa nuo toimii ihan kohtuullisesti mun mielestä.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

Mä olin lukevinani, että LJL meinasi nuo keväällä laittaa alle. Lumessa nuo toimii ihan kohtuullisesti mun mielestä.
    Juu ensi kesän täysjoustorenkaiksi noita kaavailin, ajan kyllä talven ihan vaan ISP:llä. Ajattelin että ne teoreettisesti pitäisi hyvin kivellä, kun seos on mukavan pehmeää ja kyljet ohuet että mukautuu. Mutta kun ei osaa/tiedä kuitenkaan niin pakko vaan kokeilla. Jos on kuraa niin eipä paljon köyhtynyt.
    -L.

^ 2.4" Roket Ron pitää lumessa kuin tauti joka suuntaan, niin edessä, kuin takana. En ole paremmallakaan lumikumilla ajanut.

Nimensä veroisesti on aika muhkea Chunky Monkey edessä.
    Hyvin pitää sekä Smorgasbord että Chunky Monkey tubelessina.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti TimoF Katso viesti
    Ei maksa ei, ja hiton hyvät kumit! Miä ostin parin kun kyllästyin itsestään tyhjeneviin Onziin ja Mutamariin.
    Tshaa. Tsankimankit vaihdoin tuossa vanteilta toisille ja huomasin että renkaitten pintaan on ilmestynyt pirusti pikkupikku halkeamia. Ajossakaan eivät oo olleet ku muutamia kertoja, pakkasilla eivät kertaakaan. Saas nähdä sirpaloituuko nuo nyt sit ihan täysin jossain vaiheessa

Svalpeja en osta enää ikuna.
    Perkkeles ku haksahdin sit kummiskin Rock Razoriin.... mut sepä ei lie märän juurakon rengas joten offtopic sikseen!
    [ylläoleva viesti saattaa sisältää sarkasmia, off-topikkia tai sissimarkkinointia]

Kestääkö noin 1cm pinta viillon kylkeen saanut noin 2 vuotta vanha maastokumi enää mitään?

Yritän liittää kuvan, mutta ei näytä puhelimella onnistuvan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti peeppa Katso viesti
    Kestääkö noin 1cm pinta viillon kylkeen saanut noin 2 vuotta vanha maastokumi enää mitään?
    Riippuu vähän, kuinka syvästä viillosta on kysymys, mutta jos langat/kudokset on OK, niin kovaa ajoa vain..
    Still rides with 26er

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •