GiantHephaElectrobikeFillari
Sivu 16 / 371 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 6 14 15 16 17 18 26 66 116 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 451 - 480 / 11127

Aihe: Suuri Fatbike-rengaskeskustelu.

  1. #451
    Liittynyt
    01/2010
    Paikkakunta
    Ylläsjärvi
    Viestit
    321
    Mie poka eilen kokkeilin tällä Schwalben sisurilla gheton tehä, ko ei ollut noita Q-tubeseja (leveitä saa eBaysta ihan kohtuulliseen hintaan, jos pellekengille haluaa) nyt jemmassa enää. Leveys riittää Rolling Darrylille just ja just mutta ei kait sitä enempää tarttekaan. Halapa on ja saa molemmilla venttiileillä.

  2. #452
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    2.204
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti zipo Katso viesti
    Gorillasta ei kokemuksia.
    Gorilla kestää Stansia oikein hyvin, testattu 29er kiekoilla muutamalla kiekolla, saa tarvittaessa sopivasti 25mm leveenä nakkikumivanteille, omasta mielestä helpompi asentaa kuin tesa/stans, liimajämät saa keräiltyä pois ilman liuottimia pätkällä samaa teippiä, nyppää 5 sentin palan ja sillä saa töpöteltyä jämät pois.


    Vahva +1.

  3. #453
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.777
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hissitolppa Katso viesti
    Eipä tunnu mistään enää löytyvän noita 3.0 leveitä 24" sisureita. Spessulta ja Nokialta noita on ainakin ollut aiemmin valikoimissa. Mahtaskohan 2,7 leveä riittää? http://www.chainreactioncycles.com/f...be/rp-prod5418
    Lähes puolen kilon sisuri? Kumikin on niin paksu, että kun kerran venytät ulkorenkaan sen päälle, niin samaa ulkorengasta ei enää pysty käyttämään sisurilla tai teippi-tubeleksina, kun renkaan reunalanka venyy.

  4. #454
    Liittynyt
    08/2013
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    444
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kooki Katso viesti
    Mie poka eilen kokkeilin tällä Schwalben sisurilla gheton tehä, ko ei ollut noita Q-tubeseja (leveitä saa eBaysta ihan kohtuulliseen hintaan, jos pellekengille haluaa) nyt jemmassa enää. Leveys riittää Rolling Darrylille just ja just mutta ei kait sitä enempää tarttekaan. Halapa on ja saa molemmilla venttiileillä.
    Juu toi Schwalbe on kyllä hyvä sisuri tuohon touhuun. Saisi vain olla se yksi koko isompi vielä tarjolla. Q-tubessit tuli myös eilen vastaan googletuksen seurauksena. Noi ei ois kyl kovin pahan hintaisia ja riittää siis CS:lle? http://www.ebay.com/itm/Q-Tubes-24-x...item2a36216b8e.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ealex Katso viesti
    Lähes puolen kilon sisuri? Kumikin on niin paksu, että kun kerran venytät ulkorenkaan sen päälle, niin samaa ulkorengasta ei enää pysty käyttämään sisurilla tai teippi-tubeleksina, kun renkaan reunalanka venyy.
    Joo toi oli tommonen viimeinen oljenkorsi, kun ei muita tupannut löytymään. Ei kovin houkutteleva vaihtoehto miltään kantilta. Lähinnä mietitytti et miten toi riittää toi 2.75 koko.

    AV10D sisurit on matkalla jo ja kartotan niitten kanssa et mitä teen. En oikeastaan koskaan ole sen tarkemmin miettinyt että miksi sen pitäs olla juuri presta venttiili. Miksi se ei voisi olla tuo autonventtiili? Ei tarttis mitään välikappaleita kantaa mukana ja ilmaa olisi siten aina saatavilla vaikka olisikin sovitin jäänyt kotiin. Prestan kanssa mulla tuppaa aina hajoamaan noi venttiilin hatut, tiedä kiristänkö niitä liikaa vai mikä on eikä niitäkään ole niin nurkissa pyörimässä kuin noita auton. Onko tässä venttiili jutussa joku juju jota en ole hiffannut? Vai onko täällä ihan presta vs schrader keskustelukin josta voisi selata? Täytyypä tutustua.

    Laitoin myös tänään motonetille kyselyä mahdollisuudesta ottaa Gorillan clear tape valikoimiin. http://www.gorillatough.com/index.php?page=clear-tape. MTBR:n foorumeilla tuo on ainakin useasti mainittu toimivana tavarana.

  5. #455
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    2.204
    Tubeless hommissa jeesaa kun voi napata prestan sielun pois, helpottaa elämää jos on hankalasti nostettava rengas, saa ilmaa renkaaseen ilman että venttiili rajoittaa ilman kulkemista ja samalla voi ruutata litkut renkaaseen samasta paikkaa..

    Itse en ole onnistunut rikkomaan yhtään prestaa, tosin vaikka moisen rikkoisikin, sielun voi vaihtaa taas uuteen, sama pätee myös sisureihin mitkä on prestalla.

  6. #456
    Liittynyt
    08/2013
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    444
    Lähteehän se shraderin sielu myös pois ja runko on suurempi joten isommalla nokalla saa litkut kaadettua ja enempi ilmaa kerralla sisään. Autonventtiilin sieluja myös varmasti löytyy muualtakin kuin erikoisliikkeistä.

  7. #457
    Liittynyt
    01/2010
    Paikkakunta
    Ylläsjärvi
    Viestit
    321
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hissitolppa Katso viesti
    Juu toi Schwalbe on kyllä hyvä sisuri tuohon touhuun. Saisi vain olla se yksi koko isompi vielä tarjolla. Q-tubessit tuli myös eilen vastaan googletuksen seurauksena. Noi ei ois kyl kovin pahan hintaisia ja riittää siis CS:lle? http://www.ebay.com/itm/Q-Tubes-24-x...item2a36216b8e.

    No en mie sitä CS:lle oo kokkeillu mutta RD:lla jäi molemmin puolin sellanen 2 cm yli, joten laskennallisesti pittäis riittää. Ja noissa kannattaa sitten kattoa sitä postimaksua - jotain puolet tuosta taisin löytää joku kerta.

  8. #458
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ealex Katso viesti
    renkaan reunalanka venyy.
    Öö häh? Taittuvissa renkaissa reunalanka on aramidikuitua, joka ei juurikaan veny. Teräskaapelimalleissa lanka venyy, mutta palaa muotoonsa (kuten teräksellä on tapana) koska venytys on varsin pientä.

    - Tomi

  9. #459
    mutanaama Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti sakuvaan Katso viesti
    Tubeless hommissa jeesaa kun voi napata prestan sielun pois, helpottaa elämää jos on hankalasti nostettava rengas, saa ilmaa renkaaseen ilman että venttiili rajoittaa ilman kulkemista ja samalla voi ruutata litkut renkaaseen samasta paikkaa..

    Itse en ole onnistunut rikkomaan yhtään prestaa, tosin vaikka moisen rikkoisikin, sielun voi vaihtaa taas uuteen, sama pätee myös sisureihin mitkä on prestalla.
    Katoku se ruuvi katkee ja vena tippuu renkaan sisään, nii ei varsinaisesti kikatuta kun viimeista sisuria pistää paikalleen. Mä oon sitä mieltä et jokaisella pitäis olla oma zippo mukana ku ajelee, jotenki se sai tonkin järjestymään.

  10. #460
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.777
    Tietenkin reunalanka venyy, niin kuin kaikki aineet. Erityisesti synteettisistä kuiduista tehty, kuidut pakkaantuvat tiiviimmin, suoristuvat ja lanka venyy, vaikka yksittäinen kuitu ei välttämättä vielä venyisikään. Lisäksi langan ympärillä oleva kumi pakkaantuu.

    Mutta teorialla ei ole mitään käytännön merkitystä. Asenna ulkokumi paksun ghetto-sisurin päälle. Viikon päästä poista ghetto-sisuri ja asenna normaalisisurilla. Tee tiukkoja jarrutuksia. Luistaako ulkokumi vanteella helpommin, kuin ennen ghetto-kokeilua?

  11. #461
    Liittynyt
    08/2009
    Viestit
    589
    Aivan! Kimmoteorian mukaanhan venymä = jännitys / kimmokerroin. Voisit avata tätä vielä hieman, että kaikille aukeaa, miten tuo reunalanka oikein tässä käyttäytyy kun sisään laitetaan puolen kilon sisuri. Eikun. Miten tämä nyt menikään

  12. #462
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    2.204
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mutanaama Katso viesti
    Katoku se ruuvi katkee ja vena tippuu renkaan sisään, nii ei varsinaisesti kikatuta kun viimeista sisuria pistää paikalleen. Mä oon sitä mieltä et jokaisella pitäis olla oma zippo mukana ku ajelee, jotenki se sai tonkin järjestymään.
    jos katkoo prestan venttiileitä niin osta parempi pumppu tai älä ruuvvaa sitä venttiiliä ihan auki

  13. #463
    Mistä olette BFL:ja ostelleet? Koittanut netin syövereistä etsiä mutta ei ole löytynyt. Onko tuo rengas toimiva pari muklukin RD vanteella?

  14. #464
    Liittynyt
    09/2001
    Paikkakunta
    Turun lähellä...
    Viestit
    2.270
    Hyvin toimii ja ainakin Turun Foxcompista löytyy...
    *** teamvelocycling.fi /nonamesport.com / fat-bike.fi ***

  15. #465
    mutanaama Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti sakuvaan Katso viesti
    jos katkoo prestan venttiileitä niin osta parempi pumppu tai älä ruuvvaa sitä venttiiliä ihan auki
    Ei niit nyt varsinaisesti jatkuvasti mene, oisko semmosen 3 kertaa viimeiseen neljään vuoteen. Mutta auton venttiiliä en oo paskonu koskaan, niillä on sentään tullu ajettua noin miljoona kilsaa , ja fillarillakin jokunen tuhat.

  16. #466
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Lohja / Pirunnummi
    Viestit
    546
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Justeeri Katso viesti
    Mistä olette BFL:ja ostelleet? Koittanut netin syövereistä etsiä mutta ei ole löytynyt. Onko tuo rengas toimiva pari muklukin RD vanteella?

    http://www.bike24.com/1.php?content=...03,104;mid=181

  17. #467
    Näin sivuhuomiona: Mulla on mennyt yksi tubeless venttiili poikki kokonaan. Ei mitään erityisen raskasta käyttöä tai pumppailuja, mutta jäi pumpun suun sisään katkennut venttiili sieluineen.

    Tuli tuossa Onzan sisuriin reikä kun oli porailujen yhteydessä Floaterin sisään jäänyt alumiinisiivu. Sen verran pienen reiän teki että paineet valuivat hiljalleen, eikä reikää saanut kohdistettua kun ei ole tarpeeksi isoa saavia että voisi testata veden alla.

    Surlyn tuubi sitten meni sisuriksi tällä kertaa.

    Jatkuva lumenpuute on saanut minut kyllästymään floatereilla asvaltilla ajeluun, rahaa ei ole mihinkään paremmin rullaaviin joten saattaa Fatty jäädä työmatkakulkineista pois lumettomalle/vähälumiselle ajalle nyt.

  18. #468
    Tattis.

  19. #469
    zipo Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mutanaama Katso viesti
    Mä oon sitä mieltä et jokaisella pitäis olla oma zippo mukana ku ajelee, jotenki se sai tonkin järjestymään.
    ?????Mikäs legenda tää taas on?

    OT
    Trek Farleyn takakiekosta piti tehdä tubeless ja ekaa kertaa oli ongelmia vaikka 6 settiä keikkoja ja about 16 krt tehty tubeless fattissettejä.
    Uuteen fillariin asentelin 3,8 Knard 120 tpi kehänäteipattu Holy RD. Combo falskasi ilmaa reunanauhan vierestä hiljakseen eikä meinannut pitää,Kokeilen uutta jippoa jospa saisi uuden takakiekon pelittämään.

  20. #470
    mutanaama Guest
    [ot]
    Kikkakallion vieressä paskoin molemmat kumit samaan? terävään kiveen. Toinen varasisuri oli jo valmiiks halki ja toisessa meni vena pas2. Joku hiitun kikkaväsäys ja muiden reput pelasti tilanteen.

    [ontopic]

    Löytyykö mistään shraderia tubelesvenaksi? Auton venat on vähän turhan painavia, ja vaihto skutsissa ei huvittais.

  21. #471
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.777
    Pyöreät 0 on tähän mennessä ongelmien määrä prestojen kanssa. Tosin mielestäni letkuttomat pumput eivät ole käyttökelpoisia, kun niiden kanssa on riski vääntää tai rikkoa venttiili.

  22. #472
    Liittynyt
    08/2003
    Paikkakunta
    eteläisellä keskivantaalla
    Viestit
    12.081
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mutanaama
    ...Löytyykö mistään shraderia tubelesvenaksi? Auton venat on vähän turhan painavia, ja vaihto skutsissa ei huvittais.
    Arvaas missä o? :-D
    Shimaani muokkasi tätä : 13.01.2014 at 17.50 Syy: Vyöhyke™ se vaan yllättelee :-)

  23. #473
    mutanaama Guest
    No niin, olishan tuo pitänyt tietää


  24. #474
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Keskuspuiston kylki
    Viestit
    1.771
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mutanaama Katso viesti
    Löytyykö mistään shraderia tubelesvenaksi? ...
    Hommaat Maksiksen DH-sisureita schrader-venttiilillä ja leikkelet niistä. Parempia ku nou_tubesit ym.
    Mut jos viisas oot, pysyt prestoissa.

  25. #475
    Liittynyt
    08/2007
    Paikkakunta
    Nuuksion kupeessa
    Viestit
    3.483
    Pitäiskö mutikselle pirtää karvat siihen pumpun reijän ympärille, niin venttiili osuis kerralla eikä vääntyisi siitä yli innokkaasta sohimisesta.
    Pinna löystyy kun ketju kiristyy.

  26. #476
    mutanaama Guest
    @Pah, nimenomaan, jos. No mutta toihan täytyy testata. Viimeksi meni sisuri rikki venan juuresta.
    Se on tää edeltäkävijän ura aina pelkkää pilkkaa ja ivaa. Kolmen vuoden kuluttua kukaan ei kusekaan noihin hinteliin succisvenoihin. Ei vaikka olis jäässä.

  27. #477
    Liittynyt
    08/2007
    Paikkakunta
    Nuuksion kupeessa
    Viestit
    3.483
    Miten sä saat venan pumpatessa rikottua juuresta...

    Mulle on ainakin "tuo joka asuu meillä" opettanu että kun semmosta edestakaista liikettä tekee niin "se ei ole nopeuslaji eikä voimalaji" näillä eväillä mä olen pärjännyt myös prestojen kanssa.
    Pinna löystyy kun ketju kiristyy.

  28. #478
    mutanaama Guest
    Ei se mene pumpatessa pöljä. Mä makaan koko ajan käsi jarrulla, etten mee liian kovaa, ja sisuri pyrkii pyörimään mukana.

  29. #479
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.937
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mutanaama Katso viesti
    Ei se mene pumpatessa pöljä. Mä makaan koko ajan käsi jarrulla, etten mee liian kovaa, ja sisuri pyrkii pyörimään mukana.
    Sä voit olla pioneeri ja kokeilla miten toimis jos liimais ulkorenkaan toisen puolen paikoilleen tuubiliimalla...?

    EDIT:
    Eiku hitto! Sit olis kaks sukkisjutskaa. Mut oliks niin et kaks väärää on yks oikee? Succisvena vaatii succisliimaa jos haluaa samalla olla lökis...

  30. #480
    zipo Guest
    Jep jep,Nyt Knard toimii tubelessina.On ihan OK vaikka eihän tuolla takarenkulalla niin väliä .Lunta 3cm ja kuiva pakkaskeli.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •