GiantHephaElectrobikeGarmin
Sivu 49 / 173 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 39 47 48 49 50 51 59 99 149 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.441 - 1.470 / 5187

Aihe: harjoitusvastus??!!

  1. #1441
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Iitti
    Viestit
    1.309
    Kurt road machine on siitä hyvä, että ei tarvii miettiä vastuksia. Kovempaa ajamalla vastus kasvaa.

  2. #1442
    Alkaa olla aika hurjasti tarjontaa trainereista. Ja DC Rainmaker on kiitettävästi niitä testaillut mut millaisia mielipiteitä löytyy jos pitäis parhain löytää?

  3. #1443
    Liittynyt
    08/2007
    Paikkakunta
    Niemenmäki
    Viestit
    400
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti sheikki79 Katso viesti
    Alkaa olla aika hurjasti tarjontaa trainereista. Ja DC Rainmaker on kiitettävästi niitä testaillut mut millaisia mielipiteitä löytyy jos pitäis parhain löytää?
    Jos on rahaa ois kuin sheikeillä, heh heh, niin oma järjestys olisi Wattbike, Wahoo kickr ja jos taas ei oo niin taipuisin samaan kun mä eli Bkooliin.
    http://faijapolkee.blogspot.fi/

  4. #1444
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti sheikki79 Katso viesti
    Alkaa olla aika hurjasti tarjontaa trainereista. Ja DC Rainmaker on kiitettävästi niitä testaillut mut millaisia mielipiteitä löytyy jos pitäis parhain löytää?
    Makuasioita... Intervallit ajan nyt ja tulevaisuudessa magneettijarrulla. Pk harjoituksiin ottaisin mielelläni trainerin jossa on pystysuuntaista joustoa, kuten Kurtin rock and rollissa. "Jäykkärunkoiset" ovat varsin kovia ajettavia, tosin muutamalla matolla trainerin alla tätä ongelmaa voidaan vähentää. Lisäksi Kurt on kai todenmukaisin ajotuntumaltaan... Töpselivehkeet jätän suosiolla muille.
    30T

  5. #1445
    Liittynyt
    08/2011
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    0
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti 30 hampainen Katso viesti
    Minulla on sama traineri ja tyytyväinen olen myös ollut.

    Youtubesta löytyy hyviä harjoitusvideoita, kuten tämä:
    http://www.youtube.com/watch?v=zSFYRiqodvU
    Siinä on alussa lämmittely jonka jälkeen ajetaan noin minuutin pituisia vetoja, niissä laitan magneettijarrua isommmalle. Kadenssin yritän pitää samana; 90-95. Nopeus on noin 30-35 kmh.

    Kannattaa kokeilla!
    Kiitos vinkistä, tämä oli itse asiassa ihan asiallisen oloinen. Täytyy polkaista läpi joskus vaihtelun vuoksi ja etsiä muitakin vastaavia. Aika paljon olen tehnyt pk:n lisäksi ihan perusintervalleja (esim. 2x20 min) ja sitten katsellut eri pyöräilylehdistä vähän eri tyyppisiä. Mukavaa vaihtelua hyvin tehdyt harjoitusvideot just vaikkapa youtubesta ovat _b.
    Impossible is not a fact. It’s an opinion.

  6. #1446
    Harkinnassa on harjoitusvastus ja pari mallia mietinnän alla. Eli onko suuria eroja, ja jos on niin mitä, seuraavien kahden välillä: Kurt kinetic road machine ja Cycleops supermagneto pro. Road machinea on täällä kovasti kehuttu mutta mitenkäs tuo cycleops?
    Pyörä tulee olemaan todennäköisesti koko talvikauden kiinni trainerissa joten pikalukitukset eivät tuo sinällään lisäarvoa. Lähinnä ajotuntuma ja kestävyys ovat toivottuja ominaisuuksia.

  7. #1447
    Liittynyt
    06/2011
    Viestit
    141
    Tähän ajovalmiina pitämiseen.... Ainakin Eliten Quboissa ja vanhemmassa mallissa pyörä on koko ajan täysin ajovalmiina, koska puristus rullaan tulee yksinkertaisesti istumalla satulaan. Itselleni ilmestyi kotiin tuo vanhempi runkomallinen Hydromag.

    Tästä Hydromagista... Laite hän on tosi hiljainen, mutta tietyllä vastuksella ja itselläni aina loppulämmittelyssä vehje pärisee ihan liikaa. Onko ominaisuus vai rikki?

  8. #1448
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Kotka
    Viestit
    144
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JMH_ Katso viesti
    Harkinnassa on harjoitusvastus ..... Lähinnä ajotuntuma ja kestävyys ovat toivottuja ominaisuuksia.
    Ajotuntuma on mielestäni Elite E-motion rullilla ihan omaa luokkaansa pyörään kiinnitettäviin vastuslaitteisiin nähden. Rullien säädettävällä vastuksella ja vaihteilla on löytynyt vastuksia ihan tarpeeksi (joku oli foorumille tehnyt käyrästönkin muitaten Power Tabilla. Löytääkö joku?). Nopeusmittari ANT+ anturilla, kuten Edgessa esimerkiksi + TrainerRoad.com, niin sisäharjoittelun mielekkyys nousi itsellä ainakin aivan uudelle dekadille.

  9. #1449
    Kuinkakohan luotettavia Eliten ilmoittavat watit trainereille ovat?
    esim. Wolare speed mag:

    Max power (W) at 20km/h 270W

    Max power (W) at 40km/h 660W
    Max power (W) at 60km/h 1040W

    Tuon mukaan meikäläisen koivista lähtisi yli kilowatin tehot, siksi epäilen.
    Eihän se tietysti mahdotonta olisi, johan tässä on kolme vuotta reenattu

    http://www.elite-it.com/wp-content/uploads/2013/10/Elite_Trainers_Overview.pdf





    30T

  10. #1450
    Liittynyt
    09/2005
    Paikkakunta
    espoo
    Viestit
    995
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti 30 hampainen Katso viesti
    Kuinkakohan luotettavia Eliten ilmoittavat watit trainereille ovat?

    http://www.elite-it.com/wp-content/uploads/2013/10/Elite_Trainers_Overview.pdf
    Eiköhän tuo tarkoita sitä, että 60 kph:n vauhdissa vastus on suurimmillaan tuon reilu kW. Poljetko siis suurimmalla vastuksella 60 kph?
    Tacxin vastuksessa (Flow) tulee tehomittaus kalibroida aina harjoituksen alussa... jos (ja kun ilmeisesti) Elitessä ei tuota kalibrointia tehdä, luulisin, että jokseenkin hatusta nuo tehot on otettu.


    edit: eikä sitä Flown kalibrointia oikeastaan kannata harjoituksen alussa tehdä, vaan lämmittelyn jälkeen, koska renkaan lämpeneminen vaikuttaa vierintävastuksen suuruuteen.

  11. #1451
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti supertele Katso viesti
    Eiköhän tuo tarkoita sitä, että 60 kph:n vauhdissa vastus on suurimmillaan tuon reilu kW. Poljetko siis suurimmalla vastuksella 60 kph?
    Suurimmalla vastuksella yli 60 kmh, kyllä.
    30T

  12. #1452
    Liittynyt
    09/2005
    Paikkakunta
    espoo
    Viestit
    995
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti 30 hampainen Katso viesti
    Suurimmalla vastuksella yli 60 kmh, kyllä.
    Ehkä olet sitten vaan niin kova kuin epäilet.
    Katselin juuri Aja kovempaa -kirjasta, että 1000 W jos tuotat 6 sekuntia (arvaan hatusta, että painat 74 kg), niin pääset sprinttereiden taulukossa Kohtuullisen ja Keskinkertaisen rajalle. Jos taas tunnin ajan tuotat tuon 13,5 W / kg, niin olet tehontuottosi on kaksinkertainen kansainvälisen tason ammattilaiseen nähden. Jokainen voi interpoloida tuosta.

    edit: okei, tarkemmin luettuna 1 kW on kestävyyspyöräilijälle aika kova huipputeho.

  13. #1453
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Vaasa
    Viestit
    27
    En ole ennemmin harjoitusvastusta käyttänyt, mutta sain isältäni Tacx Flow T1680 harjoitusvastuksen joka hänellä on jäänyt varastoon pölyttymään parin käyttökerran jälkeen.

    Nyt mulla olisi pieni tyhmä kysymys koskien kyseistä vastusta. Voisiko joku jolla on kyseinen tai vastaava laite kertoa kuuluuko metallisen vauhtipyörän jatkaa pyörimistä vaikka rengas olisi pysähtynyt? Eli toisin sanoen vauhtipyörä ei siis ole kiinteästi akselissa kiinni, vaan pyörii vapaasti.

    Kyseessä taitaa olla tästä vanhempi malli http://www.tacx.com/en/products/trainers/flow

  14. #1454
    ^ Painan tällä hetkellä 99 kg, ajokaudella paino on ollut noin 90 kg.

    Kilowatin voimantuotto on kova, siksi sitä itsekkin epäilen. Jos tulee tilattua Kurt, niin sittenhän sen varmemmin tietäisi. Rokkarin tehokäyrät ovat käsittääkseni aika paikkaansapitäviä.
    30T

  15. #1455
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.937
    Rauhoittukaahan jo sen kilowatin kanssa. Sen verran irtoaa lähes jokaisesta pyöräilijästä parin kolmen sekunnin verran. Herkemmällä kirillä varustetuilla muutaman sekunnin tehot ovat lähempänä 2kw kuin 1kw.

  16. #1456
    Liittynyt
    10/2005
    Paikkakunta
    P-Savo
    Viestit
    686
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juhako Katso viesti
    En ole ennemmin harjoitusvastusta käyttänyt, mutta sain isältäni Tacx Flow T1680 harjoitusvastuksen joka hänellä on jäänyt varastoon pölyttymään parin käyttökerran jälkeen.

    Nyt mulla olisi pieni tyhmä kysymys koskien kyseistä vastusta. Voisiko joku jolla on kyseinen tai vastaava laite kertoa kuuluuko metallisen vauhtipyörän jatkaa pyörimistä vaikka rengas olisi pysähtynyt? Eli toisin sanoen vauhtipyörä ei siis ole kiinteästi akselissa kiinni, vaan pyörii vapaasti.

    Kyseessä taitaa olla tästä vanhempi malli http://www.tacx.com/en/products/trainers/flow

    Vauhtipyörän ja rengasta vasten tulevaa rullan pitää olla kiinteästi samalla akselilla. Eli ei saa pyöriä erikseen.

  17. #1457
    Kokeilitko tätä istuessasi pyörällä? On mahdollista että rengas asettuu vauhtipyörään kiinni vasta kuskin painosta.

  18. #1458
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Vaasa
    Viestit
    27
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kal Pedal Katso viesti
    Kokeilitko tätä istuessasi pyörällä? On mahdollista että rengas asettuu vauhtipyörään kiinni vasta kuskin painosta.
    Kokeilin ensin ilman pyörää ja nyt kokeilin pyörän kanssa. Muutaman polkaisun jälkeen vauhtipyörä lukittui paikalleen ja nyt näyttää siinä pysyvän. Eli kaikki kunnossa tämän kanssa.

  19. #1459
    Liittynyt
    01/2012
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    154
    Onko muilla ollut ongelmia Kurt Kinetic Rock and Rollin kanssa, kun tuntuu että en saa millään pyörää keskitettyä vastukselle, niin että pyörä ei nojaisi aavistuksen verran vasemmalle kyljelle?

    Rullamitan kanssa ahersin koko eilisen illan, että takapyörä olisi varmasti keskellä, mutta ei vaan auta. Lattia on suora.

  20. #1460
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    3.275

    harjoitusvastus??!!

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti big4man Katso viesti
    Onko muilla ollut ongelmia Kurt Kinetic Rock and Rollin kanssa, kun tuntuu että en saa millään pyörää keskitettyä vastukselle, niin että pyörä ei nojaisi aavistuksen verran vasemmalle kyljelle?
    En omista kyseistä vehjettä mutta juuri vähän aikaa sitten rupesin pohdiskelemaan hankintaa, lähinnä Kineticin Road Machinen ja Rock & Rollin välillä. Tuli samalla tutkittua tätäkin ominaisuutta.

    Internetin mielestä paras lääke siihen Rock & Rollin nojaamisongelmaan (joka muuten nojaa ilmeisesti lähes poikkeuksetta aina vasemmalle) oli vasemman tukijalan korottaminen jollain keinolla. Myös jalkojen omien säätöjen jättämisellä toispuoleiseksi saanee aikaan jotain vaikutusta.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

  21. #1461
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Lempäälä
    Viestit
    411
    Mulla ei moista pulmaa ole, pyörä on kyllä ihan suorassa. Onko sulla varmasti se Kurtin oma pikalinkku käytössä?

    Jari

  22. #1462
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    2.358
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Cycledrophis Katso viesti
    Mulla ei moista pulmaa ole, pyörä on kyllä ihan suorassa. Onko sulla varmasti se Kurtin oma pikalinkku käytössä?

    Jari
    Meilläkin pyörät ovat suorassa, käytössä on sekä Kurtin että Tacxin pikalinkkuja.
    Rule #1: Obey The Rules

  23. #1463
    Liittynyt
    01/2012
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    154
    Kiitos vastauksista! Kurtin oma pikalinkku on käytössä. Täytynee kokeilla laittaa keskitystä tahalleen kauemmaksi Kurtin quick-releasen puolta ja kokeilla josko se auttaisi. Tai sitten teen kuten edellä ehdotettiin, että tylysti korotan toista tukijalkaa.

  24. #1464
    Tuli sitten hankkittua Kurt Kinetic Road machine. Paketista avasin ja ihailin, mutta täytyy vielä saada pyörä vietyä tuonne hallille ja vaihtaa trainerikumi niin pääsee testaamaan.

  25. #1465
    -james- Guest
    WTF! Hain viime talvena hankkimani Tacxin trainerin varastosta ja asensin saman merkin trainer-gummin paikoilleen. Ihmetys oli suuri kun renkaasta kuului hirven narina! Niinkuin nyt kumia hinkatessa kuuluu. Ei viime talvena kuulunut. Ääni on niin häiritsevä, ettei tuolla viitti pyöritellä. Yritin putsata renkaan ja vastuksen pinnat ja säätää vastuksen pyörän painetta rengasta vasten...ei mitään, narina sen kuin jatkuu. Onkohan kumi muuttanut ominaisuuksiaan vai mistä ihmeestä tuo johtuu? Onko jollain muulla ollut jotain vastaavaa ongelmaa?

  26. #1466
    -james- Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti -james- Katso viesti
    WTF! Hain viime talvena hankkimani Tacxin trainerin varastosta ja asensin saman merkin trainer-gummin paikoilleen. Ihmetys oli suuri kun renkaasta kuului hirven narina! Niinkuin nyt kumia hinkatessa kuuluu. Ei viime talvena kuulunut. Ääni on niin häiritsevä, ettei tuolla viitti pyöritellä. Yritin putsata renkaan ja vastuksen pinnat ja säätää vastuksen pyörän painetta rengasta vasten...ei mitään, narina sen kuin jatkuu. Onkohan kumi muuttanut ominaisuuksiaan vai mistä ihmeestä tuo johtuu? Onko jollain muulla ollut jotain vastaavaa ongelmaa?
    Ja apu tuli nopeaa kun vähän googlas...vauvan talkki. Onneksi syntyi vähän aikaa sitten pienoinen niin oli heti hollilla. Välitön efekti, ei narinaa!

  27. #1467
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    3.275

    harjoitusvastus??!!

    Pakkaset panettelee joten eilen tuli hankittua tähänkin talouteen Road Machine, ja ensimmäisen harjoituksenkin ehdin jo ajaa. Enpä jaksanut hankkia mitään trainerirengasta kun samalla pyörällä rullataan hallia ympäri viikottain, eikä ole kuin yhdet kiekot. Ja kulutustavaraahan ne on joka tapauksessa. Vaikuttaa äärimmäisen hyvältä kapistukselta ainakin intervallitreeneihin. Oma pyörä on vaan niin paljon mukavampi kuin esim. WattBike, vaikka sen saisi liki samoihin säätöihin.

    Minä olen tuosta trainerin kovasta tuntumasta vähän eri mieltä. Olen melko tyytyväinen siihen ettei tullut hankittua Rock & Rollia, kun tuossa Road Machinessäkin tuntuu pyörä joustavan jonkin verran ja trainerin runkokin sitten kun runttaa reilummin. Takakiekon korvaavat trainerit lienee sitten tuntumaltaan ja tukevuudeltaan lähempänä WattBikeä, joka on todella vakaa ajaa.

    Mitenkäs kireälle se akselikiinnitys kuuluisi vetää? Road Machinen käyttöohje ei antanut siihen mitään näppituntumaohjetta ja kiristelin niin pitkään että trainerin tukijalkojen päät alkoi etääntyä toisistaan. Eikä siihen vaadittu edes mitään erikoista voimankäyttöä. Ei sitä varmaan kamalan kireällä tarvitse pitää? TACXin pikalinkku nyt käytössä ja se tuntui istuvan niihin kiinnikkeisiin kohtuudella, Kineticin oma saattaisi olla vielä parempi.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

  28. #1468
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Iitti
    Viestit
    1.309
    Mä kiristän road machinen silleen, ettei pyörä heilu. mun mielestä se kineticin oma linkku näyttää ihan samalta, kun kaikki muutkin trainerilinkut.

    Mitä tulee tohon wattbiken ja roadmachinen väliseen tuntumaan, niin ite ajan mieluummin wattbikella, kun road machinella.
    Mulla tosin ei ole sitä lisävauhtipyörää road machinessa, se parantaa ilmeisesti jonkin verran tuntumaa.
    Hyvä se traineriksi silti on. sopivan simppeli, sen kun ajaa vaan.

  29. #1469
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    3.275
    Nojuu, pikalinkkujen päädyt osoittautui lähes identtisiksi TACXin ja Kineticin linkuissa, mutta TACXin akseli vaikutti pidemmältä. En ruvennut mittaamaan mutta arvion sen jopa 5-10mm pidemmäksi. Sitten heräsi epäilys olisiko se TACXin akselin pää jäänyt kantamaan osan siitä puristusvoimasta. Kineticin akselilla pyörä kiristyi vakaaksi vähän nopeimmin, eli sillä oli vaikutusta.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

  30. #1470
    Liittynyt
    07/2013
    Paikkakunta
    Hellsinki
    Viestit
    668
    Mistäs tuota Kurtin Road Machinea kannattais katella eli missä hinta edullisin, tietysti tuota uutta mallia ei vanhaa?
    Kun heti startissa vetää lipat niin loppumatka on pelkkää nautintoa.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •