tähän vois lisätietona heittää, kun Tampereen enskapoppoo meinas tilailla; quote facepookista:
Laitoin kans kyssäriä jos sais jotain tukku alennusta tai tosiaan yhdet kulut niin samalla tulee muillekin, mutta mielellään sit 500kpl/nokka, ei pitäs viedä ketään konkurssiin jos about 30e kulujen kanssa. Loput voi laittaa vaikka kenkiin...
Notta näin.... "Valitettavasti olemme myyneet tämän vuoden PP-nastojen varaston kokonaisuudessaan enkä osaa sanoa tulemmeko tulevaisuudessa edes ottamaan tuotantoon enää kyseistä nastaa. Menekki on ollut niin pientä jo monena vuotena."
..makes Jack a dull boy...
Mulla on vieläkin tollaset pitkäpiikkiset Freddies Revenget. Pito on tosiaan hyvä, mutta ne painaa aivan älyttömästi ja kumin runko on jäykkä kuin John Holmes. Jäärännissä voi ajaa täysin huoletta ilman pelkoa lipsumisesta, mutta vastavasti keväällä asfaltin ja kallioiden sulapaikoissa rohina on armoton. Nyt syksyllä jouduin ekan kerran tunkemaan varanastoja irronneiden tilalle.
Meillä on täällä aina DH-ränni antikkalassa talvella. Ei mitään asiaa Freddiellä sinne kun keväällä se muuttuu peilijääksi. Freddie toimii vähän modattuna takana hyvin ja edessä pitää olla ruuvit. Viddu kun niitä nastoja ei tikalta saa. 50kp ehkä jäljellä. Niillä ei renkaita rakennella.
Tälläsella Freddiellä uskaltaa jäärännissä kantatakkin.
![]()
- Fear is a mindkiller -
Onkos noi nyt sitte alkuperäiset revenzit, vai freddie litet?
^^Tekeekö tuossa noi reunimmaiset matalanastat yhtään mitään?
Cyclecomponents ruattis myis nokialaisen varaosia=nastoja piikkikärjellä 25 kpl. pakkauksis,hinnast voi olla montaa mieltä.
Luultavasti ei. Riippuu paljonko lunta jään päällä. En laittanut piikkejä niihin koska rullaus huonontus huomattavasti ja jarru sekä kanttipitoa on ihan riittävästi.
Tässä kumissa lukee vaan nokian Freddies Revenz 26x2.3. Aikamoiset on sit ollu ne alkuperäiset kun ei noi porakärkiruuvitkaan tuu ulos kun 3-3.5mm.
Semmonen pitäs saada.
Muistaakseni tässä toi nastan kärki on jotain kovempaa ainetta tai käsitelty jotenkin. Kyllähän noi piti pelkillä nastoillakin 5x paremmin kun mikään ice spiker pro ,mut vierintävastus oli sitäluokkaa ,et pyhitin noi mäkikäyttöön.
- Fear is a mindkiller -
Lite tulee siitä, että myös kumin runko on kevyempi ja ohuempi. Nastaulkonema on noissa joka tapauksessa sama, mitä litessä käytettiin. DH-Freddien nastat tulee niin paljon enemmän ulos, ettei siitä voi mitenkään erehtyä, eikä tuo kovametallipiikki kulu tuolla tavalla lyhyeksi. Freddietä myytiin myös ilman nastoja ja voi olla, että noi on itse nastoitettu myöhemmin lyhyillä nastoilla. Voisin käydä nappaamassa kuvan omistani ihan selvennykseksi.
joo. ei noi Dh-Freddiet missään nimessä ole. Ostin uutena kaupasta (varmaan viimeisiä eriä mitä tehtiin) ,joten ei ole nastoitettu myöhemmin. Jotain reilun kilon noi painoi.
Kyljet kyllä on aika jöötiä tavaraa ja rengasta saa ihan pakottaa taittumaan.
Jospa samanlaisia renkaita tehtiin eri nastoituksin. ?
Tätä te varmaan muistelette.
![]()
- Fear is a mindkiller -
Jawohl, toi näyttää nyt "siltä oikealta", onhan siinä piikkiä..![]()
Dremeliä kehiin ja nastaulkonemaa kehittämään![]()
Trek 3700 Disc 2014 SLX osilla
Renault Eclaireur hybridi 2005
Jupiter mummis 80-luku
Champion mummis 50-luku ja 60-luku
Joku pappis 50-luku
Rengaspainetestiä hidastettuna:
Tuo oli kyllä mielenkiintoinen havainto, että tuo Mara Wintteri 50-622 koossa jättää liki samaa leveyttä olevan jäljen 1,2bar paineilla, kuin Bilteman kaponen kumi takana 2,0bar paineilla.
Marassa kun on 1,2bar paineita edessä, niin silloin toimii tuo, että kurvatessa reunanastat alkaa töihin, mutta suoraan kun ajaa, niin ei vielä pure jäähän, ihan ohueen lumeenkaan(kuuraan) ei jää jälkeä kuin satunnaisesti reunanastoista. Kääntäessä ja kaltevalla pinnalla taas jää jälkeä ja sen tuntee kaartaessakin, että pitoa on selvästi paremmin.
Sitten sekin merkillisyys, että kapeammassa Marassa minimipaine on 2,0bar ja tuossa leveässä on 2,5bar. Eikös yleensä enemmän ilmatilavuutta omaava rengas tarvitse vähemmän painetta, en ole päinvastaista mielestä muissa renkaissa nähnytkään, Mara on ainoa.
Olisikohan sellainen mahdollista, että minimipaineen pitäisi olla 1,5bar ja se 2,5bar olisi vain jokin moka renkaan kyljessä? Selkeästi kun tuntuisi siltä, että kaikki yli 1,5bar edessä on turhuutta, rullaa toki paremmin, mutta pitoa katoaa todella nopeasti, se 2,5bar olisi kai sama kuin jos ISP:llä ajaisi yli 5 barin paineilla, eli rengas ei ole lainkaan sellaisessa kontaktissa tien pintaa kuin mitä pitäisi.
Kissakoe (kissa ei kaadu) klipin lopussa osoittaa kuinka jää ei kovin mahdottoman liukasta ollut tuossa lumen allakaan, mutta kohtalaisen pitävästä alustasta huolimatta noilla paineilla tuntuu tuo rengasyhdistelmä jopa jotenkin toimivan, kun kävin liukkaamalla pikkutiellä testaamassa, niin nyt tuntuu sellainen loogisuus olevan jo mukana Marassakin, eikä karkaa yks kaks alta täysin arvaamatta.
Tuolla paineella siis eturengas toimii kuten renkaan voisi olettaa toimivan, eikä ainakaan videon perusteella ole vielä mitenkään älyttömän lytyssäkään, joten voisi kuvitella, että se olisi suunniteltu toimimaan jollain 1,5 barin paineilla?
Aika raskas kylläkin noin matalilla paineilla, mutta jos ei yks kaks arvaamatta lennä turvalleen, niin mieluummin sitä valitsee sen työlään etenemisen.
Maksimipainetta en nyt muista, olisiko ollut 5,0bar, kun kapeammassa mallissa 4,5bar. Leveämpi rengas siis omaa 0,5bar korkeammat suosituspaineet, kuin kapea ja yleisesti leveämmässä pitäisi riittää matalempi paine.
Ehkäpä siinä on se jokin mikä noissa mättää ja miksi niistä kapeammista ei ole niin huonoja kokemuksia.
Trek 3700 Disc 2014 SLX osilla
Renault Eclaireur hybridi 2005
Jupiter mummis 80-luku
Champion mummis 50-luku ja 60-luku
Joku pappis 50-luku
Taisinkin muutama sivu taakksepäin kirjoitellakkin, että turvanastalta http://www.turvanasta.com/fi/tuottee...oisnastat/9-25
saa nastoja myös teräväkärkisenä.
Kannattaa soitella ja kysästä.
www.mckramppi.com
Taisi tarkoittaa kumminkin tätä:
http://www.turvanasta.com/fi/tuottee...at/pp-natsa_tk
Trek 3700 Disc 2014 SLX osilla
Renault Eclaireur hybridi 2005
Jupiter mummis 80-luku
Champion mummis 50-luku ja 60-luku
Joku pappis 50-luku
Isp renkaaseen uusien varsinkin keskinastojen asentamisen hankalin juttu on mielestäni se, että nastan kuoppa on täynnä erikokoisia kiven- ja lasinmuruja. Ne on hankala saada kaikki jollain veitsenkärjellä sieltä ulos. Osa pienistä muruista on siellä alla sivuilla piilossa ettei niitä edes näe mutta rohinan kuulee, kun jollain terävällä kouttaa niitä sieltä kaivella. Jos nämä murut jättää renkaaseen niin saattavat puhkoa kumin (litkutus tietty auttaa) tai estävät uuden nastan asettumisen kunnolla paikolleen.
Tuota tässä yksi päivä mietin, jos joskus joutuu uusia nastoja laittelemaan. Mitenkähän iso injektioruisku toimisi, jos sillä pruuttaisi paineella vettä sinne nastankoloon. Se vesi saattaisi huuhtoa hiekan ja muun paskan sieltä kolon pohjalta.
^Tuo voisi olla hyvä, vielä nostaa renkaan ylös ja ruuttaa "altapäin", niin eiköhän painovoima vähän jeesaa vettä painavampien kivenmurujen kanssa. Paineilmapistoolikin voi olla hyvä jos sellainen löytyy. Ite sain kyllä ihan jollain terävällä rapsuttelemalla ne sieltä kolosta tässä hiljan.
No joo näköjään jäi vähän järeä nasta tohon linkkiin![]()
www.mckramppi.com
Kirjanmerkit