GiantElectrobikeHephaFillari
Sivu 65 / 153 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 15 55 63 64 65 66 67 75 115 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.921 - 1.950 / 4567

Aihe: Maastopyörä Enduroon!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Verska-Vesa Katso viesti
    Niinpä, itsellänikin on lähes samanlainen eli Orange Five.
    Jep, tuolla pyörällä on ollut hyvä lähteä sivistämään itseään syvemmin maastopyöräilyyn.
    Sopiva hinta, sopivan simppeli ja aiheuttaa positiivia ajokuumotuksia.
    Ei sitä voi tietää kuvia katselemalla, mikä on Se Oma Suosikki.
    Minä ainakin hankin hienoimman ja suht pomminvarman laitoksen, jonka uskon hyvällä hoidolla ja pidolla kestävän pitkään.
    Olen ajanut Spessun Endurollakin (joskin kokoa liian isolla), joka tuntui aika megahyvältä myös, mutta se ei vaan ulkonäöltään niin säväyttänyt yhtä paljon kuin Vitska
    Ride happy!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Verska-Vesa Katso viesti
    Niinpä, itsellänikin on lähes samanlainen eli Orange Five.
    Jep jep. Minäkin melkein tilasin Fiven, mutta viimemetreillä kääntyi tilanne custom build Hecklerin eduksi. Nuo Oranget on Suomessa pirun hyvin hinnoiteltu ja on ihan sikasiistejä pyöriä. Arvostan!

Noniin, luonnollinen nettikeskusteluympyrä on sulkeutunut. Kovaa väitelty, joku on pahoittanut mielensä ja lopuksi todettu ettei kukaan ole oikeassa tai väärässä eikä kukaan viisastunut yhtään Pisteenä iin päälle: Hitler ajoi Spessulla.

Tässä kalustodataa viime kaudelta.
    Att inte cykla är att gå för långt

Täällähän käy ihan tunteet kuumina. Osta vaan FreerideBike se Spessu, se on hyvä.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

Meinasin tulla sekottamaan pakkaa ja sanomaan että osta Intense. Mut en enää uskalla.
    Kaikista jousitusratkaisuista löytyy omat hyvät ja huonot puolensa. Kuitenkin käytännössä kaikilla enduropeleillä voi ajaa polkuralliakin. Osa vaan menee siellä karvan nopeammin tai muuten mukavammin. Jos reippaasti rahaa käytettävissä ja aikoo päätyä kuitenkin johonkin valtavirta merkkiin, niin suosittelen että hankki fillarin tunteella ja värin perusteella. Sillein tulee nopein, paras ja mieleisin peli itselleen. Näin mäkin olen käytännössä kaikki fillarini hankkinut ja aina olen löytänyt talliini hemmetin hyviä pyöriä
    Vielä jos malttaa sen verran käydä istumassa ja pompottelemassa fillaria, että ei ole täysin epäsopiva ohjaamo, niin vielä parempi.
    Loppukiri alkaa sadan kilometrin jälkeen.

FreeRideBiken höpötykset ja kiukuttelut nyt ovat kuulostaneet vain vähän lapsellisilta. Tulostimien hintakehut ja kaikki Noin muutoin hyvää asiaa ja Patrik on ihailtavan hyvin jaksanut freeriden kiukutteluihin asiallisesti vastailla!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Itsok Katso viesti
    Meinasin tulla sekottamaan pakkaa ja sanomaan että osta Intense...
    mähän melkein sanoin, mutta typistin vastauksen VPP:ksi, ku ei ne SantaCruzitkaan huonoja ole..

Mutta näilä mulle suunnatuilla viesteilla ei oo enää väliä, koska oon luopunut pyäränhankinnasta jo

Joo sen kerroit jo kolmesti. En voi ymmärtää miten muiden kertomiset eri mallien huonoista ja hyvistä puolista (jota pyydettiin) saa lukijan siihen pisteeseen, että luopuu kokonaan jonkun pyörän hankkimisesta. Jututkin kun ovat olleet hyvin asiallisia. No ei se ole meiltä muilta onneksi pois. Toisaalta moni on yrittänyt sinua tässä hankinnassa kannustaakin ja kertoa mikä tässä nyt on tärkeintä (toki mielipideasia) ja mikä ei. Siis se hyvä fiilis ja luotto omaan kalustoon.

Sen sijaan sellaisesta ymmärtäis ennemmin harmistuvan, että olis jo ostanut kivan fillarin josta tulis onnellisena kertomaan ja sitten muut haukkuis pyörän susihuonoksi ja ostajan idiootiksi. Sellaistakin voi joutua valitettavasti ottamaan vastaan, kun keskustelupalstasta on kyse ja omalla nimellä ei tarvitse edes esiintyä.
    kauris muokkasi tätä : 04.01.2014 at 15.15 Syy: Viittaus

mutanaama Guest
    Onko toi frb ongelmatempurin alter ego?

No saatana, täähän on ihan parasta viihdettä mitä tähän lauantaipäivään on mahdollista löytää.
    Jatkakaa ihmeessä, täytyy käydä hakemassa kaupasta lisää kaliaa.

Toisaalta eiköhän tuota trollia ole ruokittu jo tarpeeksi.

^ Juu ei saa viel lopettaa. Kohta varmaa selviää et FRB:n isä on just kuollu, joka myös oli ainut kaveri ja paras kuuntelija. Ja kaikki vaan foorumilla kiusaa.
    I don't want to break these chains

Harmi jos FreerideBiken into lopahti

Ja tosiaan ihme, ettei Pivotin Mach 6 kuulunu hänen listaansa.

Kaverilla oli uuden karhea Makkikutonen tänään Calpiksessa ajossa. Ominaisuuksista en sen tarkemmin mene spekuloimaan, mut onpahan järjettömän seksikkään näkönen pyörä.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lainaus Alkujaan tämän lähetti FreerideBike Katso viesti
    Annetaan siis asia olla ja kaikki tyytyväisiä
    Mä en ole tyytyväinen ennenkun olen tarjonnut sen kaljan jossain ens kesän kisassa.
    Koska sanallani vaikuttaa olevan melkoista painoarvoa ja parempia vaihtoehtoja kaivattiin niin tässä olisi. Tuosta ei kukaan koko internetissä voi sanoa mitään pahaa ja takaan että menee kovempaa kuin yksikään spessu
    Tuollaisen varmaan ostaisin jos olisi ajankohtaista, tosin varmaan tämän version joka sopii tälläisen normi mustavalkotulostajan budjettiin paremmin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Patrik Katso viesti
    Koska sanallani vaikuttaa olevan melkoista painoarvoa ja parempia vaihtoehtoja kaivattiin niin tässä olisi. Tuosta ei kukaan koko internetissä voi sanoa mitään pahaa ja takaan että menee kovempaa kuin yksikään spessu
    Varmaan ihan toimiva paketti suurelle osalle harrastajia noinkin, osavalintoja olisi ehkä voinut tehdä vähän toisinkin. Noilla Flow Ex kehillä ei oikein pysy renkaat paikoillaan. Mulla pomppasi 4 kertaa viime kesänä rengas pois vanteelta, kevyempiä toimivia kehiä taitaa olla tarjolla. Nuo XO Trail jarrut oli myös viimekesänä, ne on hyvät, mutta kyllä nyt tuntuu että noissa Shimanon jarruissa on parempi tuntuma. Eli siitä pyörä, kovaa ajoa, sitten kiekot ja jarrut vaihtoon.
    "Hän jarruttaakin nenällään"

-Muumipeikko ja pyrstötähti-

Osaakos joku sanoa onko nykyisessä Banshee Runessa vielä puslat rungon KS-link systeemissä?
    Ainakin aiemmin siellä on ilmeisesti ollut ainakin pääasiassa ellei pelkästään puslia, mutta tässä räjäytyskuvassa siellä näyttäisi kovasti olevan laakereita.

Niin ja respektiä kaikille pitkäpinnasille ja ymmärtäväisille foorumilaisille!

Peukalo ylös

Kaikki nämä ominaisuudet huomaa ajaessa, muttei ole vielä yhdenkään kamelin selkää katkaissut.
    Nyt on...
    Ja vieläpä ajamatta!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Samuli-1 Katso viesti

tänään Calpiksessa
    Mitähä onks Calpis vielä ajettavissa?
    [ylläoleva viesti saattaa sisältää sarkasmia, off-topikkia tai sissimarkkinointia]

Katselin tossa juuri Intensen Carbine 275 runkoa. Siihen saa myös Cane Creekin "tuplatynnyrin" mut varmaan pitäs sit tilailla USA:n päästä moinen vekotin
    ihan jopa kotimainen maahantuonti tossa kangasalla, move&go, www.movego.fi

Oon kyllä käsittäny asian niin että varsinkin endurossa se nopein yleensä voittaa, ellei sitten tulee tiskiä jälkikäteen tai jotain...

Pivotit on makeita, mut niin on jotkut muutkin. Ostaisin sellasen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti TimoF Katso viesti
    Mitähä onks Calpis vielä ajettavissa?
    Ainaki tänään oli ja myös huomenna ja maanantaina kun on loppiainen. Vain Superin hissi auki takarinteen reitit vähä kyseenalaisessa kunnossa kun on tietä remontoitu ja puuta kaatunu.. Eli sinne vain enskakäkättimiä ulkoiluttamaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Prestige Katso viesti
    Varmaan ihan toimiva paketti suurelle osalle harrastajia noinkin, osavalintoja olisi ehkä voinut tehdä vähän toisinkin. Noilla Flow Ex kehillä ei oikein pysy renkaat paikoillaan. Mulla pomppasi 4 kertaa viime kesänä rengas pois vanteelta, kevyempiä toimivia kehiä taitaa olla tarjolla. Nuo XO Trail jarrut oli myös viimekesänä, ne on hyvät, mutta kyllä nyt tuntuu että noissa Shimanon jarruissa on parempi tuntuma. Eli siitä pyörä, kovaa ajoa, sitten kiekot ja jarrut vaihtoon.
    Oliko maxxiksen rengas? Minusta maxxiksella on ollu laatu ongelmia, jotku renkaat on niin löysiä että pitäs viedä takas kauppaan. En oo yli vuoteen enää ostanu maxxista ku ei uskalla ajaa jos sattuu semmonen löysä yksilö. Mulla ei oo ikinä minkään muun merkin rengas lähteny vanteelta ajaessa, viimeset 5 vuotta crossmax kiekot alla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti pelichio Katso viesti
    Osaakos joku sanoa onko nykyisessä Banshee Runessa vielä puslat rungon KS-link systeemissä?
    Ainakin aiemmin siellä on ilmeisesti ollut ainakin pääasiassa ellei pelkästään puslia, mutta tässä räjäytyskuvassa siellä näyttäisi kovasti olevan laakereita.
    Laakerit on näissä uusissa KS-link fillareissa.

Mä en ole tyytyväinen ennenkun olen tarjonnut sen kaljan jossain ens kesän kisassa.
    Tuollaisen varmaan ostaisin jos olisi ajankohtaista, tosin varmaan tämän version joka sopii tälläisen normi mustavalkotulostajan budjettiin paremmin.
    Hmm... ihan sama jousitusratkaisu kuin Endurossa, jota haukuit tuossa pari sivua taaksepäin pataluhaksi. Kyllä meikäläisen Enduro 29 on osoittautunut todella hyväksi lenkkipyöräksi. Polkeminenkin on oikein tehokasta, ei itse asiassa häviä entiselle Epicilleni kovinkaan paljon.

Piti oikein käydä lukemassa mitä kauheuksia olen kirjoitellut.
    Ei siellä mitään pataluhasta lue, eli voit ihan hyvillä mielin jatkaa lenkkien nauttimisesta Endurollasi ja myydä niitä hyvällä omatunnolla
    Kaverini Slayerissä on huonompi anti-squat kun spessuissa mutta silti se ei notku milliäkään ja on juuri sopivan herkkä. Hyvin simmitetty iskari tekee ihmeitä.
    Tuo alkuperäinen viestini ja siitä seurannut paskamyrsky on antanut anti-squatille aivan liian suuren roolin.

Sekä Spessussa että Norcossa on nelilinkku, mutta tiedät varmaan että himpunkin verran jotain niveltä siirtämällä toiminta muuttuu ihan täysin.
    Tässä Rangen numerot verrattuna Enduroon:

Sanotaanko että jos loton pääpotti tulee tänään mulle niin lähtee samointein hommaukseen tuo hiilikuitu norco vaikka märkänä unena olen salaa katsellut covert carbonia. Tai sitten molemmat

Miksi siihen pitää loton pääpotti saada? eikö riitä että tekee joitakin kuukausia 3-6kk hommia ja sit ostaa kyseisen tuotteen tai jotain vastaavaa
    ehkä näin jos tulot on jotain muuta ku (meillä perus)duunareilla ja on vaikka sinkku tai ainakin lapseton, sillon saattaa jäädä rahaa säästöönkin..

Äläs nyt, sen takia tänäänkin käväsin töissä, että jää se +3000€ näppiin, niin pääsee pyöräkaupoille viimeistään alkukesästä.

Helppo hommahan se on vaikka kolmessa kuukaudessa säästää 3-4 tonnia 8-16 työssä parin muksun kanssa.

Niin ja ihan perusduunarina.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Henkka.k Katso viesti
    Oliko maxxiksen rengas? Minusta maxxiksella on ollu laatu ongelmia, jotku renkaat on niin löysiä että pitäs viedä takas kauppaan. En oo yli vuoteen enää ostanu maxxista ku ei uskalla ajaa jos sattuu semmonen löysä yksilö. Mulla ei oo ikinä minkään muun merkin rengas lähteny vanteelta ajaessa, viimeset 5 vuotta crossmax kiekot alla.
    Oli Maxxiksen renkaita kaikki. Oman kokemuksen mukaan ei oo renkaan laatuvaihtelusta kiinni, tiukkoja renkaita paikalleen laittaessa, mutta ei vaan pysy. Usealla eri renkaalla tämä on käynyt.
    "Hän jarruttaakin nenällään"

-Muumipeikko ja pyrstötähti-

Jotta edes vähän asiaan taas, niin ainakin pääkaupunkiseudun kirjastojen helmet sivustojen kautta pääsee zinion e-lehtipalvelun kautta lukemaan ilmaiseksi mm. Mountain biking UK lehteä ja sen uusimmassa tammikuun numerossa Nukeproofin mega AM 275 pro pyörästä tykkäsivät 4,5 tähden arvoisesti. Keulakulma 66, Joustoa 160 edessä ja takana, pikea ja monarchia, paino 14.3 kg ja hinta noin 3100 puntaa.
    Valmistajan sivut: http://www.nukeproof.com/products/co...es/mega-am-275

Mun Mega eroaa kyllä aika paljon tuosta uudesta, mutta omastani oon pitänyt paljon. Runko tuntuu hyvin tukevalta, linkku on suhteellisen simppeli ja hinta/laatu on kohdallaan.
    Mud, sweat and beers.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •