HephaElectrobikeGiantFillari
Sivu 67 / 153 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 17 57 65 66 67 68 69 77 117 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.981 - 2.010 / 4567

Aihe: Maastopyörä Enduroon!

  1. #1981
    Liittynyt
    11/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    130
    Toimisikohan kisakuskille semmoinen että olisi kaksi pyörää. Kilpapyörä olis viimeisenpäälle tutkittu ja viritetty nopeimmaksi omaan ajoon, tällä pyörällä ajettaisiin vähemmän koska kuitenkin epämukava pidemmän päälle. Toinen pyörä olisi mukavaksi säädetty että jaksaisi harjoitella paljon. Henkistä etua saisi sitten aina astuessaan kisaratsunsa päälle. Enpä tiedä, jos joku on tällaista kokeillut voinee raportoida.

  2. #1982
    Liittynyt
    09/2001
    Viestit
    131
    Mikäs siinä, jos on vain mahdollista panostaa fillareihin.

  3. #1983
    Liittynyt
    11/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    130
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JukkaP Katso viesti
    Mikäs siinä, jos on vain mahdollista panostaa fillareihin.
    Sehän se, itse ajelen vain huvin vuoksi niin ei kosketa, mutta kaikkea voi spekuloida. Toinen pointti on sitten taas se että kuinka nopeasti kukakin pystyy mukautumaan pyöränvaihdoksiin.
    Tuli vielä mieleen että jos jaksaa panostaa, voi kisapyörän tehdä kevyistä hipo-osista, ei tarvi ajatella kestävyyttä kilpailua pidemmälle.

    Tämä pohdinta taitaa mennä endurokisaamisen perusajatuksen ohi niinkuin Barel portista.

    Edit. Linkki

  4. #1984
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    448
    Tuossa aikaisemmin oli puhetta kuskin taidoista ja vaikutuksesta. Tuskin kellään top30 kuskilla oli ohjelmaa calpiksessa siinä pienellä katajalla joka oli tiukasti oikealle kääntyvässä mutkassa ulkokurvissa. Itsellä ja monella muulla (katajasta päätelle + videomateriaali) oli ihan täys sirkus show pystyssä. Tottahan pyörällä vaikutusta on mutta mutta... mäelle reenaamaan

  5. #1985
    Liittynyt
    07/2000
    Viestit
    3.031

  6. #1986
    Liittynyt
    12/2007
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    705
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mehukatti Katso viesti
    Hyvä kirjoitus, mutta täytyy olla samaa mieltä parin kommentoijan kanssa siitä että 26->27.5 muutos on niin pieni verrattuna jousitukseen ja levyjarruihin että näkisin sen syynä vähäiseen vastustukseen. Sitä ihmettelen kirjoittajan tavoin että miten nopeasti 26 tuntuu kuolevan. Fillaritoria katsellessakin ihmetyttää suuresti kun lähes pilkkahintaan myynnissä olevat 26-vehkeet eivät mene kaupaksi. Isoksi osaksi varmaan taustalla että ei enää haluta sijoittaa "vanhaan" tekniikkaan vaikka eroa ei ajaessa huomaisikaan.
    Johannes
    "I want to ride my bicycle
    I want to ride it where I like"

    -Queen


  7. #1987
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.087
    Ja sitten on meitä jotka ilomielin haalii laatuosaa haltuun edukkaasti tuota "kuolevaa vanhaa kokoa" koska hyvin sillä nää ajot ajaa, missä ei kilpailla kymmenyksistä, kokonaisista sekunneista, eikä edes kymmenistä sekunneista kärkeen verrattuna enskaradalla..

  8. #1988
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    ^^

    Juuri näin. Ei voi valittaa.

    Kohta on kaiketi jo varaa ostaa toinen fillari, kun "kuoleva koko" hinnoitellaan puoli-ilmaiseksi.

  9. #1989
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    3.275
    Minä huudan nyt tähän väliin kun olen jo hetken aikaa pantannut, vaikken näistä endurohommista liiemmin ymmärrä.

    Se pyörä on nopein, joka omasta mielestä näyttää ja tuntuu nopeimmalta. Parhaassa tapauksessa kokonainen pyörä on toiminnallista taidetta. Mitä vahvempi kiintymyssuhde siihen syntyy, sitä nautittavampaa sen kuljettaminen on ja sitä kovempaa kulkee.

    FreerideBiken pyrkimys pyörän kasaamiseen valikoiduista komponenteista alkutekijöistä saakka on kunnioitettava ja tulos on varmasti erinomainen. Oma samalla periaatteella koottu XC-pyörä valmistui äskettäin, tosin menetelmällisenä erona on että komponentit on valikoituneet yksitellen ajokokemuksen perusteella pitkällä aikavälillä ja kokonaisen paketin viimeisteli uusi runko, jonka tiesin olevan itselleni sopiva.

    Se on hieno tunne kun alla on viimeisen päälle ajajan tarpeisiin trimmattu kone. Oma pyöräni tuskin on absoluuttisesti maailman paras XC-maastopyörä (koska sellaista ei taida olla olemassa?), mutta se on minulle paras mahdollinen kokoonpano. Ainakin toistaiseksi.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

  10. #1990
    Liittynyt
    11/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    130
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti CamoN Katso viesti
    Minä huudan nyt tähän väliin kun olen jo hetken aikaa pantannut, vaikken näistä endurohommista liiemmin ymmärrä.

    Se pyörä on nopein, joka omasta mielestä näyttää ja tuntuu nopeimmalta.
    Luulisin että se pyörä joka on nopein, on nopein, vaikka olisi ruma ja hitaan tuntuinen. Kokeilemalla selvinnee mikä kellekkin on nopein.

  11. #1991
    Liittynyt
    09/2008
    Viestit
    215
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti FreerideBike Katso viesti
    Sportaxin myyjä sano et viimeset 10 runkoa kaikki olleet 27.5" kokoa ....tämä taitaa kertoo kaiken oleellisen

    EDIT: Luulen kyllä että oma pyörä tulee myöskin olemaan tätä 27.5" kokoa. Santa Cruz ei ole paha valinta vaikka ei oma suosikki tämän ulkoisen runko designin takia mut pakko kait sit jostain joustaa ja pitää harkita myös Cannondalea mutta mitä tehdä tämän suositun Specialized kanssa jota ite olen suosinut (+ ite tykkään ulkoisesta Designista). Mielenkiinnolla odotan Specialized 27.5" kokoa jos sitä yleensä edes koskaan tulee ja sit nämä muut mm. Intense

    EDIT: Siinä sitä on vääntämistä
    Jos Spessulta tulis 2015-mallistoon 650B, ni aikasintaa semmonen ois saatavilla tyylii elokuussa. Mä ostin tänä syksynä 26:n, enkä kyl hetkeekää hukannu sille ajatukselle, et siinä ois osien saatavuuden suhteen joku riski.. Jos Spessusta tykkäät ja budjettia riittää, mikä muu ku kiekkokoko siinä S-Works Endurossa ei miellytä?

    Ei sillä, toki kiekkokokokin on validi pointti..


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  12. #1992
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    3.275
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Torspo Katso viesti
    Luulisin että se pyörä joka on nopein, on nopein, vaikka olisi ruma ja hitaan tuntuinen. Kokeilemalla selvinnee mikä kellekkin on nopein.
    Olen eri mieltä. Tai ainakin pitäisi määritellä "nopeimman" käsite. Kauanko yhtä enduropätkää keskimäärin ajetaan? Viisi minuuttia? Yhdellä pätkällä nopein pyörä on varmastikin se, jota tarkoitit. Minä miellän nopeimmaksi pyöräksi sen joka on kahden vuoden yhteenlaskettujen ajojen perusteella nopein. Sitähän ei voi mitata mitenkään luotettavasti, vaan se on se pyörä joka sopii omaan hanskaan parhaiten. Se ei välttämättä ole parhaimmillaan kaikissa olosuhteissa tai kaikilla alustoilla, mutta sitä on aina yhtä mukava ajaa.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

  13. #1993
    Liittynyt
    11/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    130
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti CamoN Katso viesti
    Olen eri mieltä. Tai ainakin pitäisi määritellä "nopeimman" käsite. Kauanko yhtä enduropätkää keskimäärin ajetaan? Viisi minuuttia? Yhdellä pätkällä nopein pyörä on varmastikin se, jota tarkoitit. Minä miellän nopeimmaksi pyöräksi sen joka on kahden vuoden yhteenlaskettujen ajojen perusteella nopein. Sitähän ei voi mitata mitenkään luotettavasti, vaan se on se pyörä joka sopii omaan hanskaan parhaiten. Se ei välttämättä ole parhaimmillaan kaikissa olosuhteissa tai kaikilla alustoilla, mutta sitä on aina yhtä mukava ajaa.
    Juu, juuri siinä ollaan samassa veneessä, että tarkoitin yleispätevästi nopeinta pyörää kuskille pitkällä aikaväillä mitattuna, kuten tuossa ehdotat. Se pyörä voi olla hauska ajaa tai epämiellyttävä ja vittumainen, mutta kisoissa nopea.

    Siinä olen siis eri mieltä että tätä teoreettista nopeaa pyörää olisi lähtökohtaisesti mukava ajaa.

  14. #1994
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    2.204
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti CamoN Katso viesti
    Minä huudan nyt tähän väliin kun olen jo hetken aikaa pantannut, vaikken näistä endurohommista liiemmin ymmärrä.

    Se pyörä on nopein, joka omasta mielestä näyttää ja tuntuu nopeimmalta. Parhaassa tapauksessa kokonainen pyörä on toiminnallista taidetta. Mitä vahvempi kiintymyssuhde siihen syntyy, sitä nautittavampaa sen kuljettaminen on ja sitä kovempaa kulkee.

    FreerideBiken pyrkimys pyörän kasaamiseen valikoiduista komponenteista alkutekijöistä saakka on kunnioitettava ja tulos on varmasti erinomainen. Oma samalla periaatteella koottu XC-pyörä valmistui äskettäin, tosin menetelmällisenä erona on että komponentit on valikoituneet yksitellen ajokokemuksen perusteella pitkällä aikavälillä ja kokonaisen paketin viimeisteli uusi runko, jonka tiesin olevan itselleni sopiva.

    Se on hieno tunne kun alla on viimeisen päälle ajajan tarpeisiin trimmattu kone. Oma pyöräni tuskin on absoluuttisesti maailman paras XC-maastopyörä (koska sellaista ei taida olla olemassa?), mutta se on minulle paras mahdollinen kokoonpano. Ainakin toistaiseksi.
    Kello kertoo mikä on nopein, ei persfiilis, eikä kuinka hieno tilataiteellinen teos se on.

  15. #1995
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    3.275
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti sakuvaan Katso viesti
    Kello kertoo mikä on nopein, ei persfiilis, eikä kuinka hieno tilataiteellinen teos se on.
    Enpä olisi niin varma. Vai oliko tarkoitus pitää tallissa erikseen sitä kisapyörää treenipyörän lisäksi?

    Nopealta tuntuvalla ja hyvältä näyttävällä pyörällä kerääntyy varmasti enemmän treenikilometrejä kuin rumalla kivireellä. Minun näkökulmastani ajajan osuus tuloksesta on kaikissa pyöräilylajeissa ainakin 90%, ellei enemmän. Jos ajajalla ei ole hyvä fiilis ajaessaan, on ihan sama onko alla absoluuttisesti maailman nopein pyörä vai jotain muuta.

    Ammattilaiset on toki erikseen. Jollekin voi tuottaa suurta mielihyvää pelkästään se, että voi harrastaa ja kilpailla ammatikseen, väline on toissijainen. Harrastajalle se on aina enemmän tai vähemmän keskeinen fiiliksen lähde. Tavoitellaanko sitten pohja-aikaa vai itsensä ylittämistä vai rentoutumista, ei ole niin väliksi. Sieltä se kuitenkin kumpuaa. Se tunne, kun ollaan "yhtä puuta" pyörän kanssa.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

  16. #1996
    Nyt alkaa olemaan sellaista juttua, että tässä ihan jännittää kenen pyörä on ihanin ja kuka vie rakkaan pyöränsä ensimmäisenä vihille. 4D esittää: Vaimoni on pyörä.

    Olisi muuten kivaa, jos mun pyörä olisi tehty samassa kuussa kuin missä olen itse syntynyt. Olis niinku samaa horoskooppimerkkiä, sielunkumppani, yksi miljoonasta. Vaan ei, tyhjä suhteemme on, se on vain pyörä.

  17. #1997
    Liittynyt
    04/2010
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    211
    On nuo budjetit karannut ihan v*tusti lapasesta. Itse valikoin aika järkevän buildin ja panostan vain niihin osiin mitkä merkkaa eniten, eikä mikään ole tietty huonoa muttei myöskään bling blingiä. Ja siltikkin ollaan kaukana halvasta :0

  18. #1998
    Liittynyt
    04/2010
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    211
    Juu, ei ollu tarkoitettukaan freeride sulle, vaan ihan yleisesti äimän käkenä ihmettelin. 8k€ saa kyllä kasattua sellasen värkin jossa ei tartte kyllä oikeastaan mistään tinkiä. Itselläkin sama proggis ja ihmettelen vaan sitä, että kuinka helposti taipui sijoittamaan pyörään useamman tonnin

  19. #1999
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti CamoN Katso viesti
    Se tunne, kun ollaan "yhtä puuta" pyörän kanssa.
    Vaikka itse ajan vain ja ainoastaan harraste(nautinto)pohjalta, on vaikea kuvitella miksi tämä ei olisi tärkeää varsinkin kisakuskille? Ja vaikeaa tuohon on kaiketi päästä, jos käytössä on treeni- ja kisapyörät erikseen? Luulisin ainakin.

    Itselle jo harrasteajossa on tärkeää ja olennaista että tunnen pyöräni "oikut", teidän kuinka se käyttäytyy eri tilanteissa, mitä seuraa mistäkin tekemästäni päätöksestä.

  20. #2000
    Liittynyt
    07/2000
    Viestit
    3.031
    Mun mielestä about viidellä tonnilla saa jo aika lähellä huippua olevan pyörän. Otetaan nyt esimerkkinä vaikka Cuben paras Stereo-malli tai vaikka Spessun Enduro Expert Carbon, joista kumpikin on viiden tonnin pinnassa. Orangen tai Konan huippumallin (Process 153 DL) saa jo 4.5k€:llä. Mutta sitten kun aletaan hifistelemään ja ehkä halutaan "boutique"-merkin pyörä sekä kiinnitetään huomiota jokaiseen yksittäiseen palikkaan, niin hinta voi tosiaan nousta tuonne kaheksan tonnin paikkeille. Järjellä ajateltuna ei tietysti hirveän fiksua maksaa noin paljoa pyörästä, eikä se myöskään ole mikään sijoitus. Muutaman vuoden päästä siitä ei saa edes kolmea tonnia takaisin. Mutta jos on varaa, niin voihan se olla kiva ajaa pyörällä, jossa ei ole tingitty mistään.

    http://www.bike-discount.de/shop/k17...zeroblack.html
    http://www.stenger-bike.de/bin/nav/a...1,show=2008292

  21. #2001
    Liittynyt
    06/2007
    Viestit
    168
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti FreerideBike Katso viesti
    Itse todennäköissti ajan pyörällä varmaan joku 5-10 vuoden verran tai kunnes hajoo (kuten tietokoneiden vaihtokin), ellei sitten tee aikasemmin mieli vaihtaa.
    Aja millä ajat, mutta Braunilla loput

  22. #2002
    Liittynyt
    08/2012
    Paikkakunta
    Pohjois-Satakunta
    Viestit
    890
    http://www.competitivecyclist.com/sa...-complete-bike

    Tollanen vehje menee jo hifistelyksi. Oma pyörä toiminut tosi nätisti, ei mitään valittamista. Fillari siis Konan Process dl -13.

  23. #2003
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.087
    Jos mulla olis niin poskettomasti rahaa, kun mitä toiset puhuu fillaribudjetikseen, ostaisin jotain tämän tyylistä http://www.vitalmtb.com/community/Fa...00/setup,23449

  24. #2004
    Liittynyt
    12/2009
    Paikkakunta
    Hämeenlinna
    Viestit
    1.243
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kemizti Katso viesti
    Jos mulla olis niin poskettomasti rahaa, kun mitä toiset puhuu fillaribudjetikseen, ostaisin jotain tämän tyylistä http://www.vitalmtb.com/community/Fa...00/setup,23449


    Piti laittaa oikein näkyville, onhan meinaan melkoinen namupala!
    Mud, sweat and beers.

  25. #2005
    Liittynyt
    01/2007
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.046
    No on kyllä. Jokohan toi mun tense alkais olemaan ikäloppu kehäraakki?
    No jos ny jaksaisi ja ehtisi edes sillä ajaa.
    Loppukiri alkaa sadan kilometrin jälkeen.

  26. #2006
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.087
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Itsok Katso viesti
    No on kyllä. Jokohan toi mun tense alkais olemaan ikäloppu kehäraakki?
    No jos ny jaksaisi ja ehtisi edes sillä ajaa.
    Joko sää Itsok arvaat, mistä mulle tuli mieleen ne 275 dropoutit tohon omaan katiskaan
    Paljon pyöriä, liian vähän aikaa..

  27. #2007
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    HKI
    Viestit
    450
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TANUKI Katso viesti
    http://www.competitivecyclist.com/sa...-complete-bike

    Tollanen vehje menee jo hifistelyksi.

    Öö, mitähän noilla on tossa kohtaa liikkunu päässä?

    Handlebar:
    Easton EC70 XC

    Handlebar Width:
    685 mm
    "Hän jarruttaakin nenällään"

    -Muumipeikko ja pyrstötähti-


  28. #2008
    Liittynyt
    04/2010
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    211
    On ollut kyllä pari niin ihquu pyörää että luulin eksyneeni bikeporn-ketjuun. Mites kauan te ajelette samalla pyörällä? Noin niinkuin vuosissa?

  29. #2009
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    448
    Katoin kanssa noissa ronssoneissa että järestään 160mm takajarrulevy. Onko jarrut kehittynyt niin paljon että voi käyttää pienempää levyä takana?

  30. #2010
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.087
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jooseppi Katso viesti
    On ollut kyllä pari niin ihquu pyörää että luulin eksyneeni bikeporn-ketjuun. Mites kauan te ajelette samalla pyörällä? Noin niinkuin vuosissa?
    Uzzilla tulee kevällä 3 vuotta ja Tracerilla tulee keväällä vuosi täyteen, käytettynä ostettuja molemmat.. Vanha valkoinen canyon nerve xc tais olla 4kautta, yks teräsrunko Kona on edellen (vm-96, ostettu '97), alumiini Kona oli kans varman 4-5vuotta.. Lyhimpään on ollu joku spessu ja musta canyon nerve, muutaman kuukauden.. Että jotku kiertää nopeemmin, jotku hitaammin, mutta jos nyt puhutaan endurokalustosta, niin kolmas täysi kausi alkaa Uzzilla, eka vajaa vuosi kun oli sellasta rakentelua ja speksailua..

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •